Benzo na truffels

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje.
Binnenkort ga ik truffels nemen. Ik heb een eerdere truffel ervaring en die was zeer positief. De trip duurde alleen wel 6 uur en ik lag constant in een deuk. Toen iedereen al lag te pitten heb ik nog minstens een uur mijn lachen moeten in houden. Daarna kwam ik zeer moeizaam in slaap en was ik de dag daarna niets waard.

Ik wil me daar dus een beetje op voorbereiden en ben voornemens om een benzo te nemen als ik weer merk dat ik hyper de pieper ben na de trip. Ik heb kortdurend ervaring met zolpidem 10 mg op voorschrift van de huisarts ivm slaapproblemen. Dat werkte super. Ik vond het wel iets te lekker om eerlijk te zijn en merkte al snel mentale afhankelijkheid.

Nu zou ik dus graag 1 zo'n pilletje willen. Ik vraag me af hoe ik daar aan kan komen. Ik heb online zolpidem gevonden, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Ook vond ik online iets over Etizolam. Tegelijkertijd ben ik ook benieuwd of je een gave trip kan hebben en tegelijkertijd toch relaxed genoeg kan blijven om lekker te kunnen slapen daarna.

Ik kom er in mijn eentje niet goed uit merk ik en ik dacht: ik vraag het gewoon hier. Ik zal vast niet de enige zijn die moeite heeft met inslapen na een trip.

Kan iemand mij verder helpen?

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ljuv

Neo-Shulginist

Badass junkie
Z-drugs (zoals zolpidem) en (benzo)diazepinen (zoals etizolam) hebben een belangrijk nadeel: ze veroorzaken geheugenverlies. Dat is dus een beetje zonde van de ervaringen die je opdoet tijdens de paddotrip, want de kans is zeer aanwezig dat je daar een groot deel van vergeet. Tijdens de slaap wordt informatie namelijk overgezet van het korte termijngeheugen naar het lange termijngeheugen. Maar benzodiazepinen laten je kunstmatig in een diepe slaapfase tijdens de nacht, waardoor er van alles mis gaat bij het overzetten van die informatie; wat dus leidt tot geheugenverlies.

Daarnaast zorgen de slaapmiddelen ervoor dat de kwaliteit van de slaap minder goed is. Je hebt dus meer slaap nodig voor hetzelfde uitgeruste gevoel. Sowieso word je na slaapmiddelen vaak nog wat slaapdronken wakker.

Ik denk dat een betere oplossing is om de paddo's vroeger op de dag te nemen, zodat je na de trip nog voldoende tijd hebt om te ontspannen. Dat is ook een manier om gewoon een goede nachtrust te hebben. Het kost alleen wat meer planning en wat discipline om de slaaphygiëne in ogenschouw te houden.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Z-drugs (zoals zolpidem) en (benzo)diazepinen (zoals etizolam) hebben een belangrijk nadeel: ze veroorzaken geheugenverlies. Dat is dus een beetje zonde van de ervaringen die je opdoet tijdens de paddotrip, want de kans is zeer aanwezig dat je daar een groot deel van vergeet. Tijdens de slaap wordt informatie namelijk overgezet van het korte termijngeheugen naar het lange termijngeheugen. Maar benzodiazepinen laten je kunstmatig in een diepe slaapfase tijdens de nacht, waardoor er van alles mis gaat bij het overzetten van die informatie; wat dus leidt tot geheugenverlies.

Daarnaast zorgen de slaapmiddelen ervoor dat de kwaliteit van de slaap minder goed is. Je hebt dus meer slaap nodig voor hetzelfde uitgeruste gevoel. Sowieso word je na slaapmiddelen vaak nog wat slaapdronken wakker.

Ik denk dat een betere oplossing is om de paddo's vroeger op de dag te nemen, zodat je na de trip nog voldoende tijd hebt om te ontspannen. Dat is ook een manier om gewoon een goede nachtrust te hebben. Het kost alleen wat meer planning en wat discipline om de slaaphygiëne in ogenschouw te houden.
Goed idee om eerder op de dag de truffels te nemen. Dat wil ik wel. Het was misschien ook een beetje frustrerend om nog midden in je trip te zitten terwijl de rest lekker ligt te tukken 😂. Dat hielp ook niet met het inslapen.

Ik denk dat het niet helemaal klopt wat je zegt over geheugenverlies. Is dat jou eigen ervaring of hoe kom je aan deze info? Ik heb nl ooit 1 x xtc gebruikt waarna ik ook weer totaal niet kon slapen. Ik had toen nog een zolpidem liggen, ingenomen, en ik kan me de hele avond nog super goed herinneren (na ruim 2 jaar zie ik zo de details nog voor me).

Ik herken wel dat de kwaliteit van slaap inderdaad minder wordt. Onder andere daarom wil ik liever geen benzo of z-drugs, maar zou het wel graag voor achter de hand willen... Heb nog niet het vertrouwen dat ik het kan zonder na een trip.

