Beste inslaper?

DSVM

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal

Ik heb nogal vaak dat ik moeilijk in slaap kom en hierdoor mijn werk eronder gaat lijden. Dit gebeurd misschien 3 a 4 keer in de maand door verneukt slaapritme of gewoon stress voor de volgende dag. Vaak slaap ik dan maximaal 3 uurtjes waardoor ik bijv. er als een zombie uitzie tijdens een belangrijk gesprek.

Ik dacht zelf aan temazepam,maar daar schijn je iets van 8 uur slaap minimaal nodig voor te hebben. Zijn er geen inslapers die geen bijwerkingen hebben. Als ik eenmaal slaap,dan blijf ik ook in slaap.

En ik heb wel wat mensen gevonden die via internet versturen... doen de meeste het opdezelfde manier?

grtz,
dsvm

KoxBox

Badass junkie
Met je kop tegen de muur slaan, net zolang tot dat je achterover in je bed valt. Succes gegarandeerd!

Hotseflots

DSVM zei:
Ik dacht zelf aan temazepam,maar daar schijn je iets van 8 uur slaap minimaal nodig voor te hebben.

In zowat elke bijsluiter van slaapmedicatie zal wel staan dat je minimaal 7à8 uur slaap nodig hebt.

Oom Klaas

Badass junkie
temazepam, werkt kort en als je er 6 uur mee slaapt is er sowieso geen probleem.
Of 6 uur bedrust, in ieder geval liggend in bed dus.
10 mg zou moeten voldoen, de lichtste dosering.

Via internet kan je het kopen maar bij een huisarts kan je meestal wel een goed gesprek voeren, slaapprobleem naar voren brengen en bij de apotheek een mooi doosje ophalen.

Gebruik het in ieder geval niet vaker dan 3 tot 4 maal per week en dit niet langer dan 2 weken wil je nergens afhankelijk van worden.

Zorg wel dat je bij de eerste keer temazepam helemaal klaar bent om te gaan slapen, ik heb genoeg mensen gezien die letterlijk een been mee moesten sleuren toen het begon te werken.
Dicht bij bed blijven dus.

kaasbaas

Badass junkie
Als je geen problemen hebt met doorslapen kun je melatonine halen, dit is een lichaamseigen hormoon (die zorgt dat je moe word). Voor inslapen werkt het wel, maar ik slaap er verder niet goed op (doe ik sowieso al niet).

De pillen zijn wel verrekte duur (ligt aan de hoeveelheid) en worden niet verzekerd, je kunt ze ook in lage dosering kopen bij de apotheek maar dit is vrij laag. Ik heb 5mg van de dokter "gekregen" (moest er als nog voor betalen) en bij de apotheek is het per pil volgens mij 0.2mg.

Heb verder nooit 0.2mg genomen, dus ik zal niet weten hoe goed dat werkt - maar het word meestal door mensen met jetlag gebruikt die normaal nooit last hebben van slaap problemen.

Melatonine heeft voor de rest geen bijwerkingen en heeft maar een levensduur van 1,5 tot 2 uur (genoeg om in slaap van te vallen).

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb dan nog maar 2 benzo's gebruikt: Diazepam en temazepam en ik vond temazepam het lekkerste werken om in te kunnen slapen. Voor doorslapen werkt diazepam dan weer beter, dan slaap ik zo 10 uur non stop, met temazepam werd ik na 7uur al weer wakker. Wel voldoende.

Oom Klaas

Badass junkie
J0S zei:
Als je geen problemen hebt met doorslapen kun je melatonine halen, dit is een lichaamseigen hormoon (die zorgt dat je moe word). Voor inslapen werkt het wel, maar ik slaap er verder niet goed op (doe ik sowieso al niet).

De pillen zijn wel verrekte duur (ligt aan de hoeveelheid) en worden niet verzekerd, je kunt ze ook in lage dosering kopen bij de apotheek maar dit is vrij laag. Ik heb 5mg van de dokter "gekregen" (moest er als nog voor betalen) en bij de apotheek is het per pil volgens mij 0.2mg.

Heb verder nooit 0.2mg genomen, dus ik zal niet weten hoe goed dat werkt - maar het word meestal door mensen met jetlag gebruikt die normaal nooit last hebben van slaap problemen.

Melatonine heeft voor de rest geen bijwerkingen en heeft maar een levensduur van 1,5 tot 2 uur (genoeg om in slaap van te vallen).

Melatonine werkt alleen als je er van nature al een tekort aan hebt, anders is het alleen maar placebo.

kaasbaas

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Melatonine werkt alleen als je er van nature al een tekort aan hebt, anders is het alleen maar placebo.

Placebo zou ik niet willen zeggen, maar inderdaad het werkt niet voor iedereen even goed (voor mij ook niet, gebruikte het des tijds om mijn dag-nacht ritme 10 uur terug te draaien). Maar als je probleem niet de hormoon (Melatonine) zelf is maar er wat andere chemie in je brein "fout" (anders dan bij de meeste mensen) zit, dan zal 't inderdaad niet veel helpen.

Maar omdat DSVM problemen heeft met inslapen, is het 't proberen waard - want daar is melatonine ook voor.

Arizona

Bewuste gebruiker
zou ook eerst 's melatonine proberen, persoonlijk vind ik het niet zo duur, maar goed, kan natuurlijk niet in je portomee kijken :wink: bij de drogist heb je ze in allerlei varianten.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Misschien te kort door de bocht, maar een uurtje sporten totdat je moe bent heeft mij geholpen om beter in te slapen. Misschien dat melatonine werkt, mijn vader slikt dat maar de dosis van de drogisterij is zo belachelijk laag dat het waarschijnlijk placebo is. Of hij slikt er meerdere tegelijk dat weet ik nie!

anon22

Belezen gebruiker
Bij mij heeft temazepam geen effect,
Zelfs overdag niet laat staan met slapen.
Ik had 30 mg per stuk
Maar dit kan met je metabolisme hebben te maken , iedereen reageerd anders op medicatie.

