Blowen op straat

Mag je blowen op straat??

• Ja

Stemmen: 34 64,2%
  • nee

Stemmen: 19 35,8%

• Totaal aantal stemmers
    53

neti

Badass junkie

Samz

Experimenterende gebruiker
Agenten mogen dan toch wel naar je ID vragen? En volgens mij krijg je hier dan wel een boete oid als je onder de 18 bent en wel wiet hebt..
Maar dat is ook wel weer logisch opzich. Gelukkig ben ik nog nooit gepakt.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Purple haze zei:
Pas heb ik nog voor de kerk geblowd :stoned:

In Schagen, midden op de markt op een terp staat de kerk, met een stuk gras er omheen...heerlijk om te zitten :grin: . En wie zit daar iedere zomer met een lekkere paap... :hearteyes: :stoned:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Samz zei:
Agenten mogen dan toch wel naar je ID vragen? En volgens mij krijg je hier dan wel een boete oid als je onder de 18 bent en wel wiet hebt..

Voor zover ik weet is alleen nog de Coffeshop schuldig dan.

Maar goed boeiend, Adreno heeft toch een eigen blowkamer :tongueout:

Osi`

Bewuste gebruiker
Purple haze zei:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86495/1/100#4364766

Godverdomme, ze willen het landelijk maken dat je niet op straat mag blowe :angry: Je mag tegenwoordig ook echt helemaal niks meer!! :angry: Maar ja, als het verbod er komt dan ga ik heust niet stoppen met blowen op straat. Uit protest ga ik gewoon lekker door :stoned: Rauwvoet? Wil je ook een trekje :stoned: :mrgreen:
So? Laat ze maar doen hé. :wink:
Hier in belgie mag je in principe geen wiet bijhebben op straat dus ook geen blowke doen (mag alleen in uw eigen huis) en kijk, kdoe het vaak genoeg als ik toch ga blowen, nog nooit opgepakt geweest. En zeker als ge in een wijk woont waar amper auto's komen, rofl ^^.

elchivato

In Brussel kan dat wel!!!:stoned:

Geen probleem, 3/4 van de marokkanen op straat loopt hash te roken en ik ruik hier in BXL heel vaak wietdampen in de buurt van groepjes jongeren op straat. Ik heb al meermaals op publieke plekken (Poelaertplein, Grote Markt) staan blowen zonder enige correctie v/d police !

Ik heb in Nederland (voornamelijk in Zwolle) ook nooit problemen gehad met de flikken als het gaat om blowen op straat... :smoke:

DailySmoker

Een mattie van mij die vertelde dat hij laatst aan het blowen was in het park, en dat hij een boete had gekregen van 60 euro omdat hij een jointje alleen aan het DRAAIEN was! Hij moest z'n jointje op de grond gooien en kapot trappen. Respectloos ofniet dan? :rolleyes:

Dus junkieboys, als er popo komt gewoon wegrennen :stoned:

Nee niet wegrennen gewoon blijven staan... kleine kans dat ze wat doen.
Zelf 2 keer gehad dat ik werd aangehouden... ze schreven me gegevens op en ik mocht gaan (inclusief brandende joint en vol zakje die ze hebben gezien)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Gido zei:
kheb een keer in praag
midden in de drukke stad
staan blowen:P
best dom want het is daar dik illegaal
er keken wel allemaal mensen raar op
en toen er nederlands aankwamen zeiden ze zo van: hey jonges wat ruik ik hier! mag niet he. maar ze moesten wel lachen.

heb ik nog geluk gehad
stikt daar van de popo's
:rock: :rock: :rock: :rock:
Vet metal man.

Tekno

Je moet geluk hebben met wat voorn agent je er op aanspreek. Ben ca 2 maand geleden zelf op de bon geslingerd voor het gebruiken van softdrugs in het openbaar. 60 euro boete!

Frank123

Wijs gebruiker
Met carnaval, kwamen ze van de andere kant van de straat om een hijsje vragen ( gasten nog nooit gezien, nu fantastische maten) dus we waren behoorlijk goed te ruiken . Maarja, met z'n 5'en , op een rij , tegelijk aan het stomen wil wel.

cropp

Badass junkie
zolang je niet gaat lopen kutten of voor de ingang van de basisschool gaat staan is het hiet niet echt een probleem, als je op de markt gaat zitten word je gewoon weggestuurd.

ik doe er ook niet moeilijk over, er komt wel eens een agent kijken, en dan zeg ik gewoon dat ik net gewerkt heb, en over een half uur naar bed ga...

ilyas

Bewuste gebruiker
Re:

Ik weet echt niet of het nu mag of niet, heel de wetgeving is net zo wazig als een dagelijkse blower. Er zijn teveel manieren hoe je ze kunt interpreteren. Zowel in het voordeel van de blower als in nadeel van de blower. Het word tijd dat er eens goede wetten rond komen, weg met al die verwarring bij de gebruikers!

