KetaKech

Belezen gebruiker
Wie zich inleest bij coke zal ongetwijfeld gehoord hebben over de combinatie met drank hierbij. De een praised het de hemel in, de ander verbant het naar de hel wegens verslaving. Om die laatste reden start ik hierbij dit topic.

Aanstaande zaterdag ben ik van plan coke te gaan gebruiken bij een huisfeestje, in the middle of nowhere genaamd "Het Groningse platteland". Omdat ik wel weer eens coke wil doen na ongeveer anderhalf jaar tijd en dit feest zich daar uitstekend voor uitleent, heb ik besloten dat hier te doen.

Ik ben echter wel een beetje bang geworden voor de combinatie met alcohol en de verslavende werking hiervan. Ik ben daarom benieuwd of het eerst nemen van wat coke (1 of 2 lijntjes/nakjes) en later pas gaan drinken dit wat tegen kan gaan. De reden hiervoor is het feit dat je eerst al coke gebruikt en vervolgens gaat drinken, waardoor je theoretisch gezien alcoholgebruik zou kunnen associëren op momenten van coke gebruik in plaats van andersom. Nu schijnt het wel zo dat mensen die in de cyclus van alcohol en coke zitten ook bij coke gebruik trek krijgen in drank.

Is er iemand hier die eerst wat coke snuift voordat die gene gaat drinken? Heeft deze persoon geen tot weinig last van drang op een later punt? Of is er een psychologie/neurologie kenner hier die deze associatie wat beter begrijpt en hier wat meer over kan zeggen? Is deze associatie gebaseerd op de formule die leidt tot cocaethyleen of eerder op het snuiven tijdens het drinken zelf?

Ik ben daarentegen niet van plan coke vaak te gebruiken. Als ik naar een goed feestje ga en echt hard wil leipen dan doe ik wel gewoon speed. Ik weet die drug goed in de hand te houden via een schema en pak hem niet zo snel door z'n overdreven lange kut werkingstijd.

Dirkdirk

DF-koning
Ik heb in mijn leven in totaal 8 keer cocaine gebruikt (niet 8 lijnen, maar 8 keer een aantal lijnen.) Van deze 8 keren zijn er 5 keren na alcoholgebruik. Mijn ervaring is dat cocaine na het drinken de dronkenschap sterk verminderd. Dit kan heel aangenaam zijn, zeker als je op het punt zit dat je zo aangeschoten bent dat je vervelend begint te worden en communiceren en situaties goed inschatten lastiger gaat.

Ik heb sinds dat ik heb geëxperimenteerd met coke (ongeveer 4 maanden geleden) soms wel de neiging gehad om cocaine te gebruiken. Vaak wanneer ik alcohol dronk, maar ook vaak wanneer ik geen alcohol dronk. Alcohol vervaagt remmingen, maakt zelfverzekerder, maar dempt ook je zintuigen. Volgens mij de reden waarom cocaine en alcohol zo'n geprezen combinatie is is omdat cocaine de zelfverzekerdheid en stimulatie versterkt, maar tegelijk ook de zintuig verdovende werking verminderd. Het verminderd als het ware sommige negatieve effecten van alcohol, maar versterkt sommige positieve effecten.Het grote nadeel helaas is de korte werkingsduur van cocaine. Als de cocaine uitwerkt, komen de effecten van alcohol dus weer terug.

Het grote verschil dat cocaine met speed heeft (wat ik ongeveer 50/60 keer heb gedaan) is voor mij dat de cocaïne high veel subtieler, milder, en meer psychologisch is dan speed, en ook korter doorwerkt, en daarom dus ook aangenamer. Speed vind ik dus geen goede combinatie met alcohol. De reden dat ik cocaine veel liever links laat liggen is omdat de drang om te herdoseren echt schrikbarend snel is. Er is geen enkele drug waarbij ik na 10 minuten dacht: "nog een lijntje". Dat vrienden echt zeiden "wacht nou maar gewoon, het is pas 10 minuten."

Dus, om even op je dikgedrukte verhaal terug te komen. Ja, ik heb vaak wanneer ik alcohol drink de neiging om cocaine te gebruiken. Ik heb veel goede herinneringen aan de combinatie. Vaak helpt het mij om ook de nadelen ervan te realiseren. Wat ik verder begrijp van coca-ethyleen is dat een metaboliet is van cocaine en alcohol, maar dat het verder alleen erg schadelijk is voor het hart en verder weinig gevolgen heeft.

Rebell

Wijs gebruiker
Weet je wat het is..
Of je nou eerst een paar lijntjes neemt of onder het drinken dat maakt niks uit met wat je wilt bereiken.
Uiteindelijk zou je zien dat drinken met coke erg lekker is en de vervelende eigenschappen van alcohol op het moment weg haalt.

Dus als je dat leert kennen en je bent de volgende keer aangeschoten en begint daarna dronken te worden dan weet je hoe je dat in de hand kan houden en dan ga je de link snel maken.

