Cocaine en Speed

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Halo allemaal, ik vraag me soms nog wel eens af wat jou eigenlijk het verschil is tussen deze 2 qua effecten. Ik ben wle bekend met speed, sos heb ik daarintegen nog nooit gebruikt. Als ik bijv. op internet ga zoeken naar de effecten van bijde dan heb ik zoiets van het is na genoeg bijna hetzelfde :confused:

Voor pep geld;

Psychisch

* onderdrukking van je hongergevoel
* onderdrukking van je slaap en vermoeidheid
* geeft een verhoogd zelfvertrouwen wat resulteert in overmoed
* euforie (het gevoel de wereld aan te kunnen) zowel geestelijk als
lichamelijk
* verhoogde alertheid.

voor sos geld;

Psychisch

* euforie: het gevoel alles aan te kunnen, zowel geestelijk als lichamelijk
* honger wordt niet meer gevoeld
* vermoeidheid verdwijnt
* overmoed
* meer en makkelijker praten
* je hebt meer zelfvertrouwen en je meent sneller en helderder te kunnen denken.

Wat is er dan zo geweldig aan sos?!? ik bedoel speed zou ik ook nooit verslaafd aan kunnen raken maar klopt het nou dat deze 2 middelen bijna hetzelfde zijn. Als je naar de effecten kijkt zijn ze bijna identiek aan elkaar.

:confused:

Skippy

Wijs gebruiker
kan niet echt antwoord geven op jou vragen, maar wil er wel wat over kwijt.
Ik merk weinig van coke, weinig tot niets, alleen de eerste 10 minuten een vaag gevoel ik mijn hoofd maar meer ook niet.
Bij speed krijg ik energie, praat erg veel , zo'n gesprek met het gevoel dat je heb gedronken of aan de pillen zit.

Toch vind ik het wel met elkaar te vergelijken, als ik echt goede coke zou vinden, denk ik dat het wel met elkaar te vergelijken is... maar in ieder geval gaat mijn voorkeur uit naar speed

Maar wel raar, wat jij neerzet over speed en coke, zeg maar wat je bij coke krijgt, heb ik met speed.. vreemd toch?

J0rrit

Badass junkie
dan heb je gewoon heel goede speed, en gewoon heel slechte sos. Je wordt van allebei helderder, alerter, wakkerder, zelfverzekerder. Maar sos geeft gewoon een totaal ander gevoel. Van sos is de euforie een stuk hoger en voel je je meer " The King " dan van speed. Natuurlijk kan dat ook van speed maar dan zul je toch veel naar binnen moeten werken.

Voor de rest kan ik gewoon eten op coke. Als ik me ogen open heb ben ik klaarwakker, als ik me ogen dicht doe kan ik slapen. Voor de rest voelt coke iets meer spacender aan, iets meer zoals pillen, dan speed. Ook brand het niet in je neus ( mits niet versneden ), en speed toch zeker wel.

Ook vind ik dat t bij speed lijkt alsof je als je bijv. sport, vermoeidheid bijna niet meer voelt in bijv. je benen. Bij sos heb ik dat minder, maar daarentegen lijkt het alsof je bij sos veel meer conditie hebt ( dat je al heel lang hard fiets maar nog steeds niet buiten adem bent ), en dat heb ik bij speed juist weer minder.

Het is eigenlijk gewoon een heel ander gevoel, met de zelfde eigenschappen. Verder wil ik ng kwijt dat sos je helderder maakt dan speed ( bij mij dan ).

Skippy

Wijs gebruiker
ja dat zal het zijn,dat het slechte coke is, want heb er nooit echt het gewenste gevoel van gehad.
Dan heb je daar ook wel gelijk in, dat je er veel van nodig heb van de speed, ik merk niks van 4 punten, en meestal neem ik er nog 1 drankje bij.. op zich vind niet veel verschillen van elkaar, ik kan trouwens gewoon eten. door de speed krijg ik reuze veel trek in eten, de dag erna stamp ik mezelf helemaal vol :P

J0rrit

Badass junkie
Skippy zei:
ja dat zal het zijn,dat het slechte coke is, want heb er nooit echt het gewenste gevoel van gehad.
Dan heb je daar ook wel gelijk in, dat je er veel van nodig heb van de speed, ik merk niks van 4 punten, en meestal neem ik er nog 1 drankje bij.. op zich vind niet veel verschillen van elkaar, ik kan trouwens gewoon eten. door de speed krijg ik reuze veel trek in eten, de dag erna stamp ik mezelf helemaal vol :P

haha, ja op t begin kon ik nooit eten, maar naarmate je meer hebt gebruikt gaat dat steeds beter, je lichaam past zich aan eraan.

Maar ik kan bijv. nooit slapen op de speed, op de sos juist wel. Als je echt goeie sos hebt is het gevoel zelfs heftiger dan bij speed, beetje tussen speed en pillen in ( kwa heftigheid ).

Skippy

Wijs gebruiker
tja... ik heb nog nooit goede coke gehad, blijf het zeggen , iedereen om me heen zegt het ook , want maakt niet uit wat ik neem, of het nou xtc, coke of speed is... ik slaap als een roos .. er zijn zelfs keren bij dat ik tijdens een computerspel of in een gesprek in slaap val :confused:

Dat hoeft dan toch niet aan de drugs te leggen, kan toch ook dat ik gewoon behoefte heb aan slaap?

J0rrit

Badass junkie
Skippy zei:
tja... ik heb nog nooit goede coke gehad, blijf het zeggen , iedereen om me heen zegt het ook , want maakt niet uit wat ik neem, of het nou xtc, coke of speed is... ik slaap als een roos .. er zijn zelfs keren bij dat ik tijdens een computerspel of in een gesprek in slaap val :confused:

Dat hoeft dan toch niet aan de drugs te leggen, kan toch ook dat ik gewoon behoefte heb aan slaap?

Ja, zeker. Maar het is juist zo dat speed en xtc en coke die behoefte wegnemen, maar dat hoeft dus niet zo bij iedereen te zijn.

Bij pillen trouwens kan ik het wel voorstellen dat je in slaap kan vallen, vooral als die net heftig inslaat ofzo ( tijdens t opkomen ), dan word ik zelf juist ff supermoe, maar na 15 min ofzo, ben ik juist in 1 keer klaarwakker ( als ie egt ingeslagen is )

Skippy

Wijs gebruiker
dat zeg ik, dan zal het wel troep geweest zijn, heb nooit goede speed of coke gehad

Hoe weet je trouwens of het wel echte goede speed, of coke is?
Ik kan het verschil van goede en slechte niet zien of ruiken.. iemand hier die wel een idee heeft?
Ik heb nu speed. en dat ruikt gewoon naar waspoeder :confused: ben al eens eerder belazerd, dus ben wel eens benieuwd waar je dit aan kan zien

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
je kan het ook niet zien, hehe, je moet het voelen!!!! Ik neem aan dat je echt wel het verschil voeld tussen stopverf en speed met 80% amphetemine erin..... Blijf maar gewoon verder zoeken. Van mijn speed als ik een bommentje neem om 1 uur smiddags dan slaap ik de hele nacht niet, dus vrij goeie pep lijkt mij dan. Alhoewel ik weining tot geen tollerantie heb maar toch.....

Skippy

Wijs gebruiker
need^weed zei:
je kan het ook niet zien, hehe, je moet het voelen!!!! Ik neem aan dat je echt wel het verschil voeld tussen stopverf en speed met 80% amphetemine erin..... Blijf maar gewoon verder zoeken. Van mijn speed als ik een bommentje neem om 1 uur smiddags dan slaap ik de hele nacht niet, dus vrij goeie pep lijkt mij dan. Alhoewel ik weining tot geen tollerantie heb maar toch.....

hmm bommetjes krijg ik niet door mn keel, meestal wel met vla oid.. maar de hoeveel heid die ik erin doe is altijd verschillend, hoeveel doe jij in je bom ? Needweed ?

