Caffeinism & Caffeine Psychose

pieter-b

Wijs gebruiker
Nop...no joke.

1 op de 10 mensen krijgt door het drinken van koffie psychologische problemen.

nav o.a. deze plaatjes + claim:

Bron: NASA Tech Briefs, Using Spider-Web Patterns To Determine Toxicity, Apr 1995, p.82

ben ik nieuwschierig geworden naar hoe serieus dat nu moet worden genomen..ik bedoel...koffie drinken we bijna allemaal,..en dat onderzoek suggereert dat speed (benzedrine) vele malen gezonder is dan caffeine.
Dat laatste,...chloral hydrate lijkt het ergst te zijn, maar in werkelijkheid is de geometrie beter dan bij caffeine, en de reden voor het minimalistische, was het feit dat de spin in slaap viel.

Caffeine is dus slechter dan lsd, mescaline, speed , wiet, alcohol en slaapmiddelen.
( zie deze thread voor lsd mescaline en alcohol: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=10643&start=0 )

Ik vond het alles nogal ongeloofwaardig, totdat ik hier meer dan 100.000 hits op kreeg:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=caf ... osis&meta=

Na her en der het ene na het andere probleemgeval te hebben gelezen, moet ik constateren dat het idd zo blijkt te zijn, dat 1 op 10 mensen hierdoor een psychologisch probleem oploopt, wat niet te onderscheiden is van een natuurlijke oorzaak. Het gaat hierbij om de meest uiteenlopende dingen. Van slaapstoornis, tot manische depressie, tot fullblown delirium.

fda safety sheet zei:
CAFFEINE:
TOXIC.
ACUTE EXPOSURE- Ingestion of large amounts may result in headache, lightheadedness, dizziness, chills, fever, excitement, restlessness, nervousness, insomnia, mild delirium, hallucinations, tinnitus, constricted pupils, decreased visual fields, amblyopia,diplopia, photophobia, and scintillating scotoma. Neurologic symptoms may persist for several days….Other effects may include alternating states of consciousness and muscle twitching, tremors, hyperesthesia, hypertonicity or hypotonicity, trismus, opisthotonus and convulsions. Seizures generally precede death.
CHRONIC EXPOSURE- In addition to the effects detailed in acute exposure, agitation, disturbed sleep, caffeine-induced psychosis, heartburn and hyperventilation may occur. Prolonged use of high doses may result in tolerence, physical and psychological dependence. Symptoms of withdrawal may occur following abrupt cessation.
Deze pagina is ook erg interessant..
http://www.caffeineweb.com/

Nearly 80% of the world's population uses caffeine, and 25% of the population is diagnosed with a mental disorder. Clinical studies indicate that there may be significant overlap between those figures, and that many people diagnosed as mentally ill are in fact merely suffering from caffeine poisoning. Caffeine also exacerbates the symptoms of patients suffering from organic, non-caffeine-induced mental illness.

jcp

Bewuste gebruiker
Ow!

Heerlijk zulke berichten :grin: (als niet-koffie drinker en wel drugsgebruiker) :wink:

azgaza

Badass junkie
Ik wist wel al dat caffeine angststoornissen kan versterken maar elke informatie is interessant. Het spinnending kende ik trouwens ook al. Van verschillende bronnen ook.

BacingsPen

Badass junkie
Kan iemand dit ook verklaren/beargumenteren?

Zonder hele artikelen vol wetenschappelijke termen te hoeven doorlezen dus he :P

Northawke

Wijs gebruiker
Ik kan alleen uit persoonlijke ervaring spreken, maar ik heb van jongs af aan veel koffie gedronken. Vorig jaar ben ik er acuut mee gestopt en het rare is dat ik nu meer energie heb 's ochtends dan ik had toen ik elke ochtend nog twee á drie koppen koffie achterover sloeg. Ik word veel relaxter wakker en over de hele dag heen blijft m'n energielevel ook constanter. En dit alles dus na het laten staan van de koffie. Wat mensen daaruit willen concluderen, moeten ze zelf weten, maar ik ga persoonlijk niet weer aan de koffie.

pieter-b

Wijs gebruiker
tussen 1645 en 1700 verspreid koffie zich over de hele wereld.
maw...koffie gedurende o.a. de volledige industrialisatie(vanaf +-1800)
80% van de mensheid drinkt dagelijks koffie...

Lol, dus...toen dacht ik vannacht..wat nu, als de 'webbuilding ability' vd mensheid hierdoor nu ook ernstig is verstoord..en de huidige samenlevingsstructuren een mismaakte versie zijn van wat het had moeten wezen. en dat daardoor de kids, die nog geen koffie drinken, compatible gemaakt moeten worden met ritalin en andere rotzooi.

trouwens..(ik zal er nog een apparte post van maken, maar ik ben even op zoek gegaan naar de giftigheid enzo,..en het lijkt er sterk op, dat 2 kopjes koffie per dag, over de grens van lichamelijke en geestelijke verslaving zit. Ook blijkt een kopje koffie gewoon 2-6 uur te werken..
DIt zou betekenen dat 2 kopjes koffie dus al geclassificeerd kan worden als chronische blootstelling vanuit dat rapport... 2 kopjes is dus al toxies en kan al een psychose veroorzaken....maargoed...ik zoek er de verdere feiten nog even bij

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Altijd al geweten dat caffeine slecht voor je is. Leuk om te horen, ik hou het lekker bij de psychedelica, veel gezonder :hearteyes:

pieter-b

Wijs gebruiker
psychose
delirium
depressie
insomnia /
verstoorde slaap
irriteerbaar
stemmingswisselingen /
manische depressiviteit
schizofrenie
paranoia
versterkt reeds aanwezige mentale stoornissen.

hier heb je dus kans op vanaf 2 kopjes koffie per dag.

vannochtend besloot ik eens geen koffie te drinken...uiteindelijk toch nog 4 kopjes geworden..ben benieuwd of ik morgen wel zonder kan. (nooit gedacht dat ik hier evt verslaafd aan zou kunnen zijn totdat ik gister las dat dit al vanaf 2 kopjes per dag over 3 dagen het geval is)

azgaza

Badass junkie
Ik ben verslaafd geweest aan caffeine en het is absoluut wel mogelijk, maar het is ook erg makkelijk om er mee te stoppen. Ik dronk 4-8 koppen per dag en dan nog thee en cola erbij; en de verschijnselen die ik kreeg waren met name een sterke versterking van angstgevoelens, nu heb ik sowieso al wat aanleg voor angststoornissen (smetvrees en hypochondrie gehad maar in trips van genezen al een aantal jaar), en voor mij werkt koffie dus niet meer zo. Ik drink nu alleen nog thee, en 0-1 kopje koffie per dag. Meestal gewoon eentje. Dat werkt wel, op deze manier kan ik er van genieten zónder de eventuele negatieve gevolgen.

Als je van de ene op de andere dag stopt kan je sufheid, slapheid en hoofdpijn verwachten, dat na een paar dagen helemaal weg is.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Haha succes man! Echt schokkend hoe slecht koffie voor je is, ik vond het altijd al een vervelende drug, vieze smaak, kut gevoel achteraf en niet echt gezond voor lichaam en geest. Ik denk niet dat ik ooit nog koffie zal drinken! :P

azgaza

Badass junkie
Adrenochroom zei:
Haha succes man! Echt schokkend hoe slecht koffie voor je is, ik vond het altijd al een vervelende drug, vieze smaak, kut gevoel achteraf en niet echt gezond voor lichaam en geest. Ik denk niet dat ik ooit nog koffie zal drinken! :P

Ja dat is bij mij dus weer zo flauw; ik vind het echt ontzettend lekker, maar ik vind het caffeine effect van thee lekkerder, dat is veel subtieler maar toch een beetje 'opfrissend'.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ahahaha, die stomme spinnen.