Suntablet zei:
Maar ik doe het bijna altijd op straat, wel een beetje van het volk weg natuurlijk. Extra gezellig: lekker rustig!
Nog nooit gehad dat iemand kwam pijpen dat ik wiet smoorde.
Tip: als er een groepje kerels tussen de leeftijd van 16-20 langskomt houd je je joint best wel wat verstopt. Kans zit er dik in dat ze anders willen meeroken en een te grote groep is niet chill.
Ik krijg het echt van die mensen, dan zit je rustig een joint te roken en dan komen er van die debielen zonder wiet smekend voor een trekje. En geef je ze het niet kan het zijn dat je nog in de problemen zit ook. (hier in antwerpen dan toch)
Onlangs zat ik aan hof ter loo rustig een joint te roken, en plots komt er uit het niets een persoon rond de 20. Hij vroeg een trek, ik gaf hem er een, en plots komen er 8-9 mannen van hetzelfde type ook naar mij. ik denk dat ze met 10 rond mij stonden. Mijn joint hadden ze opgerookt, als ik hem terugvroeg kreeg ik vuile blikken en bedreigingen. En terwijl ik mijn mond openzette tegen een van hen, werden mijn sigaretten gepikt uit mijn rugzak.
Waarom kunnen ze een mens nu nooit eens gerust laten :confused:

r.DE WIT

Newbie
wat als je 19 bent en je wordt gepakt, en je krijg een boete thuis, lichten ze dan alsnog je ouders in omdat je thuis woond?

Ligt er aan hoeveel je bij hebt. Ben op carnaval dit jaar ook tegengehouden geweest door de politie (eigen schuld, zat in het prieeltje in het park waar ik weet dat ze veel controleren. Was het zo koud niet geweest ...) en had +- 3g bij (net gekocht :angry: ). Had toen gevraagd aan de agenten wat er ging gebeuren en ze hebben me verteld dat ik er waarschijnlijk niets meer van zou horen aangezien het mijn eerste keer was.
Verder blow ik nog regelmatig op straat/parken/... ik kijk gewoon wat beter uit nu :).

20j en uit België btw

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je een boete krijgt, en je woont thuis. Ja dan weten je ouders het sowieso.
Wil niet de priester uit hangen hier, maar goed overleg en goede voor- en inlichting tegenover je ouders kan echt wonderen verrichten.

Normaal mag het , nog niet zo lang geleden ben ik een politie agent tegen gekomen die bezig was met mijn 'maten' en hij zei ik ruik wiet maar deed niks ... Ookal was er geen joint in de omloop hij zei heel kort , Wiet roken mag je , zolang je niet dealt . Maar let wel op als je meerdere feiten op je naam hebt staan met drugs gebruik zou ik toch opletten door buiten te wandelen met drugs in de hand of wat dan ook .

Grtz Ikke.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan is deze agent zijn eigen reglement aan het toepassen.

Wiet en/of hasj roken op/in een openbare ruimte mag niet. Ook niet als meerderjarige, ook niet zolang je niet dealt en ook niet als je op je kop gaat staan.

Je mag ook geen wiet/hasj bij je hebben. Als ze echt willen mierenneuken zouden ze wat mannetjes buiten bij de shop kunnen zetten en iedereen die eruit wandelt zakken leeg laten maken en alle wiet innemen. Het roken van wiet mag thuis en in de shop, het kopen mag in de shop, het kweken mag beperkt thuis maar je mag het zonder vergunning nooit vervoeren (aka bij je hebben).

Mogen politie agenten dan ook niet zelf kiezen wat ze doen vooralleer ze iemand gaan onderzoeken op wiet ?
Hij stond namelijk helemaal alleen met een stuk op 10 jongens rond om hem en ze waren allemaal zeer aandachtig aan het luisteren naar wat die zei maar voor de rest heeft die niks gedaan dus ik dat dan wel ALOUD?

Grtz Ikke.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ze mogen wanneer je verdacht wordt van cannabisgebruik/bezit ( geur, er liggen jointjes rond jullie etc.) onderzoeken of je nog meer bij hebt. De agent mag natuurlijk beslissen dit niet te doen bij 10 jongens wanneer hij alleen is. Feit blijft dat wanneer hij jullie verdenkt en het niet aandurft dan eigenlijk 'versterking' zou moeten halen. Maar een goed pedagogisch gesprek kan ook zeker wonderen doen. Maar in principe is er voor elke actie een protocol die de politie stap voor stap moet volgen als er iets aan de hand is. En een protocol voor het gebruiken of in het bezit zijn van cannabis is er zeker.
<5 gram en 18+ = in beslag name van de cannabis en verder geen vervolging (gedoog beleid).
<5 gram en 18- = in beslag name van de cannabis en op de hoogte brengen van ouders/verzorgers en geen vervolging (gedoogbeleid)
>5gram 18+ (volwassenenrecht) & 18- = Vervolging voor het meer dan gedoogd bij hebben van cannabis (meer dan gebruikershoeveelheid) waardoor men er automatisch vanuit gaat dat je dealt (voorkomen).
Op openbare plaats gebruiken van cannabis = Proces-verbaal (bekeuring)
In een nieuw blow zone gebruiken van cannabis = Transactie voorstel door officier van justitie

Elke wetshandhaver zal deze regels ietswat naar eigen inzicht toepassen, maar dit is in grote lijnen wat het gedoogbeleid stelt.
Blowen in de shop of thuis mag, kopen in de shop mag en minimaal thuis kweken mag. Verder zijn alle tussenstappen VERBODEN maar worden ze vaak GEDOOGD (door de vingers zien). De agent die jullie spraken heeft het woord gedoogbeleid dus zeer ruim genomen.

Bovenaan