Cocaine vraag!

Dmijnheer

Newbie
Hooii,

Ik ben 18 en ben sinds kort een beetje begonnen met het gebruiken van Cocaine.

Het begon met 1 of 2 snuifjes (Sleutels) voor een avond, toen kocht ik het zelf ook nog niet.
Sinds kort koop ik het zelf en gebruik bijna elke avond, als ik nu begin met een paar snuifjes, wil ik steeds meer en meer tot het zakje (1gram) op is.

Is dit normaal? als ik het zelf heb MOET het gewoon op aan het einde van de avond...

Ook merk ik dat naar mate de avond valt, ik zin krijg in cocaine.
Als het licht is of ik iets aan het doen ben (werk, leren, shoppen etc.)heb ik er ook totaal geen behoefte aan. Thats a good thing, right? :grin:

Zijn er meer van jullie die het zelfde hebben als ze Coke snuifen???

Ik heb echt het gevoel nu alsof dit niet normaal is.

Please let me know!

Albino

Bewuste gebruiker
Nee het is niet normaal, 'normaal' is één keer gebruiken in de zoveel maanden als recreatief gebruiker. Wat jij omschrijft is wel normaal voor een verslaafde, misschien heb je het niet door maar dat ben je wel. Je zit nog in je begin fase, je kan nog stoppen voordat het nog 100x moeilijker wordt. Ik adviseer je ook om dit te doen.

Pieter210

Bewuste gebruiker
Dmijnheer zei:
Hooii,

Het begon met 1 of 2 snuifjes (Sleutels) voor een avond, toen kocht ik het zelf ook nog niet.
Sinds kort koop ik het zelf en gebruik bijna elke avond, als ik nu begin met een paar snuifjes, wil ik steeds meer en meer tot het zakje (1gram) op is.

Is dit normaal? als ik het zelf heb MOET het gewoon op aan het einde van de avond...

Als het licht is of ik iets aan het doen ben (werk, leren, shoppen etc.)heb ik er ook totaal geen behoefte aan. Thats a good thing, right? :grin:

Please let me know!
Dit is de normale manier om cokeverslaafd te zijn. En als je zo doorgaat, wordt het steeds erger. De volgende stap die je als cokeverslaafde gaat maken is basen. Dat is namelijk nog lekkerder dan snuiven. En de laatste stap is dat je overlijdt aan een hartaanval of een herseninfarct. Zo gaat het met ernstige coke-verslaafden als jij (tenzij je natuurlijk nu laat zien dat je sterker bent dan je verslaving en stopt met die rommel).

Een gewaarschuwd mens...

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ja gebruik je wel goede coke? (Grapje) :wink:

Dat je na een paar lijntjes niet meer kunt stoppen heb ik ook, dat is normaal.

Iedere avond coke is niet normaal, maar dat weet je zelf vast ook wel.

Ik heb zelf ook een tijdje gehad dat ik te veel coke snoof. Ik heb het toen verteld tegen de mensen om mij heen en heb alle nummers en contacten om zelf coke te halen gewist. Ik ken persoonlijk ook geen dealers en mijn vrienden gebruiken geen coke, dus zo kon ik stoppen met mijn slechte gewoonte/verslaving.

Ik weet niet wat er voor maatregelen bij jou allemaal nodig zijn om te minderen, maar ik zou er in ieder geval iemand bij in vertouwen nemen. En het niet verder laten lopen dan nu.

Flapdrol

Newbie
Zoals iedereen boven mij zegt is het niet normaal om elke dag te gebruiken. Hier zou ik ook echt meteen mee stoppen nu het nog kan. Als je hier mee doorgaat kan ik je garanderen dat je in de problemen komt. Kan me ook niet voorstellen dat je als 18 jarige het kan betalen om elke avond te gebruiken.

Zelf heb ik in het verleden wel met enige regelmaat gebruikt, maar dit was dan hoogstens 1x in de weken en dan voor een korte periode. Zelf kreeg ik dan last van mijn geweten en was ik al bang dat het een probleem werd. Echter ken ik wel personen in mijn omgeving die dit helaas niet hadden en daardoor in grote problemen zijn gekomen. Coke is leuk zolang het recreatief blijft anders kan het een zeer veraderlijke drug zijn.

Ik zou je aanraden de situaties te vermijden waardoor je zin krijgt om coke te gebruiken. Daarnaast zou ik aanraden om ook geen alcohol te drinken (mocht je dit doen), aangezien dit doorgaans de rem er af haalt. Ik zou je aanraden om de avonden door te brengen in een omgeving waarin je absoluut niet kunt gebruiken (zoals met je ouders). Zodra je het ritme voor enkele maanden kan doorbreken, zal je merken dat de drang steeds minder wordt.

jossel

Newbie
Dit is zeker NIET normaal voor een 18 jarige, of eigenlijk voor niemand.. stop nu het nog kan maat

Nathaniel

Wijs gebruiker
Albino zei:
Nee het is niet normaal, 'normaal' is één keer gebruiken in de zoveel maanden als recreatief gebruiker. Wat jij omschrijft is wel normaal voor een verslaafde, misschien heb je het niet door maar dat ben je wel. Je zit nog in je begin fase, je kan nog stoppen voordat het nog 100x moeilijker wordt. Ik adviseer je ook om dit te doen.

DINGDINGDING WEEEEEEE HAVE A WINNER!

Hoe onschuldig 't nu ook lijkt, kappen met die shit nu 't nog kan :sunglasses:

ik wil graag in contact komen met iemand doe ook moeite heeft met coke.
sta er beetje alleen voor.....
waar vindt ik iemand?wie dit leest en contact wil graag!!
helena 31 jaar

k0isk0

Experimenterende gebruiker
Omdat coke maar 30 tot 60 minuten werkt moet je blijven bijnemen. Maar ik zou je gebruik gaan minderen.

Pieter210

Bewuste gebruiker
elena1981zzz zei:
helena 31 jaar
Beroerd... :(

In welk gedeelte van het land woon je?

walnootje

Belezen gebruiker
Kan iemand mij uitleggen waarom ik hier met pep veel meer moeite mee heb dan met coke? Want van coke kan ik makkelijk afblijven, maar met pep blijf ik mezelf in de zeik nemen...

Iemand hier die het ook zo ervaart??

Pieter210

Bewuste gebruiker
Probeerenleer zei:
Pieter210 zei:
elena1981zzz zei:
helena 31 jaar
Beroerd... :(

In welk gedeelte van het land woon je?

Trap er niet in.
Flauw, ik meen het serieus. Woon in Groningen en dat ligt wat excentrisch. Heb geen tijd om iemand te helpen die in het midden, westen, oosten of zuiden van het land woont.

bruuk83

Dat krijg je als je een paar avonden achter elkaar coke gebruikt. Je hersenen en lichaam leren heel snel, is gewoon conditionering. Het wordt donker, jij hebt zin om uit te gaan - en nu met coke.
Bedenk je maar dat (ik ga er even vanuit dat je wel bier ofzo drinkt) je de stad in gaat terwijl je nuchter wilt blijven en ineens trek krijgt in een biertje.
Mijn advies is dat je beter weinig alcohol kan drinken een tijdje, want als je aangeschoten raakt zal je graag coke willen, en dat willen we niet. Na een paar keer zo uitgaan zal de drang ook wel weer weggaan. Heb het zelf ook wel eens gehad. Je moet de kracht van alcohol niet onderschatten: bij mij en mn vrienden zorgde het ervoor dat we soms toch wel echt heel belangrijk vonden dat we nog wat regelden, al was het onbekenden aanspreken (ook huisaanhuisdealers slapen wel eens) na een paar biertjes.

