Beste mede-levensgenieters,

Ik ben een HBO-student van 20 jaar en gebruik sinds 2 jaar drugs. Meer dan wat ik denk dat "normaal" is. Ik gebruik zo'n 2 a 3 keer in de week drugs. Het verschilt per avond wat voor drugs ik gebruik. Ik gebruik wekelijks ketamine/coke/GHB (en hasj/wiet). Hiernaast gebruik ik maandelijks 2cb, truffels, lachgas en xtc. En ik drink 5/6 dagen in de week alcohol. (incidenteel ook een andere drug als speed)

Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan naar gevolgen van zo veel drugs gebruiken, en hier vind ik echt de meest dramatische dingen. Van een beetje hoofdpijn tot hersenbloedingen, hartaanvallen en weet ik veel wat nog meer. Ik heb gelukkig nergens last van. Maar dit vind ik dus vreemd. (wel fijn natuurlijk)

Het gaat helemaal prima met mij, ik volg mijn studie probleemloos, mijn sociale leven is op orde en ik merk dus helemaal niks van alle (mogelijke) risico's die verbonden zitten aan (zo veel) drugsgebruik. Ook heb ik 0 last van verslavingen. Ik begrijp dat de meeste dit niet meteen zullen geloven als je leest hoeveel drugs ik gebruik maar dit is echt zo. Ik kan prima een maand zonder ook maar 1 genotsmiddel aan te raken.(meerdere keren getest:handok:)

Nu vraag ik mij af: ben ik echt nog wel zo gezond, als hoe ik mij voel? En hoe komt het dat andere mensen na een weekendje raven, drie dagen ziek op bed liggen en ik amper ergens last van heb? Verwerkt mijn lichaam dit verbazingwekkend goed of heb ik de illusie dat ik nergens last van heb maar zijn mijn organen eigenlijk al bijna naar de klote.

Nu ben ik opzoek naar een manier dat ik mijn lichaam kan testen op gezondheid. Heeft hier iemand ervaring gehad in hoe je dit kan doen? Kun je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis gaan en zeggen dat je een algemene scan wilt maken van je lichaam. Of zijn er andere manieren om te testen dat je nog wel gezond bent.

Alle reacties zijn welkom!

Cheers,

Technokameleon

Bas

Wijs gebruiker
Volgens mij is er meer aan de hand en verberg je dingen door je zelf voor de gek te houden. Ik zou gelijk een afspraak maken in het ziekenhuis en gewoon vragen naar de mogelijkheden. Maar maak eerst een afspraak met je huisarts, vertel diegene over je gebruik en vaak kan die arts al wel zien aan je of verder onderzoek nodig is.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hey daar mede levensgenieter! :)

ook heb ik 0 last van verslavingen
Als je (zowat) elke dag drugs neemt maar wel verschillende dan kan het best zijn dat je niet aan 1 drugs op zich verslaafd bent, maar wel verslaafd bent aan van t padje in t algemeen. Ik ben er al veel tegengekomen die zoiets hadden van 'ik pak gewoon elke dag wat anders, mij kan niks gebeuren', maar zo werkt het dus niet. 2 jaar is nog niet zo lang.

Daarnaast hou je je niet aan de 3 maanden regel van de XTC, die is er niet voor niets. En je nog jonge lever draait overuren. Als je dit nog jarenlang gaat volhouden dan komen de gezondheidsproblemen vanzelf.

Een dip zo'n 2 dagen na gebruik is heel persoonlijk, de ene heeft die wel, de andere niet. Jij dus niet maar wat niet is dat kan nog komen. Een dip KAN iets zeggen over je gezondheid, maar niet altijd. Als de dips erger en zwaarder worden dan is dat natuurlijk wel een teken aan de wand.

Lol, je kan niet zo maar naar het ziekenhuis voor een scan, er is nog geen apparaat uitgevonden waar je door heen kan die alles meteen ziet. Een algemene checkup bestaat uit een aantal onderzoeken en een gesprek met de dokter, ik heb er vorig jaar 1 gehad, alles ok behalve licht vitamine D tekort en een licht verhoogde kans op hart en vaatziektes. Toch is dat maar een algemene checkup die niet alles uitsluit.

Ik zou een en ander nog eens overdenken als ik jou was, als je zo door gaat en je bijvoorbeeld halfjaarlijks laat checken dan ben je eigenlijk al te laat als ze dan iets vinden.

Er staan hier op dit forum wat handleidingen voor verantwoord gebruik voor vrijwel alle drugs, ik zou beginnen met die eens door te nemen. Maar ook die zijn geen garantie dat je nooit iets zal overkomen door druggebruik.

Maar voorkomen is in ieder geval altijd beter dan genezen.

Succes!

edit;

Je kan er ook iets tegenover zetten. Ga sporten en eet gezond. