Cocaine: overrated?

hey,

eerste post op dit forum!

Ik wou het eigenlijk hebben over mijn eerste keer dat ik cocaïne heb gebruikt (onlangs).

Ik had de dag zelf van een dealer die ik niet echt goed kende 0.65g gekocht [modknip: geen prijzen noemen] hij zei dat het erg goede kwaliteit was (zeggen ze allemaal en ik besef nu ook dat ik veel te veel betaald heb).

eens thuis wou ik toch eens testen of het idd sterk spul was.. ik heb gehoord dat dit kon door gewoon eenbeetje van het spul te wrijven over je lippen. Heb ik dus gedaan. het was een chemische smaak en binnen de 5 minuten voelden mijn lippen volledig verdoofd aan, wijst dit op coke?

het zag er ook uit als een brokje en ik kon er duidelijk een paar glinsterende kristal-achtige deeltjes in zien, ookal waren die vrij klein en subtiel.

het enige effect dat ik had na het snuiven (heel de 0.65g waren uiteindelijk op die avond weg en steeds sneller en sneller) was dat ik mij eenbeetje opgewekt voelde en ik kon me precies wat meer focusen.. toen ik daarna wou gaan slapen lukte dat niet (nachtje doorgedaan)

mijn neus brande bij het eerste lijntje eenbeetje maar eenbeetje later voelde ik amper nog iets van pijn of brandend gevoel omdat mijn neusgaten gewoon verdoofd waren

zijn dit echt de enige effecten van coke? had ik misschien slechte kwaliteit? of is het omdat ik het thuis gedaan heb en niet op een feest ofzo?

als iemand nog tips heeft ook om goede coke te kunnen herkennen zijn deze altijd welkom

Laatst bewerkt door een moderator:

Fool

Badass junkie
Je kunt er heel makkelijk achter komen of het goede kwaliteit is door het te laten testen. Dat is ook de enige goede manier, dealerpraatjes zijn 90% van de tijd onzin!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Testen kun je zelf niet. Als je coke over je lippen wrijft verdooft het inderdaad, maar de versnijdingsmiddelen zoals levamisol verdoven ook je lippen. Het klinkt wel alsof je coke niet volledig zuiver was want dan heb je wel iets meer effect dan alleen opgewektheid (al vind ik coke zelf ook overrated, maar dat terzijde).

Lever even in bij het testcentrum (www.drugs-test.nl) dan weet je hoe sterk het was. [modknip] voor .65 is inderdaad wel veel te veel.

virtual77

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Testen kun je zelf niet. Als je coke over je lippen wrijft verdooft het inderdaad, maar de versnijdingsmiddelen zoals levamisol verdoven ook je lippen. Het klinkt wel alsof je coke niet volledig zuiver was want dan heb je wel iets meer effect dan alleen opgewektheid (al vind ik coke zelf ook overrated, maar dat terzijde).

Lever even in bij het testcentrum (http://www.drugs-test.nl) dan weet je hoe sterk het was. [modknip] voor .65 is inderdaad wel veel te veel.

Ik denk dat je lidocaine bedoeld in plaats van levamisol.
Lidocaine in het goedje dat je tandarts in je tandvlees spuit als ie je wil verdoven.

GUESS

Newbie
Coke is zeker overrated maar je moet er zeker mee oppassen. Voor je het weet ben je verslaafd. Begint met af en toe in het weekend en voor je het weet begin je op woensdag al zenuwachtig te worden voor het weekend. En wat betreft de dealerpraatjes: ze hebben allemaal het beste en puurste. Ze zijn allemaal paranoide want iedereen is een potentiele juut en ze denken bijna allemaal dat ze Tony Montana himself zijn.
Heb nu iemand die goed spul levert en met een constante kwaliteit. Ben benieuwd hoe lang dat weer duurt.

Arnie87

Belezen gebruiker
Ik vind het alleen relex als ik me super chill voel al, snachts na 12e voel ik me super relex dan valt de cocaine ook veel beter....... anders vind ik het maar troep waar ik zenuwachtig van wordt...

