Cocaïne zonder alcohol

BlijeChick

Belezen gebruiker
Dag Cocaïne snuffies,

Ik vroeg mij zo onlangs af of er überhaupt mensen zijn die cocaïne gebruiken terwijl ze nuchter zijn?
Uiteraard weet ik dat de combi alcohol en cocaïne zeer slecht is, maar heb het idee dat toch iedereen deze combinatie toepast en er dus weinig tot geen mensen zijn die cocaïne nuchter gebruiken?

Ook zou het weinig effect hebben als je nuchter bent? ( en dus daarom alcohol er al snel mee wordt gecombineerd..)

Wat zijn jullie gedachten hierover? Ben benieuwd! :praying:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vroeg mij zo onlangs af of er überhaupt mensen zijn die cocaïne gebruiken terwijl ze nuchter zijn?
Van cocaine gebruiken word ik anders niet nuchter hoor.

Maar zonder dollen, als ik cocaine gebruik is dat meestal zonder alcohol erbij. Ik ben geloof ik een van de weinigen die het zonder alcohol erbij juist lekkerder vind. Heel af en toe drink ik er ook bij, maar vind dat eigenlijk altijd minder chill. Binnen mijn vriendengroep drinken de meesten er wel graag bij ja. Een andere vriend doet dat ook niet, maar die drinkt nooit alcohol.

En zonder alcohol erbij heet coke ook gewoon een goed effect hoor, anders heb je geen goede coke denk ik. Ding is een beetje dat coke op zichzelf vrij subtiel is ten opzichte van veel andere drugs, waardoor mensen het dan misschien eigenlijk niet zo leuk vinden. Bij de combinatie met alcohol heb je dat het enerzijds natuurlijk word omgezet in cocaethyleen wat heftiger werkt. Maar anderszijds ook dat je wanneer je veel gedronken hebt en dan coke neemt in enen weer nuchter lijkt, dat trekt volgens mij ook veel mensen aan.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Haha nee wordt je er niet nuchter van? :tongueout:

Ik denk inderdaad dat dat het is, het effect is zo minimaal vergeleken met vele andere soorten drugs, dat mensen het bijna niet merken of het effect te subtiel vinden. Hoe dan ook, interessant!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind zowel coke puur als met alcohol wel oke. Mijn 1e lijn ooit was zonder alcohol en dat gaf echt wel een lekkere rush! Al duurde het kort. Daarna met puur nemen nooit meer die echte lekkere rush gevoeld. Wel wat maar niet meer zoals die 1e lijn.
Meestal (heb nog maar 4x coke gebruikt) begin ik zonder alcohol en komt er later wel alcohol bij. Dat is omdat ik niet veel kan drinken en als ik meteen met drinken begin ben ik na een paar uurtjes al klaar mee en teut. Met alcohol samen voelt compleet anders. Voor mij meer zin in party en dansen dan zonder de alcohol.

Meid1984

Experimenterende gebruiker
Ik gebruik het laatste half jaar 2/3 x per maand coke en altijd ZONDER alchohol.

Ik drink vrijwel nooit en heb er ook dan geen behoefte aan. Ben dus nu wel benieuwd of het gevoel beter is met alchohol. En zo ja, hoeveel drinken jullie dan en wat?

Meid1984

Jippie ik ben ff blij zie zojuist dat ik ben geüpgrade van newbie naar experimenterende gebruiker. Dank u dank u :kissingheart:

losbanditas

Ik heb er juist alleen maar behoefte aan mét drank. Ik kan alleen niet bier door blijven drinken na een tijdje, dus later op de avond stap ik vaak over naar mixdrankjes en shots. Durf niet te zeggen of het beter is, gewoon gezellig om met de rest mee te drinken.

Lazarel

Het heeft wel degelijk effect zonder alchol erbij. Echter zul je een stuk minder het rush-gevoel ervaren dan dat je gewend bent mét alcohol. De kans bestaat dat je alsnog gaat drinken.

Ik geloof wel dat als je de combinatie alcohol/coke nog niet kent, nuchter coke gebruiken veel interessanter wordt.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Thanks voor jullie reacties!

Ik hoor ook vaak wat ik hier ook lees dat er toch snel een drankje bij komt voor de gezelligheid. Begrijpelijk :)

Meid1984

Afgelopen weekend paar Baco's erbij gedronken. En ik moet zeggen dat dat erg goed is bevallen. Ik voelde mij iets relaxter en daardoor was ik minder onrustig.