J0rrit

Badass junkie
Skippy zei:
dat zeg ik, dan zal het wel troep geweest zijn, heb nooit goede speed of coke gehad

Ik kan het verschil van goede en slechte niet zien of ruiken.. iemand hier die wel een idee heeft?
Ik heb nu speed. en dat ruikt gewoon naar waspoeder :confused: ben al eens eerder belazerd, dus ben wel eens benieuwd waar je dit aan kan zien

echt goeie speed ruik je, k neem aan dat je de geur van speed kent. Als je ECHT goeie hebt, dan ruik je eraan en dan is die geur echt supersterk. Als ie dan ook nog eens fikt als de tering dan weet je dat je lang wakker zult blijven.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Skippy zei:
need^weed zei:

hmm bommetjes krijg ik niet door mn keel, meestal wel met vla oid.. maar de hoeveel heid die ik erin doe is altijd verschillend, hoeveel doe jij in je bom ? Needweed ?

ik weeg het nie techt af ofzo zoiezo meer als dat je in een lijntje doet ik denk dat ik ongeveer 2 lijnen in een bommentje doe. Dan is de vraag natuurlijk nog hoeveel ik in een lijn leg :P mja het is een beetje een moeilijk vraag die je stelt want het hangt natuurlijk ook weer af van de sterkte....

Moon

Bewuste gebruiker
het grootste verschil vind ik is dat speed veel en veel langer werkt dan sos, als ik een lijntje sos neem dan is dat na een half uurtje alweer uitgewerkt. hoewel ik me van sos wel relaxter voel heb ik toch liever speed, daar voel ik me alerter van, energieker, ik praat over vanalles en nog wat, voel me gewoon super. vind het jammer van sos dat de werking maar zo kort duurt.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
sos is qua verslaving en andere zaken veelste raar eigenlijk het werkt in je brein zo dat je begint te denken dat alles onder controle is over je leven ook al je hebt al je spaargeld opgesnoven sos is echt geen spul voor mensen die snel verslaafd kunnen raken,

ik zeg niet dat het moeilijk is om te stoppen met coke maar als je gestopt ben heb je een hele rare leven je bent niet meer die kerel voor dat je coke ging snuiven

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik voel me minder junky achtig als ik coke snuif dan als ik speed snuif.

Voor de rest..
Coke lijkt onschuldiger dan speed.

Na een nachtje speed ben je zowel een wrak als zombie.
En bij coke niet.

En effecten. ja coke doet geen pijn en verdoofd en speed doet tering veel pijn en je neus gaat er zwaar van de knoppen.
Als je goede sos hebt rond de 50% sta ik toch wel een stuk strakker dan als ik nu een lijn goede speed neem. Zal wel zijn omdat ik sos niet gewoon ben.
Maar voor de rest is het effect van pep=sos .

Maar in het geheel is speed beter dan coke.

El Retro

Wijs gebruiker
Skippy zei:

Hoe je kan zien/ruiken of het goeie coke is... Bij coke is dat niet zo makkelijk vind ik. Maar als ik aan men snowsealtje/zakje ruik, en het heeft een "cokegeur" dat je echt ruikt dat er coke in zit, dan heb je zeker goede coke. Je kan het ook zien als hij hard is. Als hij hard is, mag je er ook vrij zeker van zijn dat het goede is. Ik weet nu niet of dat in Nederland of in andere streken dan de provincie Antwerpen zo is, maar hier is het toch zo.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
goeie speed: is zeer sterke (ammoniak)geur
goeie sos: is niet echt sterk ruikend maar oh zo hard van structuur, echt brokken met een doorschijnende waas. als je gewoon wat wit poeder krijgt is het al zeer sterk versneden. Neem ongeveer 20 procent sos en 80 procent vulmiddel. Als je poeder krijgt maar je ziet echt nog de schittering van de kristallen dan kan je rekenen op zo een 25 procent. En als je geluk hebt en je kent de juiste mensen dan krijg je dus die stevige brokken

effect speed: vies en vuil, dat spul is goed voor junky's, je bent zo brak als maar kan de dag nadien
effect coke: veel relaxter maar tegelijk ook veel harder dan speed, als je goeie hebt teminste

en het grootste verschil sos laat je veel beter voelen, bij pep heb je na een tijdje iets paranoia. bij sos trek je u er niets van aan of iemand het zou merken of niet.
Alletwee stevig spul waarvoor je best wat goed in de schoenen staat.
zoiezo is thuis,werk,school gebruiken zielig, want dan je op een lange baan vertrokken.