Pas na meerdere keren ga je coke waarderen .... begin is saai en je lijkt weinig te merken. beter stop je nu want heet is verslavende zooi

nee, niet overrated, als het goed spul is chill je hem hard en is alles leuk en relex........... de korte duur helpt met snel slapen erna
NIET overrated dus!!! alleen je moet wel een gram wegwerken of er echt in te zitten.. 3lijntjes vind ik geen coke ervaring geven .. of heel kort gebruiken op een avond werkt niet echt

Aleen de hype/prijs is overrated..... maarja beter te duur dan 5 euro en verslaafd in no time

arslan1

Newbie
You can very easily find out if it's good quality is to get tested. That is the only good way, dealer talk is 90% of the time nonsense!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind het over rated! Das mijn persoonlijke mening dan he.. :wink:
Ik heb het 1,5 jaar terug voor het eerst gebruikt en pas geleden voor de tweede keer. Beide malen was het getest spul en goed. Dat zeiden de "eigenaren" van de coke. Zij hadden het veel vaker gebruikt en het was goed spul. Maar ik vind het alleen maar een beetje handig, voor als je moe bent met stappen of een tikkie te diep in het glaasje hebt gekeken. Ik krijg er wat meer energie van, voel me iets zelfverzekerder (al ben ik dat toch wel). Verder niks... Das het voor mij niet waard om het nog eens te nemen. Maar ieder zijn ding he! :)

Ik neem alles wat ik erover zei terug!
Het is zeker véél te duur voor wat het is, maar nu ik eindelijk aan goede geraak vind ik het toch wel zeer lekker spul...ook echt verslavend.

Gelukkig hou ik het allemaal lekker onder controle, de prijs helpt hier ook wel bij.

Aan iedereen nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst, trouwens!

(nu ik hier toch ben, klein vraagje: ik heb enkel spierverslappende benzo's liggen (tetrazepam), hebben deze enig nut om de comedown van coke te verzachten?)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb het nog nooit gedaan en wil er ook echt niet aan beginnen. Het hele idee van ieder half uur bijnemen staat me erg tegen op die manier ben je ook zo snel verslaafd aan iets.

SirErick zei:
CaptainTrips zei:
Gelukkig hou ik het allemaal lekker onder controle
Ik hoop voor jou dat dit zo blijft, want je bent sneller verslaafd dan je wellicht zou denken.

SirErick

Wijs gebruiker
bobsacamano zei:
SirErick zei:
CaptainTrips zei:
Gelukkig hou ik het allemaal lekker onder controle
Ik hoop voor jou dat dit zo blijft, want je bent sneller verslaafd dan je wellicht zou denken.
Ik heb het nog nooit gedaan en wil er ook echt niet aan beginnen. Het hele idee van ieder half uur bijnemen staat me erg tegen op die manier ben je ook zo snel verslaafd aan iets.
Bij mensen die af en toe gebruiken duurt het effect van coke zo'n drie kwartier tot anderhalf uur, maar als je een junkie bent dan duurt het effect gemiddeld zo'n 30-45 minuten.

Bobsacamano

Badass junkie
Oo kijk dat wist ik niet maar goed dan nog blijf ik er lekker van af :)

SirErick zei:
Bij mensen die af en toe gebruiken duurt het effect van coke zo'n drie kwartier tot anderhalf uur, maar als je een junkie bent dan duurt het effect gemiddeld zo'n 30-45 minuten.

SirErick

Wijs gebruiker
bobsacamano zei:
SirErick zei:
Zo leer je nog eens wat van een hardcore coke-junkie.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
bobsacamano zei:

SirErick zei:

Jup, ik raak dat spul ook niet meer aan. Het is beetje overrated, vind de prijs/effect verhouding niet echt goed :P. En je staat de helft van de tijd op de wc met dat spul! Je wil steeds weer bijpakken

SirErick

Wijs gebruiker
benniesmitters zei:
En je staat de helft van de tijd op de wc met dat spul!
Whahaha, lol... Maar goed, het kan mij geen drol schelen als mensen mij zien snuiven. Met andere woorden: mij zul je niet naar de wc zien gaan als ik niet moet pissen of kakken.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
SirErick zei:
benniesmitters zei:
Whahaha, lol... Maar goed, het kan mij geen drol schelen als mensen mij zien snuiven. Met andere woorden: mij zul je niet naar de wc zien gaan als ik niet moet pissen of kakken.

