Hey Sergio (and Eve’s Drop),
goede vraag en hier mijn (hier al vaker gegeven) antwoord; ik wordt altijd wat prikkeling van al die verhalen over ‘ bijpakken’ (sorry en niets persoonlijks naar jullie toe; het is juist goed dat je de vraag stelt om zo weer eens een goede discussie erover te hebben). Waarom raakt me dit? - ik ben zelf een heel ervaren gebruiker (meestal van MDMA) en heb door de jaren al heel wat combinaties en ‘formules’ geprobeerd/getest. Ook maak ik er altijd een gewoonte van om veel te lezen over de substanties die ik gebruik, voor en na gebruik.
Anyway; als je weet hoe MDMA werkt, blijkt dat ‘bijpakken’ tamelijk onzinnig is. Een normale dosis, wat voor velen tegenwoordig overigens al een te hoge dosis is, draint je hersenen in gemiddeld 3-4 uur van bijna al je serotonine sowieso en dan is het effect over…
Meer MDMA doet dan niets meer, behalve je meer nadelige bijwerkingen geven! Maw, het slimste wat je altijd kunt doen (harm reduction protocol!) is weten hoeveel jij weegt en dan 1-1,5x dat gewicht in mg in te nemen. Voorbeeld: ik weeg zelf 80kg, 1,5 x 80 = 120mg MDMA. Dit is voor mij dan echt de max dosis om een goede ‘roll’ te hebben en niet al te veel last vd bijwerkingen. Houdt er overigens rekening mee dat wat wij aan MDMA poeder bemachtigen (in pil of poeder) chemisch maar tot max 82% zuiver kan zijn en van goede dealers vaak tot zo’n 80%. Ik vermoei je niet met de chemie hierachter waarom dat is en dit houdt in dat als je dus 120mg MDMA wilt innemen, je tot 150mg mag inslikken (bij 80% zuiverheid).
Een beter advies, zou ik willen verdedigen, is om niet bij te pakken, maar het moment van innemen beter te timen. Als je een 6-8u durende party hebt, neem dan niet in aan het begin voor je naar binnengaat, maar wacht ff, geniet eerst een paar uurtjes zonder als je toch nog fit bent en neem dan rond de laatste 6-5u voor het einde je hele dosis. Het duurt ongeveer een uurtje voor het inslaat en dan heb je nog lekker het hoogtepunt vd avond een heerlijke ‘roll’.
Hopelijk heb je hier iets aan. Veel plezier!
Trinity