Psykaholik

Wijs gebruiker
spliffsnatcher zei:
effect speed: vies en vuil, dat spul is goed voor junky's, je bent zo brak als maar kan de dag nadien
effect coke: veel relaxter maar tegelijk ook veel harder dan speed, als je goeie hebt teminste
effect speed vies en vuil ? en goed voor junky's ????? :angry: :angry: :angry:

en coke is zeker gezond en proper! :L :L
coke is echt voor de rijkere onder ons en je word er tenminste geen junky door !!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

dus speed junks : ge weet het dus STOP met speed en begin met coke !!!!!!
dan zijn we toch al geen junks meer :wave:

Imke

Badass junkie
schranziewanzie zei:
spliffsnatcher zei:
effect speed vies en vuil ? en goed voor junky's ????? :angry: :angry: :angry:

en coke is zeker gezond en proper! :L :L
coke is echt voor de rijkere onder ons en je word er tenminste geen junky door !!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

dus speed junks : ge weet het dus STOP met speed en begin met coke !!!!!!
dan zijn we toch al geen junks meer :wave:

I'm proud to be a speedjunk :smoke:

Deranged

Badass junkie
Deze jongen lult heel hard uit z'n nek, met dit gelul kan hij wel vriendjes vinden op dit forum die dezelfde onzinige opvattingen hebben. Maar wat je ook heel erg krijgt is zo'n hele vieze, vuile ongelooflijk smerige junky die af en toe heel onredelijk kan worden vamwege zijn allergie voor coke en onwetende cokefanboys die bullshit uikramen over coke en tegelijertijd over speed. Vooral doorblijven gaan met deze interessante praatjes dan komt hij je vanzelf een keer tegen, en het is naast een vieze vuile junky ook echt een ongelooflijke klootzak. :smoke:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Deze jongen lult heel hard uit z'n nek, met dit gelul kan hij wel vriendjes vinden op dit forum die dezelfde onzinige opvattingen hebben. Maar wat je ook heel erg krijgt is zo'n hele vieze, vuile ongelooflijk smerige junky die af en toe heel onredelijk kan worden vamwege zijn allergie voor coke en onwetende cokefanboys die bullshit uikramen over coke en tegelijertijd over speed. Vooral doorblijven gaan met deze interessante praatjes dan komt hij je vanzelf een keer tegen, en het is naast een vieze vuile junky ook echt een ongelooflijke klootzak. :smoke:

idd
en een klootzak die zelfs zijn kameraden zou bestelen, beliegen, bedriegen voor toch maar coke te kunnen hebben.
je moet eens een beetje nadenken voor je coke ophemeld.
ieder neveneffect dat je van speed kan krijgen kun je juist zo goed van coke krijgen.
het enige grote verschil is!!!!! speed 7eur/gr coke 50eur/gr
dus denk da je beter af bent met een speed verslaving.
en kom niet met van dieje zever af, speed is veel ongezonder dan coke bla bla bla.

Deranged

Badass junkie
Ik ben voor beide middelen ''junlky'' geweest en hoewel geen van beide mij ooit een slechtere hygiene opleverde weet ik wel bij welke van de 2 effecten ik de woorden ''vies'' en ''vuil'' zou plaatsen.

EN DAT IS NIET BIJ SPEED!!!

Ik ga niet verklaren waarom coke juist de ''vieze'' en ''vuile'' is. Mensen met verstand van zaken zullen het wel kunnen begrijpen. Verstand van zaken heb jij dus duidelijk niet, je lult maar wat.\Je kan het beste gewoon dit onderwerp voortaan laten rusten want bullshitverhaaltjes erover herken ik gelijk en kan ik heel onredelijk van worden af en toe. :sunglasses:

Solidius

Badass junkie
Amfetamine is op alle fronten superieur aan coke, behalve de prijs. Discussie hierover is trouwens vrij zinloos want iedereen zit met z'n vooroordeeltjes al klaar. Maargoed, ik heb beide middelen genoeg gebruikt om er een conclusie uit te trekken, en speed = win.

