Bewerkte wiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rowan0162

Experimenterende gebruiker
Hallo mede-blowers, hier in de buurt zit een coffeeshop die zogenaamd bio-widow verkoopt.Wat dus betekent dat de rest chemisch is. Als je aan de medewerkers vraagt waarom ze hun wiet altijd bewerken krijg je standaard een antwoord als, dat doen wij niet alles is zuiver/schoon of, ik verplicht jou niet om het te roken als je het niet lekker vind. Hoe kan het dat een coffeeshop daar zomaar mee weg komt? Heb er wel eens aan gedacht een bedrijfje te beginnen en dan wiettests te gaan doen in verschillende coffeeshops, maar ben bang dat ze me kop eraf knallen dan.

Mijn vraag is dus, waarom komt een coffeeshop hiermee weg? Terwijl een eetgelegenheid aan strenge eisen moet voldoen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rowan0162 zei:
Mijn vraag is dus, waarom komt een coffeeshop hiermee weg? Terwijl een eetgelegenheid aan strenge eisen moet voldoen?
Het antwoord hierop is vrij simpel, omdat wiet verkoop niet legaal is wordt de productie ook niet gereguleerd door de overheid. Hierdoor kunnen ze dus redelijk doen en laten wat ze willen.

Overigens is het niet zo simpel te zeggen dat niet bio wiet meteen zwaar bewerkt is. Het slaat op de manier van kweken. Bio wordt op de traditionele manier in een pot met aarde gekweekt. Daarnaast heb je voornamelijk hydro wiet, wat betekent dat het plantje niet in pot grond staat maar in water. Via dit water worden er allerlei voedingstoffen aan af gegeven. Hydro heeft vaak een wat meer uitgesproken smaak, met name als het te lang in bepaalde voedingsstoffen gestaan heeft of niet goed is uitgespoeld. Hydro heeft dus meer chemische bewerkingen in het kweek proces, maar het is niet per definitie zo dat die chemicalien in je wiet over blijven.

Fool

Badass junkie
Rowan0162 zei:
maar ben bang dat ze me kop eraf knallen dan.
En dat je een opiumontheffing aan moet vragen, gigantische dure apparatuur moet aanschaffen en een opleiding scheikunde moet (gaan?) volgen. :P

Maar inderdaad, dat komt omdat hoog tijd wordt dat wiet écht legaal wordt en de voedsel-waren autoriteit hier op kan controleren.

Rowan0162

Schiet niet echt op, maar als een straatdealer vervuilde drugs verkoopt komt dat zelfs op het nieuws enzo. En shops komen er mee weg terwijl iedereen het weet. Zouden die nieuwsberichten over vervuilde drugs (coke) voortvloeien uit een onderlinge concurrentie strijd?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rowan0162 zei:
Schiet niet echt op, maar als een straatdealer vervuilde drugs verkoopt komt dat zelfs op het nieuws enzo. En shops komen er mee weg terwijl iedereen het weet. Zouden die nieuwsberichten over vervuilde drugs (coke) voortvloeien uit een onderlinge concurrentie strijd?
Heb je mijn reactie wel gelezen? Ik leg daarin in uit dat het helemaal niet hoeft dat alle wietjes die niet bio zijn gekweekt ook meteen vervuild zijn... Ik zeg dus niet dat er niet mogelijk wel vervuilde of slechte wiet verkocht wordt, maar dat het waarschijnlijk wel mee valt. Daarnaast weet ik dat veel shops ook zelf aan kwaliteits controles doen en oa kijken of er geen spint op zit.

Fool

Badass junkie
Rowan0162 zei:
Nee, dat komt omdat er bijna niemand is die cocaïne versnijdt met heroïne, omdat een lijn heroïne van het formaat cocaïne dodelijk is en het spul ook nog eens duurder is. Dat is acuut levensgevaar, i.t.t. het 'normale' versnijden wat nooit in het nieuws komt.

Denk eigenlijk ook wel dat het meevalt met de hoeveelheid bewerkte wiet in de shop, de meeste reacties daarover lijken me meer paranoïde gedram dan wat anders.

Rowan0162

Vind je ja? Een eigen kweek wietje voelt toch veel zuiverder aan dan die paranoia wiet uit de shop. Alle wiet ruikt hetzelfde bijna in de shops, heb ook wel eens white widow gehad die naar amnesia rook:confused: Volgens mij sjoemelen ze met smaakversterkers ofzo. Of als je je joint aansteekt dat je een steekvlam krijgt, en de wiet is kool geworden en je joint hijst niet meer haha.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In dat geval zou ik een andere shop gaan zoeken als ik jou was, waar ik kom ruiken niet alle wietjes hetzelfde en hebben ze ook niet allemaal dezelfde smaak of effect...

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik snap het probleem niet echt. Als je echt zo'n probleem hebt met de wiet van die shop ga dan naar een andere shop. Je kan toch eerst vragen of je de wiet mag zien en kun je het vaak wel zien of het er wat mis mee is. Of kweek zelf een plantje. En biologische haarlak wat mag dat dan wel niet zijn. Als je bij wiet niets ziet glinsteren is er eerder wat mis mee in mijn ogen. THC zijn kristallen en die glinsteren meestal in goed licht.

Rowan0162

willemv zei:
Ik snap het probleem niet echt. Als je echt zo'n probleem hebt met de wiet van die shop ga dan naar een andere shop. Je kan toch eerst vragen of je de wiet mag zien en kun je het vaak wel zien of het er wat mis mee is. Of kweek zelf een plantje. En biologische haarlak wat mag dat dan wel niet zijn. Als je bij wiet niets ziet glinsteren is er eerder wat mis mee in mijn ogen. THC zijn kristallen en die glinsteren meestal in goed licht.

Als je biologische haarlak op wiet spuit die niet glinstert, lijkt het daarna of het vol met thc zit door die haarlak. Probeer het maar eens.. Gaat niet om 1 shop, het gebeurt over het algemeen best regelmatig.

Rowan0162

willemv zei:

Was jij niet die troll die jaren geleden bladzijdes lange verhalen typte zonder ook maar 1 punt of komma?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ga dit topic sluiten Rowan0162. Ondanks dat al je wilde ideeen over het bewerken van wiet totaal ontkracht zijn door andere leden ga je maar door met zeggen dat er alleen maar troep verkocht wordt. Zoals inmiddels al door meerderen aangegeven kom je dan gewoon in de verkeerde shop, want er zijn echt genoeg shops waar gewoon goede wiet wordt verkocht. Vind je het toch allemaal niks dan koop je het toch gewoon niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan