Hallo allemaal,
Ik wil mijn eerste slechte ervaring met cannabis met jullie delen. Het was een paar weken terug gebeurd toen het nog wat warmer was ik zat in de middag lekker aan de drank met een paar vrienden op het strand, wel een stuk of 8 biertjes op en paar slokken van wat sterkere rum. Alles heel leuk en gezellig maar toen de avond werd en we al goed aangeschoten besloten we om naar binnen te gaan om gewoon te gaan blowen.me vrienden waren er al wat eerder want die waren met de auto en ik met de scooter (Het was niet heel ver en ik was nog prima in staat om te rijden).Ik kreeg onderweg nog een kleine ongeluk want ik bleef met me voet haken aan een stenen paaltje waardoor ik viel, ik was toen eerlijk gezegd erg geschrokken. Toen ik eenmaal was aangekomen waren me vrienden al begonnen en stond de woonkamer alweer in een halve hotbox ( het was een redelijke kleine ruimte dus het was mogelijk). Ik zat aan het begin nog met de schrik en ik nam de eerste joints niet aan.. maar het blijkt dus dat ik niet al te best tegen groepsdruk kan en het toch maar aannam (ik had wel vaker geblowd maar nog nooit de combi van drank+hasj/wiet). Ik nam de eerste paar pofjes en al snel werden het er meer en meer. Op een gegeven moment keek ik naar mijn benen en zag ik dat ik een wond had op me been van toen ik was gevallen, Ik besloot om me wond te gaan wassen zodat er geen infectie kwam of dergelijke. Ik wilde dus gaan opstaan en naar de keuken lopen, ik voelde al wel dat alles wat heftiger aan het inwerken was maar ik maakte me niet heel druk. Tot het moment dat ik een paar stappen had gezet en ik alle geluiden om me heen langzaam hoorde wegvagen ik voelde de kenmerkende tintelingen door mijn lichaam gaan maar dan nog 5x zo sterk als normaal, me ogen begonnen zwaar te worden en alles begon een beetje te draaien. Ik kreeg het nog wel voor elkaar om bij de keuken te komen daar ging ik in een hoekje staan en zei ik tegen een vriend 'het gaat niet goed met me'.... Daarna werd het zwart voor me ogen en zag ik om de zoveel tijd een klein vaag beeld van me vrienden die om me heen stonden en toen weer alleen maar zwart... Ik weet niet hoelang dat duurde maar me vrienden zeiden achteraf dat ik daar wel 15 minuten lang zo bijstond dat me ogen waren dichtgevallen en dat ik een paar x zei 'het gaat goed' (dat kan ik mezelf niet meer herinneren). Ik heb dus een black-out gehad van deze combinatie van drank en cannabis en misschien speelde de schrik van het ongeluk ook nog een rol? Ik wist vanaf dat punt dat ik zeker ga uitkijken met die combinatie.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
stuk of 8 biertjes op en paar slokken van wat sterkere rum.

we al goed aangeschoten

Het was niet heel ver en ik was nog prima in staat om te rijden).

Ik kreeg onderweg nog een kleine ongeluk want ik bleef met me voet haken aan een stenen paaltje waardoor ik viel,

Lees dit eens na en denk dan nog eens na voor dat je met zoveel drank op aan het verkeer gaat deelnemen. Nee, met 8 bier en nog sterke drank ben je NIET meer in staat om te rijden.
Denk volgende keer dan aan andere mensen als het jezelf niks uit maakt. Er zijn ook andere mensen op straat. Je neemt gewoon geen deel aan verkeer als je onder invloed bent. Punt. Ik vind dat zo egoïstisch.
Verder is het alom bekend dat je van drank en cannabis beroerd kan worden.

Laatst bewerkt:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De reden waarom je zo slecht ging is omdat je eerst gaat zuipen en daarna smoken.

De combi zelf is niet eens heel verkeerd, je kan er lekker vaag op worden. Bij ons heet dat stronken, stoned en dronken tegelijk.
Het ligt aan de volgorde die je doet. Ik zal het je makkelijk maken. Het 1e is een no bueno, 2e kan maar nog steeds risico vol en de 3e is het meest veilig omdat je niet veel zuipt als je eerst geblowd hebt.

Eerst drinken en daarna smoken = 90% kans op bad gaan
Drinken en blowen tegelijk = 50% kans. je hebt meer controle als bij hierboven
Eerst blowen en dan drinken = bijna altijd wel goed.

Voor in de toekomst:
Zorg ervoor dat je alinea's maakt, stuk overzichtelijker.

Druksding

Newbie
De reden waarom je zo slecht ging is omdat je eerst gaat zuipen en daarna smoken.

De combi zelf is niet eens heel verkeerd, je kan er lekker vaag op worden. Bij ons heet dat stronken, stoned en dronken tegelijk.
Het ligt aan de volgorde die je doet. Ik zal het je makkelijk maken. Het 1e is een no bueno, 2e kan maar nog steeds risico vol en de 3e is het meest veilig omdat je niet veel zuipt als je eerst geblowd hebt.

Eerst drinken en daarna smoken = 90% kans op bad gaan
Drinken en blowen tegelijk = 50% kans. je hebt meer controle als bij hierboven
Eerst blowen en dan drinken = bijna altijd wel goed.

Voor in de toekomst:
Zorg ervoor dat je alinea's maakt, stuk overzichtelijker.

Is het echt waar met 90% kans op bad gaan? Ik doe dit namelijk met regelmaat en het gaat eigenlijk altijd goed

Ten eerste wordt alcohol door de maag opgenomen waardoor het langer duurt voordat het effect heeft, en hierdoor dus makkelijker te doseren. Cannabis wordt via de longen opgenomen en duurt meestal maar 1 minuutje voordat het effect heeft. Doordat alcohol ook nog eens remmingen weg neemt en de angst om teveel cannabis te roken ook vermindert, is het makkelijk te verklaren dat cannabis na alcohol vaker fout gaat dan cannabis vóór alcohol. Helaas heb ik zelf vaak meegemaakt dat wanneer ik stoned ben de behoefte om te drinken sterk verminderd is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ten eerste wordt alcohol door de maag opgenomen waardoor het langer duurt voordat het effect heeft, en hierdoor dus makkelijker te doseren.
Het is precies omgekeerd, iets wat langer duurt voordat het opgenomen wordt is juist lastiger te doseren.

Bovenaan