• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Boem!! Daar was hij dan ! (4-AcO-DMT)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb bij mijn vorige report een beetje gejokt dat het mijn eerste was. Ik kwam laatst nog een andere van mij tegen die ik vergeten was dat ik die ook daadwerkelijk online had gezet :thinking:. Vandaar even een copy past report van mij van 6 a 7 jaar terug.

Middel: 4-Aco-DMT met wiet.
Ik: Man van 27 jaar, 191 cm, +-80kg
Ervaring: Veel ervaring met psychedelica maar vooral met paddo's. 4-AcO-DMT 4x eerder gehad max 15 a 20mg.
Waar: Bij mij thuis buiten in de tuin (grote tuin gelukkig) en op me kamer.
Situatie: Ik was alleen maar me ouders waren thuis. Deze had ik overigens niet van te voren op de hoogte gesteld.
Ik woon in de schuur achter het huis waar ik een eigen stekkie heb. Huis is zeer vrijstaand in een weiland.
Hoeveelheid: 1x 15mg en 3x 5mg klaargelegd. Uiteindelijke dosis 30 tot 35 mg. Weger is niet altijd nauwkeurig met deze hoeveelheden dus kan zo een paar mg meer zijn geweest. Ik zorgde er wel voor dat het niet "minder" was.

De eigenlijke intentie was om het rustig aan te doen maar wel met de voorbereidingen dat ik verder kon gaan mocht ik dat willen. Niet dat ik tijdens te trip zou gaan besluiten om bij te nemen en tijdens de trip met me suffe hoofd af te gaan wegen. Ik ken mezelf namelijk :).

19:30 Rond half 8 besloot ik dan toch maar m'n 4-AcO-DMT te proberen. Ik had niks te doen, het was mooi weer en ik
voelde me geestelijk er wel klaar voor. Dus ik ben gaan afwegen zodat ik precies rond 8 uur zou kunnen beginnen.

20:00 Eerste 15 mg genomen en toen een heerlijk een stickie gaan draaien en natuurlijk daarna opgestoken. Laatste beetje rotzooi opgeruimd, muziek playlist (goa/psytrance) aangezet en wat eten en drinken klaargezet.

20:30 Een half uur na inname merkte ik toch al dat het een beetje op kwam zetten. Alles begon er een beetje getekend uit te zien en de kleuren worden al iets feller, maar geestelijk voelde ik het eigenlijk nog niet zo.
Een kwartiertje later begon toch al een beetje de schaduwen te bewegen en mijn gedachte patroon begon te veranderen. Ik moest me wel concentreren dit te merken.

21:00 Even na 9uur besloot ik de volgende 5mg bij te nemen aangezien de trip nog erg licht aanvoelde. Vooral het geestelijk effect was nog niet erg aanwezig. De gedachte stroom was nog niet echt beïnvloed door het middel en merkte niet meer echt dat de trip zich aan het opbouwen was.
Op dit moment besloot ik wel dat ik echt voor de wat hogere dosis zou gaan. Ik voelde me sterk en zeker.

21:30 Langzaam merk ik dat de trip iets dieper gaat. De natuur is erg mooi en begint te spreken. Muziek begint ook mooi het 3d effect te krijgen en de gedachte flow is lekker op gang aan het raken. Ik vind dat ook altijd zo heerlijk met paddo's. Dat je gedachtes zich meer als een droom of film gaan gedragen wat ik nu met 4-AcO-DMT ook kreeg.

22:00 Toch vond ik het effect nog een beetje magertjes en besloot de volgende 5 mg te nemen. 2 a 2,5 gram gedroogde paddo's zou je ongeveer net zo diep de wondere trip wereld in brengen. Maar toch vond ik het geestelijk allemaal opmerkelijk makkelijk. Daarom besloot ik ook maar mijn laatste 5mg te nemen.

22:15 Maar nu komt het!........ BOEM ! .....Alsof er iets ontplofte in me hoofd. Bij het zien van me pakket vloer begonnen de hallucinaties zo heftig te worden dat ik eigenlijk niks meer zag. Ik zou ze dus ook niet echt kunnen omschrijven. Wat wel erg opviel is dat alles er erg goudkleurig uitzag maar te veel om duidelijk wat te kunnen zien. Dit gebeurde allemaal precies op het moment dat ik me laatste 5mg aan het doorslikken was. Hier kreeg ik dus behoorlijk spijt van en raakte een beetje in paniek. Het leek alsof ik bijna al out zou gaan terwijl er dus nog 5mg, of eigenlijk 10mg, onderweg was naar mijn hersentjes. Deze gedachte bleef zo erg in me hoofd spoken dat ik me alleen maar meer zorgen begon te maken of ik niet te veel had genomen en/of te snel achter elkaar.

Rond 22:30 ben ik een goede maat van me gaan bellen, van wie ik overigens ook dit middel had verkregen.
Het eerste wat ik zei: Ehm ehm persoon X,,,,? ik heb denk te veel genomen. Persoontje X heeft veel meer ervaring met dit middel en vertelde mij dat hij al vaker meer had gehad en dat het allemaal wel goed komt. Vooral toen hij zei: "Maar vind je het niet mooi dan?" had ik zoiets van... Ja eigenlijk wel ja :). Ik begon weer te zien hoe mooi alles was en durfde na enkele minuten het gesprek te beëindigen en kwam ik eigen wel weer een beetje in een lekkere trip flow.

23:15 tussen 11 en half 12 begon ik mij toch wel behoorlijk stom te voelen dat ik zo in paniek raakte. Waarom durfde ik me nou niet over te geven op eigenlijk het mooiste moment van te trip? De trip was nu eigenlijk al behoorlijk aan het afzwakken wat ik eigenlijk heel erg jammer vond. Wat stom, wat stom dat ik nu het mooiste gedeelte heb gemist! Heb toen me muziek weer aangezet, wat ik natuurlijk tijdens mijn paniek aanval uit had gezet omdat ik dat er niet bij kon hebben. Hiervan heb ik nog wel even een uurtje kunnen genieten.

00:15 Merkte nu toch echt dat het aan het uitwerken was. Visueel zag het er nog mooi uit maar niet bewegelijk.
Voelde me nog steeds stom dan ik in paniek raakte en dat bleef eigenlijk maar door me hoofd malen. Stom Stom!

00:45 Nu het toch bijna was uitgewerkt heb ik een leuke animatie opgezet (Bolt) en een heerlijk stickie gedraaid waar ik nog heerlijk van had genoten.

02:30 Nadat de film af was ben ik naar bed gegaan waar ik eigenlijk nog tot ongeveer 04:00uur wakker had gelegen.
Of dit nou nog door de 4-AcO-DMT kwam of aan de hitte, ik weet het niet.

Al met al een zeer bijzondere maar toch een tegenvallende ervaring. De plotseling knal van hallucinaties had ik absoluut niet zien aankomen. De vorige keren merkte ik ook wel dat 4-AcO-DMT wat abrupter dan paddo's op komt zetten maar zonder het nerveuze gevoel, wat je wel eens kan hebben met paddo's.
Eigenlijk is het een heel makkelijk te verdragen middel als je maar weet wat je te wachten staat. Dit was de eerste keer dat ik een hogere dosis 4-AcO-DMT had genomen waarbij ik dus een beetje in paniek raakte. Een volgende x zou ik er heel anders mee om gaan denk ik.

Al met al is 4-AcO-DMT eigenlijk een heel mooi middel en verlang naar een volgende keer. Ondanks me paniek aanval ben ik absoluut niet bang deze dosis opnieuw te proberen. Nu is eigenlijk maar weinig blijven hangen van de trip omdat ik in mijn geest aan het vluchten was voor de ervaring. Ik heb me dus dit x niet over durven geven helaas.

Wat wel even gezegd moet worden, in vergelijking met (gedroogde)paddo's, is dat het verschil tussen 20mg en 25mg groter is dan het verschil bij paddo's van 2gr naar 2,5gr. Terwijl ik 20mg 4-AcO-DMT dus wel kan vergelijken met 2 gram paddo's. Dus bij een hogere dosis dan 20mg bouwt het sneller op dan bij paddo's boven de 2 gr.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk mijn ervaring heb kunnen verwoorden.
Dat ik jullie weer iets wijzer heb kunnen maken over de werking van 4-AcO-DMT.

Einde trip report BOEM !!

Nou ik dit report terug lees zie ik dat er weinig echt diep wordt ingegaan op de ervaring zelf maar ach, toch een indicatie van een trip ervaring.
Nu (2019) heb ik al vele malen 4-AcO-DMT gehad en is wel echt 1 van mijn favoriete middelen. Gelukkig heb ik nog wat kunnen scoren een kleine tijd terug :).

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mooi geschreven. Leuk stofje toch he. Die boem kan me volledig inbeelden. Doet me denken aan de eerste en enige maal toen ik met een niet zo duidelijke weegschaal te werk ging. Denk plusminus 30mg erin gedoopt. Was toch ook even in paniek toen het kwam opzetten. Zat in een draaikolk van visuals en gedachtegang. Dacht dat ik diep in een badtrip ging maar een halfuur later was ik op een relaxte visuele trip.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk report Mezelf! Klinkt alsof je uiteindelijk een prima eerste keer hebt gehad :)

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leuk report Mezelf! Mooi ook hoe persoon X je met zo'n vraag je zo makkelijk uit die negativiteit kan slepen. Dit heb ik ook gemerkt toen ik slecht ging op paddo's, maar zodra mijn katten bij me kwamen kroelen was alles ineens weer goed. Toch best apart hoe zulke kleine dingen zo'n groot verschil kunnen maken.. Zo zie je maar dat alles op psychedelica enorm wordt uitvergroot. Zo wel het positieve, als het negatieve. Was goud in jouw trip een primaire kleur? Ik lees ergens dat je goud zag. Ik heb nog maar 1 keer paddo's genomen en herinnerde me dat goud toen echt de primaire kleur was als ik naar het plafond keek, bijna alsof het iets heiligs was. Ben verder ook wel erg jaloers op je setting.. een weiland is echt heel cool met trippen, omdat het zo open is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik dacht even te lezen dat je je maat "professor X" noemde. :tearsofjoy: Ik wil ook een maat die ik professor X mag noemen.

Leuk report Mezelf :)

En je wakkert ook wel weer mijn interesse in deze stof aan. Heb dit misschien weleens eerder gezegd, maar ik heb de stof eerder geprobeerd, maar heb het voor mezelf verpest door te kort na een testdosering mijn dosering (~ 25mg) te nemen. Ik had helemaal geen effect. Jammer, maar eigen domme schuld... Misschien dan toch weer eens bestellen, samen met 4-HO-MET denk ik dan.

De gouden kleur komt me ook erg bekend voor. Maar heb dit wel met verschillende psychedelica ervaren. Het licht zelf kreeg een prachtige warme gouden toon. Het voelde zoals Rupsje ook zegt echt aan alsof er iets heiligs aan was. Goud is sowieso een bijzondere kleur en staat ook voor puurheid. Gek dat we dan gevoelsmatig vanzelf die associatie maken.

Ik vraag me af, blow je altijd standaard (misschien heb ik dit vaker gevraagd... sucky memory...) bij het trippen? Dit kan natuurlijk een grote rol spelen in dat je snel een beetje in paniek schoot. En vind je het niet zonde van je helderheid tijdens het trippen op dit middel? Bij een middel dat op psilo lijkt zou ik denk ik liever gewoon de dosering van het middel zelf opschroeven als ik het intenser wil.

