Bloeddruk*

angel1

Experimenterende gebruiker
wat doet speed met je bloeddruk?gaat die ook omhoog?weet wel dat natuurlijk je hartslag omhoog gaat, gaat de bloeddruk dan automatisch ook mee omhoog of is dat onafhankelijk van elkaar?

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Re: druk

angel1 zei:
wat doet speed met je bloeddruk?gaat die ook omhoog?weet wel dat natuurlijk je hartslag omhoog gaat, gaat de bloeddruk dan automatisch ook mee omhoog of is dat onafhankelijk van elkaar?
Doordat de contractiekracht en de slagfrequentie van het hart toeneemt, zal de output van het hart ook toenemen. Verder zal er vasoconstrictie optreden, waardoor de vaatweerstand groter wordt en de bloeddruk stijgt. Speed (een amfetamine) zorgt dus inderdaad voor een bloeddrukstijging.

Het is te simpel om te zeggen dat een stijging van de hartslag direct voor een bloeddrukstijging zorgt, het hangt dus van meer factoren af (de vullingsgraad, contractiekracht en vaatweerstand). Een verhoogde hartslag alleen (tachycardie) zorgt in de regel zelfs voor een bloeddrukdaling!

angel1

Experimenterende gebruiker
voor ik gebruikte had ik al lage bloeddruk( soms 7-:sunglasses:. nu heb ik het vaker ...

Bovenaan