Over het doorgaan tot het op is: Ik heb altijd ondervonden dat dat een eigenschap van coke is. Ik haalde altijd samen met maten, maar er is eigenlijk bijna nooit een sealtje geweest wat de avond heeft overleefd. Ook als we een paar hadden, spiegel op tafel, en gewoon thuis gingen chillen was t wel op uiteindelijk, netjes schoon tot op de laatste korrel. Is volgens mij iets natuurlijks, je wilt meer tot het op is of je neervalt. Google maar eens op experimenten met ratten, die hebben ze een ding op zn kop gezet, en als ie in zn kooi op een knopje drukte kreeg ie een elektrische impuls, voor ons vergelijkbaar met een nakje coke. Die rat bleef drukken tot ie niet meer kon :P

bruuk83

walnootje zei:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik hier met pep veel meer moeite mee heb dan met coke? Want van coke kan ik makkelijk afblijven, maar met pep blijf ik mezelf in de zeik nemen...

Iemand hier die het ook zo ervaart??

Absoluut. Heb ik hetzelfde. Moest er toen ik wel eens coke deed niets van weten, vond het maar raar dat een maat van me dat deed. Nadat ik was uitgekeken op de coke, lol was er snel af vond ik en het was duur, ben ik jaren later pas met pep in aanraking gekomen. Hier kan ik toch wel van zeggen dat ik een hele tijd niet echt recreatief meer was, niet extreem, maar wel dat ik geen gelegenheden meer nodig had. Ik wilde toch wel vaak ook op een thuisavond ouzo een nakie ' voor de smaak' , wat uiteraard niet bij een nakje blijft. In mijn toenmalige omgeving was dat bij veel bekenden zo, die gingen heeel makkelijk met pep om, onder andere omdat de meesten pep niet als drugs zagen, maar als pep (echt - nog wat gehad gister? nee geen drugs. -geen pep? -ja wel pep hoor). Waar het aan ligt? Ik denk aan behoefte. Coke en pep hebben toch wel echt andere uitwerkingen, en ik weet van mezelf dat ik een sucker ben voor amfetaminesoorten. In de 'pep'tijd sloeg ik coke netjes af, met de opmerking ' Ik hoef geen Coke als ik Pepsi'.

Frank123

Wijs gebruiker
Dmijnheer zei:

Ja is compleet normaal voor een beginnende verslaving.

maxdw1212

Belezen gebruiker
Dmijnheer zei:
Hooii,

Please let me know!
Als je elke avond gebruikt zit je al in een verslaving. Misschien is deze nog licht te noemen (ik ken je situatie niet). Maar naarmate je het vaker doet zullen je dopamine receptoren (waar coke voornamelijk op werkt en wat je gelukkig maakt), minder worden. Dus zal je steeds meer nodig gaan hebben voor hetzelfde effect (ook wel tolerantie genoemd). Bij coke is het dramatische vooral dat de receptoren uiteindelijk zo zullen beschadigen dat je bijna emotieloos bent zonder coke en coke nodig hebt om je als een normaal mens goed te voelen. Ook zal er bij vaak gebruik een gat in je neus bot komen wat kan groeien tot je nog maar 1 neusgat heb. Wees gewaarschuwd want hoe langer je het gebruikt hoe moeilijker je er af komt. Dat je jezelf betrapt als gebruiker die wekelijks gebruikt is nog niet zo erg want dan heb je het door en stop je nog op tijd, maar als je dit niet inziet ben je voordat je het weet verslaafd. Heb je niet doorgehad dat het wekelijks werd dan zal het vaker en vaker worden tot op een gegeven moment elk moment van de dag. Maar uit wat ik lees zit jij op het eerste deel van een verslaving en kan je nu nog stoppen. Lukt dit niet zoek dan hulp want je moet het maar accepteren dat je beter nooit meer kan snuiven. Als je dit niet wil moet je de consequenties maar accepteren (wat ik dus echt niet aanraad).

Bovenaan