Plucky Duck

Wijs gebruiker
Ik zou je aanraden om de truffels gewoon voor de lunch in te nemen, dan kan je 's nachts altijd pitten.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Op zich wel een goed plan inderdaad. Mijn eerste truffel ervaring was heel magisch. Ik voelde me euforisch en ik had ook een spirituele ervaring. Ik had toen wel ook twee wijntjes erbij gedronken. Ik zou het heel gaaf vinden om weer die spirituele ervaring te krijgen. Kan dat ook overdag en zonder wijn? Rare vraag misschien hoor... Maar ik kan me best wel voorstellen dat er minder "magie" in de lucht hangt voor de lunch haha.

• Like

ljuv

DF-koningin
Tuurlijk! Overdag trippen is heel anders maar net zo magisch! Ik heb zelf nooit een spirituele ervaring gehad, ook niet op high hawaiians 22g in mn eentje. Maar het forum raadt voor diepe trips vaak een goede set en setting aan, dus als je met vrienden tript die vooral keten, zul je minder snel diep gaan (maar wel heel veel plezier hebben natuurlijk). Veel plezier met je volgende truffelreis!

ljuv

DF-koningin
En ik rook vaak een of twee jointjes in de nasleep of na m'n trip, dan is slaap meestal ook gegarandeerd! Geen idee of dat wat met je geheugen doet tho... Cannabis op je piek schijnt niet een top idee te zijn en heb ik ook wel een minder chille trip van gehad (ik dacht dat ik al klaar was met trippen, maar dawasnie). Of de wijn invloed had op je spirituele ervaring weet ik niet eigenlijk.

Plucky Duck

Wijs gebruiker
Die spirituele ervaring kan inderdaad ook overdag en zonder wijn, echter heb ik nog nooit alcohol gemixt met truffels of het 's avonds gebruikt dus ik zou niet weten hoe dit precies is.

Als het een beetje lekker weer is en de setting + vibe is goed dan komt die 'magie' vanzelf wel!

• Like

Neo-Shulginist

Badass junkie
Goed idee om eerder op de dag de truffels te nemen. Dat wil ik wel. Het was misschien ook een beetje frustrerend om nog midden in je trip te zitten terwijl de rest lekker ligt te tukken 😂. Dat hielp ook niet met het inslapen.
Ja veel mensen kakken enorm in na een paddotrip. Maar je kan ook het tegenovergestelde meemaken natuurlijk; dat je zoveel indrukken hebt opgedaan tijdens de trip dat je nog helemaal in de actieve stand staat en eerst tot rust moet komen.
Ik denk dat het niet helemaal klopt wat je zegt over geheugenverlies. Is dat jou eigen ervaring of hoe kom je aan deze info? Ik heb nl ooit 1 x xtc gebruikt waarna ik ook weer totaal niet kon slapen. Ik had toen nog een zolpidem liggen, ingenomen, en ik kan me de hele avond nog super goed herinneren (na ruim 2 jaar zie ik zo de details nog voor me).
Ik zou niet durven om dat zomaar uit mijn duim te zuigen. Hier, lees maar verder:

"The most frequent adverse effects associated with zolpidem are nausea, headache, dizziness, drowsiness, hallucination, and short-term memory loss."

"The memory loss may occur because events are not transferred from short-term memory to long-term memory and thus not consolidated into memory storage. (..) Individuals taking benzodiazepines are often unaware of their memory impairment unless it is pointed out to them."

Ik herken wel dat de kwaliteit van slaap inderdaad minder wordt. Onder andere daarom wil ik liever geen benzo of z-drugs, maar zou het wel graag voor achter de hand willen... Heb nog niet het vertrouwen dat ik het kan zonder na een trip.
Ik vind het altijd wel goed advies om ook de dag na de trip vrij te houden. Dan heb je nog een dagje voor bezinning en om tot rust te komen. Dat haalt de druk van de trip af, omdat je niet op tijd weer nuchter hoeft te worden en weer fatsoenlijk slapen. Maar dan kan je dus ook wat flexibeler omspringen als je even een nachtje wat minder lekker slaapt. Het is in ieder geval een veelvoorkomende ervaring om de dag na de trip nog een beetje moe te zijn.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thnx voor de reacties! Trippen overdag klinkt inderdaad best vet! Ik zou het dol graag in de natuur willen doen, maar ben je dan niet bang om bekenden tegen te komen Hahaha?! Dat durf ik niet hoor.

