Blowende bejaarden

Jefferson420

Experimenterende gebruiker
Hallo DF'ers,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag. Laatst had ik een verjaardag met familie en toen had ik het met mijn oma over blowen, ze weet namelijk dat ik blow. Nu zei ze dat zij dit nog nooit gedaan heeft, maar stiekem wel benieuwd is. Dus lijkt het mij natuurlijk facking lagge om een jointje te roken met mijn oma, maar ik vraag mij af of dit wel verstandig is vanwege haar leeftijd (70) en de gezondheid die hierbij komt kijken. Los van gezondheidsklachten, is het onverstandig om cannabis te roken op oudere leeftijd? Bijvoorbeeld extra impact op het hart oid?

Ik ben benieuwd of jullie hier informatie, of nog liever, ervaringen mee hebben. Alvast bedankt!

:stoned:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Als ik jou was en oma wil het eens proberen, een vaporizer halen. Dan word het niet uitgehoest en is (veel) minder schadelijk voor de longen.

Plus dat ze het misschien vind stinken , ook geen last van met vaporizer.

Ps haal geen killer wiet , anders schrikt ze mogelijk van de werking.

Geef goede voorlichting :)
Als je twijfelt vraag dan even na bij haar huisarts.

Enjoy!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb geen idee of het roken van wiet slechter is voor bejaarden, maar een dikke jonko opsteken met mijn oma staat zeker niet boven op mijn lijstje :confused:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zolang ze rustig blijft valt het wel mee. Als ze een bad trip krijgt kan ze in paniek raken, gaan hyperventileren en de bijbehorende hartkloppingen kunnen heftiger zijn voor een bejaarde dan voor een jongere :wink:

Echter, zolang ze niet te stoned wordt en het dus kan handelen (weet wat ze kan verwachten) valt het waarschijnlijk alles mee.

Joha_n

Newbie
Hoi Jefferson420,

Wij zijn bezig met een nieuw programma voor BNN en kunnen deze droom (Blowen met je oma) uit laten komen. Dan kan je op een verantwoorde manier je oma kennis laten maken met cannabis :stoned:

Als je mij accepteert als vriend kunnen we er via prive berichten even verder over praten! Ik hoor van je!

Groet Johan

Jefferson420

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al een tijdje niet gekeken op dit forum, vandaar mijn late reactie.

@Tijdloos: Een vaporizer vind ik te duur, maar ze heeft vroeger gerookt dus wat dat betreft zal het niet zo'n groot probleem zijn.
Ik ga haar inderdaad nog vragen of ze ook de huisarts in wilt lichten, al heb ik daar niet veel vertrouwen in omdat de meeste huisartsen zullen zeggen dat het onverstandig is om drugs te gebruiken, simpelweg omdat zij het woord drugs horen.
Ik haal daar inderdaad een licht wietje voor, ik denk niet dat ze een dikke haze-paffer zal waarderen :tearsofjoy:

@Smartieandme: Ze heeft vroeger gerookt dus met stank of hoesten zal ze niet heel veel moeite hebben. En dan gaan we inderdaad rustig roken, bijvoorbeeld eerst 2 of 3 hijsjes en dan even een kwartiertje wachten en kijken wat er gebeurd.

Ik zal nog reageren als het doorgaat, maar ik wacht eerst een reactie af van Johan in de reactie hierboven :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je het inderdaad gewoon heel rustig opbouwt moet het waarschijnlijk wel goed komen. Ik moest meteen aan dit filmpje denken, die dames lijken het erg naar hun zin te hebben:

Jefferson420

Ja dat filmpje kwam ik ook tegen, ik had het al aan mijn oma laten zien en ze moest er ook erg om lachen :tearsofjoy:

Jefferson420

Voor als er mensen zijn die zich afvragen hoe het is afgelopen: mijn oma moest erg lachen om het idee dat ze met een joint op tv zou komen, maar ze zag dit toch niet helemaal zitten. Met redenen als: Wat moet de buurvrouw wel niet denken?!
Jammer om deze ervaring te laten liggen, maar wel begrijpelijk naar mijn mening. Los van op TV komen zullen we alsnog samen een jointje gaan roken rond de zomer. Bedankt voor jullie reacties!

Bovenaan