Breakcore

shokora

Wijs gebruiker
Nog andere breakcore liefhebbers?

Persoonlijk vind ik breakcore een heerlijk 'genre'. In principe mag alles en moet niks. Alles waar je zin in hebt kun je gebruiken, dikke breaks er doorheen en snoeiharde sounds. Altijd een toppunt van creativiteit.

Voor mensen die echt geen idee hebben waar het over gaat, een voorbeeld:
Bong-ra - Suicide Speed Machine Girl http://youtube.com/watch?v=KIa9U0_xg10

shokora

Wijs gebruiker
Het is overeenkomstig met dnb omdat het allebei breaks gebruikt. Alleen breakcore gebruikt vaak gestoorde ritmes en noise achtige invloeden. Vaak is het 1 grote ragbende met ongelofelijk veel breaks, gitaren, allerlei distortions. Total insanity.

shokora

Wijs gebruiker
henkie84 zei:
Venetian Snaressss! En dan vooronamelijk alles, en in het bijzonder Rosz etc.

Zeker venetian snares, 7/8 maat beuken! :grin: Alleen moet ik zeggen dat ik zijn nieuwe album niet super geweldig vind :( Geef mij maar de crossover tussen die 2 stijlen, aka Szamar Madar.

shokora

Wijs gebruiker
Van bong-ra kun je zat sets downloaden op: http://bong-ra.com/ (no shit)

Van andere artiesten moet je gewoon even op de gebruikelijke plaatsen kijken, daar zullen ze het vast wel hebben. Daarnaast heb je ook nog creative commons labels als urlauten, http://www.urlauten.net . Zeker vette chiptune/nintendo breakcore.

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
breakcore is echt de shit. het album, doll doll doll van venetian snares is dope. als ik me niet vergis 8 mei venetian snares en bong-ra in paard van troiien.

:stoned:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Mwaaah, niet echt men ding. Als ik dat opzet na een vermoeiende dag school belandt mn cd-speler d'office door het raam. Geef mij maar lekker rollende techno of drum 'n bass.

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
Varry zei:
Mwaaah, niet echt men ding. Als ik dat opzet na een vermoeiende dag school belandt mn cd-speler d'office door het raam. Geef mij maar lekker rollende techno of drum 'n bass.

tja smaken verschillen he.

ik kan er heerlijk op relaxen, verstand op 0 en probeer een weg te vinden tussen alle chaos van de breakcore.

Serenity

Badass junkie
Wel relaxed voor een feestje, of lekker opppende muziek thuis! Het is iets minder soft dan drum 'n bass, iets wat ik wel gruwelijk vind :)

Jeller

Badass junkie
yup breakcore is echt wel vet, heel lekker op lsd :) zeker als het ook veel grappige samples heeft :tongueout:

shitmat, venetian snares, enduser, sickboy en nog veel zijn bij mijn favorieten

meeste core vind ik wel heel goe trouwens

Serenity

Badass junkie
Jeller zei:
yup breakcore is echt wel vet, heel lekker op lsd :) zeker als het ook veel grappige samples heeft :tongueout:

Ook grindcore?

shokora

Wijs gebruiker
Lauu zei:
industriele hardcore met wat drum n bass met de staafmixer gemixt = breakcore dus?

Het is meer een soort omschrijving voor experimentele muziek met breaks. Er komen vage maatsoorten, experimentele distortions in voor en vooral veel ritmische tering herrie :grin:

-spaceman-

Badass junkie
Ik vind Shitmat de beste breakcore producer en Bong-Ra overduidelijk de beste DJ... Die heeft me toch een paar onvergetelijke avonden bezorgd! :hearteyes:

Jeller

Badass junkie
Serenity zei:
Jeller zei:

Ook grindcore?
liever splittercore :)

tijdje geleden had ik ook eens een breakcore nummer gemaakt

crysis

Bewuste gebruiker
is er trouwens iemand die 8 mei naar Paard van Troje (den haag) gaat.. venetian snares en bong-ra :grin: ik ga er in ieder geval heen!

crysis

Bewuste gebruiker
is maar 11 eurotjes. wel op een donderdag maar dat betekend wel mooi dat we met ov kunnen.. scheelt ook een hoop!

Bartyo

Bewuste gebruiker
11 euro is inderdaad goed te doen!
Ik heb gelukkig een OV, dus wat mensen zien te vinden die mee gaan (maar dat zal wel lukken) en lekker gaan beuken :mrgreen:

Bovenaan