Cocaïne en ADHD

Generaal_Grafsteen

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen, laatst heb ik rondgezeten met mijn kleine groepje ADHD'ers en besloten dat we wel eens coke wouden proberen.

Naja, het was een impulsief koopje van een ponypack dus ik heb de batch niet laten testen.

Om een lang verhaal kort te maken; Van de Cocaïne werd ik dus moe, geen opgejaagd gevoel, geen snelheid. Het enigste wat me echt opviel was mijn tintelende gehemelte. De rest was ook niet echt onder de indruk.

Ik sliep echt lekker na 2 lijntjes.

Zou dit komen doordat ik ADHD heb, dat de coke niet hetzelfde werkt als ik bij andere mensen heb gezien? Of was dit gewoon versneden zooi?

Graag zou ik ook misschien wat ervaringen willen horen van andere ADHD'ers die coke hebben geprobeerd!

Dankjewel alvast voor misschien wat uitleg :wink:

PS. Ik gebruik geen ADHD medicatie

inner_search

Badass junkie
Ja dat is mogelijk.
Ik heb ook adhd , en vind coke vreselijk.
Ik krijg 10 minuutjes energie en lichte rush , gevolgd door een rebound van jewelste.
Word daarna ook enorm moe en chagrijnig , en wil ook alleen maar in men bed kruipen .

Coke voelt voor mij aan als methylfenidaat dat zo goed als uitgewerkt is , maar toch nog licht aanwezig.
En hoe meer ik bij neem hoe slechter ik me ga voelen ( en natuurlijk ook niet na slapen na 0.5g ofzo.)

Blauweaap

Badass junkie
Ja ik weet wat het is.

Maar stimuleert toch niks.

Zijn toch gewoon vitaminen ?
Toen ik me ine kreeg kon ik toen er tijd ook iets sneller in slaap komen dan dezelfde zonder ine. Maar wil nog niks zeggen tho voedings supplementen zijn 99,9% bs

heyol

Bewuste gebruiker
Ik heb ook adhd en coke en speed werkt bij mij prima.
Ik denk eerder dat je bagger coke had. Als nieuwe klant van een “straat”dealer krijg je vaak zooi.

Zouden straatdealers echt verschillende batches hebben? Eentje voor trouwe klanten en eentje voor de rest? Volgens mij geven ze daar helemaal geen fluit om en geven ze je sowieso zooi. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Lijkt me niet dat dit met je ADHD te maken heeft. Kan mindere kwaliteit zijn, kan gewoon jouw/jullie persoonlijke reactie op coke zijn, of een combinatie. Je hoort wel vaker dat het effect van cocaïne de eerste keren als niet bijzonder of te subtiel wordt ervaren, en dat je het ‘moet leren waarderen’.

Dirkdirk

DF-koning
Cocaine is totaal niet de drug waar je naar zou moeten zoeken. Het feit dat je ADHD hebt beinvloedt het effect misschien enigszins, maar het is ontzettend verslavende drug die ook nog eens een van de duurste drugs ter wereld is. Je gaat hier geen leuke avond van krijgen. Het enige enige wat je wilt na je eerste lijn is nog een lijn. Het effect na de eerste lijn is best intens. maar ga alsjeblieft niet zelf experimenteren.

Er zijn een hoop medicijnen en therapieen die je kunnen helpen, maar cocaine zal je meer slecht dan goed brengen.

PowerPlant

Van mensen met adhd/add hoor ik verschillende ervaringen. De ene gaat er hard op en krijgt een dikke rush, de ander wordt er rustig van. Volgens mij kan je niet stellen dat mensen met adhd/add een zelfde effect van coke ervaren.

Blauweaap

Badass junkie
Zouden straatdealers echt verschillende batches hebben? Eentje voor trouwe klanten en eentje voor de rest? Volgens mij geven ze daar helemaal geen fluit om en geven ze je sowieso zooi. :wink:
Ligt aan de persoon. Dit kan voor opstap bv aan zatte mensen verkopen. En goeie voor de trouwe vaste klant. Je hebt er ook gewoon bij zitten die altijd goeie pushe en eerlijke jongens zijn. maar dit zijn niet te standaart straat dealertjes.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Volgens mij heeft dit vrij weinig met AD(H)D te maken, al kan het zijn dat het wel enigszins het effect beïnvloedt omdat het ook op je dopamine werkt, maar uit eigen ervaring zou ik beweren dat die invloed maar minimaal is. Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.

Blauweaap

Badass junkie
Volgens mij heeft dit vrij weinig met AD(H)D te maken, al kan het zijn dat het wel enigszins het effect beïnvloedt omdat het ook op je dopamine werkt, maar uit eigen ervaring zou ik beweren dat die invloed maar minimaal is. Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.
Ik ben zware ADHD patiënt en ik word echt niet rustig van pep hoor. Misschien gevalletje slechte pep ? Net als ts zijn coke wss slecht was.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben zware ADHD patiënt en ik word echt niet rustig van pep hoor. Misschien gevalletje slechte pep ? Net als ts zijn coke wss slecht was.
Ik wordt van speed in lagere dosis zeker rustiger. Slik ik meer dan niet.
Elke adhd’er is als persoon al anders dus zal het ook per persoon schelen.

Blauweaap

Badass junkie
Geen idee, maar net zoals @De Dunne zegt word ik rustig van een relatief lage dosis. Ik heb überhaupt nog nooit hoger dan 30mg gedoseerd. Hoe hoog doseer jij dan?
2gram op een avond toen er tijd. Zit nou op 2a5 flinke bergen op een feestje. Ligt eraan hoe die valt soms is 1 klein puntje al genoeg om heel de avond te stuiteren maar ze zijn nie bepaald klein.

73% geteste

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik wordt van speed in lagere dosis zeker rustiger. Slik ik meer dan niet.
Elke adhd’er is als persoon al anders dus zal het ook per persoon schelen.
Geen idee, maar net zoals @De Dunne zegt word ik rustig van een relatief lage dosis. Ik heb überhaupt nog nooit hoger dan 30mg gedoseerd. Hoe hoog doseer jij dan?

Dit is logisch, want op lage dosis werkt amfetamine focusverhogend. Dit voelt aan als rustig omdat je minder dan gebruikelijk wordt afgeleid door allerlei overige prikkels.

Ook neurotypische ('normale') mensen kunnen concentratie krijgen en een bepaalde rust/stilte ervaren van een lage dosis speed. Dit is namelijk het effect van (o.a.) een verhoogde afgifte van dopamine, en daar zorgt een lage dosis speed in ieder menselijk lichaam voor. Het wordt vaak beweerd dat alleen mensen met ADHD rustig zouden worden van speed maar dit klopt niet. Wat wel zo is, en daar komt die overtuiging waarschijnlijk vandaan, is dat vermoed wordt dat mensen met ADHD van nature een disbalans hebben in hun neurotransmitters waarbij vooral een structureel verlaagd (ten opzichte van 'normale' mensen dus) dopaminelevel bijdraagt aan de concentratieproblemen. Omdat ADHD'ers (en ook ADD'ers) dit lagere dopamineniveau hebben, kunnen ze vaak een hogere dosis speed hebben voordat de treshold bereikt wordt waarop het 'rustige' overgaat in een meer hyper/speedy effect. Mensen met ADHD zullen uiteindelijk ook die speedy effecten krijgen, als de dosis maar hoog genoeg is, net zoals dat veel mensen zonder ADHD dus rust kunnen voelen als de dosis maar laag genoeg is.

Daarom is de reactie 'jaaa zo kan ik het ook wel, als ik stims voorgeschreven krijg' die ADHD'ers regelmatig krijgen ook zo lame, want als de medicatie goed ingesteld is en niet misbruikt wordt (helaas wel vaak het geval :P) dan zal het dopamineniveau van de ADHD'er als het goed is lijken op het baseline dopamineniveau van iemand zonder deze diagnose.

De precieze effecten en tresholds zijn natuurlijk inderdaad voor ieder individu hartstikke verschillend. :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dit is logisch, want op lage dosis werkt amfetamine focusverhogend. Dit voelt aan als rustig omdat je minder dan gebruikelijk wordt afgeleid door allerlei overige prikkels.

Ook neurotypische ('normale') mensen kunnen concentratie krijgen en een bepaalde rust/stilte ervan van een lage dosis speed. Dit is namelijk het effect van (o.a.) een verhoogde afgifte van dopamine, en daar zorgt een lage dosis speed in ieder menselijk lichaam voor. Het wordt vaak beweerd dat alleen mensen met ADHD rustig zouden worden van speed maar dit klopt niet. Wat wel zo is, en daar komt die overtuiging waarschijnlijk vandaan, is dat vermoed wordt dat mensen met ADHD van nature een disbalans hebben in hun neurotransmitters waarbij vooral een structureel verlaagd (ten opzichte van 'normale' mensen dus) dopaminelevel bijdraagt aan de concentratieproblemen. Omdat ADHD'ers (en ook ADD'ers) dit lagere dopamineniveau hebben, kunnen ze vaak een hogere dosis speed hebben voordat de treshold bereikt wordt waarop het 'rustige' overgaat in een meer hyper/speedy effect. Mensen met ADHD zullen uiteindelijk ook die speedy effecten krijgen, als de dosis maar hoog genoeg is, net zoals dat veel mensen zonder ADHD dus rust kunnen voelen als de dosis maar laag genoeg is.