Wat drinken jullie voor drank erbij?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Afgelopen weekend paar Baco's erbij gedronken. En ik moet zeggen dat dat erg goed is bevallen. Ik voelde mij iets relaxter en daardoor was ik minder onrustig.

Wat drinken jullie voor drank erbij?
Dat maakt niet uit. Net waar ik trek in heb op dat moment.

Meid1984

Oh en ik val met drank op ook makkelijker in slaap na coke. Hebben jullie dat ook?

Iemand trouwens nog een goeie slaaptip :tonguewink:
Naast oxazepam & vitamine C

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Nee oxazepam werkt het beste. Of niks. Met alcohol val je misschien wat sneller in slaap, maar de kater is ook wat zwaarder.

Oxazepam went alleen wel snel en het houdt je ook nog wel duf na je slapen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik neem na een upper (zowel coke als mdma) voor het slapen gaan een joint. Ik heb geen idee hoe slecht dat is eigenlijk. Als iemand het weet?
Ik durf niet zo goed benzo's / slaaptabletten te nemen. Ik ben nogal verslavingsgevoelig. En als een jointje niet helpt is het jammer. Eigenlijk hoort niet slapen bij uppers.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik neem na een upper (zowel coke als mdma) voor het slapen gaan een joint. Ik heb geen idee hoe slecht dat is eigenlijk. Als iemand het weet?
Wat zou daar slecht aan moeten zijn dan? Behalve dat roken op zich zelf natuurlijk niet goed is.

Voor mij werkt blowen na uppers eigenlijk nooit echt bij het slapen, maar dat komt denk ik ook omdat ik tijdens upper gebruik ook altijd stevig door blow.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat zou daar slecht aan moeten zijn dan? Behalve dat roken op zich zelf natuurlijk niet goed is.

Voor mij werkt blowen na uppers eigenlijk nooit echt bij het slapen, maar dat komt denk ik ook omdat ik tijdens upper gebruik ook altijd stevig door blow.
Ik heb geen idee, daarom vroeg ik het. Volgens mij kan cannabis sowieso vaak wel bij andere drugs gecombineerd worden. Voor mij werkt het prima, ik blow wel dan ook tijdens de upper maar weinig en pas echt na afloop.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb geen idee, daarom vroeg ik het. Volgens mij kan cannabis sowieso vaak wel bij andere drugs gecombineerd worden. Voor mij werkt het prima, ik blow wel dan ook tijdens de upper maar weinig en pas echt na afloop.
In principe kan cannabis redelijk veilig gecombineerd worden met uppers. Lichamelijk zorgt dat sowieso niet voor issues. Geestelijk kan upper gebruik in combinatie met cannabis wel sneller tot paranoia leiden, dus niet bij iedereen valt die combinatie even lekker.

Vroeger toen ik voor het eerst coke ontdekte werd ik met cannabis erbij echt altijd ontzettend paranoia, dus heb die combi een tijdje gemeden. Inmiddels heb ik daar geen last meer van eigenlijk en vind ik blowen als ik coke op heb juist erg lekker.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Coke en een lekker licht hazeje, werkt goed samen. Wel rustig aan doen met blowen en snuiven, anders raak je helemaal van de wereld.

Alcohol en coke werkt ook wel samen natuurlijk, wel extra ongezonde combinatie. Ook uitkijken met overdoseren met deze combi, groot risico daarop.

Coke sec is ook prima imo, dat doe ik meestal eigenlijk. Zonder slaappillen er na, gewoon ff wakker liggen, jammer dan.

Kenson_2

Newbie
Beide!

Kan wel enorm wat drank verzetten in combi met coke.

Maar leukste blijft toch gewoon coke zonder alcohol. Kan ik zwaar van genieten!
En zoals Joopiejo zei, zonder slaappillen!

-DONE-

Coke kan ik nog prima 1x in de paar maanden doen, wil dat blijven houden. Ik ben bang dat als ik het met alcohol combineer, ik elke keer zin krijg in coke als ik drink.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Is echt slecht voor je, coke met alcohol combineren. Wordt in t lichaam omgezet in een stof die extra toxisch is en belastend voor t hart, terwijl coke op zich al op de hartspier inwerkt.

Raver

Badass junkie
Ik raak door deze combinatie echt overmoedig, en drink dan vaak achterlijk veel. Waardoor m'n katers echt niet te doen zijn bijna. Cocaine is niet echt iets voor mij.

Fool

Badass junkie
Nice :confused:mile:

Hoewel ik me afvraag hoe de combi coke en blowen is? Beetje gelijkwaardig aan alcohol+coke?
Nee, je merkt bijzonder weinig van de wiet dan. Maar het kan er wel nét iets rustiger van worden.
Alcohol versterkt cocaïne omdat je lever volgens bepaalde knip-en-plak patroontjes werkt tijdens het afbreken van stoffen. Als er tijdens dat proces alcohol in je bloed zit, dan pakt cocaïne de alcohol 'perongeluk' en plakt dit aan de cocaïne. Hiermee zet je liever dus een molecuul(coca-ethyleen) in elkaar dat een stuk sterker en belastender is.

Diezelfde proces gebeurd ook met alcohol I.C.M ritalin. Deze stof(methylfenidaat) wordt dan omgezet naar ethylfenidaat. Dit gaat allemaal niet op met blowen, omdat je lever daar niet 'ethyleen' uit kan knippen, om het in de cocaïne te plakken.

En even voor de goede orde. Ik neem niet zo heel vaak cocaïne, maar als ik het gebruik heb je een 75% kans dat ik ook alcohol gedronken heb in die periode. Dat komt achter meer door de omgeving waarin ik überhaupt in aanraking kom met dat spul, dan dat ik er graag een biertje bij wil. Ik vind een iets hogere dosering cocaïne namelijk prettiger dan een dosering cocacethyleen.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Duidelijke uitleg!

En ik denk dat het meerendeel er wel een drankje bij drinkt.. Ook al weten we dat het slecht is.

WAZA

Belezen gebruiker
Ligt er aan soms kan ik veel drinken en doe ik coke en is mijn hartslag 100 ofso..... soms knalt het zo naar 180 met amper drank en een klein beetje coke.. reden dat ik niet meer combineer te tricky is het

Fool

Badass junkie
Ligt er aan soms kan ik veel drinken en doe ik coke en is mijn hartslag 100 ofso..... soms knalt het zo naar 180 met amper drank en een klein beetje coke.. reden dat ik niet meer combineer te tricky is het
Misschien moet je die versleten vloeistofpomp In je borstkas eens laten nakijken door een professional op slijtage? Een hartslag van 180 door 'amper drank en een klein beetje coke' klinkt niet echt oké, imo.

Raver

Badass junkie
Misschien moet je die versleten vloeistofpomp In je borstkas eens laten nakijken door een professional op slijtage? Een hartslag van 180 door 'amper drank en een klein beetje coke' klinkt niet echt oké, imo.

In hoeverre je dit serieus kan nemen natuurlijk.

Fool

Badass junkie
In hoeverre je dit serieus kan nemen natuurlijk.
Er zijn wel hele reële hartklachten die je van cocaïne-gebruik kan krijgen hoor, en helemaal als je er alcohol bij drinkt. Ik kan me heel goed voorstellen dat die combinatie zo'n hartslag kan veroorzaken bij iemand met eerdere gebruiksschade(sterker nog, de kans is zelfs reëel dat iemand bij zijn eerste lijn coke op slag dood neervalt). Helemaal ook omdat coca-ethyleen schijnbaar nog veel agressiever is tegenover de elektrische/chemische bedrading van je hart.

Laatst kwam in nog een onderzoek tegen waarin honden onder anesthesie cocaine/alcohol/placebo/cocaine+alcohol kregen. Die laatste groep had het veruit het zwaarst, terwijl de dosering vergeleken met menselijke ziekenhuiswaardes erg laag lag. De gemiddelde bloeduitstroom(uit de linker hartkamer) per hartslag lag was met zo'n 50-60% verminderd. Als je daar een vermindert gehalte zuurstof in het bloed bij optelt zou een niet-geanesthetiseerd mensenlichaam automatisch een flinke verhoging van je hartslag moeten krijgen.

*had nog ergens een linkje van dit onderzoek opgeslagen voor de liefhebbers: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1553-2712.2001.tb01296.x/abstract

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Thanks voor de uitleg.

Ik ontkracht het feit zeker niet dat je van cocaine hartklachten kan ontwikkelen. Dat kan absoluut zo zijn.

Maar elke keer een hartslag van 180 als je cocaine gebruikt lijkt me niet geheel geloofwaardig. Of je moet écht zwakzinnig zijn om dan nog door te gaan met cocaine als je dat ooit gehad hebt ervan. 180 is namelijk levensbedreigend.

Zelf heb ik wel een keer enorme last gehad van pijn op de borst en hartkloppingen tijdens cocaine + alcohol. Was heel angstaanjagend.

JustSomeGuy.

Kom maar eens bij de dokter en zeg dat je hartslag kut word door de coke en alcohol. Drie keer raden wat voor advies ze je meegeven....

Bovenaan