Spinnen bouwen allerlei webben...
Ene bouwt een soort hangmat nadat ie THC(marihuna) kreeg :grin:

Oh shit, das allemaal gewoon puur voor de lol gefilmd. Nu voel ik me pas dom.....

numbro2

Newbie
pipoxyz zei:
psychose
delirium
depressie
insomnia /
verstoorde slaap
irriteerbaar
stemmingswisselingen /
manische depressiviteit
schizofrenie
paranoia
versterkt reeds aanwezige mentale stoornissen.

hier heb je dus kans op vanaf 2 kopjes koffie per dag.

vannochtend besloot ik eens geen koffie te drinken...uiteindelijk toch nog 4 kopjes geworden..ben benieuwd of ik morgen wel zonder kan. (nooit gedacht dat ik hier evt verslaafd aan zou kunnen zijn totdat ik gister las dat dit al vanaf 2 kopjes per dag over 3 dagen het geval is)

haha
ja dat heb ik dus ook. Ik ben een maand met koffie gestopt. Toen weer 1 kopje gedronken, en sinds dien weer elke dag. Vooral de dubbele espresso is geliefd bij mij :)

azgaza zei:
Adrenochroom zei:

Ja dat is bij mij dus weer zo flauw; ik vind het echt ontzettend lekker, maar ik vind het caffeine effect van thee lekkerder, dat is veel subtieler maar toch een beetje 'opfrissend'.

Maar in thee zit dan ook geen caffeine maar theenine...

azgaza

Badass junkie
MatthijsNL zei:
azgaza zei:
Adrenochroom zei:

Maar in thee zit dan ook geen caffeine maar theenine...

Ja, maar het is wel opfrissend, zoals caffeine. Maar op een milde manier, daarom perfect voor mij.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heftig!! Voor mij geen koffie meer, drink toch al weinig, en kan makkelijk zonder. Ik vind koffie inderdaad ook echt zo'n drankje dat net zo'n move gaat maken als sigaretten... dat eerst niemand nog echt doorheeft hoe slecht het is, en ineens gaan de alarmbellen, maar dan zijn er toch mensen die doorgaan ...
Ik merk tijdens het 's nachts studeren ook hoe slecht het is, want dan dronk ik vroeger wel eens 10 koppen per nacht, van die pure zwarte sterke koffie. Nou dan gingen me handen helemaal trillen, en ik werd helemaal bleek, en onrustig, en half paniekerig ofzo :confused:

pieter-b

Wijs gebruiker
idd..ik zou er ook niet aan moeten denken om net zoveel kopjes koffie te drinken als dat ik jointjes rook op een dag..
volgens mij ga ik dan net zo hard achteruit als een speedfreak :)

pieter-b

Wijs gebruiker
lol...ff lijstje gedaan van jellinek om te kijken of ik speed verslaafd (caffeine verslaafd) ben.
Mensen die regelmatig speed gebruiken zouden eens over de volgende vragen na kunnen denken om te kijken of hun gebruik niet uit de hand loopt:

-Kan ik ook zonder speed gebruik nog in een goede stemming komen?
..pas mens na een kopje koffie in de ochtend
-Ben ik de afgelopen tijd steeds meer gaan gebruiken. Gebruik ik meer speed per keer, op meer plekken en op meer tijdstippen?
..vooral tijdens werk is elke rust een excuus voor een kopje koffie
-Kost het middel me steeds meer?
..nop..mn werkgevers pushen me..
-Levert het middel steeds meer problemen op bijvoorbeeld met sommige vrienden, werk en opleiding?
..ik raak er zeer snel geirriteerd door, dus mensen die dat een probleem vinden moeten hun kop houden!..Grom!
-Ben ik in gedachten veel met het middel bezig?
..in de ochtend..Jaaaa..koffiekoffiekoffie.uitzien naar een pauze op het werk voor een kopje koffie?...zeker!
-Ben ik veranderd sinds mijn gebruik?
..kweenie..wel als ik over de hele dag koffie drink..dan ben ik snel pissed.
-Gebruik ik wel eens om nadelig gevolgen van vorig gebruik op te heffen?
absoluut..koffiedipjes zijn er om gecompenseerd te worden..althans..op het werk.

dus ja..ik denk ook dat koffie uiteindelijk als een groot maatschappelijk probleem zal worden gezien, al denk ik dat vooral de mate van psychologische problemen hier een rol bij gaat spelen.

azgaza

Badass junkie
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de westerse landen in zouden storten als koffie niet meer zou bestaan.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is me vandaag niet gelukt om te stoppen. Het ging de hele dag goed, tot ik net bij een vriend op bezoek ging... wat vraagt die eikel? of ik koffie wil........... pffffff, dat kon iki natuurlijk niet afslaan...

Morgen maar weer proberen.... :cry:

Bovenaan