Cocaïne verslaafd?

Beste allen,

Na mezelf ingelezen te hebben over voorgaande topcis over cocaïneverslaving zijn een aantal dingen duidelijk geworden:

Voor iedereen is verslaving anders, en komt in verschillende vormen voor
Cocaïneverslaving is veelvoorkomend, en neemt een groot deel van de verslavingen in klinieken op zich
Er zijn mensen die echt heel veel gebruiken en zich dan pas als verslaafde zien, en mensen die in een veel eerder stadium die gedachte hebben.

Ikzelf reken me tot de mensen die in een vroeg stadium al gedachten over verslaving hebben. Een korte omschrijving van mijn verslaving:

Sporadisch (1x in de twee maanden) gebruikt sinds 2 jaar. Nu een jaar lang veel vaker, ongeveer 1x per 2 twee weken (soms ook elke week een dag). Ik bestel het in een dronken bui, ben soms nog even sociaal als ik aan het drinken ben met anderen maar heb al gauw de behoefte om me terug te trekken in mijn huis en me meestal gewoon suf te rukken. Ik kan die nacht niet slapen en voel me de volgende dag waardeloos en een ongelofelijke loser. Ik heb nu een maand niet gebruikt en ben daar heel blij mee. Ik merk alleen zoals nu, dat als ik een paar biertjes heb gedronken, ik toch weer zin krijg om te gebruiken. Als ik nuchter ben moet ik niet aan gebruiken denken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, als mede medium gebruikers? (dit bedoel ik niet arrogant, maar als ik de verschillende topics op dit forum lees zijn er mensen met veel frequenter gebruik).

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

Tevil19

Bewuste gebruiker
Heey, welkom op het forum.

Ik vind persoonlijk dat de frequentie van jouw gebruik redelijk meevalt, maar het feit dat je het jezelf afvraagt, zelfs gedachten over verslaving hebt en dit al twee jaar lang doet en laatste jaar steeds vaker neig je wel die kant op te gaan. Ik zeg niet dat je verslaafd bent of zal worden. Alleen dat de eerste tekens/indicaties er wel zeker zijn. Je krijgt toch weer zin onder invloed van drank en neemt het terwijl je je ongelooflijk rot voelt die dag erna. Voor de rest neem ik aan dat je gebruik geen problemen geeft in je dagelijks leven zoals het nu overkomt op me. Mocht dit wel het geval zijn, zul je wel moeten minderen. Ik heb van veel mensen gehoord dan zij vaak alcohol combineerden met coke en zo verslaafd raakten aan zowel alcohol als coke.

Probeer eens twee tot vier weken geen coke te nemen. Als dit al heel moeizaam gaat, zit verslaving op de loer.

Correctie: ik heb over dat stuk gelezen dat je een maand niet meer gebruikt hebt. Dat is heel goed dat je dat is gelukt. Heb je wel veel trek gehad of dat niet?

Heey, welkom op het forum.

Ik vind persoonlijk dat de frequentie van jouw gebruik redelijk meevalt, maar het feit dat je het jezelf afvraagt, zelfs gedachten over verslaving hebt en dit al twee jaar lang doet en laatste jaar steeds vaker neig je wel die kant op te gaan. Ik zeg niet dat je verslaafd bent of zal worden. Alleen dat de eerste tekens/indicaties er wel zeker zijn. Je krijgt toch weer zin onder invloed van drank en neemt het terwijl je je ongelooflijk rot voelt die dag erna. Voor de rest neem ik aan dat je gebruik geen problemen geeft in je dagelijks leven zoals het nu overkomt op me. Mocht dit wel het geval zijn, zul je wel moeten minderen. Ik heb van veel mensen gehoord dan zij vaak alcohol combineerden met coke en zo verslaafd raakten aan zowel alcohol als coke.

Probeer eens twee tot vier weken geen coke te nemen. Als dit al heel moeizaam gaat, zit verslaving op de loer.

Correctie: ik heb over dat stuk gelezen dat je een maand niet meer gebruikt hebt. Dat is heel goed dat je dat is gelukt. Heb je wel veel trek gehad of dat niet?

Dankjewel voor je reactie! Ik heb tijdens de maand een aantal momenten gehad waarop ik echt zin had in te gebruiken, en dit is eigenlijk ook de reden dat ik denk dat er een verslaving op de loer ligt. Dit geeft namelijk aan dat ik impulsief wil gebruiken, terwijl ik me daarna ongelofelijk slecht voel. Heb je zelf ervaren met cocaïne en een verslaving? Ik ben vooral benieuwd naar hoe anderen mensen het gebruik van coke ervaren, in welke mate dan ook.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ben nogal een atypische coke gebruiker. Ik gebruik zelden, maar als ik het doe dan goed. En dat zonder me slecht te voelen achteraf. En dan ben ik er weer klaar mee voor een paar maanden.

Dus juist niet impulsief maar goed ingepland.

Bovenaan