Maar ja, met professor X onder speed dial ben je sowieso veilig. :sunglasses:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mooi geschreven. Leuk stofje toch he. Die boem kan me volledig inbeelden. Doet me denken aan de eerste en enige maal toen ik met een niet zo duidelijke weegschaal te werk ging. Denk plusminus 30mg erin gedoopt. Was toch ook even in paniek toen het kwam opzetten. Zat in een draaikolk van visuals en gedachtegang. Dacht dat ik diep in een badtrip ging maar een halfuur later was ik op een relaxte visuele trip.
Komt toch wel vaak voor hoor dat er even een moeilijker moment is bij een trip. Ik vooral bij het inslaan en dan vaak zoals je zegt met een half uurtje alles perfect.
Leuk report Mezelf! Mooi ook hoe persoon X je met zo'n vraag je zo makkelijk uit die negativiteit kan slepen. Dit heb ik ook gemerkt toen ik slecht ging op paddo's, maar zodra mijn katten bij me kwamen kroelen was alles ineens weer goed. Toch best apart hoe zulke kleine dingen zo'n groot verschil kunnen maken.. Zo zie je maar dat alles op psychedelica enorm wordt uitvergroot. Zo wel het positieve, als het negatieve. Was goud in jouw trip een primaire kleur? Ik lees ergens dat je goud zag. Ik heb nog maar 1 keer paddo's genomen en herinnerde me dat goud toen echt de primaire kleur was als ik naar het plafond keek, bijna alsof het iets heiligs was. Ben verder ook wel erg jaloers op je setting.. een weiland is echt heel cool met trippen, omdat het zo open is.
Het was op dat moment inderdaad de perfecte vraag die persoon X vroeg. Echt met verbaasde toon: "Maar vind je het niet mooi dan??" De gouden kleur had dacht ik toen ook veel met mijn de pakketvloer te maken. Maar bij nader inzien zie ik die kleur wel vaker inderdaad met psilo of 4-aco-dmt.
Setting was echt geweldig inderdaad, kon haast niet beter. Ik zat dus in mijn eigen schuur los van het huis van mijn ouders. Kamer van bijna 6 bij 6 mtr. Tuin van meer dan 800m2 met veel ook bomen, planten en grasveldje met daar achter dus weilanden. Kers op de taart was totaal geen buren :grimacing:. Ik hoefde ook niet langs mijn ouders voor de toilet oid. Mis het wel wat dat betreft. Veel mooie en spirituele momenten daar meegemaakt.
Ik dacht even te lezen dat je je maat "professor X" noemde. :tearsofjoy: Ik wil ook een maat die ik professor X mag noemen.

Leuk report Mezelf :)

En je wakkert ook wel weer mijn interesse in deze stof aan. Heb dit misschien weleens eerder gezegd, maar ik heb de stof eerder geprobeerd, maar heb het voor mezelf verpest door te kort na een testdosering mijn dosering (~ 25mg) te nemen. Ik had helemaal geen effect. Jammer, maar eigen domme schuld... Misschien dan toch weer eens bestellen, samen met 4-HO-MET denk ik dan.

De gouden kleur komt me ook erg bekend voor. Maar heb dit wel met verschillende psychedelica ervaren. Het licht zelf kreeg een prachtige warme gouden toon. Het voelde zoals Rupsje ook zegt echt aan alsof er iets heiligs aan was. Goud is sowieso een bijzondere kleur en staat ook voor puurheid. Gek dat we dan gevoelsmatig vanzelf die associatie maken.

Ik vraag me af, blow je altijd standaard (misschien heb ik dit vaker gevraagd... sucky memory...) bij het trippen? Dit kan natuurlijk een grote rol spelen in dat je snel een beetje in paniek schoot. En vind je het niet zonde van je helderheid tijdens het trippen op dit middel? Bij een middel dat op psilo lijkt zou ik denk ik liever gewoon de dosering van het middel zelf opschroeven als ik het intenser wil.

Maar ja, met professor X onder speed dial ben je sowieso veilig. :sunglasses:
Ja het is echt 1 van mijn lievelingsstofjes geworden hoor. Bij lage, als bij hoge doseringen zeer mooi, leerzaam en echt psilo like, maar dan iets helderder. Natuurlijk ook altijd precies mooi te doseren. De keren daarna deed ik meestal rond de 40 en 50mg in een glas water om daar in 1x de helft van te drinken. Vervolgens paar kleine uurtjes later de rest om te trip een beetje te verlengen. Wat bij mij altijd erg goed werkt.

