Ik vind het hier een topforum,
heel veel psychedelica gebruikers, geen kutopmerkingen (tenzij mensen het extreem ver drijven ).
En ja nu zie je maar,
dat speed bij sommigen een zeker inzicht brengt,
zijn dit steeds nieuwe inzichten die van uit de amfetamine intoxicatie komen, of zijn dit betere mogelijkheden(speed) om het al reeds besefte sneller
in verband te brengen met andere parallelle kennis, en die samensmelting in een prachtverhaal dus in feite kunnen neerschrijven.
Of creeert het voor jou echt diepe openbaringen, vrouwen en mannen reageren anders hee op speed.
Vrouwen, zouden psychosegevoeliger zijn, maar je lijkt me nsterke geest te hebben, mss bedoelen ze de modale,
onopvallend keurige vrouw die speed gebruikt, of was het in periodes waarin marginalere muziekstromingen speed een slechte naam gaven,dat men die studie openbaarde.
en dus misschien een iets minder intelligent publiek aantrok, in de tijdsgeest waarin die studie gedaan is.
Dat moeten ze er leren bijzetten.
Statistieken zijn bullshit
maar heb al twee meiden echt hard psychotisch zien komen op speed, dus, en die ene was hoogopgeleid.
ook als je door de angsteloosheid en expressiekracht , je voordien opgedane kennis met nruimere vocabulaire beschrijft
wat de illusie van nieuwe inzichten zou kunnen scheppen.
Hamer hier niet op hoor, maar ik ben hier over beginnen nadenken na een lange discussie met een moderator,
of pep enkel ego versterkend leid ''bij iedereen'' of sommigen er creatiever onder komen zonder meer.
Vergeet niet pep leid tot zelfoverschatting ook soms.Maar als ik een eureka moment heb vraag ik al meteen,
aan mijn medegebruikers of nuchtere aanhoorders, of zie ik dit nu zo omdat ik onder invloed ben.
Je hebt dat mits je karakter wel wat in de hand, bijpakoverschattingen is een ander verhaal ; lol !
Nuchter nalezen is altijd goed, jammer vind ik soms dat ik dan men pepratelgangen niet meer kan bewerken,
naar weggelaten woorden, spelfouten en interpunctie toe.
En te veel uitwijdingen als je schrijft zoals je denkt , of die stijl van de hak op de tak speed denken probeert om te zetten in een schrijfstijl is nuchter editten zeker nodig.
want dat kan een onontwarbaar kluwen van experimenteel schrijven lijken, die tenenkrullende inspanningen vergt voor de nuchtere lezer, of de aangeschoten lezer, of zou de lezer wellicht moeten aanzetten bijna zelf pep te nemen om er door te raken, en het te snappen door zich in die sfeer te voelen van de verteller.