Ik had inderdaad precies wat je zegt: door alle indrukken echt nog niet in staat om te gaan slapen. Dat had ik met xtc precies hetzelfde. Ik vind een drugs ervaring echt mega indrukwekkend, op een positieve manier. Ik had het minste op, maar het hardst aan het keten en het diepst aan het gaan. En heb dan heel veel tijd nodig om mentaal bij te komen. Dat is ook de reden dat ik nog maar twee x drugs gebruikt heb. Ik vraag me nog steeds af hoe anderen dat dan doen..! Of is mijn zenuwstelsel net wat te strak ingesteld ofzo haha.

Jointjes zou misschien best een goede tip zijn, maar ik rook niet.

Misschien dat sommige mensen door zolpidem zich niet alles kunnen herinneren, maar ik ben niets kwijt van de avond en nacht. Heb van mijn vriendinnen niets gehoord wat ik zelf niet heb opgeslagen. Dus daar ben ik niet direct bang voor. Misschien als mensen langdurig gebruiken of als ze niet direct gaan slapen na gebruik, zoiets...

ljuv

DF-koningin
Jointjes zou misschien best een goede tip zijn, maar ik rook niet.
Ahhhh ja edibles zou ik zelf echt niet doen na/tijdens een truffeltrip haha. Beetje te intens imo.
Ik heb 0 benzo ervaring dus kan daar niet bij helpen🤷🏻‍♀️
Dat van die indrukken herken ik wel hoor! Ik lig er alleen zelf niet zo zeer wakker van, denk ik. Zou het niet helpen als je het met 1 goede vriend of vriendin doet? Dat je je dan iig minder opgelaten voelt als jij nog lekker gaat en de ander er al uit is??
En de natuur is het wel echt waard om misschieeeeen mensen tegen te komen hoor👀

Neo-Shulginist

Badass junkie
Misschien dat sommige mensen door zolpidem zich niet alles kunnen herinneren, maar ik ben niets kwijt van de avond en nacht. Heb van mijn vriendinnen niets gehoord wat ik zelf niet heb opgeslagen. Dus daar ben ik niet direct bang voor. Misschien als mensen langdurig gebruiken of als ze niet direct gaan slapen na gebruik, zoiets...
Zoals altijd treden niet alle bijwerkingen altijd op. Alsnog blijft geheugenverlies een van de meest voorkomende bijwerking bij slaapmiddelen.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hahahaha dat zou ver buiten mijn comfort zone zijn. Echt stoer dat jullie dat gedaan hebben! Ik hou hem wel in mijn achterhoofd.

Ik moest ff googlen om erachter te komen wat edibles zijn, maar haha nee dat was ik zeker niet van plan idd. De intensiteit moet er juist AF.

Ik vond de nasleep van truffels idd intens, met golven ging het uit mijn lijf. Het voelde eigenlijk meer als een fanfare die super langzaam van me weg liep.

Die truffel ervaring was juist met heel goede vriendinnen. Ik vond het best bizar om ineens alleen te zijn in je trip. Had toen wel flink veel suiker in mijn thee gedaan, maar hielp niet zo... Misschien had ik wat meer suiker moeten eten..

• Like

ljuv

DF-koningin
Haha nou laatste keer moest ik ook niet denken aan mensen tegenkomen, toen heb ik gewoon vet lang naar buiten gestaard. Whatever floats your boat! EN mijn aller eerste keer truffels had ik van te voren een suuuuuper zoete milkshake gemaakt. Was echt de lekkerste ooit en merkte duidelijk dat ik weer aan het landen was toen ik m dronk! Alsnog wel een fanfare hoor, maar iets meer alsof ik m zelf wegstuurde😂
En ik bedoelde eigenlijk vooral dat je nu met meerdere mensen rekening moest houden die al sliepen! Misschien chiller als t er maar 1 of 2 zijn ofzo? Kan ik me voorstellen dan he, ik weet niet hoe dat voor jou is!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Als ik weer helemaal geland ben en nog wat aan chill, dan rook ik altijd wat wiet en val ik daarna wel in slaap.

Zonder zou ik het ook al een stuk moeilijker vinden, want mijn hoofd is vaak nog best actief na truffels... al besluit ik soms ook om het gewoon uit te zitten en niets te roken :)

Laatst bewerkt:

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat is een hoax, suiker helpt geen pepernoot tegen je trip. Enigste wat suiker doet is dopamine aanmaken dus daarmee zou je negatieve effecten eventueel iets kunnen afvlakken maar je trip stopt niet.
Oh vandaar dus! Hm... :-/...

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Ik zou zelf niet aan een benzo beginnen om in slaap te komen.
Gewoon wat slaap thee zetten en de rit uitzitten eventueel een film opzetten.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Dat is een hoax, suiker helpt geen pepernoot tegen je trip. Enigste wat suiker doet is dopamine aanmaken dus daarmee zou je negatieve effecten eventueel iets kunnen afvlakken maar je trip stopt niet.

Klopt helemaal.. ik eet op truffels altijd redelijk wat snoepjes en suikers, het stopt helemaal niets.

Bovenaan