Ik blowde er altijd bij want zoals je wellicht wel ergens anders van me gelezen hebt, blowde ik in die tijd nog elke dag. Dus het maakte niet uit wat voor middel ik nam, wiet zat daar altijd bij. Er gaan sinds kort vele nieuwe werelden voor mij open nu ik sinds een paar maanden voor het eerst dus 4-aco-dmt maar ook 2C-B, coke, M en alcohol heb gehad zonder wiet. Maar inderdaad, ergens was het vaak misschien zonde dat ik dus maar weinig ervaring heb in het heldere van psychedelica want ik was dus altijd wel stoned. Voor hoever je dat stoned kan noemen, want werd in die tijd natuurlijk lang niet zo stoned dan nu met mij wekelijkse blow dag :).

De paniek kwam ook meer omdat het een nieuw middel was en omdat er in die tijd 30mg+ als extreem hoog werd aangegeven op sites als Psychonautwiki. Dat is in de loop der jaren aangepast naar 45mg+. Verder valt het op 1 hand te tellen dat ik echt, zoals deze keer, angstig werd bij de inmiddels meer dan 100 psychedelica trips. Wel twee keer met 4aco waar inmiddels beide report op deze site staan. Terwijl ik het dus een makkelijkere psychedelica vind dan paddo's :thinking:.

Maar dus zeker het bestellen waard al vind ik het tegenwoordig wel wat aan de prijzige kant. Relatief gezien dan natuurlijk :wink:

Leproos

Newbie
Heb hele goeie ervaringen met dit spul maar ik kan het nergens meer krijgen helaas. Laatste keer had ik 25 mg tabs maar dit is toch aan de lage kant.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het eerste wat ik zei: Ehm ehm persoon X,,,,? ik heb denk te veel genomen. Persoontje X heeft veel meer ervaring met dit middel en vertelde mij dat hij al vaker meer had gehad en dat het allemaal wel goed komt. Vooral toen hij zei: "Maar vind je het niet mooi dan?"
:tearsofjoy::handok1:
Eigenlijk is het een heel makkelijk te verdragen middel als je maar weet wat je te wachten staat.
Dat weet je nooit toch met Tryptamines? :tongueout:
Ik denk dat het relatief gezien ten opzichte van de effecten dat het faciliteert een van de makkelijkst verteerbare psychedelica is. Maar zoals je al noemde, oud rapportje natuurlijk.
De paniek kwam ook meer omdat het een nieuw middel was en omdat er in die tijd 30mg+ als extreem hoog werd aangegeven op sites als Psychonautwiki.
Mja, ben blij dat iemand het benoemd want dit is best wel vaak een factor. Naarmate mensen meer bekend zijn met een middel valt het toch ook haast altijd wel beter. Naar mijn ervaring is angst vaak ook een dingetje onder mensen die meer frequent wiet gebruiken. Maar ik vertel wellicht niets nieuws.
Relatief gezien dan natuurlijk :wink:
Beetje de gouden standaard onder RC psychedelica waardoor het tegenwoordig vrij prijzig is jammer genoeg ja.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat weet je nooit toch met Tryptamines? :tongueout:
Ik denk dat het relatief gezien ten opzichte van de effecten dat het faciliteert een van de makkelijkst verteerbare psychedelica is. Maar zoals je al noemde, oud rapportje natuurlijk.
Ja opzich kom ik er ook wel een beetje op terug. 2C-B en 4-HO-MET zijn in vergelijking van 4-AcO-DMT nog veel makkelijker. 4-AcO-DMT kan toch redelijk veel diepgang geven.
Het heeft mij immers ontzettend geholpen met mijn burn-out eerder dit jaar. Waar ook een trip report van te vinden is trouwens. Het was alsof ik een half jaar therapie had gevolgd in die ene avond. Dus wat dat betreft waardeer ik 4-AcO-DMT wel ontzettend. 4HO is meer voor makkelijke leuke avondjes net als 2C-B.
Maaar zoals je al zei... Ook 4-HO-MET blijft een tryptamine waardoor het je toch kan verrassen.

Bovenaan