Daar is dus een discussie over in het topic:

https://drugsforum.nl/threads/stelling-verslaafd-blijf-je-voor-altijd.63783/

Op een gegeven moment gaan je hersens die link maken hoe vaker je het doet.
Het word een gedrachtspatroon die op een gegeven moment moeilijk af te leren is.
Mensen noemen dat meteen een ziekte maar dat is het niet, het iets wat je jezelf aangeleerd en ook weer af kan leren alleen is dat wel erg moeilijk.
Ik bestelde heel lang ook meteen een pakje als ik dronken begon te worden.
Zelfs als ik nu op een feestje zwaar dronken word heb ik ook de gedachte om een pakje te kopen omdat ik dronken zijn niet leuk vind.

Wat ik hier mee wil zeggen is..
Als je het eenmaal kent...

:shrugman:

KetaKech

Belezen gebruiker
Oke, dus als ik het goed begrijp maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit in welke volgorde je ze doet?

Juist door de klassieke conditioneringstheorie is mijn vraag ontstaan. Omdat bij coke gebruikers normaal dronken zijn het belletje is dat ze associëren met cocaïne, was ik benieuwd of cocaïne ook het belletje kon worden voor alcohol. En dat er bij alcohol geen drang (of weinig) zou ontstaan naar coke. Maar ze zijn dus eigenlijk beide een belletje voor elkaar? De hond die dan eten krijgt zal dan hoogstwaarschijnlijk de bel missen als deze ontbreekt?

Ik heb wel eerder coke en drank gedaan op een DnB feestje, maar vond dit eigenlijk alleen maar tekort schieten aan XTC. Daarom dat zo'n huisfeestje (op een plek waar ik nooit kom) mij wel geschikt leek.

Maar ik zal het nog wel even heroverwegen dan. Misschien dat ik deze keer wel gewoon lekker de bob ben, dan hoeven we niet om 07:00 pas de bus te pakken XD. @Dirkjan Je hebt dus drie keer coke gedaan zonder alcohol, hoe was dit? Het schijnt nogal saai/opgejaagd te zijn van wat ik lees. En als ik dit een hele nacht zou willen doen hoeveel zou ik dan ongeveer nodig hebben?

Prison

Bewuste gebruiker
Oke, dus als ik het goed begrijp maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit in welke volgorde je ze doet?

Juist door de klassieke conditioneringstheorie is mijn vraag ontstaan. Omdat bij coke gebruikers normaal dronken zijn het belletje is dat ze associëren met cocaïne, was ik benieuwd of cocaïne ook het belletje kon worden voor alcohol. En dat er bij alcohol geen drang (of weinig) zou ontstaan naar coke. Maar ze zijn dus eigenlijk beide een belletje voor elkaar? De hond die dan eten krijgt zal dan hoogstwaarschijnlijk de bel missen als deze ontbreekt?

Ik heb wel eerder coke en drank gedaan op een DnB feestje, maar vond dit eigenlijk alleen maar tekort schieten aan XTC. Daarom dat zo'n huisfeestje (op een plek waar ik nooit kom) mij wel geschikt leek.

Maar ik zal het nog wel even heroverwegen dan. Misschien dat ik deze keer wel gewoon lekker de bob ben, dan hoeven we niet om 07:00 pas de bus te pakken XD. @Dirkjan Je hebt dus drie keer coke gedaan zonder alcohol, hoe was dit? Het schijnt nogal saai/opgejaagd te zijn van wat ik lees. En als ik dit een hele nacht zou willen doen hoeveel zou ik dan ongeveer nodig hebben?

Mijn advies is om coke niet te zien als xtc-vervanger. Het heeft een andere werking op hersenen en lichaam en ze kijken qua effect niet op elkaar. Als je dat er van verwacht dan wordt het inderdaad een teleurstellende ervaring.

Bij mij duurde het eventjes voordat ik het coke gevoel goed kon waarderen en inschatten hoe veel ik precies nodig had.

Dirkdirk

DF-koning
Je hebt dus drie keer coke gedaan zonder alcohol, hoe was dit? Het schijnt nogal saai/opgejaagd te zijn van wat ik lees

Dat vond ik eigenlijk wel meevallen. Met coke na alcohol voel je beide effecten minder. Maar coke zonder alcohol heeft duidelijk een sterker effect. Ben je bekend met ADHD medicatie Ritalin (methylfenidaat)? Ik vind het daar erg op lijken. Vooral de helderheid en de focus.

KetaKech

Belezen gebruiker
Als je dat er van verwacht dan wordt het inderdaad een teleurstellende ervaring.

Heb ik zekers ervaren ahahahah

Dat ligt helemaal aan de zuiverheid van de coke. Laten testen dus.

71%, wel prima dus. Vergeten te vermelden.

Dat vond ik eigenlijk wel meevallen. Met coke na alcohol voel je beide effecten minder. Maar coke zonder alcohol heeft duidelijk een sterker effect. Ben je bekend met ADHD medicatie Ritalin (methylfenidaat)? Ik vind het daar erg op lijken. Vooral de helderheid en de focus.

Interessant, meeste mensen vinden coke zonder alcohol niet echt wat. Maar dat zal dan wel de gewenning zijn die ze hebben door het regelmatig combineren.

D

Don_Juan

Gast
Heel eerlijk gezegd voel ik niks meer vd drank als ik aan de sos zit. Ik kan eigenlijk net zo goed water drinken. Maar een speciaal biertje erbij is gewoon wat lekkerder. Ik neem inmiddels wel heel wat minder alcohol als ik snuif. Je lichaam krijgt al redelijk wat te verduren, en met veel alcohol helemaal.

Bovenaan