Cannabis als medicijn..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Gebruik nu 12 jaar cannabis. Tot op heden heb ik nog geen negatieve effecten ervan ervaren en het beïnvloedt mij als persoon ook niet in het extreme. Rook elke dag op dezelfde tijden ongeveer evenveel wiet. Draai jointjes met max 0.2gr goede binnenwiet zelden rook ik wat anders want het effect van de wiet die ik nu rook bevalt mij het beste. De eerste 6 jaar zag ik wiet als een verslaving net als alle andere drugs en kon mijn gebruik ook af en toe als problematisch worden gezien. Toen ik 20 was ben ik wiet als vervanging voor methylfenidaat gaan gebruiken. Begon me ook meer bewust te worden van de voordelen die het voor mij heeft.

Als ik heb gerookt voel ik me stukken beter kan me beter focussen op de juiste dingen. Kan ook bepalen wat ik zelf denk als ik nuchter ben is dit bijna niet mogelijk. Dan is het een storm waar alles hak op de tak gaat en ik kan mezelf niet kalmeren. Mijn gedrag wordt dan ook door veel mensen als storend ervaren en wordt vaak op mijn aangesproken. Heb hier nuchter geen controle over en kan mezelf ook heel moeilijk tot halt roepen. Rook rond 10.00 mijn eerste jointje en dan stabiliseer ik als het ware. Neem ook om 09.00 90mg methadon en om 10.00 heb ik pauze op mijn dagbesteding en dan loop ik een rondje en rook ik mijn eerste joint. Een lange tijd heb ik mijn 4e joint na het eten gerookt alleen deze joint laat ik weg nu. Mijn 3e joint heb ik verschoven naar 17.00 zodat ik toch wel stoned ben onder het eten waarom omdat ik dan meer eet en gezelliger doe tegen mijn ouders en broer. Praat iets minder en let ook meer op wat ik zeg.

En zo zijn er zoveel redenen waarom ik blowen niet als een drug zie maar als een medicijn. Sinds een paar maanden ben ik helemaal gestopt met wiet of hasj bijkopen om extra gaar te worden. Daar blow ik helemaal niet voor wil niet dat ik er de hele dag afwezig bij daarom rook ik gewoon met mate. Dit gaat me zeer goed af en daaraan maak ik voor mezelf ook op dat ik controle over mijn blowen heb. Wijk tegenwoordig niet meer af van de hoeveelheden. Nu ben ik benieuwd meer mensen zijn die cannabis gebruiken als medicijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zelfde verhaal hier.
Blow ook al vrij intensief voor een aantal jaartjes, heb er (afgezien het financiële aspect) nog nooit negatieve effecten van mogen ervaren.

Bij mij is mijn leven eigenlijk altijd op de rails gebleven. In m'n vroege pubertijd (12-15 jaar) was ik vrij lastig. Op school, thuis en op straat. Toen ook meermalig getest en gediagnostiseerd met ADHD. Kreeg hier ook methylfenidaat voorgeschreven. Dit sloeg niet echt aan, werd er geestelijk wel rustig van maar het zweten/hartkloppingen en paranoide bleven.
Na het verlaten van de middelbare school (met diploma) ben ik gaan blowen (en gestopt met de ritalin). Sindsdien vindt iedereen mij een beter persoon. Fijner om mee te praten.
Ik kan wanneer ik stoned ben mijn impulsen beter beheersen, denk na voordat ik wat zeg.
Heb 't MBO dan ook met succes afgemaakt.

Enige wat ik wel wil opmerken is dat nu ik op het HBO zit dat ik op moet letten dat ik niet stoned in de les kan zitten. Ik dacht altijd dat blowen mijn cognitief vermogen niet zo aantasten. Maar dat kwam gewoon omdat ik het altijd (stoned of niet) kon bijbenen. Dat is nu niet meer het geval. Naast dat merk ik ook (nu ik veel werk heb; Studie, huishouden en bijbaan) dat ik moet opletten wanneer ik blow. Wanneer er nog veel inspannende dingen moeten worden gedaan kan ik beter niet gaan blowen. Blowen stimuleert mijn van nature sterk aanwezige uitstelgedrag.

Verder gebruik ik het dus eigenlijk meer als sociaal medicijn. Hoewel het ook helpt bij mij gewrichtspijnen, concentratie problemen en in- en doorslaap problemen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben toch niet de enige die cannabis als alternatief medicijn ziet voor onder andere mijn ADD. Zelf weet ik niet hoe het is om met blowen echt te werken wel weet ik nog hoe het op school was. Toentertijd blowde ik wel meer problematisch als nu dus had het veel meer invloed op mij als persoon maar ook op mijn schoolwerk. Op de middelbare school was mijn ADD degene die mij bestuurde dus huiswerk werd niet gemaakt en leren deed ik ook niet. Elke les praten brutaal afwezig totdat ik ging blowen. Was rustig sliep af en toe zelfs en was ook aanwezig en op een bepaalde manier nam ik slapend op mijn tafel toch heel wat informatie op. Heb al mijn examens voldoende gemaakt ook stoned op de pep zelfs. Het probleem is dat ik het toen misschien ben gaan zien als iets goed want als ik dat zelfs op de wiet kan wat kan niet dan. Werken dat gaat niet goed maar dat ligt niet aan de wiet maar eerder aan mijn verleden.

Ben op mijn 17e gedwongen moeten stoppen met school en voor de eerste keer gedwongen opgenomen. Daarna heb ik nooit meer een opleiding opgepakt en stiekem heb ik daar veel spijt van. Mijn sociale leven ligt als het ware op een gat en doe alles tegenwoordig alleen. Ben altijd al een beetje op mezelf geweest en kon me makkelijk afsluiten voor bepaalde gevoelens of emoties. Mensen merken ook helemaal geen verschil als ik eenmaal geblowd heb misschien ruiken ze het maar mijn gedrag wordt er eerder beter op dan slechter. Vind het alleen jammer dat wiet roken schadelijk voor de longen kan zijn dus als ik voor altijd wil blowen moet ik misschien een keer een verdamper aanschaffen. Dacht dat ik iedere dag evenveel rookte maar vandaag heb ik meegerookt met iemand dus heb meer gerookt.

Bovenaan