Bromazolam na-effecten

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Beste mensen van het forum,

Ik weet niet of het zo zeer noodzakelijk was om een topic te openen voor dit, maar ik wil eigenlijk ervaringen weten van meerdere mensen in plaats van individueel in privé. Ook kan dit eventueel nieuwe mensen op dit forum helpen omdat ze het dan terug kunnen lezen, dus een win-win situatie lijkt me.

mijn story:
Ik heb gisteren voor het slapen voor het eerst in mijn leven een 3mg Bromazolam pilletje geslikt. Ik heb de andere 9 die ik had doorgespoeld en door middel van liegen tegen mijzelf toch nog stiekem 1 bewaard waar ik spijt van heb. Ik heb vandaag een vrije dag en morgen heb ik ook niets belangrijks op de planning staan dus ik heb mijzelf eigenlijk laten geloven dat dit het juiste moment is om eindelijk is een keer echt slaap te pakken (wat voorheen maar niet wil lukken helaas). Ik was na een half uurtje na mijn inname een beetje duizelig geworden en vanaf dat moment herinner ik mij helemaal niets meer tot ik wakker werd om 08:50. Ik had mijzelf ingelezen over dat je de dagen erna wat slapjes, moe en alles behalve alert zou zijn en dat heb ik ook zelf echt ondervonden. Ik liep alsof ik dronken was naar de WC om te plassen en meermaals bijna omgevallen. In de ochtend toen ik een ontbijt wilde maken ook echt van alles uit mijn handen laten vallen en ik vond het lastig communiceren omdat ik telkens vergat waar ik over wilde praten. Dit was dus even mijn story, maar ik heb deze topic voor iets anders geopend.

Mijn vragen aan jullie:
1. Ik heb vandaag dus een vrije dag en morgen ook, maar morgen zou ik eigenlijk naar de sportschool gaan om kracht te trainen. Zal dit een gevaar kunnen vormen? Als dat zo is zal ik de krachttraining laten voor overmorgen en gewoon een stuk rennen op de loopband.

2. Ik heb gezien dat er een rebound-effect komt na het gebruik van dit soort benzo’s. Is dat bij langdurig gebruik zo, of bij iedere keer dat je het gebruikt? Ik had mijzelf wat beter moeten inlezen hierover en ik ben bewust ervan dat ik het best dom heb aangepakt. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik zaterdag naar een date ga met een enorme rebound-effect van een benzo.

Ik heb hier een enorme fout gemaakt in verband met mijn verleden en door @HappyMind heb ik ingezien dat ik nog steeds een paar slechte gewoontes heb meegedragen uit de periode van mijn verslaving zoals het liegen tegen jezelf om iets doms/gevaarlijks goed te praten in mezelf. Ik ben erg blij dat ik mensen zoals jullie op dit forum heb want ik zou anders deze dingen nooit zelf inzien en ervan kunnen leren. Ook wil ik mijn dank uiten aan de rest op dit forum die met goede adviezen zijn gekomen om mijn slaapproblemen op te kunnen lossen. Jullie zijn stuk voor stuk geweldige mensen❤️

HappyMind

Badass junkie
💛

Morgen kun je gewoon naar de sportschool. En als je je nog wankel, vergeetachtig oid voelt moet je misschien je keuze heroverwegen. Ik zou alleen de auto nog even niet gebruiken.

En op je tweede vraag heb ik geen theoretisch onderlegd antwoord voor je. Ik merk zelf geen rebound effecten van incidenteel bromazolam gebruik.

Wat me opvalt is het overdenken en je zorgen maken over situaties in de toekomst. Elk mens is (gelukkig) anders, over het algemeen voel je zelf het beste wat de uitwerking is van een actie. Bekijk het per dag!

OtherShore

Badass junkie
Ik heb gezien dat er een rebound-effect komt na het gebruik van dit soort benzo’s. Is dat bij langdurig gebruik zo, of bij iedere keer dat je het gebruikt?
Het komt allebei voor, maar ik vind de rebound bij bromazolam meevallen.
Ik had mijzelf ingelezen over dat je de dagen erna wat slapjes, moe en alles behalve alert zou zijn en dat heb ik ook zelf echt ondervonden. Ik liep alsof ik dronken was naar de WC om te plassen en meermaals bijna omgevallen. In de ochtend toen ik een ontbijt wilde maken ook echt van alles uit mijn handen laten vallen en ik vond het lastig communiceren omdat ik telkens vergat waar ik over wilde praten.
Op zich normaal. Zonder tolerantie is 3 mg best veel — zo te horen te veel. En het is een downer hè. Je wordt er nou niet bepaald scherper van. Morgen zou je je wel weer normaal moeten voelen.

Wat me opvalt is het overdenken en je zorgen maken over situaties in de toekomst.
Ik vind dit wel een scherpe observatie. Dit maakt misschien ook dat je gevoelig bent voor de aantrekkingskracht van benzos (zo van “even geen zorgen meer”). Dat betekent ook dat je extra op moet passen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Met name bij langwerkende benzo's in hoge dosering kan er na één keer gebruiken al een rebound effect optreden. Voornamelijk slaapproblemen kun je dan last van krijgen. Het probleem met bromazolam is dat van dat middel niet uitgezocht is hoe lang het blijft werken. Aangezien de meeste gebruikers na 3 mg de volgende dag nog problemen met de motoriek en het geheugen melden, lijkt het erop dat bromazolam in ieder geval niet heel kortwerkend is. Maar het lijkt er wel op dat die 3 mg wat in de pillen zit die online verkocht worden eigenlijk al te veel is. Best lullig vind ik dat, want volgens mij is het doelbewust marketing om klanten snel afhankelijk te maken. Ohnee, ze verkopen het natuurlijk 'niet voor menselijke consumptie'...

