Bloed doneren en xtc gebruik

Chris vis

Newbie
Heey kan iemand mij helpen of advies geven?

Over 4 weken heb ik een festival gepland waarbij ik van plan ben om xtc te gaan gebruiken. Nu heb ik dus het probleem dat ik die week ervoor of erna een afspraak heb bij de bloedbank om 0,45 liter bloed te doneren. De week na het gebruiken van xtc mijn bloed doneren zie ik NIET als een optie.
Maar kan het kwaad om enkele dagen voor het festival 0.45 liter bloed af te staan? En is dit wel verantwoord? Of heeft dit gevolgen voor mijn trip?
Nu weet ik dat je 24uur niet intensief mag sporten omdat je 0.45 liter van de 5.5 liter kwijt bent. Maar weet ik niet of dit riscos met zich meeberengt voor de trip...
Iemand ervaring mee?

PowerPlant

Experimenterende gebruiker
Google wel:

Voor de overige drugs (alcohol, hasj, wiet, xtc, paddo’s en bijvoorbeeld lsd) geldt: zolang het niet gespoten en niet gesnoven wordt, mag men bloed geven aan de bloedbank. De enige voorwaarde is dat gebruikers op het moment van bloedafgifte nuchter zijn.

Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Ben geen dokter maar ik zou zeggen moet kunnen.

De Zeemeerman

Badass junkie
Ligt eraan of je er veel van merkt of nergens last van heb na donatie. Voldoende drinken erna helpt.
Ik denk niet dat het erg is als je xtc hebt geslikt zolang je maar geen drugs spuit / snuift dan mag je 4 maanden niet doneren 😄

Ik heb gisteravond mijn eerste bloed donatie gedaan 😊

Bijlagen

• 3800115F-09DB-4557-BF77-CCB87D4684AF.jpeg
    3800115F-09DB-4557-BF77-CCB87D4684AF.jpeg
    163,2 KB · Weergaven: 4
Bovenaan