De Zeemeerman
Badass junkie
Wie draagt een bril en/of lenzen?
Bijziend of verziend?
Vertel t hier !
👀🤓😎
Bijziend of verziend?
Vertel t hier !
👀🤓😎
Hoe werkt dat? Dat je beter meet dan de mediaan ofzo?Mijn linkeroog is 104% en rechter oof is 117% dus ik hoef geen bril of lenzen
Dat was bij de opticien omdat ik wazig zag en dacht een bril nodig te hebben 😅Hoe werkt dat? Dat je beter meet dan de mediaan ofzo?
Ja, die heb je. Heb ze nu ook in ☺️Ik draag een bril (vooral met auto rijden en schilderen) weet namelijk niet eens of je lenzen hebt met een cilinder afwijking.
En ben stiekem ook bang dat ik me oog uitsteek.
__ Sph __ Cyl
R + 0,25 -0,75
L +0,00 -0,50
Same. Alleen vind ik mijn brillen hoofd niet met elke outfit leuk. If that makes sense 😂Ik moet echt heel gauw mn ogen weer opmeten hahahaaaa en dan willik ook lenzen, gewoon voor de afwisseling want ik vind mn gezicht best leuk met bril.
Meeste mensen hebben zacht. Ik vind zacht ook veel comfortabelerHoe zit het eigenlijk precies met zachte en harde?
Hahahaha nee makes a lot of sense ik heb 2 brillen die ik afwissel ook🤓Same. Alleen vind ik mijn brillen hoofd niet met elke outfit leuk. If that makes sense 😂
Love the lensies nu!
Even een flink schopje uit 2022, maar denk dat mijn vraag hier nog wel past.
Wie van jullie heeft ervaring met een prismabril?
Draag je die van opstaan tot naar bed gaan? Hoe ging het de eerste weken? Heb je er baad bij gehad?
Ik heb er nu een maar het is een pittige start![]()
Niet zo'n partyding dat werkt bij psychedelica gebruik schat ik.
Op de pagina die je noemde staat: "De prismabril kan worden gebruikt als tijdelijk hulpmiddel (geen redmiddel)."Is een bril die ervoor zorgt dat beelden "recht in je hersenen" komen, als één plaatje zeg maar.
Nadelen van een volledig corrigende bril zijn voor mij dat ik er binnen twee uur helse hoofdpijn van krijg. Mijn hersenen moeten te hard werken om de plaatjes over elkaar heen te passen. Verder dat de glazen binnen een mum van tijd zo vet worden dat ik zonder beter zie. En natuurlijk het steeds afglijden.
Op de pagina die je noemde staat: "De prismabril kan worden gebruikt als tijdelijk hulpmiddel (geen redmiddel)."
Mogelijk slaat die beperking specifiek op gebruik bij de ziekte van Ménière, waar die pagina specifiek over gaat.
Ik ga de HA bij het eerstvolgende bezoek vragen om een nieuwe doorverwijzing naar de oogarts !
Amsterdam, it is !Welke regio woon je?
Amsterdam, it is !
Bijna nooit. Ik ben daar veel te laks in. Even met een T-shirt afvegen is eigenlijk het enige dat ik doe. Meestal als iemand anders me op de ondoordringbare glazen wijst. 🤪Brildragers,
Hoe reinigen jullie eigenlijk jullie brillenglazen:
Gewoon met een doekje en spray, onder de kraan of bv met een ultrasoonreiniger?
Je ziet dit wel vaker, maar eerder met brillen: dat de ogen achteruit gaan. Heb zelf het geluk dat mijn ogen altijd hetzelfde zijn gebleven (op -1,5 en een cylinder van ongeveer -1). Misschien mede door de lenzen.Ik heb sinds mijn 7e een bril, ben toen ik 13 was overgestapt naar lenzen. Ben nu 21 en zit op een behoorlijke sterkte van -9.00.
Ik had een periode dat mijn ogen erg snel achteruit gingen met mijn lenzen, ben toen naar een andere opticien geweest die speciale lenzen kon bestellen, heb deze nu 3 jaar en mijn sterkte is nu gelukkig stabiel op -9.00.Je ziet dit wel vaker, maar eerder met brillen: dat de ogen achteruit gaan. Heb zelf het geluk dat mijn ogen altijd hetzelfde zijn gebleven (op -1,5 en een cylinder van ongeveer -1). Misschien mede door de lenzen.
Is dat überhaupt wel mogelijk? Is het klinisch bewezen dat zoiets kan gebeuren? Hoop dat dit mij ook later overkomt haha.Mijn vader is gek genoeg met de jaren van -7 naar -3 gegaan. Het kan dus ook andersom.
Mijn lenzen zijn ook behoorlijk prijzig echter heb ik maand lenzen die ik per half jaar koop. Toen ik nog minderjarig was werden mijn lenzen deels vergoed door het CZ, echter sinds ik 18 ben geworden heb ik elke keer de volle mep moeten betalen.Vertellen je dat het nodig is om elk jaar weer nieuwe nachtlenzen te kopen voor 450 euro. Bullshit, ik heb de mijne nu 2,5 jaar en ze werken nog prima.
Gelukkig nu stabiel. Best een eng idee als je ogen achteruit gaan.Ik had een periode dat mijn ogen erg snel achteruit gingen met mijn lenzen, ben toen naar een andere opticien geweest die speciale lenzen kon bestellen, heb deze nu 3 jaar en mijn sterkte is nu gelukkig stabiel op -9.00.
Nou ja, mijn vader moest letterlijk minder sterke brillen hebben met de jaren. Anders had 'ie over-correctie. Dus ja, het is mogelijk.Is dat überhaupt wel mogelijk? Is het klinisch bewezen dat zoiets kan gebeuren? Hoop dat dit mij ook later overkomt haha.
Is het dan niet zo dat je eerst de rekening zelf betaalt en daarna declareert bij je verzekering?Mijn lenzen zijn ook behoorlijk prijzig echter heb ik maand lenzen die ik per half jaar koop. Toen ik nog minderjarig was werden mijn lenzen deels vergoed door het CZ, echter sinds ik 18 ben geworden heb ik elke keer de volle mep moeten betalen.
Wat blijk nu? Vanwege mijn hoge sterkte val ik onder een 'medisch geval', hierdoor horen mijn lenzen nog steeds vergoed te worden. Heb nu een hoop gezeik gehad bij die opticien om alle facturen recht te trekken en de volgende bestellingen te laten vergoeden.