Cannabis psychose

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Iemand hier bekend met het fenomeen ''cannabis psychose?'' Na 2x (rand) psychotisch te zijn geworden van cannabis ben ik voor eens en voor altijd gestopt met blowen. Sinds m'n laatste ervaring hiermee ben ik echter obsessief bezig met psychose's, schizofrenie, wanen, paranoia, noem allemaal maar op. Als ik in het donker naar huis toe fiets denk ik maar aan 1 ding, en dat is niet psychotisch worden. Ik zoek steeds naar bewijzen om aan te kunnen nemen dat bij een cannabis psychose genetische aanleg niet vereist hoeft te zijn, maar bij een dermate grote hoeveelheid + omstandigheden iedereen tijdelijk (rand) psychotisch kan worden. Iemand met soortgelijke ervaringen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Vervelend zeg. Ik herken wel een klein beetje wat je bedoelt, heb ook wel zulke klachten gehad. Ik heb persoonlijk het idee dat het niets met een psychose te maken heeft maar dat je een angst hebt ontwikkeld voor psychoses en jezelf daarmee gek kunt maken. Het is meer een paniekaanval/angst dus denk ik.

Uiteraard kan ik je niet beloven dat je geen psychose zult krijgen, maar ik heb zulke klachten ook wel gehad en heb het gevoel dat het meer een angststoornis is.

Als je zekerheid wilt, kun je natuurlijk beter ff langs de huisarts gaan

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Vervelend zeg. Ik herken wel een klein beetje wat je bedoelt, heb ook wel zulke klachten gehad. Ik heb persoonlijk het idee dat het niets met een psychose te maken heeft maar dat je een angst hebt ontwikkeld voor psychoses en jezelf daarmee gek kunt maken. Het is meer een paniekaanval/angst dus denk ik.

Het is inderdaad irritant. Voor mijn gevoel ga ik hoe dan ook psychotisch worden in de toekomst, de vraag is alleen wanneer. Ik heb al alles opgezocht op internet, of je bijvoorbeeld nog een leven hebt een echte psychose, hoe je om moet gaan met schizofrenie. Ik heb me er op een zekere wijze al mee verzoend dat ik hoe dan psychotisch zou worden. Ik zie het op een of andere manier al helemaal voor dat het gebeurd, hoe ik iedereen in ga lichten, wat de vervolg stappen zijn, consequenties voor school blablablabla.

Als je zekerheid wilt, kun je natuurlijk beter ff langs de huisarts gaan

Het probleem is juist dat ik al een keer op een psychotische stoornis ben getest, dit was gebaseerd op het feit dat ik zo goed op seroquel reageerde. (wat in essentie een anti-psychoticum is. Als uitslag kwam eruit dat ''geen bewijs voor een psychotische stoornis'' was. Dat is echt zo een diagnose waarbij je denkt: ja haallooo, het is heel goed mogelijk dat er in toekomst wél wat gebeurd, alleen is dat nu nog niet gemeten.

gandwarf777

Belezen gebruiker
Tenzij het veel in je familie voorkomt zou ik me geen zorgen maken als ik jou was. Paranoia is een bekende bijwerking van wietgebruik.

Ik heb wel is na het roken van een pure lemon haze: harde muziek gehoord die er niet was, me naam horen roepen, alarmen horen afgaan, in het donker in een bos een sekte met zwarte gewaden in een cirkel zien staan.( en nog wel wat meer gekke dingen)

Maartja het was waarschijnlijk gewoon de cannabis, voel me nu prima :wink:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik denk dat dit wel verder ging dan wat paranoia gandwarff. Als je fucking stemmen uit een bos hoort komen dan flip je hem gewoon kanker hard. Voelde me ook gigantisch raar in me kop, begreep niets van de zinnen die ik op whatsapp typte. Had het gevoel alsof er een muur tussen mij en de wereld stond. Gek genoeg had ik geen last van paranoia of andere wanen, voornamelijk eigenlijk van hallucinaties. Gelukkig komen psychose's en schizofrenie totaal niet in de familie voor, maar je zult net zien dat ik wel genetisch belast ben.

Missyy23

Bewuste gebruiker
Ik weet het echt niet beter dan wie dan ook, maar ik zou zeggen, denk er wat minder over, wees er wat minder mee bezig in je kop, vermijd misschien ook teveel googlen erover op internet, het moet niet een self fullfilling prophecy worden. Snap dat je bent geschrokken van die 2 ervaringen, klinkt ook heftig hoe je zegt dat je je raar in je kop voelde, maar je bent al gestopt met blowen, da's al in je voordeel. Gewoon jammer als je dit je leven laat domineren.

Bovenaan