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Ik ga niet verklaren waarom coke juist de ''vieze'' en ''vuile'' is. Mensen met verstand van zaken zullen het wel kunnen begrijpen.

Ik zou het toch graag willen horen. Ik heb in grijs verleden speed gebruikt. Ik kan de effecten wel linken aan coke. Maar voor de rest is het te lang geleden.
Coke gebruik ik gemiddeld 1x a 1,5 maand gedurende 3 jaar. Nooit echte problemen mee gehad, al ken ik de roep van het goedje vooral een week na gebruik.

Ik zou toch graag het verschil willen horen waarom coke zo vies en vuil is.
Ik voel die vies en vuiligheid wel aan maar waarom zo veel erger dan speed?

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
gewoon al het feit: "i am proud to be a speedjunk"

en de verhalen die je hier soms leest:
thuis voor de pc ff een lijn zitten consumeren --> zielig
beetje speed op het werk, beetje speed elke dag.
Dan blijf je beter weg van dope want dan gebruikt hij jou.

Deranged je zegt zelf dat je een junk bent geweest aan beide produkten.
enige waar jij dus je opinie op baseerd is de verslavingsfactor, kan best zijn dat coke hierin een listigere drugs is.
Maar daar baseer ik mij 0.0 op.

1 maal speed is zoiezo de nacht nadien amper slapen en compleet brak voelen.
1 maal coke is vrij goed kunnen slapen en vrij goed voelen nadien.
1maal coke kopen met speed erin is hardop vloeken omdat je rommel krijgt.

Speed is een vrij ruwe molecule met hoge aciditeitswaarde. Coke is een gerafineerder produkt met subtielere werking en fysisch gezien aangenamere werking. Over de verslavingsfactor zeg ik niets.
Die ligt bij coke nog wel net iets hoger als het op gevoel aankomt., maar de hunker naar drugs controleer je nog altijd zelf.

tenzij je genetisch bent aangelegd om te misbruiken (zeldzaamheid) of tenzij je amper karakter hebt --> grootste deel van junks.

En ook al haal ik de helft van dit forum op men dak --> junks zijn zielig, en dat heeft niets met de soort drugs te maken maar met hoe je je eigen leven aanpakt. Uiteraard gebruik ik af en toe omdat chemie zoiezo een passie is. Maar ik zal nooit geld hoeven stelen voor een grammetje. Soms is er 6 maand tussen dan weer een tweetal weken. Maar nog nooit heb ik maandagochtend verstek gegeven wanneer ik moet gaan werken en nog nooit heb ik zielig heel het land afgezocht naar een grammetje.

dus als je speed en coke wilt gaan vergelijken, hou je eigen verslavingsinvloeden dan voor jezelf en beoordeel de drug objectief op zijn werking. En vergelijk dan wel goeie coke met goeie speed.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
Eerst verklaren dat ik uit men nek lul.

En dan zelf maar vage antwoorden geven zoals: "ja toch"
Als je geen zinnig antwoord kan geven, zeg dan helemaal niets

Psilo

Bewuste gebruiker
spliffsnatcher zei:

Tja....doe maar geen moeite, ben ik net ook achter gekomen.
Maar mijn vraag blijft toch bestaan voor de mensen die wel hun mening uiteen kunnen zetten (essentie vertellen)

Waarom is speed voor sommige nou zo superieur? Ik vind Coke wel lekker en speed is te lang geleden. Maar ik ga binnenkort maar weer eens proeven als de mogelijkheid daar is. Je mag best een promo-praatje houden waarom ik het weer eens zou moeten proberen :wink:
Solidius?

