Cocaine & Alchol

68899

Bewuste gebruiker
Wat is jullie ervaring met het gebruik van Cocaine & Alcohol (bier , wijn) samen?? :beer: & :openmouth:

Zijn er mensen met slechte ervaringen, of loopt het allemaal niet z'on vaart.. En hoeveel gebruiken jullie dan? :wave:

Frisko

Badass junkie
Wat gebeurt er als je alcohol en coke samen neemt?
Onlangs zijn er twee onderzoeken (een onderzoek onder gebruikers en een literatuuronderzoek) gedaan naar deze combinatie. Kijk op deze site onder persberichten naar het persbericht van 21 juni 2000 en het bijbehorende fact sheet.
Gecombineerd gebruik van alcohol en cocaïne is met name slecht voor je hart. Zowel cocaïne als alcohol veroorzaakt een toename van de hartslag. Je hart krijgt daardoor een grotere behoefte aan zuurstof. Cocaïne werkt echter vaatvernauwend, waardoor het hart minder zuurstof krijgt.
Bovendien leidt gecombineerd gebruik van cocaïne en alcohol tot de vorming van een nieuwe stof in het lichaam, namelijk cocaethyleen. De werking van cocaethyleen is vergelijkbaar met die van cocaïne. Cocaïne en cocaethyleen jagen je hart verder op. De zuurstofbehoefte neemt toe, terwijl beide stoffen tegelijk zorgen voor een beperking van de zuurstoftoevoer. Dit alles kan leiden tot een acuut zuurstoftekort in de hartspier en tot hartritmestoornissen.
Gecombineerd gebruik van alcohol en cocaïne leidt er ook toe dat je meer gaat drinken. Je voelt de alcohol minder, waardoor je blijft drinken. Van de andere kant kan de alcohol helpen om het effect van de cocaïne wat af te zwakken. Je bent meer relaxed en wat minder gespannen. Doordat je de alcohol minder voelt, denk je soms dat je nog kunt rijden. De combinatie maakt je echter ook overmoedig, waardoor rijden absoluut niet gaat. Ook maakt de combinatie soms agressief. Je kunt vooral agressieve gedachten krijgen.
Gecombineerd gebruik kan tot slot tot een flinke kater leiden Gebruikers voelen zich de volgende dag gesloopt, uit hun humeur, geprikkeld en licht depressief.
Naar aanleiding van het onderzoek is een folder uitgegeven: Alcohol+. Deze folder is te bestellen bij Jellinek Preventie. Tel: 020 4087775

:wave: :wave: :wave:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Robbie_Rob_ zei:
Wat is jullie ervaring met het gebruik van Cocaine & Alcohol (bier , wijn) samen?? :beer: & :openmouth:

Zijn er mensen met slechte ervaringen, of loopt het allemaal niet z'on vaart.. En hoeveel gebruiken jullie dan? :wave:

Cocaine gebruik je niet zonder alchohol is mijn mening,ze gaan hand in hand,een snuf zonder alchohol en ik word gek!

Deranged

Badass junkie
Ik vind het zonder alcohol lekkerder, dan voel je het veel beter. Datgene waar je zoveel voor hebt neergelegd. Maar toch goeie combinatie.

melissa

Wijs gebruiker
idd geen snatz zonder alcohol en tientallen sigaretten....
gek genoeg dronk ik geen druppel in de periode dat ik dagelijks snoof....
eigenlijk dink ik er pas alcohol bij sinds ik ben gaan stappen onder invloed....
vanaf mijn 27ste dus

wausie91

Bewuste gebruiker
ik vid het heerlijk coke an alcohol echt heerlijk op die marier word ik echt heerljk spetter

MJP

Experimenterende gebruiker
Ok ik weet dus dat het slecht is maar toch een vraag:

Mijn vrouw heeft voor het eerst zaterdag 13 jan. gesnoven. Daarvoor had ze al wel wat gedronken (ongeveer 3 baco's gemengd door barpersoneel!) en ging ze helemaal los maar wel positief !! Ze voelde zich fit en kon lekker door dansen. Geen vervelende na effecten (beetje druk op het hoofd, maar minder effecten als bij XTC). Kortom ze vond het waanzinnig !!
Afgelopen zaterdag ook wezen stappen.... Het idee geopperd om samen nuchter te blijven. Dus weer baco's maar bij deze uitgaans gelegenheid mag je zelf inschenken dus wat meer ba dan co.... Dit had niet het gewenste effect en dus dan maar een snuifje erachteraan. Resultaat ? Helemaal niets ! Geen WOW gevoel, niet fit, geen high maar ook geen low.... Wat is dat toch.... Kan iemand ons dit vertellen ? Het lijkt alsof elke keer als zij wat wil proberen het de tweede keer gewoon niet meer lukt ! Ok je zal nooit het effect voelen als de eerste keer maar toch...

Iemand een idee ??

Bedankt voor de reacties

MJP

Moon

Bewuste gebruiker
Als ik sos heb gehad smaakt alcohol me totaal niet meer. Ik drink graag wodka maar dat vind ik smerig met sos op. Voor mij dus geen alcohol tijdens de sos.

