Codeïne over de datum nog te gebruiken?

sameshitdiffday

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

De titel zegt het al, ik heb nog een doosje codeïne gevonden van 2/3 jaar over de datum, is dit nog te gebruiken?

Als ik het Google zeggen ze dat de samenstelling kan veranderen ? En het gevaarlijk kan zijn? Lijkt me raar maar ok.

Dus bij deze de vraag of mensen er ervaring mee hebben.
Bvd

Hippie Langwaus

DF-koning
Hallo allemaal,

De titel zegt het al, ik heb nog een doosje codeïne gevonden van 2/3 jaar over de datum, is dit nog te gebruiken?

Als ik het Google zeggen ze dat de samenstelling kan veranderen ? En het gevaarlijk kan zijn? Lijkt me raar maar ok.

Dus bij deze de vraag of mensen er ervaring mee hebben.
Bvd
Is nog prima te gebruiken. Doe je rustig aan qua dosering? Stay safe!

sameshitdiffday

Is nog prima te gebruiken. Doe je rustig aan qua dosering? Stay safe!
Ok top, ja vind het niet zo heftig eigenlijk, is een beetje bij gebrek aan wat anders dat ik dit nog heb liggen..

Had gisteren 280mg genomen in 2 uur. En kreeg een lichte buzz.. waarschijnlijk omdat ik ook al een hoge tolerantie had van tramadol en oxy i guess.

Raver

Badass junkie
Sommigen medicijnen worden giftig na verlopen houdbaarheidsdatum. Maar dan moet je vooral denken aan antibiotica etc.

Toen ik benzo's op de zwarte markt kocht kreeg ik soms ook benzo's over datum. Kan prima. Zal voor Codeïne niet anders zijn.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
de meeste psychoactieve substanties verzwakken na de tht, maar onveilig is het zeker niet bij codeine. sommige substanties leven zelfs langer dan een mens, als ze maar stabiel genoeg zijn en op de meest gunstige manier worden bewaard (droog, koel, donker, (geurvrij) alhoewel ik die laatste altijd een beetje onzin vind aangezien het in een blister zit)

SoulAssassins

Badass junkie
Ik heb een potje pillen van 14 jaar over de datum en die werken perfect .
Ook oude pijnstillers werken gewoon door ,bij valium is het wel bekend dat het uiteen valt in de blister.
Doordat deze pillen een vochtigheidgraad hebben gaan ze condenseren ,werken ze dan nog?
Ja het werkt gewoon.
Antibiotica's zeer zeker vermijden over de datum.

Brakka Mang

Badass junkie
Ok top, ja vind het niet zo heftig eigenlijk, is een beetje bij gebrek aan wat anders dat ik dit nog heb liggen..

Had gisteren 280mg genomen in 2 uur. En kreeg een lichte buzz.. waarschijnlijk omdat ik ook al een hoge tolerantie had van tramadol en oxy i guess.
Paracetamol bij slikken versterkt het effect, bij hoge tolerantie kan ff tijdje helemaal niks ook wonderen doen.

DutchMike

Oh absoluut, TENZIJ het in vloeibare (capsule) vorm is - dan geld in het algemeen de houdbaarheidsdatum,
ik heb zelfs Tramadol genomen wat meer dan 6 jaar over de tijd was en nog effectief was, zoals verwacht.

Bovenaan