coke + alcohol

furny

Experimenterende gebruiker
Wat zijn de "plezierige" effecten van de combo coke + alcohol??
Ik lees enkel maar nadelige effecten als: gevaarljke hoge bloeddruk, drinken zonder dronken te worden etc etc etc.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
furny zei:
Wat zijn de "plezierige" effecten van de combo coke + alcohol??
Ik lees enkel maar nadelige effecten als: gevaarljke hoge bloeddruk, drinken zonder dronken te worden etc etc etc.

Coke gebruiken de meesten niet eens zonder alcohol,ik zou gek worden als ik een paar snuffen op had en geen alcohol in de buurt.

Deranged

Badass junkie
Prachtige combinatie, ze lijken wel voor elkaar gemaakt. Coke gaat de wazigheid tegen van alcohol terwijl alcohol het opgefokte van coke tegenwerkt. Uiteindelijk heb je een hele mooie uitgebalanceerde mix van 2 effecten die elkaar perfect aanvullen. Ja het is slechter maar daar kies je voor. Zelf geef ik ondanks alles toch de voorkeur aan (helemaal geen)coke zonder alcohol maar dat is persoonlijk, het is iig een zeer goede combinatie en het proberen zeker waard.

Lana

Wijs gebruiker
Je voelt je eigen helemaal onaantastbaar.
Sommige mensen vinden dat een positieve uitwerking.

A

Anonymous

Gast
Eerst alcohol, en als je te dronken bent neem je wat coke. Dan kan de avond niet meer stuk!!

A

Anonymous

Gast
Ik vind het nooit echt een probleem als de coke op is, maar ik betrap mijn maten er wel op dat ze gewoon nieuwe op de pof bestellen.

En de volgende dag zeiken dat hun geld naar de maan is :grin:

A

Anonymous

Gast
Nou las ik net ergens dat coke en alcohol in de lever wordt omgezet in Cocaethylene, ik zoek even een bron. Er staat ook bij dat dit extra euforie geeft maar ook een paar extra risico's met zich meedraagt.

boy

Bewuste gebruiker
BobG zei:
Nou las ik net ergens dat coke en alcohol in de lever wordt omgezet in Cocaethylene, ik zoek even een bron. Er staat ook bij dat dit extra euforie geeft maar ook een paar extra risico's met zich meedraagt.

Cocaethylene

When alcohol and cocaine are ingested together, the liver produces the active metabolite cocaethylene. It is produced as a result of the transesterification of cocaine by the same non-specific carboxylesterases that normally convert cocaine to benzoylecgonine, for example, in the absence of ethanol.

Cocaethylene is a non-polar structure, and can cross the blood brain barrier, where it blocks the dopamine-reuptake transporter protein in the same way that cocaine does.

The clinical importance of this metabolite has not been fully determined, but it has a longer half-life than cocaine (2.5 hours), and it is possible that it may prolong the cocaine ‘high’. (Cone et al 1993). However, Perez-Reyes et al (1992 pp. 561-2 and 1994 pp.541-550) have found that cocaethylene appearance in the blood of a cocaine/ ethanol user does nothing to alter subjective cocaine ‘highs’ or increased heart rate etc. Indeed, it appears that the interaction between cocaine and ethanol is ‘order-of-administration’ dependant. Ethanol only appears to enhance the effects of cocaine if it is ingested prior to cocaine.

The issue of cocaine/ ethanol interaction is controversial. Karch et al (1999 pp.19-23) suggest that cocaine toxicity is not enhanced by ethanol-cocaine interactions, when low concentrations of ethanol are ingested. They concede, however, that further research is required to determine the interactions of higher concentrations of ethanol with cocaine.

The US Drug Abuse Warning System (DAWN) has identified cocaine/ethanol abuse as a major cause of emergency medical admissions, and considers the concurrent use of these drugs to be the cause of increases in cocaine related morbidity and mortality, as well as giving rise to an increased risk of dual dependency and worsening of the ‘crash’ associated with chronic use. (Lee Hearn et al 1991 p.698 and da Matta Chasin et al 2000 p.2).