Zo vind iemand die ik ken dormicum niets en zolpiclone super terwijl ik dormicun juist super vind en zolpiclone totaal niets.

Mijn top 3:

1- Dormicum (midazolam)
Zeer korte werking maar toch slaap ik er 6-8 uur op en de vokgende dag nergens last van.

2- zolpidem
Zware inslaap inkick (enige nadeel is dat ik soms na 5 uurtjes wakker kan worden maar dit is niet altijd.

3- rohypnol
Werkt wat rustiger in (klapt niet als een bom zoals bijv dormicum)  maar wel langer (volgende dag nog steeds werking) dus kan voor sommige , vooral wanneer je een lage tolerantie hebt of het maar een paar keer keer per maand lastig zijn omdat je je dan suf kan voelen.
Maar wanneer je wat tolerantie hebt en het wat gewend bent heb je hier geeb last van.

Wanneer je hier alle 3 niet aan kunt komen adviseer ik onder de wat minder zware :
Lorazepam.

Begin met welke benzo of slaapmiddel dan ook altijd een lichte dosering.
Zoals ik al zei iedereen reageerd anders op medicatie en de dingen die ik vermeld zijn voor mij persoonlijk.

Mijn lorazepam dosering om te kunnen inslapen:
6-7,5 mg

Ik heb zelfs weleens gelezen dat mensen de volgende dag suf zijn met diazepam oxazepam of zelfs xanax...
Zelf heb ik bij deze nooit last gehad aangezien deze vrij licht zijn en me ook weinig tot geen effect gaven.
Oxazepam 50-100mg voor het 1e effect.

Diazepam 40-70mg

Xanax 4-6 mg
Maar deze effecten waren zo licht dat ik twijfel of het geen placebo was.

Wat ik je wel aanraad is om altijd via de apotheek te krijgen.

Ook al zeggen mensen je:
"deze site is vertrouwd"
99% op internet bevat geen werkzame stof of erger nog , andere stoffen die effect geven maar gewoon puur vergif is.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Gewoon even langs de huisarts gaan en daar de situatie voorleggen. Dat is een stuk vertrouwder dan via internet. Veel benzodiazepines hebben verslavingspotentieel, dus lijkt me niet slim daar op eigen houtje mee te experimenteren.

Oom Klaas

Badass junkie
Dione zei:
Gewoon even langs de huisarts gaan en daar de situatie voorleggen. Dat is een stuk vertrouwder dan via internet. Veel Alle benzodiazepines hebben verslavingspotentieel, dus lijkt me niet slim daar op eigen houtje mee te experimenteren.

endor

Badass junkie
Een goede inslaper is het wel ja.
Maar niet aan te raden als je het volle uit je slaap wilt halen.

endor

Badass junkie
Het lijkt gewoon een goede inslaper.
Dacht ik vroeger ook.
Als ik nu een joint rook voor te gaan slapen , lig ik toch wel een uurtje of 2 wakker. :P

Kmind

Belezen gebruiker
Zolpidem gebruik ik nu zelf al meer als een maand.
Daarvoor een jaar lang antipsychotica gebruikt zoals clotiazepine (Etumine) en olanzapine (Zyprexa) om te slapen.
Maar antipsychotica is rommel, u eetlust gaat er nogal van omhoog.

endor

Badass junkie
Etumine werkt ook zeer goed. Dat neem ik nu enkele weken.
Het is eigenlijk een anti psychotica , maar ik kan je zeggen dat je van een halve je echt niet meer wakker kunt houden. :P

Peertje

Oxazepam 50 en diazepam 10, tegelijk
dan snel naar boven en goede sex hebben en je word pas na 24 uur wakker :)

Peertje

Vriendin waggelt net naar bed met een blauw valium in d'r mik, kwam bijna achteruit de trap weer af.

ik tik ook 2 X zo langzaam als normaal, dus ga ook maar plat.

DSVM

Inmiddels heb ik hier een strip Restoril Temazepam 30mg uit Pakistan voor mijn neus liggen. Niet wetende dat deze in capsules werden gemaakt.

Kan ik ook lege capsules kopen en dan een 30MG capsule delen door 2. Dan heb ik dus capsules van 15MG. Want 30mg in 1x vind ik wat te veel/niet nodig.

Andyy

Bewuste gebruiker
Ik heb Seroquel voor mijn slaapproblemen, het hielp wel een poosje maar raak er nu aan gewend lijkt het wel..

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Temazepam of Alprazolam. Werkt bij mij altijd als ik wil slapen na me drugs gebruik. Nuchter heb ik het gelukkig niet nodig om te slapen. Maar dat zou niet uit moeten maken natuurlijk.

:)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Flurazepam+flunitrazepam ik noem maar niet mijn hoeveelheden, maar die werken als een bom bij mij.
Nu heb ik er genoeg van... :smilingimp:

Fishhead0707

Wijs gebruiker
25tolife zei:
Flurazepam+flunitrazepam ik noem maar niet mijn hoeveelheden, maar die werken als een bom bij mij.
Nu heb ik er genoeg van... :smilingimp:

Voor mij de almachtige Alprazolam.. Werkt altijd en heeft mij vaak gered tijdens de pep en dergelijke.. :)

Bovenaan