Beste bier

Judas

Wijs gebruiker
Maakt niet uit....Als je het zelf maar niet uit de koelkast hoeft te halen... :grin:

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

MCHZK

Belezen gebruiker
jupiler en stella
delirium tremens is ook wel heerlijk lekker :grin:
maar ik betrap mezelf de laatste tijd meer en meer op jupiler tauro en desperados :hearteyes:

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
buzzrider zei:
bah, cristal en heineken :P
met alle respect dat jij het drinkt maar ik vind het net piswater ofzo
+1 :grin:

Ik houd et meestal bij een jupiler :mrgreen:
en om eerlijk te zijn drink ik liever een carapils dan een heineken...

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik hoor het al, weinig mensen met een goeie biersmaak.
Pilsner:
Hertog Jan
Christoffel
Jupiler
Brand
Sjoës

Dubbel/bruin:
Westmalle
Maredsous
Mc Chouffe
Urthel
Leffe
La Trappe
Grimmbergen
Corsendonk
Chimay
Brugse zot
Affligem
EI Natte

Trippel/Blond:
Hertog Jan
Urthel
Leffe
La Trappe
Gouden Carolus
Ei Zatte
Augustijn
Brugge
Bronckhorster Angus
Karmeliet
Deugniet
Kasteel

Quadrupel:
Urthel
La Trappe

Stout:
Guinness
Murphys
Kilarnys
Kilkennys

Ale:
Golden Badger
Adnams
Don't

Speciaal bieren:
Duchesse de Bourgogne
Delerium
Duvel
Pauwel kwak
Judas

En nog wel een paar bieren die ik zo niet uit mijn hoofd weet. Bovenstaande allemaal gedronken, en allemaal lekker. :beer:

Holden

Bewuste gebruiker
Dripptone als ik jouw post niet gelezen had zou ik zeggen: zak eens af naar een Belgisch cafeetje jongens en dan weet je pas wat goeie bieren zijn. Want met alle respect, maar vraag aan een bierkenner wat ie van Heineken vindt, toch een favo-bier in dit topic, en die begint vanzelf al te braken..

WESTVLETEREN!!
Duvel
Westmalle
La Chouffe
Leffe
Bink (vooral in eetgerechten dan)

acidboy

Badass junkie
Heineken is écht écht bocht.

Hertog Jan, Palm en Leffe hebben mijn voorkeur.

Of Guiness natuurlijk, maar dan moet het uit de tap komen in een Ierse/Schotse Pub.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
acidboy zei:

Of Guinness natuurlijk, maar dan moet het uit de tap komen in een Ierse Pub.

Raar is dat hea? als Guinness niet van de tap in zijn thuisland word gedronken maar in fles/blik een zee over steekt dan smaakt het al gelijk niet meer. Ik ben voor het leven verpest, Guinness voor het eerst gedronken in Ierland. Zelfs in Engeland of Schotland smaakt het al anders, maar dat gaat nog. Hier in Nederland van de tap krijg ik het met moeite weg, niet omdat het vies is maar puur omdat de herinnering van een Guinness die 1000X lekkerder smaakt nog vers in mijn geheugen zit. Met Guinness in fles of blik hoef je bij mij niet aan te komen.

acidboy

Badass junkie
DrippTone zei:
acidboy zei:

Of Guinness natuurlijk, maar dan moet het uit de tap komen in een Ierse Pub.

Raar is dat hea? als Guinness niet van de tap in zijn thuisland word gedronken maar in fles/blik een zee over steekt dan smaakt het al gelijk niet meer. Ik ben voor het leven verpest, Guinness voor het eerst gedronken in Ierland. Zelfs in Engeland of Schotland smaakt het al anders, maar dat gaat nog. Hier in Nederland van de tap krijg ik het met moeite weg, niet omdat het vies is maar puur omdat de herinnering van een Guinness die 1000X lekkerder smaakt nog vers in mijn geheugen zit. Met Guinness in fles of blik hoef je bij mij niet aan te komen.

Jeps, same here :)

cuber3

Experimenterende gebruiker
Ik drink doorgaans Duvel en Hoegaarden, maar kan ook wel Jupiler appreciëren.

Maes en Cristal heb ik slechte herinneringen aan, hoewel dat misschien wel van vat tot vat verschilt (ik drink het nooit uit flesjes, want dan neem ik gewoon hierbovengenoemde :))

Ik drink tegenwoordig veel minder sterke drank dan vroeger.
Vooral de smaak van pure vodka kan ik echt niet meer luchten :kots:

drain bamage

Badass junkie
in de aanbieding bij gall & gall: heineken champagne pils, ook maar weer eens proberen
ik zal wel weer een trip report schrijven :beer:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Er is maar 1 echt champagne bier, En dat is DEUS.(spreekt uit als: Dee-oes)

Verder is er een nieuw biertje, althans voor mij nieuw. Een Belgische, Tauro. Iemand bekend mee? Is een van de laatste biertjes die ik heb gedronken voordat ik niet meer mocht drinken. Maar die smaakte me uitstekend goed.

geekos

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Er is maar 1 echt champagne bier, En dat is DEUS.(spreekt uit als: Dee-oes)

Verder is er een nieuw biertje, althans voor mij nieuw. Een Belgische, Tauro. Iemand bekend mee? Is een van de laatste biertjes die ik heb gedronken voordat ik niet meer mocht drinken. Maar die smaakte me uitstekend goed.
Jupiler Tauro he? 8,5° ofzo denk ik, mee opletten wel das iets meer dan Duvel en het giet 3x zo makkelijk binnen. Wel nog lekker inderdaad, smaakt naar iets hardere Jupiler :tongueout:

Dopezilla

Badass junkie
Qua pils wordt het jupiler, en qua speciaalbieren wordt het gewoon heel lastig.

Blonde Corsendonck kan ik altijd wel voor wakker gemaakt worden, of 'n duveltje, of een Satan Red, of een Bon Secours.

Als ik weer in Zeeland ben kruip ik weer eens de grens over voor wat speciaalbiertjes. :)

Olle

TrippyShit

Badass junkie
Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!Hertog jan!

Dopezilla

Badass junkie
Hertog Jan is het meest over-rated biertje wat er bestaat. Sure, het is niet mis, maar waarom ongeveer 80% van de mensen die ik ken Hertog Jan als het beste bier allertijden prediken kan ik niet vatten.

Het is in ieder geval beter dan Amstel, Heineken en Grolsch, dat wel.

Olle

JJJ

Bewuste gebruiker
Zag laatst in Keuringsdienst van Waarde, dat er in de smaak van alle pils die je in de supermarkt koopt, amper verschil zit. Het gaat om het imago, het logo, de tv-reclames, de smaak is bijna identiek.

Alle Belgische (speciaal)bieren vind ik wel lekker, en hmm Wieckse Witte is ook wel een favoriet :) .

Dopezilla

Badass junkie
JJJ zei:
Zag laatst in Keuringsdienst van Waarde, dat er in de smaak van alle pils die je in de supermarkt koopt, amper verschil zit. Het gaat om het imago, het logo, de tv-reclames, de smaak is bijna identiek.
Dat is volstrekte onzin.

Mijn smaakpapillen laten zich niet misleiden door imago's.
Sowieso ben ik niet eens bekend met de imago's van de meeste bieren, omdat ik geen tv kijk.

Olle

Bovenaan