Dat is het ook niet, maar vaak zijn de werknemers van een discotheek/kroeg/feest niet zo blij als ze je zien sleutelen :P

Missyy23

Bewuste gebruiker
benniesmitters zei:
SirErick zei:
benniesmitters zei:

Dat is het ook niet, maar vaak zijn de werknemers van een discotheek/kroeg/feest niet zo blij als ze je zien sleutelen :P

Nee idd, ga 1000x liever ff naar de wc dan door security ofzo gespot te worden terwijl ik een sleutel in mn neus douw :grin:

SirErick

Wijs gebruiker
benniesmitters zei:
SirErick zei:
benniesmitters zei:

In mijn vrije tijd heb ik tot op heden serieus nog nooit de behoefte gehad om naar een club, discotheek, festival of iets dergelijks heen te gaan. Reden: ik ben extreem zuinig op mijn gehoor aangezien ik beroepsmatig met muziek werk en ik geen zin heb om gehoorschade te krijgen, maar los daarvan, ik zie de lol er niet van in om op die manier uit te gaan.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
SirErick zei:

In mijn vrije tijd heb ik tot op heden serieus nog nooit de behoefte gehad om naar een club, discotheek, festival of iets dergelijks heen te gaan. Reden: ik ben extreem zuinig op mijn gehoor aangezien ik beroepsmatig met muziek werk en ik geen zin heb om gehoorschade te krijgen, maar los daarvan, ik zie de lol er niet van in om op die manier uit te gaan.

Het is geen manier van uitgaan. Maar een manier om er niet uitgegooid te worden. Daarom snuiven op de toilet of in een donkere hoek.
Grote feesten en festivals kun je rustig een puntje pakken. Nog nooit problemen mee gehad. :wave:

SirErick

Wijs gebruiker
dubbel0seven zei:
Het is geen manier van uitgaan.
Als je buiten de deur iets leuks gaat doen dan noem je dat toch "uitgaan" of vergis ik me?

dubbel0seven zei:
Maar een manier om er niet uitgegooid te worden.
Dude, daar gaat het niet om. Nogmaals: ik ben extreem zuinig op mijn gehoor aangezien ik beroepsmatig met muziek werk en ik geen zin heb om gehoorschade te krijgen. Je raad het al: clubs, discotheken, festivals en dergelijke zijn dus plekken die ik in mijn vrije tijd niet ga opzoeken (beroepsmatig doe ik het wel, maar dat doe ik dan niet voor mijn lol).

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Missyy23 zei:
benniesmitters zei:
SirErick zei:

Nee idd, ga 1000x liever ff naar de wc dan door security ofzo gespot te worden terwijl ik een sleutel in mn neus douw :grin:

Stond al met de bek vol tanden toen ze mij zo een keer op de wc betrapte, deur kon niet op slot, had mn eigen gezicht wel eens willen zien :tearsofjoy: . Gelukkig geen gevolgen, de bewaker keek me raar aan deed de deur weer dicht en liep weg :P.
SirErick zei:
benniesmitters zei:
SirErick zei:

Nee daarom voor mij ook geen coke meer met uitgaan. En wat betreft coke snuiven bij iemand thuis doe ik het ook gewoon lekker op de bank hoor :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
SirErick zei:
Dude, daar gaat het niet om. Nogmaals: ik ben extreem zuinig op mijn gehoor aangezien ik beroepsmatig met muziek werk en ik geen zin heb om gehoorschade te krijgen. Je raad het al: clubs, discotheken, festivals en dergelijke zijn dus plekken die ik in mijn vrije tijd niet ga opzoeken (beroepsmatig doe ik het wel, maar dat doe ik dan niet voor mijn lol).

Waarom koop je niet gewoon van die earplugs, als je goede koopt dempen die al gauw 30 dB, scheelt ontzettend veel, maar dat weet je zelf ook wel :wink: Voor 20 tot 30 euro heb je dopjes, die goed dempen, het geluid niet te veel veranderen/vervormen en okay zitten. Je kunt er ook nog eens mee slapen. Tenzij je de feestjes sowieso niet echt geweldig vindt natuurlijk.

On-topic: wel eens coke genomen, maar ik vond het niet leuker dan speed. Ik vond het vooral vervelend dat het zo snel uitwerkte en dat je zo op je zelf gefocused was. Ik zou het zeker niet vaker proberen tot je het wel kan 'waarderen'. Lijkt het mij te duur en veel te verslavend voor.

Fool

Badass junkie
Ik ken anders best mensen die cocaïne niets vinden en hun spul hadden laten testen op > 70%. Smaken verschillen ook gewoon :tongueout:

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Ik ken anders best mensen die cocaïne niets vinden en hun spul hadden laten testen op > 70%. Smaken verschillen ook gewoon :tongueout:

Dat is absoluut zo, GHB doet bij mij écht helemaal niks bijvoorbeeld.

