Bettablokkers en speed of cocaine

Heb een vraag
weet iemand of het gevaarlijk is om de dag nadat je drugs gebruikt hebt bettablokkers te gebruiken
ik heb ze gekregen voor hartkloppingen
en nou heb ik gisteren heel klein beetje speed gebruikt en week geleden cocaine nou las
ik dat het heel gevaarlijk is om bettablokkers te gebruiken in combinatie
kan het nu kwaad een dag later?
alvast bedankt

Ik neem dagelijks inderall ook een betablokker, heb er vele drugs op gepakt ook speed en cocaine. weet niet of dit verantwoordelijk is maar heb er zelf geen problemen mee gehad

Realities

Belezen gebruiker
ik heb het ook al eens gebruikt tesamen net als insomnia geen problemen, maar idd het schijnt gevaarlijk te zijn omdat stimulantie en een hartritme-verlagend middel elkaar tegen werken.
Beter niet doen, bij hartkloppingen, gewoon wachten totdat je speed of sos is uitgewerkt en eventueel een benzo gebruik, maar ook best geen gewoonte van maken vind ik.

ik neem ook dagelijks 1 inderal, bij de GGD gevraagd of dit eventuele problemen kan geven, heeft geen invloed zei men mij daar.

=Mobius=

Newbie
Integendeel, beta-blokkers beschermen het hart tegen amfetamine intoxicaties en worden gebruikt bij spoedopnames.

=Mobius= zei:
Integendeel, beta-blokkers beschermen het hart tegen amfetamine intoxicaties en worden gebruikt bij spoedopnames.

Helemaal niet, beta-blockers zijn zeer zeker niet de eerste keuze bij coke of speed. Omdat bijvoorbeeld het middel Propragnolol de zaak kan vergergeren. Eerste keus is ALTIJD benzo's
en dan wordt gebruik gemaakt van Diazepam of Dormicum. Alleen Labetalol schijnt wel te kunnen als enigste betablocker..

Nitroglycerin wanneer benzo's niet helpen tegen de bloeddruk

Daarom, als het mis gaat, altijd vertellen dat je coke hebt gebruikt, omdat dan een heel ander protocol wordt gevolgd.

Bron:
β-BLOCKERS
I. Therapeutic Recommendations
40,42,43
a. β-adrenergic antagonists should not be administered acutely in patients with CACP and/or MI because
of concerns about provoking or exacerbating coronary spasm
i. ACC/AHA ST-segment elevation MI guidelines state, “Beta-blockers should not be administered
to patients with STEMI precipitated by cocaine use because of the risk of exacerbating coronary
spasm” (pE3:sunglasses:42
ii. The 2005 AHA Guidelines for Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular
Care state “propranolol is contraindicated in cocaine overdose” (p130) and “propranolol is
contraindicated for cocaine induced ACS” (p129

Kmind

Belezen gebruiker
willemv zei:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=39520

Lees dat topic en ik zou je de combinatie niet aanraden. Je kan er in het ergste geval aan overlijden. Pak dan een benzo dat kan naast amfetamine niet zoveel kwaad.

Benzo + amfetamine is opzich zeer zwaar voor de lever?
Hoewel ikzelf deze vaak door elkaar nam.
Ook heb ik hiernaast vaak betablokkers gebruikt om o.a. overmatig zweten tijdens mijn amfetaminegebruik tegen te gaan.
In beide gevallen nooit klachten gehad.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Of de combinatie speed en benzo's extra belastend voor de lever is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een eerdere psychiater mij juist benzodiazepinen gaf tegen de lichamelijke klachten van de amfetamine. Hij zei dat combinatie niet veel kwaad kon en dat het voor toen zelfs mijn leven heeft gered.

Dat speed en bètablokkers geen verstandige combinatie zijn is algemeen bekend. Dat je meteen er iets van krijgt hoeft niet maar het kan zeker wel. In het ergste geval stopt je hart ermee.

Bovenaan