Cannabis & Katten

Jixx

Bewuste gebruiker
Beste lezers,

Ik wil eigenlijk een klein onderzoek doen ,naar het roken van cannabis , het houden van katten in verband met elkaar kan worden gebracht.

Want wat mij door door de afgelopen jaren heen is opgevallen dat veel blowers meer een voorkeur lijken te hebben voor katten, dan voor honden.

Of dit gewoon toeval is weet ik dus niet? Maar het maakt me wel nieuwsgierig of hier iets in verband mee is te brengen?

Ik ben zelf een chronische cannabisgebruiker en ook een groot katten liefhebber. Ik maak ze graag high! :tearsofjoy: (geintje) Al koop ik af en toe wel eens een potje kattenkruid voor ze. :P
Ik heb het tot nu toe op 5 verschillende katten getest, en allemaal reageren ze min of meer hetzelfde als ik ze aan het potje laat ruiken. Ze beginnen liefdadig kopjes te geven tegen het potje , en drukken hun neus er helemaal in, en vervolgens gaan ze allemaal aan het potje lopen knagen. Enige vorm van euforie is wel waar te nemen, maar een trip is het volgens mij niet.

Maar nu even buiten dat om. Ik vind het ook gewoon hele relaxte dieren. Ze hebben een chille/spacende uitstraling. Iets mysterieus! Daarnaast zijn ze vrij zindelijk , en als je ze buiten laat heb je er bijna geen omkijken naar. Dit maakt het de blower natuurlijk een stuk gemakkelijker, aangezien de gemiddelde blower liever weinig doet dan veel toch? Daarnaast gaan katten vaak graag hun eigen weg. En als ik stoned ben ga ik ook graag liever mijn eigen weg. Ze zijn zo lekker easy way life. Ze komen op hun tijd wat aandacht vragen, en een paar minuten later liggen ze chill te slapen, of rare kuren. Daar valt altijd wel om te lachen! Een kat zal natuurlijk geen kat zijn als ze niet een beetje kattig zijn soms. Een paar knagen in me hand tijdens het spelen, neem ik dan ook voor lief. Vooral als ik merk dat het uit speelsheid is. Ik heb 1 kat die wat wilder is ,en wat gemener bijt! Die moet ik af en toe wel corrigeren. Maar deze kat is ook echt een kat! Soms slaat ie uit het niets iemand boven op zijn hoofd, of springt af en toe in je been als je voorbij komt lopen. Spelen gaat amper (helaas) Hij is schrikachtig en dan bijt hij. Mijn zus heeft hem meegenomen vanaf een industrieterrein waar hij al een tijdje aan het zwerven was. Ik ken zijn achtergrond dus niet! Maar hij krijgt toch net zoveel aandacht als de andere twee. Hij kan ook een hele lieve kat zijn hoor, die op zijn tijd gewoon ook aandacht wilt.

Ik heb 3 katten die binnen verblijven, dus ik heb er wel wat meer handen aan.
Maar ik denk dus dat verschillende factoren de blower een voorkeur geven aan de kat?
En daarom zou ik van jullie dus wel eens willen weten: Waar gaat jullie voorkeur naar uit? En waarom?

Anderzijds denk ik ook wel eens dat als ik niet geblowd had, dat mijn voorkeur dan alsnog naar de kat gegaan was. Misschien ook een stukje persoonlijkheid? Maar door heel mijn blowende jaren heen heb ik bijna allemaal blowers ontmoet die een kat of meerdere hebben/hadden.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het meer betrekking heeft met je persoonlijkheid. Ik ken toevallig meer stoners met honden. De meeste vinden het juist fijn om tijdens het uitlaten een joint te roken. Dit heb ik zelf ook weleens gedaan toen ik de hond van mijn oma ging uitlaten.

Toevallig heb ik zelf wel een kat. Leuke beesten :grin:

Jixx

Bewuste gebruiker
JackHerrer zei:
Ik denk dat het meer betrekking heeft met je persoonlijkheid. Ik ken toevallig meer stoners met honden. De meeste vinden het juist fijn om tijdens het uitlaten een joint te roken. Dit heb ik zelf ook weleens gedaan toen ik de hond van mijn oma ging uitlaten.

Toevallig heb ik zelf wel een kat. Leuke beesten :grin:

Ahaaa! Dat is dan weer een omgekeerde wereld haha.
Ik maak zelf ook wel eens een wandeling met de honden van mijn ouders. Maar voor mij is dat het moment om even juist geen joint te roken. Over het algemeen ben ik dierenliefhebber. Ik heb ook een lange periode gehad dat ik reptielen deed houden en vissen. Mijn passie daarin is de afgelopen jaren er helemaal uitgegroeid. (al 7 jaar geleden)

De katten zijn nu mijn alles! :hearteyes:

(Ik ben echt een binnen smoker. Als ik in de natuur blow dan is het in het water. Dat vindt ik een uberchill gevoel :stoned: )

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik heb ook een kat, maar ken meer smokers met honden. Of stoners een voorkeur hebben voor katten weet ik niet hoor, je ziet er ook veel die een hond hebben. Mijn kat vindt het prima dat we blowen volgens mij, hij blijft vaak op de bank liggen als er een joint wordt opgestoken. Ik zorg wel dat ie niet vol in de rook zit. Veel blowende vrienden vinden een kat ook altijd wel leuk om te aaien enzo maar deze is niet zo knuffelig, hij wil alleen er bij zijn. Eén keer ben ik de sitter geweest voor een groepje vrienden dat in ons appartement kwam truffelen, en toen is mijn kat er ook de hele tijd bij komen zitten, vrij ongewoon als er 4+ relatief onbekende mensen in de woonkamer zitten.

Wij zouden wel echt graag een hond willen maar die komt er pas als we niet meer hele nachten weg zijn voor feestjes, een regelmatiger leven hebben en in een huis wonen met een tuin ipv een antikraak appartementje met een balkon.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Het 1 sluit het ander voor mij niet uit. Ik vind (de meeste) honden erg leuk en (de meeste) katten. Wél denk ik dat ik een kat chiller vind als ik stoned ben dan een hond. Een kat is gewoon lekker rustig.

MeejheM

Badass junkie
lijkt me wel handig voor je onderzoekje om duidelijk aan te geven wat je een stoner vind, en wat niet. ik denk 3 groepen, mensen die geen cannabis gebruiken, mensen die af en toe cannabis gebruiken, en mensen die dagelijks gebruiken. dan maak je een poll met minstens 15 vragen.

-ik blow niet en houd van katten
-ik blow niet en houd van katten en honden
-ik blow niet en hou meer van honden dan katten
-ik blow niet en heb hond(en)
-ik blow niet en heb een kat(ten)

-ik blow af en toe en houd van katten
-...
-...
-...
-...

-Ik ben een stoner en houd van katten
-...
-...
-...
-...

Ik blow zeer zelden, en ben geen fan van katten, ik heb liever honden om mij heen.
ik heb wel een kat in huis, maar die is van een buurman, die gaat naar huis om te eten, en woont bij mij.

ik accepteer hem wel, maar zou er zelf geen nemen. ik heb ook een kanarie trouwens.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik blow al 12 jaar en zie zowel kat als hond even graag. Een hond kan ook rustig zijn, net als de kat dat kan. Beide dieren zijn een plezier en goeie vriend door het leven heen. Vroeger had ik beiden samen. Met de kat lag ik graag in het gras in de tuin, zij tegen me aan spinnen terwijl ik een jointje op steek. De hond daaren tegen was dan weer leuk om buitenshuis een wandeling te maken met een joint. Tijdens de winteravond lagen die 2 als beste vrienden voor de kachel. Zalig gewoon. Nu heb ik geen huisdier meer maar in de toekomst haal ik kitten en pup terug samen in huis. Mijn 1ste 2 huisdieren heb ik intussen over leefd...

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik ben in heel mijn leven ook opgegroeid met honden om mij heen. Mijn ouders hebben altijd al honden gehad, en ik zelf heb een tijdje voor een pup gezorgd. Deze kreeg ik spontaan in mijn handen gedrukt op mijn verjaardag van een maat van me. Ik woonde alleen, en ik moest dagelijks werken, waardoor ik niet voldoende tijd in het opvoeden kon steken. Een hond van mijn ouders kwam te overlijden, en toen ik heb d'r aan mijn ouders gegeven. Ik zie haar nog regelmatig, en inmiddels is ze ook alweer 7 jaar! In de situatie waarin ik nu zit, zal ik dan ook geen pup kunnen grootbrengen. Een andere optie is een hond die al afgericht is en wat volwassener is. Of mocht ik een relatie krijgen met een vrouw die geen full time job heeft, dan zit er ook nog een mogelijkheid in. Ik ben gewoon dierenliefhebber. Dus een hond kan , maar de situatie laat het niet echt toe. Ik denk dat dat ook meespeelt in het feit dat ik momenteel meer met katten heb.

@ MeejheM, Bedankt voor je toevoeging! Ik had er niet bij stil gestaan om er een uitgebreide poll van te maken. :flushed:

Maar ik denk inmiddels dat ik meer de illusie geschept heb dat er een verband is tussen katten en cannabisgebruikers. Het zou wel gewoon toeval zijn geweest? :tearsofjoy:

Bovenaan