Epidemiological evidence of the combined abuse of cocaine and ethanol in the US estimates that 5 million people had used this combination within 1 month of the National Household Drug Survey (1985), and that 12 million had done so within the preceding year. Despite a general decline in the prevalence of cocaine use reported by the 1990 Survey, the proportion combining both substances had increased. (Perez-Reyes and Jeffcoat 1992 p.553). Data are unavailable for combined use in the UK, but it is conceivable that the increase in cocaine use in the UK will be mirrored with an increase in the combined abuse of cocaine and ethanol.

'The Forensic Pharmacology of Drugs of Abuse', Drummer O.H and ODell M (2001) Arnold Publishers ISBN 0-340-76257-8

Inderdaad cocaethylene. Daarom hebben veel mensen de drang om aan de sos te gaan als ze drinken.

Carefree

Newbie
Toch al een paar keer gedaan en niet echt nadelige gevolgen ondervonden. nu niet overdreven veel alcohol gedronken. Ik had het gevoel dat de coke sneller uitwerkt als ik daarna begon te drinken.

pillywilly

Experimenterende gebruiker
naja het is wel lekker ....vooral als je niet elke minuut naar de wc kan rennen...
dan vangt de alcohol steeds de down op, ik wordt er alleen de volgende dag zo brak van.

maarjah wijsheid komt met de jaren....alleen jammer dat ik alleen steeds de jaren krijg :stoned:

flash kieke

Wijs gebruiker
5minuten na mijn lijn,heb ik een shotje Campari gedronken,en moet wel zeggen dat het iets extra geeft aan het effect.

Maarja,ben ni zo voor coke,dus af en toe een lijn kan geen kwaad zeker met alcohol. :)

Obsessed

Belezen gebruiker
Jah had gisteren halve gram op, dan heel wat alcohol en ik was aan het vliegen niet normaal :grin: Ik heb er dan ook nog eens 4 bollen op gepakt en een heleboel jointjes. Dag later geen afkick , maar was gisteren o zo scheef ! Met deze mix heb ik dus geen negatieve gevolgend ondervonden van alcohol + coke :P

skunky

Newbie
als ik zwaar beneveld ben en dan een lijntje leg ben ik gewoon heel goed en werkt men lijntje precies langer en kan je blijve drinke, omgekeerd vind ik precies ma anders, wat zijn jullie meningen hierover?

Psychopath

Belezen gebruiker
Ik gebruik nu al een tijdje niet meer omdat ik op het moment niet in de financiele situatie bent maar ik heb eigenlijk coke nog nooit zonder alcohol gesnoven.
Meestal als ik aan geschoten ben krijg ik trek, haal een pakje, loop naar de wc, snuif het hele zooitje op en ga weer verder met drinken.
Vind wel jammer dat het hoogtepunt snel en kort is maar de roes erna is wel lekker

Saik0

Newbie
Ach, half grammetje gehaald vanavond! Gewoon lekker gaan stappen en 1 x in de zoveel tijd neem je een snuifje, probeer een goeie balans te vinden. Ik gebruik een halve gram over de hele avond en nacht verdeeld (kom pas net thuis). Dan is het lekker, maar ik weet ook dat je lijf het niet goed trekt, coke verstelt je grenzen van de alcohol, dus ga je nog harder naar de klote! Als je een dagje vrij hebt erna is de combi ideaal!
Ciaociao

davie

Wijs gebruiker
Ik zeker een goede combi maar ook erg slecht. Als je blijft doordrinken merk je daar niet veel van, maar je lever rot eerder weg. Eigenlijk is het slecht, maar goed eigenlijk is alles giftig in een te hoge dossering.

Ik zelf vind eerst wat drinken en dan een pil pakken lekkerder. Later op de avond nog wat sos, maar iig niet te veel drinken. Ik ben geen zuiper.

Bovenaan