benzodiazepines en vruchtenssap

logitecholiv

Experimenterende gebruiker
Ik heb eens gehoord dat je benzodiazepines niet mag mixen met een soort vruchtensap omdat het effect sterker zou worden. Is dit waar?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Word inderdaad afgeraden met bvb pompelmoessap te drinken , ik dacht dacht dat het met citrus sap is in het algemeen en niet men vruchtensap.

Edit.
Hier een source.

Specifiek grapefruit sap. Maar dan moet je het wel een uur van tevoren in nemen dat komt er via de lever CYP-3-A-4 terecht door metabolisme en werk werkt het sterker en langer. Er moet dan wel minimaal 1-2 liter gedronken worden.

Gevaarlijk noemt mijn arts het niet vreemd genoeg.

Hopelijk heb je er iets aan.

transformated

Badass junkie
Ik heb wel al gehoord dat je grapefruit eet dat je sterkere bijwerkingen hebt met Oxycodone.
Als dit nu met benzo's is dat weet ik niet.

@25tolife heb je ooit al grapefruit met Oxycodone geprobeerd? Ik wou het wel eens doen maar het is er nooit van gekomen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik heb wel al gehoord dat je grapefruit eet dat je sterkere bijwerkingen hebt met Oxycodone.
Als dit nu met benzo's is dat weet ik niet.

@25tolife heb je ooit al grapefruit met Oxycodone geprobeerd? Ik wou het wel eens doen maar het is er nooit van gekomen.
Ja dat heb ik geprobeerd maar als je de grapefruit sap neemt werkt het sterker en langer als je 1,5 liter drinkt een uur voor inname van de oxycodon

Bovenaan