Cocaine rustgevend O.o

Crazzy

Newbie
hallo iedereen, ik had heel even een vraagje aan iedereen. ik zelf gebruik niet veel drugs en als ik het doe alleen blowen maar ik heb een vriendin.. die een kort tijdje geleden coke heeft gesnoven.. met haar ''vriend'' ik ken die gozer niet goed en het was niet lang daarna uitgegaan tussen hun maar zij zei dat ze extreem rustig werd van de coke.. en het enige wat ik van coke weet is dat het juist ongeloofelijk stimulerend is , dus hoe kan dat ? of kan het zijn dat ze het bijna nooit doet. of kan het een ander goedje zijn.
alvast veel bedankt voor de antwoorden

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zou kunnen dat ze iets van adhd/add heeft, deze mensen ervaren nogal eens een tegenovergestelde reactie op stimulerende middelen. De medicijnen - bijv ritalin, concerta, dexedrine - die deze mensen voorgeschreven krijgen om hun adhd/add klachten te verminderen, bevatten ook stimulerende stoffen, omdat ze daar weer rustiger van worden. Iemand die geen adhd/add heeft en deze middelen zou slikken, wordt dan juist weer overactief.

Tony Montana

Belezen gebruiker
Ik heb geen ADHD, maar ook ik wordt rustig als ik coke heb gebruikt. Met name als ik lekker chill alleen zit, rustig naar de tv kijken en met een biertje erbij.

Maar ik heb ook momenten gekend dat ik best wel actief werd. Dus... het kan beide kanten opgaan is mijn ervaring. Mijn mening is dat het best rustgevend kan zijn als je in een rustige en vertrouwde omgeving zit.

geekos

Bewuste gebruiker
coke geeft wel vrij chill (ik noem het liever zuiver) gevoel, is meestal helemaal niet de fucked up boel die mensen zich voorstellen als ze over cokegebruik spreken

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Dopamine is voornamelijk een inhiberende neurotransmitter in het grootste deel van de hersenen. Cocaine stimuleert activiteit van de dopaminerge synapsen en zorgt op deze manier voor verlaagde hersenactiviteit.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
geekos zei:
coke geeft wel vrij chill (ik noem het liever zuiver) gevoel, is meestal helemaal niet de fucked up boel die mensen zich voorstellen als ze over cokegebruik spreken

Ook dat verschilt echt per persoon hoor! :wink: Ik word er juist altijd echt zwaar fucked op van en ken veel mensen die hetzelfde hebben als ik. Aan de andere kant, ken ik ook mensen die dat niet ervaren, dus het verschilt gewoon echt heel erg...

ts

Bewuste gebruiker
Roseta Stoned zei:
Dopamine is voornamelijk een inhiberende neurotransmitter in het grootste deel van de hersenen. Cocaine stimuleert activiteit van de dopaminerge synapsen en zorgt op deze manier voor verlaagde hersenactiviteit.

Relaxt dus! :beer:

Same here, vaak rustiger en gecontroleerder door coke. Met drank alleen wordt ik een ongeleid porjectiel, coke helpt me de controle te houden... Heb dan ook minder vaak last van gezeur tijdens uitgaan wanneer ik sos op heb. :sunglasses:

Crazzy

Newbie
harstikke bedankt voor alle antwoorden :) maar dan had ik nog een vraagje. zou je zegge dat je van coke de wereld in een ander perspectief bekijkt of is het echt meer een gevoel en niet een verandering van de manier van denken ? en kan dit zo veranderen met add of adhd ( ik heb zelf add )

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Gevoel en denken beinvloeden elkaar natuurlijk altijd. Verder is zoiets lastig te onderzoeken, na een tijdje weet je wel het verschil tussen jezelf nuchter en onder invloed van cocaine. Cocaine werkt in je hersenen bijna hetzelfde als methylphenidate (Ritalin) trouwens. Ondanks dat methylphenidate een amphetamine-derivaat is. De keuze voor methylphenidate is makkelijk. Het werkt een stuk langer en is daardoor minder verslavend.

seesharp

Newbie
Nou rustgevend... Ik word er zwaar paranoïde van en zeker als ik het alleen gebruik. Na een halfje ofzo niet maar een halfje is alleen maar een aanzet tot grote hoeveelheden halen.

Maar goed ik heb het ook al veel te vaak gedaan en probeer er mee te stoppen, makkelijk is dat zeker niet. Als je jezelf kan beperken tot af en toe een tikkie bij het zuipen is er niets mis met coke maar zodra je in je eentje 2 of meer gram weg gaat zitten werken in je eigen wereldje gaat het de verkeerde kant op...

burnevil92

Belezen gebruiker
is het niet als lsd als ik lsd neem kan ik me aanpassen aan de omgeving waar ik zit , dus op een feest ga ik dus over hard dansen op de muziek en als ik bv. thuis chill zit geniet ik gewoon van waar ik zit dus mss ook bij coke dat het hangt van de omgeving waar je bent ?

iNkz

Belezen gebruiker
van die 1ne dealer : heel rustig , tintelend gevoeL , en toch nog alles zien zitten :hearteyes:
andere dealer : strak , paranoia , tanden knarsen , BRANDENDE neus... :angry:

Dopezilla

Badass junkie
Ik had het laatst ook, maar normaal gesproken stuiter ik als 'n gek van coke.

Maar ik werd naar mate de avond vorderde, en de lijnen toenamen steeds rustiger, tot ik echt geniaal heerlijk chill was. :hearteyes:

Ik gok dat het met speed versneden was, en dat die dosis langzaam is opgebouwd tot ik daar het effect van begon te merken.

Overigens, van hogere dosissen speed ga ik ook weer wel stuiteren, dus de hoeveelheid pep zal ook niet drastisch hoog geweest zijn.

Was wel 'n lekker nachtje, heerlijk rustig naar m'n bed gegaan, en daar gechilld (niet geslapen, uiteraard.)

Olle

xplusif

Experimenterende gebruiker
Coke werkt erg rustgevend op mij en zo ook bij mijn vriendin, maar ondertussen tril ik als een gek :grin:

Bovenaan