Maar er is zo veel boecht, gaande van wasco's tot speed verkocht als coke en rattenvergif... tsja.

Arnie87

Belezen gebruiker
Voor mensen die menen nooit verslaafd te geraken... ur wrong!!
Iedereen raakt verslaafd aan het wekelijkse coke ritueel..... ik zat er ook 1,5 jaar aan vast door 1x per week/2week te doen tot ik een medicijn ging gebruiken zodat die cravings weg zijn.

Als je het 1x per week doet ben je ook verslaafd aan het goedje.. dat vergeten de meeste.. probeer het eens 2 maanden niet te doen. moet je kijken hoe lastig :wave:

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Arnie87 zei:
Iedereen raakt verslaafd aan het wekelijkse coke ritueel..... ik zat er ook 1,5 jaar aan vast door 1x per week/2week te doen tot ik een medicijn ging gebruiken zodat die cravings weg zijn.

Als je het 1x per week doet ben je ook verslaafd aan het goedje.. dat vergeten de meeste.. probeer het eens 2 maanden niet te doen. moet je kijken hoe lastig :wave:

You're wrong by generalizing.

Ik heb in het begin van m'n druggebruik veel meer gebruikt dan nu, toen had ik nog geen maximum twee keer per maand regel (dat is trouwens nu één keer geworden, maar swat).

Volgens jouw logica moest ik dan nu een verslaafd wrak zijn, erger dan de ergste hero-junk?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Probeerenleer zei:
Arnie87 zei:

Volgens jouw logica moest ik dan nu een verslaafd wrak zijn, erger dan de ergste hero-junk?

Je neem daar nu ook wel een drugssoort uit dat gewoon regelrecht een aanslag op je lichaam + lichamelijk verslavend :P (Speed/coke/xtc is niet lichamelijk verslavend)
Ik ken iemand die 7 jaar dagelijks speed gebruikt en als je hem ziet zou je het hem niet nageven dat ie aan drugs zit. Iemand die 7 jaar heroïne doet zal er wel helemaal anders uitzien.

Arnie heeft toch best wel een goed punt.
Vanaf het moment dat drugs een regelmaat in je leven heeft zoals elk weekend/elk feestje kan je spreken van een verslaving.

En om een misverstand uit de wereld te helpen, niet alle drugsverslaafden zien eruit als die mensen die je ziet op Drugs Inc :grin:

Fool

Badass junkie
LoveQuality zei:
Ik ken iemand die 7 jaar dagelijks speed gebruikt en als je hem ziet zou je het hem niet nageven dat ie aan drugs zit. Iemand die 7 jaar heroïne doet zal er wel helemaal anders uitzien.
Ik heb zo'n voorgevoel dat je aan de meeste mensen beter zou zien dat ze elke dag aan de stimulanten zitten dan elke dag aan de opiaten, gegeven dat beiden hun lichaam goed blijven verzorgen.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Fool zei:
LoveQuality zei:
Ik heb zo'n voorgevoel dat je aan de meeste mensen beter zou zien dat ze elke dag aan de stimulanten zitten dan elke dag aan de opiaten, gegeven dat beiden hun lichaam goed blijven verzorgen.

Kan me niet over uitspreken wat nu destructiever is voor je lichaam... opiaten of stimulanten.

Maar heroïne is veel zowel lichamelijk als geestelijk verslavend.
Als je dan je shot niet krijgt dan kan je helemaal niet normaal functioneren en als jeje shot krijgt dan ga je gewoon opzoek naar de volgende.

Mensen die dagelijks heroïne gebruiken verzorgen hun lichaam toch veel minder dan de doorsnee speed/coke gebruiker :)

Fool

Badass junkie
Nouja, om te beginnen shot het merendeel van de heroinegebruikers niet, daarnaast zijn er vrij veel die zich daarnaast best goed verzorgen. Maar inderdaad, het is wel lichamelijk verslavend.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik dacht dat heroïne vooral geshot werd en methadon in pilvorm werd gebruikt..

Persoonlijk weet ik niet zoveel over heroïne maar het belangrijkste uit die post was gewoon --> "Vanaf het moment dat drugs een regelmaat in je leven heeft zoals elk weekend/elk feestje kan je spreken van een verslaving."

Bovenaan