Blijven hangen in XTC?

Pacelle

Newbie
Hoi allemaal,

Ik hoop hier een antwoord te krijgen op mijn vraag. Ik gebruik 1 x per twee a drie maanden een pilletje, niet meer niet minder. In combinatie met alcohol, maar daarnaast ook zelfscola tussendoor. De pil pak ik nooit in een keer maar bijna altijd twee keer een halve omdat ik liever 'zacht ga' dan dat ik kei hard ga. Afgelopen weekend hetzelfde gedaan (laatste keer daarvoor was wederom 2 a 3 maanden) maar deze keer zelfs begonnen met een kwartje, en geindigd op driekwart. Die avond heb ik van 2 tot 10 uur beetje rond gestuiterd door het land, tussendoor zelfs nog geslapen, en de avond erop moest ik werken. Toen bleken de stoffen nog niet uitgewerkt, kan gebeuren, ik ben best gevoelig voor die dingen, vandaar het redelijk verantwoord gebruik. Nu ben ik een week verder en ik voel me nog steeds wazig. Kleurtjes, vreemde 3d waarneming, gevoelige huid je kent het wel.

Je kunt begrijpen ik maak me zorgen. Als het geen nawerken zijn van dat milde avondje dan kan het een B12 deficiency zijn (ik ben zo goed als veganist) of een burn out. Ik probeer het een beetje te analyseren. Maar XTC kennende voelt het meer als dat..

Iemand hier ervaring mee?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heb er geen ervaring mee maar als het niet minder word zou ik langs de huisarts gaan en het daar voorleggen. Waardoor het komt, en wie weet het een stofje te weinig aanmaakt. Zou me geen onnodige zorgen maken maar gewoon even langsgaan.

Edit: Waren de pillen getest?

Pacelle

Newbie
Ik weet het niet. Maar we hadden ze van vrienden die ze ook al hadden gebruikt, al eerdere en op dezelfde avond. Zij hebben nergens last van.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Pacelle zei:
Ik weet het niet. Maar we hadden ze van vrienden die ze ook al hadden gebruikt, al eerdere en op dezelfde avond. Zij hebben nergens last van.
Ligt niet aan de pillen dan, maar als het blijft/erger wordt gewoon even langs de huisarts gaan zoals 25forlife al zei.

Pacelle

Newbie
Hey beiden thanx,

Ik ga zoiezo naar de huisarts als ik me maandag nog zo wappie voel. Heb veel op internet gezocht en kwam verder op HPPD en dat xtc de chemische samenstelling van je hersenen kan veranderen. Maar toch lijkt het me zeer sterk dat ik er iets door opgelopen heb gezien de minimale hoeveelheid ik tot me heb genomen. Ik hou jullie op de hoogte, fijn weekend nog!

Bongh1ts

Newbie
Ik heb altijd de dag na XTC voel ik me gewoon als ik opsta nog steeds strak, mn pupillen staan ook nog steeds groot. De dagen erna houd ik de kleine effectjes van pillen nog een beetje (met je kaken kloten, niet stil kunnen zijn, altijd bewegen op muziek) maar na een week is t dan ook wel zeker voorbij!

Pacelle zei:
Hey beiden thanx,

Ik ga zoiezo naar de huisarts als ik me maandag nog zo wappie voel. Heb veel op internet gezocht en kwam verder op HPPD en dat xtc de chemische samenstelling van je hersenen kan veranderen. Maar toch lijkt het me zeer sterk dat ik er iets door opgelopen heb gezien de minimale hoeveelheid ik tot me heb genomen. Ik hou jullie op de hoogte, fijn weekend nog!

Hey Pacelle,

Zijn de klachten al wat afgenomen? Of ben je al langs de huisarts geweest?

Als ik dit zo lees, denk ik niet dat het aan de mdma/xtc heeft gelegen.

Wellicht wat jezelf al aangeeft, een b12 gebrek? Want hallucinaties zijn in dat geval mogelijk. Ben je al lang veganist en let je goed op wat je aan voeding binnen krijgt?

Ikzelf ben ook jaren veganist geweest(Ruim 10 jaar) en moest ook vanwege b12 gebrek en andere gebrekken een stapje terug doen. Inprincipe ben ik nog steeds veganist, maar ik maak nu met regelmaat uitzonderingen en let heel goed op wat ik binnen krijg aan voedingsstoffen.

Ik hoop dat het je allemaal goed afgaat en dat je er geen problemen aan overhoud, want daar hebben de diertjes ook niks aan he :wink:

Gr,
Hermes.

lovelover

Newbie
Hoi Hoi

Ik heb zelf nog niet zo heel vaak mdma / xtc geslikt... In 2 jaar tijd nu ongeveer 4 keer ofzo...
Mijn spul is altijd puur mdma getest geweest, ook gewoon normale hoeveelheden.
Ik herken het een beetje wat jij zegt.

Ik heb na zijn trip bijna een volle week wel nog bepaalde effeckten ervan.
En precies een week na innamen zelf iets erger.. zeker als ik dan stimulerende middelen gebruik, bewegeriger enzo... Maar daarna is het wel helemaal weer klaar..