De precieze effecten en tresholds zijn natuurlijk inderdaad voor ieder individu hartstikke verschillend. :)

Dat klinkt logisch!

Generaal_Grafsteen

Het enige enige wat je wilt na je eerste lijn is nog een lijn.
Misschien ligt het aan mij, maar zo heb ik het niet ervaren. Ook door deze saaie ervaring ben ik niet echt van plan om meer geld hier voor neer te leggen.

Volgens mij kan je niet stellen dat mensen met adhd/add een zelfde effect van coke ervaren.
Dat was ook niet de bedoeling, maar meer om te kijken of het misschien wel een factor zou kunnen spelen bij waarom het wel/niet of minder zou kunnen werken. En ik was ook benieuwd naar hoe de ervaring van andere ADHD'ers zou zijn aan Cocaïne. Zelf zocht ik deze vraag op het internet maar kwam nooit goede ervaringen tegen die mij antwoorden zou kunnen geven op die vraag :) Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.
Ik heb minder prikkels van amfetamine maar ik wordt echt wel meer "wakker" en opgepept, maar met Cocaïne weer niet. Maar ja, je kan gelijk hebben haha!

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Hallo iedereen, laatst heb ik rondgezeten met mijn kleine groepje ADHD'ers en besloten dat we wel eens coke wouden proberen.

Naja, het was een impulsief koopje van een ponypack dus ik heb de batch niet laten testen.

Om een lang verhaal kort te maken; Van de Cocaïne werd ik dus moe, geen opgejaagd gevoel, geen snelheid. Het enigste wat me echt opviel was mijn tintelende gehemelte. De rest was ook niet echt onder de indruk.

Zou dit komen doordat ik ADHD heb, dat de coke niet hetzelfde werkt als ik bij andere mensen heb gezien? Of was dit gewoon versneden zooi?

Graag zou ik ook misschien wat ervaringen willen horen van andere ADHD'ers die coke hebben geprobeerd!

Ik heb ADD (dus zonder de H) en cocaïne werkt bij mij prima, zowel recreatief als functioneel (om heel af en toe op te werken).
Moe word ik er over het algemeen niet van, maar zal wel al eens dat effect gehad hebben, anderzijds ben ik ook al in slaap gevallen op (dex)amfetamine. Dat is dan veeleer afhankelijk van je (fysieke) conditie vh. moment imo i.p.v. de drug.
Over het algemeen geeft het me wel een chille, niet opgejaagde energie, wel snelheid, een mentale boost en instant structuur in m'n hoofd. Met slapen heb ik achteraf ook nooit problemen, maar da's mede afhankelijk van de gebruikte dosis natuurlijk. Het is zonder twijfel m'n favoriete stimulant.

Net zoals @De Dunne denk ik dat jullie zooi hadden.

Als ik jou een tip mag geven: koop nooit coke in een impulsieve bui. Als je eens het ware effect wil ervaren zoek je beter wat langer rond en laat het dan zeker testen voor je het gebruikt. Dan heb je tenminste een beter zicht op het middel waarover je oordeelt en zal je correcter kunnen inschatten of het iets voor jou is, of niet.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Naar mijn ervaring dan, geven stimulanten niet altijd de gewenste energie als je je in een vermoeide periode bevindt. Ergens ook logisch, aangezien je reservoir v. 'geleende energie' ook kan opraken.
Ah zo ja. Dat ervaar ik inderdaad ook. Ik blijf dan uiteraard wel wakker maar mis de fysieke stimulatie. Na een nacht feesten en doorhalen ff een paar uurtjes liggen zonder te slapen. Dan eten en weer aan de pep geeft zeker niet het gewenste effect. Daarom doe ik dat niet meer hehe.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Idd, zonde van je ervaring én je speed zo.
En van de week erna..

Kan het ook zo zijn dat hoe beter je fysieke conditie (uithoudingsvermogen, spierkracht, weerstand etc) hoe potenter een stimulant wordt? Toen ik namelijk net begon met bijvoorbeeld speed was ik erg dit en had ik zo weinig nodig. Als ik dat vergelijk met de periodes waarin ik veel gebruikte.. is ook tolerantie natuurlijk. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar 3 keer speed gebruikt en neem nog steeds veel meer dan vroeger. En ben nu weer in topvorm.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Als een stimulant potenter wordt, heb je toch net minder nodig voor hetzelfde effect? Dus dan zou je net minder nodig hebben als je in topvorm bent.
Dat klinkt mij ergens wel logisch, aangezien je in goeie conditie een grotere natuurlijke energiebron ter beschikking hebt, dus dan hoeft speed 'minder te helpen' om je toch al een boost te geven.