Deranged

Badass junkie
De essentie van speed is dat er geen reden is waarom je het zou moeten proberen, het zou vermakelijk kunnen zijn. Er is echter wel de prijs/kwaliteit verhouding en de langere meer praktische werkingsduur die het voor sommigen de betere keuze maakt.

spacekonijn

Badass junkie
spliffsnatcher zei:

mee eens , je hebt ook gelijk in wat je zegt.
speed is geen haar beter dan coke , verslaafd kun je overal aan raken.
en als je goed met coke om kunt gaan , zie ik inderdaad het probleem niet.
je hebt een sterk verhaal neergezet , dat je er geen zinnig antwoord op krijg zegt al genoeg

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Er is echter wel de prijs/kwaliteit verhouding en de langere meer praktische werkingsduur die het voor sommigen de betere keuze maakt.

Ik vond de langere werkingsduur juist persoonlijk een nadeel. De hele nacht doorgegaan en 's middags willen slapen..... NO way. dan maar jezelf opdrukken, wandeling maken.
Vind ik lastig en weinig praktisch (voor recreatief gebruik)

Deranged

Badass junkie
Ik wil het eigenlijk niet doen maar ik moet er toch nog even aan toevoegen dat coke echt die mindfuck capaciteit heeft waardoor je als gebruiker niet meer in staat bent om reèl te kunnen oordelen over je gebruik en tot in hoeverre dit een probleem is.

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Ik wil het eigenlijk niet doen maar ik moet er toch nog even aan toevoegen dat coke echt die mindfuck capaciteit heeft waardoor je als gebruiker niet meer in staat bent om reèl te kunnen oordelen over je gebruik en tot in hoeverre dit een probleem is.

Helemaal mee. Dat is zeer wel mogelijk bij coke. Maar bij andere drugs ook.
Als ik het gebruik van sommige speedgebruikers hier lees komt het allemaal precies zo over zoals jij het voorstelt bij coke.
Zoals spliffsnatcher het al zei:

spliffsnatcher zei:
gewoon al het feit: "i am proud to be a speedjunk"

en de verhalen die je hier soms leest:
thuis voor de pc ff een lijn zitten consumeren --> zielig
beetje speed op het werk, beetje speed elke dag.
Dan blijf je beter weg van dope want dan gebruikt hij jou. .

Klinkt allemaal wat geminded fucked!

yellowmoon

Bewuste gebruiker
speed en andere drugs kunnen per persoon zeker verschillen maar ik heb nog nooit een andere verslaafde gezien die 1000 euro drugs gekocht heeft en zelfde 1000 euro ophetzelfde dag opmaakte en dat nog eens goed vind, vooral basecoke en crack mag van mij over het algemeen voor altijd verboden blijven ik weet wat die kut spul met me vriendjes deed

speed is voor junks, en coke is voor voor grotere junks met meer geld in zak

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
wat deranged zegt over die mindfuck mogelijkheid van coke ben ik volledig mee akkoord.

als speed en coke dezelfde prijs hadden, dan kan ik al raden waaraan het grootste deel verslaafd zou zijn en welk van de twee het meest geconsumeerd zou worden --> coke dus

Dat bedoel ik dus ook met de "kracht" van een drug. Daar heeft prijs zeker iets mee te maken.

Verschil speed/coke: als je het door de week gebruikt besef je bij coke minder snel dat je fout bezig bent. coke geeft je een gevoel van no problem. Ook al omdat het je lichaam niet zo hard aftakelt.
Ik ken iemand die nu 7 jaar gebruikt en eigenlijk best een goede conditie heeft, zeer goed zen geld verdient en een leuk gezin in het vooruitzicht heeft.
Enige probleem is dus er maar weer vanaf geraken, want in tegenstelling tot speed is het meoilijker om de nadelen te zien.

Anyway:
is het voor die ene keer om de twee maand,neem dan goke(goede)
Is het voor elke dag en je verslaving te bevredigen, neem dan speed, oh nee sorry --> zoek dan hulp

Ik vind speed dus egt heeele vieze troep. Het stinkt en is heel vies in je nus. ik zie ook vooral gekkkjen zoals gabbers dei rotzooi pakke.

Zelf vind ik sossie sossie tog echt de beste. Dat is lekkerder, gezonder en sowieso gedraag ik me dan waqt rustiger als op de pep.

Coke is alleen wel duur, maar dat moet je er voor over hebbe.

Bovenaan