BrieMetDeBril

Badass junkie
Veel te hoog gedoseerd. Dat is mijn conclusie, ik heb dit ook gehad toen ik flink flunitrazolam aan het misbruiken was. En kennissen van mij zullen dit ook herkennen. Dit zijn zeker gebeurtenissen die voorkomen als je te zwaar gedoseerd hebt.

Echter, het blijven RC's dus het zou zomaar wat anders kunnen zijn dan alleen een te hoge dosis.
Wij ruimde bijvoorbeeld ook een grill op in eem vriezer. Want ja, dat lijkt ook een kast. Zulke apparte dingen gebeuren dan.

Een maatje van mij die heel erg groot probleem had met benzo's, zei toendertijd dat Bromazolam 72u zou werken, echter nooit bewijs gehad, maar hij was erg afhankelijk van benzo's en pakte wanneer weer nodig was. Volgens mij overtreedt ik hier een regel? Graag weghalen als dat zo is.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Bedankt voor de reacties allemaal❤️ Ik zal morgen even kijken of ik in staat ben om te sporten en als ik merk dat ik dat niet ben zal ik nog een dagje thuisblijven (of cardio doen alleen). Ik hoop echttttttt dat er geen rare rebound effect komt ofso waardoor ik fuckedup ben dit weekend. Als dat wel gebeurd eigen schuld dikke bult. Ik had die stomme kut pil nooit moeten bewaren..🤦‍♂️

_shikantaza

Badass junkie
Bedankt voor de reacties allemaal❤️ Ik zal morgen even kijken of ik in staat ben om te sporten en als ik merk dat ik dat niet ben zal ik nog een dagje thuisblijven (of cardio doen alleen). Ik hoop echttttttt dat er geen rare rebound effect komt ofso waardoor ik fuckedup ben dit weekend. Als dat wel gebeurd eigen schuld dikke bult. Ik had die stomme kut pil nooit moeten bewaren..🤦‍♂️
Komt vast wel goed. Alcohol beter een paar dagen laten staan ook.

Plex

Badass junkie
2. Ik heb gezien dat er een rebound-effect komt na het gebruik van dit soort benzo’s. Is dat bij langdurig gebruik zo, of bij iedere keer dat je het gebruikt? Ik had mijzelf wat beter moeten inlezen hierover en ik ben bewust ervan dat ik het best dom heb aangepakt. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik zaterdag naar een date ga met een enorme rebound-effect van een benzo.
Persoonlijk heb ik een iets sterker rebound-effect dan de gemiddelde gebruiker (lijkt). Alsnog valt dit wel mee. Vooral wat meer focus en wat langer wakker liggen in de avond. Heel misschien ook een beetje onrust. Maar dit valt echt wel mee

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Ik denk dat het met de rebound wel zal meevallen. Het is zeker niet zoals sommige de dinsdag dip noemen. Eerder merk je verschil in slapen, en héél misschien onrustigheid.

Vooral niet te veel om gaan stressen
Echt een opluchting om dit te horen. Ik ben zelf namelijk best wel gewend aan niet kunnen slapen dus als dat het enige is overleef ik het wel.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Persoonlijk heb ik een iets sterker rebound-effect dan de gemiddelde gebruiker (lijkt). Alsnog valt dit wel mee. Vooral wat meer focus en wat langer wakker liggen in de avond. Heel misschien ook een beetje onrust. Maar dit valt echt wel mee
Ik hoop oprecht dat dat het is alleen. Ik zal de komende dagen updates plaatsen hierover.

• Like
Waarderingen: Plex

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Dan gooi ik er toch even mijn ervaring tegenaan.
Het geschiedde ergens in april dit jaar. Direct aansluitend op een avond/nacht met stim gebruik, neem ik nooit een benzo. Dat doe ik desgewenst pas de nacht erna. In dit geval nam ik op maandag 00:01 uur (ik bedoel: rondom middernacht) een halve pellet en in dit geval dus 1,5 mg bromazolam.
Helaas bleek het niet te werken. Zo erg dat ik me afvroeg: heb ik het eigenlijk wel geslikt.
Om een uur of drie begon mijn blaas om aandacht te vragen. Dus, licht aan en naar de wastafel. De trap vanaf deze zolderkamer naar beneden op dat logeeradres was zelfs bij dag al gevaarlijk, dus fijn dat er een wastafel was !

Op de terugweg zie ik een halve pellet op tafel liggen. "Oh ****, kennelijk toch niet geslikt." Uiteraard alsnog gedaan.

Fast forward naar een uur of 17:00 die maandagmiddag: ik wordt wakker, en zie dan hoe laat het is.
Bij het uit de bedstee klimmen merk ik: "oh ****, hoe "laat" het is." Toch in totaal 3 mg genomen.

• De volgende dag (dinsdag) was ik nog niets waard. De tocht naar de supermarkt ondernam ik lopend.
  • De woensdag kon ik wel voorzichting fietsen.
  • De donderdag wel vrijwel OK en pas de vrijdag weer volledig functioneel.

Natuurlijk heb ik het spul weer bijbesteld. Ik gebruik het puur funtioneel, op momenten dat ik iets langdurigers wil dan Zolpidem (max 6 uur slaap als ik geluk heb).

Nog even dit:
Maar het lijkt er wel op dat die 3 mg wat in de pillen zit die online verkocht worden eigenlijk al te veel is. Best lullig vind ik dat, want volgens mij is het doelbewust marketing om klanten snel afhankelijk te maken. Ohnee, ze verkopen het natuurlijk 'niet voor menselijke consumptie'...
Mijn invalshoek: juist hartstikke fijn. Ik koop er 1 en krijg in feite twee doseringen.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij XTC pillen: het gaat niet om het aantal maar om de hoeveelheid werkzame stof.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Dan gooi ik er toch even mijn ervaring tegenaan.
Het geschiedde ergens in april dit jaar. Direct aansluitend op een avond/nacht met stim gebruik, neem ik nooit een benzo. Dat doe ik desgewenst pas de nacht erna. In dit geval nam ik op maandag 00:01 uur (ik bedoel: rondom middernacht) een halve pellet en in dit geval dus 1,5 mg bromazolam.
Helaas bleek het niet te werken. Zo erg dat ik me afvroeg: heb ik het eigenlijk wel geslikt.
Om een uur of drie begon mijn blaas om aandacht te vragen. Dus, licht aan en naar de wastafel. De trap vanaf deze zolderkamer naar beneden op dat logeeradres was zelfs bij dag al gevaarlijk, dus fijn dat er een wastafel was !

Op de terugweg zie ik een halve pellet op tafel liggen. "Oh ****, kennelijk toch niet geslikt." Uiteraard alsnog gedaan.

Fast forward naar een uur of 17:00 die maandagmiddag: ik wordt wakker, en zie dan hoe laat het is.
Bij het uit de bedstee klimmen merk ik: "oh ****, hoe "laat" het is." Toch in totaal 3 mg genomen.

• De volgende dag (dinsdag) was ik nog niets waard. De tocht naar de supermarkt ondernam ik lopend.
  • De woensdag kon ik wel voorzichting fietsen.
  • De donderdag wel vrijwel OK en pas de vrijdag weer volledig functioneel.

Natuurlijk heb ik het spul weer bijbesteld. Ik gebruik het puur funtioneel, op momenten dat ik iets langdurigers wil dan Zolpidem (max 6 uur slaap als ik geluk heb).

Nog even dit:

Mijn invalshoek: juist hartstikke fijn. Ik koop er 1 en krijg in feite twee doseringen.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij XTC pillen: het gaat niet om het aantal maar om de hoeveelheid werkzame stof.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik weet nu zo een beetje wat mij te wachten staat. Ik ben zo fucking boos op mezelf dat ik deze simpele dingen niet gewoon heb gelezen voordat ik het achterover gooide.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Met name bij langwerkende benzo's in hoge dosering kan er na één keer gebruiken al een rebound effect optreden. Voornamelijk slaapproblemen kun je dan last van krijgen. Het probleem met bromazolam is dat van dat middel niet uitgezocht is hoe lang het blijft werken. Aangezien de meeste gebruikers na 3 mg de volgende dag nog problemen met de motoriek en het geheugen melden, lijkt het erop dat bromazolam in ieder geval niet heel kortwerkend is. Maar het lijkt er wel op dat die 3 mg wat in de pillen zit die online verkocht worden eigenlijk al te veel is. Best lullig vind ik dat, want volgens mij is het doelbewust marketing om klanten snel afhankelijk te maken. Ohnee, ze verkopen het natuurlijk 'niet voor menselijke consumptie'...

Er zijn ook lagere doseringen pellets bromazolam te koop. De mijne zijn geen 3 mg. Of wacht, nu begin ik te twijfelen. Grrr, ben te lui om op te staan om te gaan kijken terwijl ik het nu ook wil weten ook.

* Edit: toch maar even naar m’n drugshoekje gesjokt, 2.5 mg zijn ze bij de vendor waar ik ze gehaald heb. Nog altijd niet erg weinig trouwens.

Fisherman's friend

Badass junkie
Bromazolam, wat in het begin onschuldig leek en zelfs een uitkomst na een paar nachten moeilijk slapen , kwam uit in iets wat ik nooit heb gewild.

Verslapen voor afspraken, voor werk.
Levensgevaarlijke situaties creëren.
Vreemd ongeremd gedrag(heel anders dan ik eigenlijk ben) ,verdriet van geliefden.
Ziekelijke black-outs en ongewild (gecombineerd) drugsgebruik.

Hoewel ik deze redelijk vaak heb gebruikt hoop ik toch dat het snel verbannen mag worden.
In mijn geval doet het , zeker hoe vaker geslikt , meer kwaad dan goed.

Heb ik soms problemen met slapen , ja.
Heb ik daar benzos voor nodig om dat te verhelpen , nee.
Nu gebruik ik het niet meer ,ook niet af en toe.
Benzos zijn een groot kwaad voor mij, en dan heb ik het nieteens over verslaving.
Zelf nooit afhankelijk geweest gelukkig.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bromazolam, wat in het begin onschuldig leek en zelfs een uitkomst na een paar nachten moeilijk slapen , kwam uit in iets wat ik nooit heb gewild.

Verslapen voor afspraken, voor werk.
Levensgevaarlijke situaties creëren.
Vreemd ongeremd gedrag(heel anders dan ik eigenlijk ben) ,verdriet van geliefden.
Ziekelijke black-outs en ongewild (gecombineerd) drugsgebruik.

Hoewel ik deze redelijk vaak heb gebruikt hoop ik toch dat het snel verbannen mag worden.
In mijn geval doet het , zeker hoe vaker geslikt , meer kwaad dan goed.

Heb ik soms problemen met slapen , ja.
Heb ik daar benzos voor nodig om dat te verhelpen , nee.
Nu gebruik ik het niet meer ,ook niet af en toe.
Benzos zijn een groot kwaad voor mij, en dan heb ik het nieteens over verslaving.
Zelf nooit afhankelijk geweest gelukkig.

Nou, doe maar niet verbannen. Ik heb net na die ban van etizolam en flualprazolam helemaal uit moeten gaan zoeken welke nieuwe benzo’s er het meest bij in de buurt komen. Wat niet bepaald 123 gedaan is met benzo’s, dat ‘even uitzoeken’, want het is eigenlijk veel te tricky om mee te experimenteren. Anyway, van de probeersels vind ik pyrazolam (als alternatief voor het meer angstremmende etizolam) en bromazolam (als alternatief voor het meer sederende flualprazolam) so far het meest acceptabel in de richting komen, maar alsnog heb ik liever die oude twee, daarmee wist ik tenminste wat ik kon verwachten qua dosis, werking, sterkte, duur etc.

Maar even serieus, ik snap je wel hoor. :wink: Ik lees hier regelmatig hele heftige dingen over bromazolam. Tot nu toe dat soort heftige ervaringen zelf nog helemaal niet gehad. Het doet wat het moet doen (voor mij is dat gewoon zo nu en dan en met periodes wat regelmatiger, functioneel: slapen) (ja, ik weet, linke soep), alleen vind ik de trage onset ervan wel irritant. Nemen jullie zo snel (onbewust) zo veel?

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat ook ik gevoelig ben voor benzo-afhankelijkheid (heb de heerlijke combinatie van angst- en insomnia-genen) maar ik heb nog nooit een echte benzo-black-out gehad.

Ja, een keertje jaren geleden, dat ik echt na het nemen van een benzo om te slapen als een malle levensecht ging hallucineren en dingen ging brabbelen die nergens op sloegen (gesprek is hilarisch om terug te lezen achteraf), maar niks gevaarlijks, en dat was na veeeeel te lang wakker op speed. Die benzo gaf toen gewoon de slaaptekorteffecten onverwacht een enorme kick waardoor die tijdelijk bizar werden versterkt. Maar los van dat, nooit rare dingen gedaan op benzo’s behalve misschien soms wel eens wat ongeremd ouwehoeren, te vergelijken met aangeschotenheid.

Kun je evt. iets meer uitleg geven over wat bromazolam dan precies met jou deed? Wat was je gedrag? Hoeveel gebruikte je en hoe vaak? Waarin was het zo anders dan andere benzo’s? Ik ervaar het op normale dosis dus ook niet als zo ontzéttend opvallend veel sterker dan andere benzo’s uit de ‘voornamelijk sederend’-klasse.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Zijn intense en hele realistisch voelende dromen een bijwerking van deze pillen? Ik heb oprecht 4 dromen gehad deze nacht en alle 4 voelden zo mega realistisch dat ik er echt even van baalde toen ik wakker werd.

Droom 1: Het eerste was wat minder leuk maar heel vreemd. Ik dacht dat ik probeerde in slaap te vallen maar dit helemaal niet lukte. Ik dacht dat het kwam door de rebound van de Bromazolam die ik eergister had genomen. Toen ik op mijn telefoon keek naar de tijd zag ik dat het pas 18:30 was terwijl ik om 22:00 ongeveer naar bed was gegaan. Dit was meer zo een droom die ik kreeg omdat ik angstig was over de mogelijke rebound effecten van Bromazolam. Ik heb tijdens deze droom ook een zware slaapverlamming gehad wat ook geen pretje was.

Droom 2: Ik was aan het werken bij het bedrijf waar ik nu werk, maar het zag er heel anders uit. De eigenaar had een villa nu voor het bedrijf staan met 8 super cars voor de deur. Ik was aan de slag met een collega en ik had eerder die dag een toto lijst aangemaakt waarmee ik met 50 euro 8000 euro kon winnen. Dat lijstje viel en ik cashte mijn geld uit bij de winkel. Dit was natuurlijk in mijn droom, maar het voelde zo mega realistisch aan dat ik wakker werd en ging zoeken naar dat geld.. Pijnlijk om erachter te komen dat het allemaal een realistische droom is geweest.

Droom 3: Ik ging naar de sportschool in de nacht en ik trainde mijn bovenlichaam. Ik ging even boven naar de toilets omdat je daar een goede spiegel met de juiste belichting hebt. Ik stond voor de spiegel en ik had mijn DROOM fysiek. Ik stond er super droog, vasculair en heel erg groot bij. Ik maakte een paar foto’s en kreeg in de sportschool wat complimenten. Toen werd ik wakker om te plassen en realiseerde ik mij dat dit dus helemaal geen realiteit was. Dit deed wel even pijn opnieuw.

Droom 4: Ik was bij een vrouw thuis die donuts maakte en verkocht. Ik zat bij haar in de woonkamer terwijl ik wachtte op mijn donuts. Toen ik lang niets hoorde ging ik even kijken wat ze aan het doen was en tot mijn verbazing was mevrouw er helemaal niet meer. Ik probeerde haar te roepen en zoeken, maar geen resultaat. Toen ik terugging naar de woonkamer zag ik dat mijn bestelling wel op de tafel lag. Toen ik het pakte en het huis uit wilde lopen riep ze opeens vanuit de keuken (waar ze eerst niet te vinden was) dat ik nog niet heb betaald. Op dit moment werd ik wakker en was ik oprecht blij dat dit een droom was. Heel erg creepy vond ik dit.

Ik heb vorige week ook een aantal dagen Bromazolam geslikt omdat ik mijn voorgeschreven Lorazepam en Oxazepam tijdelijk niet had. Ik had pellets van 2.5 mg en 3 mg besteld, zodat ik verschillende dosissen kom uitproberen.
De eerste nacht op 1.5 mg (halve van 3mg) merkte ik totaal geen effect. Dus de volgende dag 2.5 mg genomen. Daar merkte ik wel effect van. Ik voelde me een beetje dronken worden, wankelde, kwam moeilijk uit mijn woorden. Eenmaal in bed duurde het nog wel een tijd voor ik echt sliep (2 uur) maar toen heb ik 6 uur achter elkaar geslapen. Na het opstaan had ik daarna geen last van na-effecten of bijwerkingen.

Dus deze dosis heb ik een paar dagen aangehouden, alleen ging ik dan meteen in bed liggen als ik het genomen had ivm dat dronken gevoel. Ik merkte toch al wel snel tolerantie, sliep niet meer zo lang achter elkaar door als de eerste nacht, werd toch tussendoor wakker etc. Maar de dag erna had ik geen bijwerkingen en kon ik gewoon mijn dingen zoals gewoonlijk doen.

Afgelopen zaterdag gingen we naar een festival en heb ik 3 dagen aan de pep gezeten en niet geslapen. En dus ook weer een paar dagen geen Bromazolam gebruikt. Daarna heb ik het nog wel weer een paar dagen gebruikt (2.5mg +1 Oxazepam die ik nog wel had). Een hele pellet van 3 mg heb ik niet gehad.

Inmiddels heb ik mijn eigen Lorazepam en Oxazepam weer terug. Maar ik merk helaas wel dat die nu minder goed werkt (heb ook lage dosis, 1mg Lora en 10mg Oxa). Dus ik heb mezelf toch een beetje in mijn eigen voet geschoten door die veel potentere Bromazolam te nemen.
Net zoals @Roze Olifant gebruikte ik voor het verbod ook Etizolam en dat was echt het perfecte middel voor mij ook.
Maar dat heb ik onder begeleiding van een verslavingsarts helemaal afgebouwd toen het verbod kwam. En in die tijd ook gehalveerd qua dosis Lora en Oxa. Maar nog verder afbouwen lukte toen niet. Dus besloten om voorlopig op die 1mg Lora/10mg Oxa te blijven.

Alleen soms heb ik overdag ook angst/paniek/spanning waarbij ik een extra Lora of Oxa neem. Toen ik nog bij de GGZ zat was dat geen probleem en kreeg ik gewoon altijd een nieuw recept als het op was. Maar nu bij de huisarts doen ze een stuk moeilijker over dat extra nemen. En ik ben ook eerlijk geweest dat ik juist beter extra Lorazepam kan hebben omdat ik anders op internet zelf wat ging kopen. En eigenlijk wilde ik daar dus echt niet aan beginnen. Maar toen ik opeens 1.5 week zonder mijn eigen medicatie moest doen helaas toch in de valkuil getrapt om Bromazolam te bestellen.

@Moonrock6651 Dat ervaarde ik inderdaad ook. Met Lorazepam/Oxazepam juist amper dromen. Maar met Bromazolam op had ik ook erg intense dromen opeens.

Laatst bewerkt:

BrieMetDeBril

Badass junkie
Zijn intense en hele realistisch voelende dromen een bijwerking van deze pillen? Ik heb oprecht 4 dromen gehad deze nacht en alle 4 voelden zo mega realistisch dat ik er echt even van baalde toen ik wakker werd.
Vannacht ook gehad. Dit is ook bij farmaceutische benzo's. Het is wel toevallig dat we dit beide gehad hebben. Ik ben namelijk aan het "detoxen" en dit was echt heel bizar. Mijn hartslag was flink hoog, zo angstaanjagend en realistisch was het. Meerdere malen ook heftige dromen gekregen vannacht.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Vannacht ook gehad. Dit is ook bij farmaceutische benzo's. Het is wel toevallig dat we dit beide gehad hebben. Ik ben namelijk aan het "detoxen" en dit was echt heel bizar. Mijn hartslag was flink hoog, zo angstaanjagend en realistisch was het. Meerdere malen ook heftige dromen gekregen vannacht.
Ik heb hiervoor aardig wat benzo’s geprobeerd (in mijn verslavingsperiode vooral) en dit is echt de aller eerste keer dat ik zoiets heb meegemaakt. Ik ben echt oprecht blij dat de engste dromen nog relatief meevielen. Ik zou me echt niet kunnen voorstellen hoe het is om vast te zitten in een realistische droom waarin als je angsten uitkomen ofso😣

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Update:

15-08-2023:
Op deze dinsdag heb ik de Bromazolam genomen op 3mg en ben ik na een half uur weggevallen. Ik herinner me helemaal niets meer en ook niet dat ik rare dromen heb gehad of wat dan ook.

16-08-2023:
De dag nadat ik de Bromazolam had genomen was het heel erg moeilijk om rechtop te blijven staan, uit mijn woorden te komen en nadenken. Ik vergat telkens wat ik wilde zeggen en ik liet aan de lopende band spullen uit mijn handen vallen etc. Buiten dat om heb ik eigenlijk niet veel te vertellen want ik lag in principe heel de dag op bed.

17-08-2023:
Deze nacht heb ik extreem goed geslapen alweer, maar last gehad van de dromen die ik hierboven heb benoemd. Ik vond dit eerlijk gezegd wel een enge ervaring omdat de dromen zoooooooo intens realistisch aanvoelden. Buiten dat om voelde ik mijzelf vandaag topfit en kon ik 100% functioneren (tot nu toe gebleken). Ik heb vandaag krachttraining gedaan en ik ben op alles zelfs vooruit gegaan. Ik voelde me niet duizelig, moe of zwakjes wat ik stiekem wel had verwacht. Ik kwam vandaag wel weer uit mijn woorden en praatte redelijk makkelijk weer met onbekenden.

Ondanks dat ik spijt heb dat ik deze pilletje heb genomen ben ik wel blij dat ik eindelijk 2 nachten fatsoenlijk rust heb kunnen pakken. Ik heb momenteel helemaal niets bij de hand en ik ga het ook niet meer kopen. Ik ben ervan geschrokken dat ik weer tegen mijzelf heb lopen liegen om drugsgebruik goed te praten en het enge is dat ik het niet eens door had. Alles wijst erop dat ik enorm verslavingsgevoelig ben en dat elke vorm van drugsgebruik voor mij een extra risico is. Dit was een hele domme en riskante keuze van mij, maar ik vind het gelukkig niet echt een “lekkere” drug omdat ik slaap wil pakken om mij uitgerust te voelen en niet om 1 of 2 dagen lang niet te kunnen functioneren door de na-effecten van een benzo.

OtherShore

Badass junkie
Waarin was het zo anders dan andere benzo’s?
Harde gegevens ontbreken natuurlijk een beetje maar vooral etizolam had een vrij korte halfwaardetijd in vergelijking met pyrazolam en bromazolam. Van die laatste twee is bromazolam denk ik gevaarlijker omdat het meer de hypnotische dan de anxiolitische kant op gaat (dus grotere kans op black outs en dat soort zaken). Flualprazolam had volgens mij ook een redelijke korte halfwaardetijd (ik werd niet brak wakker). Voor al deze benzos (met uitzondering van etizolam) geldt dat de pellets een vrij pittige dosis bevatten. Flualprazolam sloeg altijd wel hard in en was ook sterk hypnotisch.

Het gevaar zit dus vooral in de enorm opgelopen halfwaardetijden (waardoor je uitzonderlijk lang lichtelijk onder invloed bent) en onverantwoord gedoseerde pellets. Daarnaast zijn anxiolitische benzos vaak minder gevaarlijk dan hypnotische. Vandaar dat bromazolam er nu uitspringt als één van de gevaarlijkste benzos. Maar goed, met een beetje tolerantie merk je daar niet veel van (totdat je verslaafd bent natuurlijk).

Je hebt trouwens gelijk. Ze hebben de minder gevaarlijke, beter beheersbare benzos verboden… Handig weer

Edit: Voor alle duidelijkheid: anxiolitisch betekent kalmerend, ontspannend; hypnotisch slaapverwekkend. Benzos hebben altijd beide effecten maar leunen meestal naar één kant. Diazepam wordt gezien als een gebalanceerde benzo. In de huidige rc wereld komt norflurazepam daar het dichtst bij. Beiden hebben een lange halfwaardetijd. En “anxiolitisch” is denk ik geen goed Nederlands. Zo zeggen ze het in het Engels

Laatst bewerkt:

Plex

Badass junkie

Ja en hoe meer per pil, des te groter de kans dat mensen meer kopen of nemen dan ze eigenlijk van plan waren.
Kleine toevoeging: ben het helemaal eens wat Neo-Shulginist zecht maar snap BeloeTheFlow ook wel. Eerst zou ik het met hem eens zijn (dat het voor jezelf als je verstandig kan gebruiken fijn kan zijn dubbele doseringen te krijgen.) Maar dit veranderde gauw toen ik midden in de nacht toch wat (te)hard en (te)laat getript heb, toch 1.5mg bromazolam wilde en die rotpil niet door het midden kreeg. Proberen te stampen, slaan en snijden (gevaarlijk) om uiteindelijk toch die hele pil naar binnen te moeten werken. Dag daarna natuurlijk in de avond wakker en spijt.

Fisherman's friend

Badass junkie
Kleine toevoeging: ben het helemaal eens wat Neo-Shulginist zecht maar snap BeloeTheFlow ook wel. Eerst zou ik het met hem eens zijn (dat het voor jezelf als je verstandig kan gebruiken fijn kan zijn dubbele doseringen te krijgen.) Maar dit veranderde gauw toen ik midden in de nacht toch wat (te)hard en (te)laat getript heb, toch 1.5mg bromazolam wilde en die rotpil niet door het midden kreeg. Proberen te stampen, slaan en snijden (gevaarlijk) om uiteindelijk toch die hele pil naar binnen te moeten werken. Dag daarna natuurlijk in de avond wakker en spijt.
Je kunt die kleine pellets perfect in tweeën knippen met het puntje van een schaar.

Nou, doe maar niet verbannen. Ik heb net na die ban van etizolam en flualprazolam helemaal uit moeten gaan zoeken welke nieuwe benzo’s er het meest bij in de buurt komen. Wat niet bepaald 123 gedaan is met benzo’s, dat ‘even uitzoeken’, want het is eigenlijk veel te tricky om mee te experimenteren. Anyway, van de probeersels vind ik pyrazolam (als alternatief voor het meer angstremmende etizolam) en bromazolam (als alternatief voor het meer sederende flualprazolam) so far het meest acceptabel in de richting komen, maar alsnog heb ik liever die oude twee, daarmee wist ik tenminste wat ik kon verwachten qua dosis, werking, sterkte, duur etc.

Maar even serieus, ik snap je wel hoor. :wink: Ik lees hier regelmatig hele heftige dingen over bromazolam. Tot nu toe dat soort heftige ervaringen zelf nog helemaal niet gehad. Het doet wat het moet doen (voor mij is dat gewoon zo nu en dan en met periodes wat regelmatiger, functioneel: slapen) (ja, ik weet, linke soep), alleen vind ik de trage onset ervan wel irritant. Nemen jullie zo snel (onbewust) zo veel?

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat ook ik gevoelig ben voor benzo-afhankelijkheid (heb de heerlijke combinatie van angst- en insomnia-genen) maar ik heb echt nog nooit een echte benzo-black-out gehad.

Ja, een keertje jaren geleden, dat ik echt na het nemen van een benzo om te slapen als een malle levensecht ging hallucineren en dingen ging brabbelen die nergens op sloegen (gesprek is hilarisch om terug te lezen achteraf), maar niks gevaarlijks, en dat was na veeeeel te lang wakker op speed. Die benzo gaf toen gewoon de slaaptekorteffecten onverwacht een enorme kick waardoor die tijdelijk bizar werden versterkt. Maar los van dat, nooit rare dingen gedaan op benzo’s behalve misschien soms wel eens wat ongeremd ouwehoeren, te vergelijken met aangeschotenheid.

Kun je evt. iets meer uitleg geven over wat bromazolam dan precies met jou deed? Wat was je gedrag? Hoeveel gebruikte je en hoe vaak? Waarin was het zo anders dan andere benzo’s? Ik ervaar het op normale dosis dus ook niet als zo ontzéttend opvallend veel sterker dan andere benzo’s uit de ‘voornamelijk sederend’-klasse.
Ik gebruikte het nooit langer dan drie dagen achter elkaar en altijd 3 tot 4.5 mg.
Meestal na het gebruik van uppers, maar ook wel om gewoon een keer goed te slapen (dan was het maar 1 avond een pellet van 3 mg ,nooit meer of vaker dan die avond.)

Met raar gedrag bedoel ik ook rare en onduidelijke teksten typen.
Een keer heb ik in een black-out m'n bed van de muur getrokken, mischien dacht ik toen dat er iets achter was gevallen maarja black-out he.
Op m'n werk verschijnen en meteen verlof vragen voor de rest van de dag. Terwijl ik dat nog nooit gedaan had.
In de auto stappen terwijl ik onder invloed was .. niet doen, niet doen !!
Dit is voor mijn doen al raar genoeg allemaal.
M'n bericht gisteren was iets dramatisch, misschien is het allemaal niet zo erg maar ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee.

De enige andere benzo die ik geslikt heb was pyrazolam en dat is nog erger.

Wat dan verbannen betreft, voor mij mogen ze het verbannen.
Maar voor degene die er wel gewoon een nachtje mee slapen en verder niks hoop ik natuurlijk dat het verkocht blijft worden.
Ik ben wel steeds meer van mening dat je beter naar de huisarts kunt gaan als je echt slecht slaapt.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik vandaag een bericht van een maat had ontvangen met “yo bro, je belde?” en ik wist oprecht niet dat ik hem gebeld had.. Ik zou hem blijkbaar gebeld hebben om 05:20 ‘s nachts. Kwam voor mij echt als een verrassing..

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik vandaag een bericht van een maat had ontvangen met “yo bro, je belde?” en ik wist oprecht niet dat ik hem gebeld had.. Ik zou hem blijkbaar gebeld hebben om 05:20 ‘s nachts. Kwam voor mij echt als een verrassing..
Kan erger. Ik ben wel eens een heel telefoongesprek met mijn oma vergeten toen ik veel te veel alprazolam had genomen.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Kan erger. Ik ben wel eens een heel telefoongesprek met mijn oma vergeten toen ik veel te veel alprazolam had genomen.

Oprecht heel eng. Vooral de gedachte dat je ook buiten je bewustzijn om iets erg gevaarlijks ofso kunt doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oprecht heel eng. Vooral de gedachte dat je ook buiten je bewustzijn om iets erg gevaarlijks ofso kunt doen.
Oh dat vind ik persoonlijk niet zo eng. Want ik heb nogal veel gelezen (en ervaren :wink: ) over hoe ons bewustzijn sowieso een illusie is. Dus ik vind het altijd verwonderlijker dat de meeste mensen denken dat ze 'in control' zijn en dat ze bewust rationele keuzes maken.

1. Als dat zo zou zijn, dan waren reclames niet effectief.

2. Zet de zin maar eens in het midden van het scherm van je smartphone. Blijf recht naar het cijfer nul te kijken wat ik hieronder opschrijf, en probeer dan zonder je ogen te bewegen de bovenkant van het scherm te lezen (bijvoorbeeld het logo van Drugsinfo).

0

Lukt niet he?
Nee, want we zien echt maar een heel klein stukje scherp. Terwijl we dus het idee hebben dat we alles om ons heen kunnen zien. Dat is dus niet zo 😂

Moet je voorstellen wat voor implicaties dit heeft. Bijvoorbeeld bij getuigenverklaringen van verkeersongevallen. Wat zien mensen dan nog daadwerkelijk, als hetgeen waar ze niet precies recht naar kijken onscherp is.
Of als je in de supermarkt loopt en de beste koop moet uitzoeken. Sta je wel eens stil voor elk schap om doelbewust elke verpakking te lezen?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Droom 1: Het eerste was wat minder leuk maar heel vreemd. Ik dacht dat ik probeerde in slaap te vallen maar dit helemaal niet lukte. Ik dacht dat het kwam door de rebound van de Bromazolam die ik eergister had genomen. Toen ik op mijn telefoon keek naar de tijd zag ik dat het pas 18:30 was terwijl ik om 22:00 ongeveer naar bed was gegaan. Dit was meer zo een droom die ik kreeg omdat ik angstig was over de mogelijke rebound effecten van Bromazolam. Ik heb tijdens deze droom ook een zware slaapverlamming gehad wat ook geen pretje was.

Droom 2: Ik was aan het werken bij het bedrijf waar ik nu werk, maar het zag er heel anders uit. De eigenaar had een villa nu voor het bedrijf staan met 8 super cars voor de deur. Ik was aan de slag met een collega en ik had eerder die dag een toto lijst aangemaakt waarmee ik met 50 euro 8000 euro kon winnen. Dat lijstje viel en ik cashte mijn geld uit bij de winkel. Dit was natuurlijk in mijn droom, maar het voelde zo mega realistisch aan dat ik wakker werd en ging zoeken naar dat geld.. Pijnlijk om erachter te komen dat het allemaal een realistische droom is geweest.

Droom 3: Ik ging naar de sportschool in de nacht en ik trainde mijn bovenlichaam. Ik ging even boven naar de toilets omdat je daar een goede spiegel met de juiste belichting hebt. Ik stond voor de spiegel en ik had mijn DROOM fysiek. Ik stond er super droog, vasculair en heel erg groot bij. Ik maakte een paar foto’s en kreeg in de sportschool wat complimenten. Toen werd ik wakker om te plassen en realiseerde ik mij dat dit dus helemaal geen realiteit was. Dit deed wel even pijn opnieuw.