Koffie moet ik in die week erg mee uit kijken altijd enzo..
Ik ben een add adhd persoon en die hele week ervaar ik ernaast ook als rustiger...
Ik kan veel meer details onderscheiden, terwijl er normaal veel ruis in mijn hoofd zit..
Mijn pijn die ik chronisch heb komt vaak ook pas na een dag of 4 terug...
Ik kan er niet terug in komen, maar reageer dan wel sterker op bepaalde dance muziek...

Pacelle

Newbie
Hoi allemaal,

De klachten zijn nog steeds niet afgenomen. Ik heb bloedonderzoek laten doen en vitamine b12 ligt het ook niet noch aan andere voedingsdeficienties. Ik heb vanmiddag weer een afspraak met de huisarts.

@ Hermes, ik let heel goed op wat ik eet. Ben echt een gezondheidsfreak wat dat betreft op oud/nieuw na dan :(. Dit blijkt dus ook uit de resultaten van het bloedonderzoek..

Ik hou jullie op de hoogte.

@ Hermes, ik let heel goed op wat ik eet. Ben echt een gezondheidsfreak wat dat betreft op oud/nieuw na dan :(. Dit blijkt dus ook uit de resultaten van het bloedonderzoek..

Het scheelt dat de meeste veganisten dit zijn... :)

Is het probleem nog steeds even sterk(Die wazigheid en kleurtjes etc), of is het ondertussen al wel iets minder geworden?

Gr,
Hermes.

xsb-

Newbie
hey vroeger nam ik heel veel xtc, toen ik t voor de eerste x had gedaan, bleef ik door gaan tot ik 5 gele sterke pillen ophad en bloed op mn beste vriend en mn broer zn gezicht zag, als je sterke mdma pillen heb is t mogelijk om er in te blijven hangen, ik ben nog zeker 2 maanden doorgeflipt geweest door die shit, kwam ook doordat ik er veel bij blowde en snoof, de enigste tip is ff stopppen met alles en niet meer aan denken dat deed ik ook en t werkt perfect, anders kan je in een psygose raken en dat is niet fijn!

xsb- zei:
hey vroeger nam ik heel veel xtc, toen ik t voor de eerste x had gedaan, bleef ik door gaan tot ik 5 gele sterke pillen ophad en bloed op mn beste vriend en mn broer zn gezicht zag, als je sterke mdma pillen heb is t mogelijk om er in te blijven hangen, ik ben nog zeker 2 maanden doorgeflipt geweest door die shit, kwam ook doordat ik er veel bij blowde en snoof, de enigste tip is ff stopppen met alles en niet meer aan denken dat deed ik ook en t werkt perfect, anders kan je in een psygose raken en dat is niet fijn!

Om in een psychose te raken hoef je echt geen sterke pillen te gebruiken. Als je gevoelig bent voor het ontwikkelen van een psychose(Vaak speelt hier een genetische aanleg ook een rol bij.) dan kun je zelfs door medicijnen van een arts/dokter en dus een gecontroleerde dosis van bijvoorbeeld ritalin, alsnog in een psychose raken. Een feit is in ieder geval, dat het wel of niet krijgen van een psychose afhankelijk is van een heleboel verschillende factoren.

En gewoon doorgaan en er niet opletten, wat op mij meer overkomt als je eigen kop in het zand steken en hopen/afwachten of het (nog) overgaat, dat verandert helemaal niets aan de situatie. Daar tegenover rustig blijven en niet in paniek raken en je verstand blijven gebruiken en de juiste keuzes maken, zoals hulp en begeleiding zoeken. Dat zou een veel beter plan zijn.

Gr,
Hermes.

Pacelle

Newbie
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels een maand verder en de klachten zijn nog steeds niet voorbij. Ik heb bloedonderzoek laten doen op vitamine en werking schildklier daar kwam niets uit. Ik heb onlangs een vriend van mij gesproken die hetzelfde heeft ervaren. Voornamelijk dezelfde klachten:

-alsof je droomt
-Alsof je handen niet van jou zijn
-Alsof alles in een keer roze lijkt.

Hij heeft het 2 weken gehad na xtc gebruik, maar het trok wel weg bij hem. Ik hoop er maar op. Lijkt dat dit een vorm van depersonalisatie/derealisatie is. Al lijkt dit vaak op te treden bij angst en trauma's. Die laatste twee zijn wel het laatste waar ik last van heb..

Ik heb dinsdag weer een afspraak met de huisarts hierover, er is tot dusver nog niets uitgekomen omdat de bloedonderzoeken zo lang duurden.

Ik hou jullie op de hoogte!

Pacelle

Newbie
xsb- zei:

Hey xsb, Zijn de klachten die ik zojuist beschreef ook de wappie klachten die jij beleefde?

Bedankt voor de tip, maar die was niet nodig. Ik heb drugs gebruiken in een klap afgeleerd. Als ik hier iets aan over hou dan weet ik niet of ik mezelf dat zo kan vergeven. Maar ja soms denk je pas aan de risico's als je ze ervaart.

Bovenaan