Edit: ik ga in mijn redenering wel uit van dezelfde kwaliteit amfetamine.

storemem

Newbie
Slechte coke,
Heb zelf ook adhd en al een paar duizend grammetjes weg gesnoven, dus herken goeie en Slechte coke als geen ander.
Bij goeie coke word ik en dus waarschijnlijk jij ook als adhder rustig in je hoofd en het vermoeiende gevoel wat je bijna altijd hebt als adhder tijdens verveling of stilstand verdwijnd volledig.
Verder voel je je euforisch en gewoon dat alles lekker is en gaat in je leven.
Slechte coke werkt vaak heel kort de inkick voel je even en daarna word je gelijk weer moe en ept het gevoel weg.
Dit is tenminste mijn ervaring als ervaren adhd gebruiker.

CuriousExplorer

DF-koning
Aan ADHD ligt het niet.
Ben zelf niet adhd'er, en ervaar ook enkel innerlijke rust tbh ( kan wel dat ik adhd heb, al zou het mij verbazen gezien ik een rustig persoon ben )

Slechte coke? Durf ik ook niet te zeggen, de ene ervaart het gewoon anders dan de andere...

Wat mij inderdaad opvalt bij alle drugs eigenlijk, niet enkel bij stims, is dat uw fysieke toestand veel belangrijker is dan de kwaliteit van de drugs...

Er zijn mensen die hard gaan na 1 lijn coke van 60%...En je hebt mensen die er "niets" (denken van te) voelen...

MrblueEysz

Newbie
Ja ben ik met je eens !! Ben zelf ook iemand die zeer waarschijnlijk adhd of add heeft , de conclusie van psQ was dat ik in ieder geval 1 van de 2 vormen zou hebben . Maar ben het traject uitgestapt omdat ik het al jaren zonder stempel of medicatie redt , rook liever een jointje s'avonds. Maar om terug te komen op het onderwerp, ik ga heerlijk op de coke dus denk ook echt dat je versneden troep heb gehad... krijg er een heerlijke rush van en tegelijkertijd hoe gek het ook klinkt toch rust in me hoofd. Daar tegen over gesteld heb ik ook wel eens speed gedaan maar dat is echt niet me ding , trek helemaal terug in me zelf en zeg amper een woord. Word er wel rustig van maar totaal niet op een goede manier. Dus om een lang verhaal kort te maken lag toch echt aan de coke.... Daarbij denk ik ook dat je moet leren genieten van coke, de eerste keer dat ik lijn nam op een after dacht ik hoe gaar is dit. Snap niet dat mensen hier zoveel geld aan uit geven , maar als je het eenmaal leuk vind moet je ook meteen oppassen dat je het niet te leuk gaat vinden! Veel leuke momenten mee gehad , maar goed advies geniet met mate..

IK 41 heb dus ook mijn hele leven al ADHD. En ik kom uit LETTERLIJK het gabber tijdperk.

JA DRUGS DIE OP ANDERE NIET ADHD MENSEN JUIST WERKT ALS MEGA ENERGIE INNAME WERKT BIJ ONS ANDERSOM.

IK en ook iemand anders in onze vriendengroep waren toen de rest te groep om de buitenlijn van het voetbalveld aan het rennen waren en TOTAAL ONZIN aan het uitkramen waren
Zaten wij dus op de grond letterlijk op de middenstip en hadden goede gesprekken over het leven en andere serieuze dingen.

En dat is tot op de dag van vandaag met alle drugs (of het nu van de apotheek komt of de dealer die in het donker word gezocht op plaatsen waar je voor ""je leven zou kunnen moeten vrezen)

Heb dus vanaf mijn 16de tot nu vanalles gebruikt maar altijd zelfde andere worden stuiterbal ik zelf serieuze filosoof.

Iemand heeft wel eens tegen mij gezegd “was je altijd maar zo verantwoordelijk als wanneer je aan de pillen bent”. Ben ook de grootste spuitelf chaotische dromerige add’er. Maar had toen overzicht, was soort moeder overste die precies wist waar iedereen was, was iemand aan t verzorgen die te hard ging en stond ondertussen tegelijkertijd iemands relatieprobleem op te lossen, kon alles volgen en Sharp as a knife. En daarna neem je meer, want overzicht hebben is niet per se mijn doel op dat moment. :)

Bovenaan