Droom 4: Ik was bij een vrouw thuis die donuts maakte en verkocht. Ik zat bij haar in de woonkamer terwijl ik wachtte op mijn donuts. Toen ik lang niets hoorde ging ik even kijken wat ze aan het doen was en tot mijn verbazing was mevrouw er helemaal niet meer. Ik probeerde haar te roepen en zoeken, maar geen resultaat. Toen ik terugging naar de woonkamer zag ik dat mijn bestelling wel op de tafel lag. Toen ik het pakte en het huis uit wilde lopen riep ze opeens vanuit de keuken (waar ze eerst niet te vinden was) dat ik nog niet heb betaald. Op dit moment werd ik wakker en was ik oprecht blij dat dit een droom was. Heel erg creepy vond ik dit.

Heftig dromen is bijzonder, omdat benzo’s normaal gesproken de REM-slaap onderdrukken. Ik merk ook echt dat wanneer ik een benzo neem, ik minder droom dan normaal (althans waar ik me van bewust ben, maar dit klopt dus ook wel met wat benzo’s doen). Je ziet intensiever dromen wel vaak beschreven worden bij de rebound of ontwenning/afkick van benzo’s.

Kan me indenken dat deze dromen teleurstellend of creepy aanvoelden!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je hebt trouwens gelijk. Ze hebben de minder gevaarlijke, beter beheersbare benzos verboden… Handig weer

Dit ja. Zo frustrerend. Ik had echt mijn twee favoriete benzo’s - etizolam en flualprazolam, ideaal voor de twee verschillende doeleinden waarvoor ik ze gebruikte. Gaan ze die verbieden. * insert fuck-you vinger * Vooral etizolam was echt favo, nog steeds wel hartstikke link natuurlijk zoals alle benzo’s, ik praat absoluut niks goed (!), maar toch in de effecten wat softer dan overige RC-benzo’s die ik heb gebruikt. Wat ook wel weer een eigen gevaar kan opleveren trouwens (onderschatting, gevoel van ‘false sobriety’) maar voor mij werkte dit prima.

Nu is het de keren dat je een benzo wil nemen kloten met stoffen die je minder goed kent, die onbetrouwbaarder zijn, zwaarder, en ook nog eens langere halfwaardetijden hebben. Baluh.

‘Anxiolitisch’ zal origineel uit het Engels komen, maar is volgens mij een perfect geaccepteerd Nederlands woord hoor! Ik ken het in ieder geval gewoon in deze context. 😊

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Heftig dromen is bijzonder, omdat benzo’s normaal gesproken de REM-slaap onderdrukken. Ik merk ook echt dat wanneer ik een benzo neem, ik minder droom dan normaal (althans waar ik me van bewust ben, maar dit klopt dus ook wel met wat benzo’s doen). Je ziet intensiever dromen wel vaak beschreven worden bij de rebound of ontwenning/afkick van benzo’s.

Kan me indenken dat deze dromen teleurstellend of creepy aanvoelden!
Zou inderdaad kunnen dat het tijdens het uitwerken/rebound gebeurd is. De dag dat ik het had genomen had ik hier namelijk geen last van, maar de dag erna echt intens.

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Vandaag echt kut geslapen.. Ik weet niet of het met de rebound te maken heeft of omdat ik best wel zenuwachtig ben omdat ik ga afspreken met een dame straks. Is wel een beetje spannend na een lange tijd sociaal oncomfortabel te zijn geweest, maar ik heb alle vertrouwen erin dat het een leuke dag wordt ondanks de lack of sleep. Ik werd wakker om 1:40 om te plassen en toen bleef ik continu denken en denken en denken wat op zichzelf best vermoeiend is, daarna heb ik doorgeslapen tot een uurtje of 5 en toen moest ik weer plassen. Sindsdien alleen maar wakker gelegen met ogen dicht tot 7 uur. Besloten een uur te wandelen en daarna koud te douchen in plaats van kloten op mijn telefoon. Voelde mij even heel energiek, maar dat is alweer afgezakt nu.

OtherShore

Badass junkie
Vandaag echt kut geslapen.. Ik weet niet of het met de rebound te maken heeft of omdat ik best wel zenuwachtig ben omdat ik ga afspreken met een dame straks. Is wel een beetje spannend na een lange tijd sociaal oncomfortabel te zijn geweest, maar ik heb alle vertrouwen erin dat het een leuke dag wordt ondanks de lack of sleep. Ik werd wakker om 1:40 om te plassen en toen bleef ik continu denken en denken en denken wat op zichzelf best vermoeiend is, daarna heb ik doorgeslapen tot een uurtje of 5 en toen moest ik weer plassen. Sindsdien alleen maar wakker gelegen met ogen dicht tot 7 uur. Besloten een uur te wandelen en daarna koud te douchen in plaats van kloten op mijn telefoon. Voelde mij even heel energiek, maar dat is alweer afgezakt nu.
Klinkt normaal hoor, zo voor een date. De rebound voor eenmalig gebruik duurt meestal niet zo lang. Veel plezier straks!

HappyMind

Badass junkie
Veel plezier met je date! Uit je comfortzone gaan is vaak spannend maar levert vrijwel altijd iets op. Waarop je achteraf misschien denkt, vond ik dit nou zo spannend?!

Hippie Langwaus

DF-koning
Afgelopen nacht heb ik slechts 0,3 mg bromazolam genomen. Heerlijk geslapen en flink gedroomd. Op een gegeven moment moest ik in mijn droom nodig plassen. Gelukkig werd ik op tijd wakker en ben ik even naar het toilet geweest om daarna weer snel in dromenland te geraken in bed.

Vanmorgen had ik aangename na effecten. Normaal sta ik bijna altijd op met een opgejaagd gevoel en de drang bezig te moeten zijn. Stress dus.

Maar vanmorgen juist lekker rustig gedaan. Espresso's drinken en hasjiesj roken en vaporiseren. Gewoon even buiten stil zitten en niet mezelf constant opjagen.

Gevaarlijk spul dus voor stresskippen zoals ik. 😉

Bovenaan