Cocaine: overrated?

Fool

Badass junkie
Van de statistieken die ik mij herinnerde spoot slechts zo'n 10% van de heroïnegebruikers in Nederland, zou iets kunnen verschillen.

Maar verder lijkt me dat inderdaad een richtlijn voor verslaving, een exacte definitie zou ik er niet aan durven geven.

Missyy23

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Nouja, om te beginnen shot het merendeel van de heroinegebruikers niet, daarnaast zijn er vrij veel die zich daarnaast best goed verzorgen. Maar inderdaad, het is wel lichamelijk verslavend.

Het zal wel weer een vooroordeel/stereotype iets zijn, maar ik kom uit Utrecht, en toen ik opgroeide zag ik als ik op Hoog C atherijne kwam aardig wat heroine-verslaafden, en doordat ze er nou niet echt lekker gezond en fris uitzagen, eigenlijk schimmen van wat ze ooit moeten zijn geweest heeft dat me er wel van weerhouden om heroine op mn to-do list te hebben.
Zelfde met speed, in de jaren '90 kwam bij op de middelbare de gabber-scene op, en als ze aan de speed gingen zag je na een tijd echt wel dat ze een speedbekkie kregen, en eng mager.
My drug of choice is coke, en dat is het ook mede doordat ik weinig effect zie op iemand zn uiterlijk, behalve als ze aan de crack zitten dan :)
\

zjimiz

Bewuste gebruiker
Het zal wel weer een vooroordeel/stereotype iets zijn, maar ik kom uit Utrecht, en toen ik opgroeide zag ik als ik op Hoog C atherijne kwam aardig wat heroine-verslaafden, en doordat ze er nou niet echt lekker gezond en fris uitzagen, eigenlijk schimmen van wat ze ooit moeten zijn geweest heeft dat me er wel van weerhouden om heroine op mn to-do list te hebben.
Zelfde met speed, in de jaren '90 kwam bij op de middelbare de gabber-scene op, en als ze aan de speed gingen zag je na een tijd echt wel dat ze een speedbekkie kregen, en eng mager.
My drug of choice is coke, en dat is het ook mede doordat ik weinig effect zie op iemand zn uiterlijk, behalve als ze aan de crack zitten dan :)
\[/quote]

Ik heb het goedje een aantal keren gebruikt, en kennelijk was het goede shit alles in aanmerking genomen. Om kort te gaan; het was zo fantastisch dat ik het gevaarlijk vond om ermee verder te gaan, het was gewoon te goed en makkelijk en ik zag de bui al hangen. Met andere woorden, ik als verslavingsgevoelig persoon was het voor mij niet verstandig, maar ik begrijp goed dat anderen er dol op zijn, het is werkelijk een geweldige drug in alle facetten

:wave:

SirErick

Wijs gebruiker
zjimiz zei:
Ik heb het goedje een aantal keren gebruikt, en kennelijk was het goede shit alles in aanmerking genomen. Om kort te gaan; het was zo fantastisch dat ik het gevaarlijk vond om ermee verder te gaan, het was gewoon te goed en makkelijk en ik zag de bui al hangen. Met andere woorden, ik als verslavingsgevoelig persoon was het voor mij niet verstandig, maar ik begrijp goed dat anderen er dol op zijn, het is werkelijk een geweldige drug in alle facetten
Zo te lezen heb jij een verstandige keus gemaakt. Immers, veel mensen beseffen dat ze binnen no-time er verslaafd aan kunnen raken en dat is juist wat coke zo "gevaarlijk" maakt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind dat toch apart dan. Ik heb de afgelopen jaren 2x coke gebruikt. Verder nog nooit en ik vond het "handig" voor als je moe bent of al wat teut bent. Maar om nou te zeggen dat ik het "geweldig" vond? Ik sluit niet uit dat als vrienden het mee hebben en de situatie zo is, ik ook weer wat neem maar als je zou zeggen jij mag nooooit meer coke! Prima! Mij boeit het weinig. Daar aan tegen is mijn favo drug nog steeds xtc. En dat gebruik ik zomers een paar x op een festival. En dan na de zomer blijf ik in het begin trek en zin houden en dat is daarna ook gauw over en gebruik ik de hele winter niets. 1 a 2x heb ik een oud en nieuw party gehad en een x gebruikt. En ik ben wel verslavings gevoelig want ik ben geloof ik al 100x gestopt met roken en blowen. Al blow ik afgelopen jaar een stuk minder uit zichzelf. Maar coke is echt niet een ding voor mij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Coke is wel echt een aparte qua werking vind ik persoonlijk. Ik vind het zwaar overrated en veels te duur voor wat je ervoor terug krijgt en toch gebruik ik het soms nog. Niet veel gelukkig, misschien zo'n 2 a 3 keer per jaar en ik sla het bijna wekelijks af. Maar een paar keer per jaar weet ik mij toch te verleiden en dan doe ik ook een avondje mee, het gekke is wel dat ik naarmate ik het vaker doe ook leuker lijk te gaan vinden. Helaas ben ik in mijn vriendengroep wel een van de weinige die het zo makkelijk af slaat, de rest zou nooit nee tegen een lijntje zeggen als ze het aangeboden krijgen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Helaas ben ik in mijn vriendengroep wel een van de weinige die het zo makkelijk af slaat.
Mag ik vragen waarom je "helaas" zegt?
Omdat die vrienden regelmatig zeggen dat ze die avond geen coke willen doen, maar als het dan langs komt kunnen de meesten geen nee zeggen.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Je moet ook wel een redelijk sterk karakter hebben om nee te zeggen tegen drugs als het voor je neus ligt :wink: Best begrijpelijk dus..

@Psychedelibee: Maar respect voor jou dat je zo'n sterk karakter hebt :wink:

Timmie94

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Maar een paar keer per jaar weet ik mij toch te verleiden en dan doe ik ook een avondje mee, het gekke is wel dat ik naarmate ik het vaker doe ook leuker lijk te gaan vinden.

ik heb het maar 3 of 4 keer gebruikt maar kan snap wel wat je bedoelt. elke keer vond ik het overrated spul, maar de laatste keer was het toch wel leuk om die overrated shit te doen.

coke heb ik ook wel paar keer afgewezen, gewoon uit zelfbescherming, op dat moment had ik het best graag gewild maar ik wil me gewoon niet te veel aan dat goedje wagen..

lysergic bink

Bewuste gebruiker
:hushed:kwam dit uit de mond van @De Dunne in 2014 ?
OT tuurlijk is coke overrated , het is 1 grote grap alles errond verwikkeld,
een bewust persoon
(de dunne niet op jij want jij wist het hier en nu eigenlijk nog nbeetje toch?)
die alles weet over coke... nuja heb ncopy paste gezet van mijn rant
want had hier toen denk ik mijn beeld wel duidelijk geschetst in een true story;

En ik heb die 5 gr. ..er Door gesnoven op 24 uur ...ik had er niks aan geen bal.

Ja hartkloppingen ....:beatingheart:

ik dacht dood te gaan na die binge.:openmouth:

Dood aan een drug die je niet leuk vind. ..wat een zielig einde:sleepy:

Zelfs de verhalen waren slap en ontbraken het hoge vertelgehalte die pep heeft.

Maar ik kon niet stoppen!:thinking:

Men kan dus stellen dat het enige effect dat cocaïne op me heeft ...

Bijpakdrangen teweegbrengen die irrationeel zijn??????:rage:

Want het was zonder ik het echt leuk vond.:expressionless:

Ik zag er bijna een dealerscomplot in!!!!!:upsidedown:

een drug met als enige uitwerking meer pakken ...zonder doel .:smiley:

De perfecte loop om een junk gevangen te houden.:rage:

Ja daar zal de lokale Arabier met Duitse aso wagen wel garen bij spinnen.:rage:

Rotzooi ist men neus zat een week toe .:sneeze:

Het is in iemand zen aars of maag gesmokkeld.:smirk:

Er is bloedvergieten mee gemoeid .:cry:

Mensen nemen genoegen met grammetjes van 0.7 ...wtf:tilttearlaugh:

En zeggen dan ...we hebben veel gekregen:tearsofjoy:

....De elitaire prijzen ...het snobsfeertje.:angry:

Alles aan coke stinkt.:kots:

De gesprekken van verwaande cokeheads...:triumph:
.over hun zilveren lepel leventje :weary:
en hoe papa zen concurrenten versloeg via bedrijfsspionage:smirk:

Gemene neerkijkende grapjes zoals:

" Kan een werkman eigenlijk wel een tenniselleboog krijgen ?":flushed:

en!!!!

Coke op wallstreet en bij advocaten:thinking:

en in het congres:thinking:

. Het parlement...:thinking:

Nah denk dat de negatieve invloed van Coke op het wildgroeikapitalisme niet mag onderschat worden .:thinking:
:wink:

Edit: oh en de idioot korte duur !!!!!!:laughing:

Als party drug useless ..
.De wc dame immer glimlachend ja ..:grin:
.viva cocaïne op de binnendeuren van de toiletten kervend :rock:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
:hushed:kwam dit uit de mond van @De Dunne in 2014 ?
OT tuurlijk is coke overrated , het is 1 grote grap alles errond verwikkeld,
een bewust persoon
(de dunne niet op jij want jij wist het hier en nu eigenlijk nog nbeetje toch?)
die alles weet over coke... nuja heb ncopy paste gezet van mijn rant
want had hier toen denk ik mijn beeld wel duidelijk geschetst in een true story;

En ik heb die 5 gr. ..er Door gesnoven op 24 uur ...ik had er niks aan geen bal.

Ja hartkloppingen ....:beatingheart:

ik dacht dood te gaan na die binge.:openmouth:

Dood aan een drug die je niet leuk vind. ..wat een zielig einde:sleepy:

Zelfs de verhalen waren slap en ontbraken het hoge vertelgehalte die pep heeft.

Maar ik kon niet stoppen!:thinking:

Men kan dus stellen dat het enige effect dat cocaïne op me heeft ...

Bijpakdrangen teweegbrengen die irrationeel zijn??????:rage:

Want het was zonder ik het echt leuk vond.:expressionless:

Ik zag er bijna een dealerscomplot in!!!!!:upsidedown:

een drug met als enige uitwerking meer pakken ...zonder doel .:smiley:

De perfecte loop om een junk gevangen te houden.:rage:

Ja daar zal de lokale Arabier met Duitse aso wagen wel garen bij spinnen.:rage:

Rotzooi ist men neus zat een week toe .:sneeze:

Het is in iemand zen aars of maag gesmokkeld.:smirk:

Er is bloedvergieten mee gemoeid .:cry:

Mensen nemen genoegen met grammetjes van 0.7 ...wtf:tilttearlaugh:

En zeggen dan ...we hebben veel gekregen:tearsofjoy:

....De elitaire prijzen ...het snobsfeertje.:angry:

Alles aan coke stinkt.:kots:

De gesprekken van verwaande cokeheads...:triumph:
.over hun zilveren lepel leventje :weary:
en hoe papa zen concurrenten versloeg via bedrijfsspionage:smirk:

Gemene neerkijkende grapjes zoals:

" Kan een werkman eigenlijk wel een tenniselleboog krijgen ?":flushed:

en!!!!

Coke op wallstreet en bij advocaten:thinking:

en in het congres:thinking:

. Het parlement...:thinking:

Nah denk dat de negatieve invloed van Coke op het wildgroeikapitalisme niet mag onderschat worden .:thinking:
:wink:

Edit: oh en de idioot korte duur !!!!!!:laughing:

Als party drug useless ..
.De wc dame immer glimlachend ja ..:grin:
.viva cocaïne op de binnendeuren van de toiletten kervend :rock:

Wat hierboven gemeld word geldt ook voor mij. Na vaker gebruik ben ik het wel gaan waarderen en respecteren. Maar tis nog niet mijn favo en wordt het ook niet. Al is het enkel om om de prijs. Man man man, op dat gebied is het wel echt over reated.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Wat hierboven gemeld word geldt ook voor mij. Na vaker gebruik ben ik het wel gaan waarderen en respecteren. Maar tis nog niet mijn favo en wordt het ook niet. Al is het enkel om om de prijs. Man man man, op dat gebied is het wel echt over reated.
Mja ik zou ruzie zoeken hoor,
als cokejunk, ngram is ngram;
noemet geen gram als het 0.7 is
en heb het groteske lef niet,
te zeggen dat dat nog mooi gegeven is
dan zou ik tekeer gaan in die naar look ruikende
aftandse bmw en ratelen en op dat dashboard staan,
tot hij zegt,
jij rare blanke, jij altijd problemen maak!
jij moeilijk man
Maar ik mag je, jij merkt op , neemt geen spot!
enkel jij mij dit kunnen laten doen vriend,
ander had gaatje int hoofd
jij ziet de gaatjes in ons buiseness, wij vrienden
dan zo'n arabische handgroet,met borsttik
en dichtslaande portieren.

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Feit is voor mezelf dat ik het overrrated vind, maar toch grof geld geef aan Mn gebruik. Ik vind het mega zonde van het geld, maar het lukt me niet om Mn gebruik binnen de perken te houden. As we speek lig ik in de sofa bij mn vriendin, en is elke reden goed om snel een lijn te leggen, in de hoop dat ze snel slaapt, zodat ik alleen kan gaan kaakschaatsten. Uiterste zonde.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Feit is voor mezelf dat ik het overrrated vind, maar toch grof geld geef aan Mn gebruik. Ik vind het mega zonde van het geld, maar het lukt me niet om Mn gebruik binnen de perken te houden. As we speek lig ik in de sofa bij mn vriendin, en is elke reden goed om snel een lijn te leggen, in de hoop dat ze snel slaapt, zodat ik alleen kan gaan kaakschaatsten. Uiterste zonde.
Leuk van het inzicht erin die je hebt.
Niet leuk dat het je in de ban heeft.
idd zonde
3 posts boven je, spot on, zou je mantra moeten zijn.:sunglasses:

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
tja Coke.

behalve de prijs vind ik het spul niet echt overrated mits je goeie hebt natuurlijk. mijn eerste ervaring was streetcoke, en dat vond ik dus 3 keer niks. pas later ben ik het gaan waarderen toen ik goeie kwaliteit in handen kreeg.

maar wat mij altijd enorm is opgevallen is het grote verschil in verslavingsgevoeligheid bij de gebruikers. ik ken echt mensen die vanaf de eerste snuif al verslaafd waren terwijl er bij mij geen enkele craving is na gebruik van Coke. ik gebruik het dan ook maar heel af en toe, nog minder dan eens per jaar, maar dan wel meteen anderhalve gram hele goeie. aan Coke kan ik gewoonweg niet verslaafd raken, ik prefereer toch andere drugs boven Coke zoals het veel langer werkende speed.

peter man

Experimenterende gebruiker
ik zou graag toch wat zaken uitzoeken met jullie ...
waarom worden mensen soms speedy op cocaine ?
waarom word iemand na 1 lijn cocaine angstig / schuldig / paranoia ?
wat is de voornaamste prettigste gevoel op coke ? Arrogant wezen of botergeil met meisjes overweg kunnen?
welke cuttingstoffen werken tegen elkaar op en welke methode is de beste in anno 2018 om coke te zuiveren ? doen ze dit niet op testcentras om de veiligheid ?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ik zou graag toch wat zaken uitzoeken met jullie ...
waarom worden mensen soms speedy op cocaine ?
waarom word iemand na 1 lijn cocaine angstig / schuldig / paranoia ?
wat is de voornaamste prettigste gevoel op coke ? Arrogant wezen of botergeil met meisjes overweg kunnen?
welke cuttingstoffen werken tegen elkaar op en welke methode is de beste in anno 2018 om coke te zuiveren ? doen ze dit niet op testcentras om de veiligheid ?

Start anders even een eigen topic met al je vragen. Is voor jezelf makkelijker en dan blijft het hier een beetje on-topic. Is wat duidelijker.

Bovenaan