El Retro

Wijs gebruiker
MJP zei:

Mijn vrouw heeft voor het eerst zaterdag 13 jan. gesnoven. Daarvoor had ze al wel wat gedronken (ongeveer 3 baco's gemengd door barpersoneel!) en ging ze helemaal los maar wel positief !! Ze voelde zich fit en kon lekker door dansen. Geen vervelende na effecten (beetje druk op het hoofd, maar minder effecten als bij XTC). Kortom ze vond het waanzinnig !!
Afgelopen zaterdag ook wezen stappen.... Het idee geopperd om samen nuchter te blijven. Dus weer baco's maar bij deze uitgaans gelegenheid mag je zelf inschenken dus wat meer ba dan co.... Dit had niet het gewenste effect en dus dan maar een snuifje erachteraan. Resultaat ? Helemaal niets ! Geen WOW gevoel, niet fit, geen high maar ook geen low.... Wat is dat toch.... Kan iemand ons dit vertellen ? Het lijkt alsof elke keer als zij wat wil proberen het de tweede keer gewoon niet meer lukt ! Ok je zal nooit het effect voelen als de eerste keer maar toch...

Iemand een idee ??

Bedankt voor de reacties

MJP

Slechte coke dan.

MJP

Experimenterende gebruiker
El Retro:

Denk je dat echt ?? Maar haar eerste keer was uit dezelfde hoeveelheid... En die ging goed. Vreemd hoor...

Maar bedankt voor je reactie !!

MJP

El Retro

Wijs gebruiker
Ik vind het raar hoor. Of misschien is het gewoon de beginfase. Had ik ook de eerste keer coke was super, de 2de en 3de keer vielen tegen, je moet er gewoon aan worden, maar best niet natuurlijk.

Moon

Bewuste gebruiker
MJP zei:

Iemand een idee ??

Bedankt voor de reacties

MJP

Dan hadden jullie de tweede keer gewoon slechte sos.

Jeller

Badass junkie
coke en alcohol is wel leuk, maar keb nog nooit doorgegaan in beide tesamen

trips+alcohol is anders ook wel heel leuk :hearteyes:

zommes

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
Cocaine gebruik je niet zonder alchohol is mijn mening, ze gaan hand in hand, een snuf zonder alchohol en ik word gek!

Het is inderdaad alleen leuk en lekker i.c.m alcohol, snap echt absoluut niet dat mensen verslaafd kunnen raken aan nuchter coke snuiven.

Maar misschien zijn wij gewoon de alcoholisten :wink:

Valentijntje

Bewuste gebruiker
Ik vind het zo heerlijk om na een snuif dat lekkere koude bier door je keel te laten vloeien. En een sigaretje erbij natuurlijk..

Edit..: 1e post.. ben net nieuw

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij ben ik echt 1 van de weinigen die coke snuift zonder er alcohol bij te drinken.. Als ik naar mijn vrienden kijk ben ik sowieso de enigste die dat doet haha. Maar goed, ik vind alcohol absoluut niet lekker.. En daarbij combineer ik vrijwel nooit drugs. 1 ding tegelijk is genoeg voor mij :)

El Retro

Wijs gebruiker
Ja als je alcohol niet lekker vind, hoef je het niet te doen natuurlijk :). Maar het is wel een aanrader als je ooit coke wil proberen om je goed tipsy te drinken en dan een lijn te nemen. Leuke avonden dan.

Kim

Wijs gebruiker
zommes zei:
Het is inderdaad alleen leuk en lekker i.c.m alcohol, snap echt absoluut niet dat mensen verslaafd kunnen raken aan nuchter coke snuiven.

Maar misschien zijn wij gewoon de alcoholisten :wink:

Ik ook niet

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Hm als ik snuif gebruikte ik bijna nooit alcohol. Misschien 3x gedaan verder altijd zonder alcohol. :) Kreeg altijd zo"n extreem droge keel en vond dat maar niks.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik had tot voor kort nog nooit alcohol en cocaine gemixed, maar een vriend van mij adviseerde het, hij noemde het de 'goede combi'.

Laatst had ik het dus gedaan, eerst beetje gezopen en bij een vriend gesnoven, toen weer gezopen. Na een tijdje kreeg ik last van buikpijn en had ik niet het gewenste coke-effect helaas.

Paar weken daarna had ik het nog eens geprobeerd, toen ging het fantastisch, de positieve elementen van beide middelen samen in één gevoel. Het was echt heerlijk. Na een tijdje vond ik het bier wel zijn smaak verliezen.

In mijn geval was het de eerste keer kut en de tweede keer relax :)

als ik snuif heb ik wel het idee dat ik meer alcohol kan hebben, maar ik vind het geen goede combi, vind alcohol sowieso niet zo'n relaxte drugs eigenlijk, wordt je motoriek zo van verstoort, doe mij maar peppers, lekker heldere waarneming :sunglasses:

Bovenaan