Changa

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik was nieuwsgierig geworden naar dmt na mijn lsd ervaring. Ik heb er al veel over gelezen en gehoord en wilde het in de toekomst waarschijnlijk wel uit gaan proberen.
Nu is het wat lastiger om aan dmt te komen maar Changa zou wel een optie zijn.
Dit middel is lang niet zo bekend als dmt en het werd naar mij beschreven als een dmt light.

Zoals ik het nu begrijp lijkt het wel redelijk op dmt kwa werking en effecten, tijdens de trip en erna.
Je krijgt er geen dip van, je bent zo'n 10 minuten aan het trippen en daarna neemt af. Je kunt bij roken om in de trip te blijven. Je raakt niet zo van het padje af als dmt (waarschijnlijk dat het ook te maken heeft met hoeveel je doseert). Je voelt je na de trip weer dezelfde als daarvoor (inzichten etc daargelaten). Je hebt dus geen last van een come down zoals dat met mdma wel het geval is.
De effecten zijn enigzins gelijk aan truffels en lsd. Je krijgt visuals (worden je zintuigen overhoop gegooid ook? Dat kon ik niet precies uitmaken uit wat ik las) je word euforisch, etc.

Wat zijn de dingen die ik moet weten voordat ik dit een keer ga proberen.
De vragen die nu in me op komen die ik wil weten zijn:
Hoeveel moet ik doseren? Kan ik het in een sigaret draaien? Van een pure joint ga ik al flink hoesten, dus changa puur gaan roken zie ik niet zitten. Plus, dan krijg je ook minder binnen waardoor het wat makkelijker te doseren is als je het voelt.

Zitten er gezondheidsrisico's aan vast? Zo is me laatst nbone aangeboden maar dat zie ik dus absoluut niet zitten als vervanger van lsd. Waar lsd lichamelijk zo ongeveer risicoloos is, is nbone dat dus absoluut niet.

Wat moet ik weten? Welke vragen moet ik stellen die ik nu niet doe?
Hartelijk dank.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat je mijn report wel interessant vind. Hierin staan een paar ervaringen met changa beschreven en het geeft denk ik ook wel antwoord op een aantal van je vragen.

Als je daarna nog vragen hebt hoor ik het wel.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Mooi verhaal om te lezen. Dank je voor je link :).
Wat ik er niet uit terug kan halen zijn eventuel gezondheids risicos.
Ik zag dat je 100-200 mg in een uur hebt weggerookt. Mij is verteld dat je aan 20_30 mg per keer wel genoeg hebt. Ik weet niet hoeveel hijsjes je hebt genomen in dat uur maar denk je dat het overeen komt?
Ook aeg je dat je het in een joint gerookt hebt, betekent dat je het ook gewoon in een sjeggie kan draaien? Als ik het ga doen dan hou ik het liever bij 1 drug tot ik er bekend mee ben. Het staat me niet zo aan om het puur te roken omdat je zegt dat je er behoorlijk van bent gaan hoesten. Nu kan ik al snel gaan hoesten van zwaardere dingen en het lijkt mij alles behalve prettig om hoestend de trip in te gaan.
Ik heb het vandaag gezien en het ziet eruit als sjeg met weed, komt dat overeen met hoe jouw batch eruit ziet?
Die boerderij smaak, zou je die ook kunnen omschrijven als paardenstront haha. Wil je het wel binnen roken in verband met de stank?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat hoesten was enkel bij het roken uit een bong. Met het roken van een jointje heb ik geen moment last van mijn keel gehad. Ik heb het trouwens niet met wiet gerookt, maar gewoon puur. Ook zou ik er geen tabak bij doen, aangezien dat het effect ook kan beïnvloeden mogelijk.

Qua gezondheidsrisico's is het vooral heel belangrijk om te weten dat er een MAO remmer in zit naast de DMT, voor MAO remmers geldt dat je het niet veilig kunt combineren met bepaalde soorten eten en heel veel drugs. Op erowid.org kun je een lijst terugvinden met interacties voor MAO remmers, lees deze even goed door en zorg dat je in ieder geval die dag niks van die lijst tot je neemt.

De dosering blijft lastig omdat elke batch een andere sterkte kan hebben. Ik heb na mijn report een nieuwe batch gekregen die bijna twee keer zo sterk was bijvoorbeeld. Maar het voordeel aan een jointje ervan roken is dat je heel geleidelijk het effect kunt aftasten. Neem voorzichtig een trekje of twee en je voelt het bijna direct. Is het goed dan leg je de joint weer ff weg en rook je weer bij als het minder wordt. Voor een enkele dosis is ergens tussen de 20 en 50 me waarschijnlijk genoeg, maar na zo'n 10 tot 15 minuten wordt het al weer minder en kun je weer bij roken om in de trip te blijven. Zo roken ik mijn vrienden altijd zo'n jointje langzaam op in een half uur tot een uur, daarna is het dan ook wel weer even genoeg meestal.

Het ziet er inderdaad een beetje uit als sjeg met wiet, beetje raar ziet het eruit. Het stinkt flink, maar die lucht is de volgende dag weer weg gelukkig. Of je dat binnen wilt doen is aan jou, zorg in ieder geval dat je lekker kunt zitten waar je het rookt. In hogere doseringen is blijven staan bijna niet te doen.

Verder zou ik zeggen dat het in wat lagere doseringen heel erg op psilocibine lijkt qua effect maar allemaal iets kleurrijker. In hogere doseringen begint het veel meer op pure DMT te lijken qua intensiteit en visuals. Alhoewel pure DMT echt nog wel even wat heftiger is en de visuals nog buitenaardser zijn.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik hoop nog ervaring te krijgen met dmt.

Dank je voor de link naar wat je niet mag eten, dat is nou info die ik heel graag van te voren heb.
Kwa doseren is het de eerste dus vooral rustig aan doen en de sterkte en drug leren kennen alvorens wat meer te doen. Dat is natuurlijk altijd verstandig.
Ik zal dan waarschijnlijk wel een joint ervan gaan draaien, dat hoesten schrikt me een beetje af.

Het zal nog wel even duren puur omdat ik pas vanaf 1 gram kan aankomen. Mocht het me niet bevallen dan wil ik geen voorraad hebben. L en m heb ik 1 van kunnen krijgen wat erg prettig was om eerst kennis te maken en daarna te beslissen of ik het wat vond of niet. Plus changa is ook best prijzig per gram. Ik ga eenx kijken of ik het met wat vrienden kan doen. Dan kunnen we de voorraad en de kosten delen. Ik schat de kans ook groot in dat als ik dmt kan krijgen de changa ervaring voorruit geschoven gaat worden.

Dank je wel voor de info en uitgebreide antwoorden, daar heb ik veel aan.
Mocht ik in de tussentijd nig vragen krijgen dan gooi ik ze hier neer.

jam

Bewuste gebruiker
Indien je dit zelf zou willen maken, welke 'soort' dmt kan je dan gebruiken?
Enkel n-n,dmt of ook 5-meo of 4aco?
:wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
Indien je dit zelf zou willen maken, welke 'soort' dmt kan je dan gebruiken?
Enkel n-n,dmt of ook 5-meo of 4aco?
:wave:
Changa wordt met N,N-DMT gemaakt. Het is in feite een rookbare vorm van Ayahuasca (combinatie van MAO remmers en DMT).

Met 5-MeO-DMT is het in ieder geval sterk af te raden om een soort Changa te maken aangezien 5-MeO-DMT in combinatie met MAO remmers mogelijk dodelijk kan zijn.

Met 4-AcO-DMT zou best een interessante twist van Changa kunnen zijn, maar weet niet of 4-AcO-DMT rookbaar is. Je zou dan sowieso eerst de 4-AcO-DMT om moeten zetten naar de basevorm, aangezien 4-AcO-DMT bijna altijd als fumaraat zout wordt aangeboden.

BTW In detail bespreken hoe je Changa zou moeten maken is niet toegestaan hier op het forum.

jam

Bewuste gebruiker
Denk je dat het mogelijk is om bv eerst een mao-remmer te roken zoals bv syrische wijnruit en nadien bv psychotria viridis om zo een psychedelisch of changa-achtig effect te creeëren, of zou je dan heeeeeeel veel moeten roken?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
Denk je dat het mogelijk is om bv eerst een mao-remmer te roken zoals bv syrische wijnruit en nadien bv psychotria viridis om zo een psychedelisch of changa-achtig effect te creeëren, of zou je dan heeeeeeel veel moeten roken?
Alle planten die dmt bevatten doen dat in zo'n lage concentratie dat je er veel te veel voor zou moeten doen. Daarbij moet je de dmt met roken ook nog eens in vrij korte tijd binnen krijgen, waardoor zoiets niet haalbaar is.

jam

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
jam zei:
Alle planten die dmt bevatten doen dat in zo'n lage concentratie dat je er veel te veel voor zou moeten doen. Daarbij moet je de dmt met roken ook nog eens in vrij korte tijd binnen krijgen, waardoor zoiets niet haalbaar is.

Dat dacht ik al aangezien er anders wel meer mensen dit geprobeerd zouden hebben.
Is het bij changa dan eigenlijk van belang dat het gebruikte plantenmengsels maoremmers bevat ofniet? Ik heb denk ik ook recepten gelezen waarin dit niet gebruikt wordt. Aangezien het effect dan volgens mij toch voornamelijk aan de dmt toegeschreven kan worden.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In echte changa zitten mao remmers. Maargoed opzich zou je het zonder kunnen maken alleen is dat niet heel logisch aangezien je dmt zonder mao remmers niet maar onbeperkt kunt roken. Met dmt is het belangrijk om zo snel mogelijk je dosis binnen te krijgen aangezien je snel tolerantie opbouwt, dus dan wil je het zo geconcentreerd mogelijk roken. En om changa te maken heb je pure dmt nodig, dus dat gaan verdunnen is alleen logisch als je dat met mao remmers doet aangezien die die tolerantie juist blokkeren.

Overigens is ook bij changa het effect wel voornamelijk toe te schrijven aan de dmt. Het effect van changa en pure dmt ontloopt elkaar niet heel veel. Het verschil zit hem met name in dat je met changa net iets minder diep gaat, je minder hard gelanceerd wordt, het wat langer duurt en je makkelijk bij kunt blijven roken.

Zifnab

Experimenterende gebruiker
Ik heb een hoop dmt ervaring, ook ayahuasca trouwens en ga morgen mijn eerste changa brouwen.
Het is mijn bedoeling een goede mix te maken met 50% dmt.
Het zal er ongeveer als volgt gaan uitzien:
0,3g caapiblaadjes
0,2g chaliponga
0,2g passion flower
0,2g mullein (koningskaars, ik lijd aan copd)
0,1g munt
0,5g dmt

Voor een eventueel volgend experiment heb ik ook nog salviablaadjes (geen extract).
Ik heb voor het roken ervan een vapor genie aangeschaft en ben benieuwd hoe deze werkt, update volgt :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb een hoop dmt ervaring, ook ayahuasca trouwens en ga morgen mijn eerste changa brouwen.
0,3g caapiblaadjes
0,2g chaliponga
0,2g passion flower
0,1g munt
0,5g dmt

Voor een eventueel volgend experiment heb ik ook nog salviablaadjes (geen extract).
Ik heb voor het roken ervan een vapor genie aangeschaft en ben benieuwd hoe deze werkt, update volgt :confused:mile:
Ben benieuwd naar je ervaring. Zoals je de mix beschrijft heb je geen 50% DMT maar 33% DMT trouwens.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
0,3g caapiblaadjes
0,2g chaliponga
0,2g passion flower
0,1g munt
0,5g dmt

Ik heb voor het roken ervan een vapor genie aangeschaft en ben benieuwd hoe deze werkt, update volgt :)

Sorry voor het bumpen van een oud topic maar ik ben erg benieuwd waar je je mullein hebt besteld/gekocht.. Ik experimenteer al een tijdje met verschillende changa blends en ik gebruik de verschillende herbs ook als tabaksvervangers voor mijn joints sinds ik gestopt ben met roken. De enige mullein wat ik kon vinden waren de gele bloempjes maar volgens mij worden juist de groene blaadjes enzo gebruikt als het gaat om mullein... Of heb jij het in je blend ook over de gele bloempjes??

Ernzd

Newbie
Ik heb een vraag..
Wil voor het eerst changa brouwen na veel dmt te hebben gemaakt
heb aangeschaft:
Blauwe Lotus (20 gram) als kruid
Harmine Freebase (1 Gram)

Welke verhouding moet ik gebruiken?
wil er best een hele gram dmt doorheen gooien of een halve maar hoeveel van de andere twee moet ik er dan doorheen gooien?

iemand die mij dit kan vertellen?
thnx alvast !

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik heb een vraag..
Wil voor het eerst changa brouwen na veel dmt te hebben gemaakt
heb aangeschaft:
Blauwe Lotus (20 gram) als kruid
Harmine Freebase (1 Gram)

Welke verhouding moet ik gebruiken?
wil er best een hele gram dmt doorheen gooien of een halve maar hoeveel van de andere twee moet ik er dan doorheen gooien?

iemand die mij dit kan vertellen?
thnx alvast !

1 gram dmt + 300 a 400 miligram harmine + 1 gram kruid..

Buu

Wijs gebruiker
Changa wordt met N,N-DMT gemaakt. Het is in feite een rookbare vorm van Ayahuasca (combinatie van MAO remmers en DMT).

Met 5-MeO-DMT is het in ieder geval sterk af te raden om een soort Changa te maken aangezien 5-MeO-DMT in combinatie met MAO remmers mogelijk dodelijk kan zijn.

Met 4-AcO-DMT zou best een interessante twist van Changa kunnen zijn, maar weet niet of 4-AcO-DMT rookbaar is. Je zou dan sowieso eerst de 4-AcO-DMT om moeten zetten naar de basevorm, aangezien 4-AcO-DMT bijna altijd als fumaraat zout wordt aangeboden.

BTW In detail bespreken hoe je Changa zou moeten maken is niet toegestaan hier op het forum.
Ik heb na een gefaalde gefrustreerde poging om 100mg Changa in een hit uit een bong te roken 5-meo-dmt gerookt, waar ik wel een breaktrough mee had.

Changa deed relatief weinig, of m'n techniek is fout of m'n Changa is bunk. Achteraf een stom idee, had ik ook kunnen weten.

edit; oh goeie bump

In echte changa zitten mao remmers. Maargoed opzich zou je het zonder kunnen maken alleen is dat niet heel logisch aangezien je dmt zonder mao remmers niet maar onbeperkt kunt roken. Met dmt is het belangrijk om zo snel mogelijk je dosis binnen te krijgen aangezien je snel tolerantie opbouwt, dus dan wil je het zo geconcentreerd mogelijk roken. En om changa te maken heb je pure dmt nodig, dus dat gaan verdunnen is alleen logisch als je dat met mao remmers doet aangezien die die tolerantie juist blokkeren.

Overigens is ook bij changa het effect wel voornamelijk toe te schrijven aan de dmt. Het effect van changa en pure dmt ontloopt elkaar niet heel veel. Het verschil zit hem met name in dat je met changa net iets minder diep gaat, je minder hard gelanceerd wordt, het wat langer duurt en je makkelijk bij kunt blijven roken.
Dat tolerantie verhaal klopt trouwens niet helemaal, is m'n eigen ervaring iig. Ik heb redelijk vaan een dmt rook sessie kunnen rekken over een uur tijd door maar wat hits te blijven nemen.

Bovenaan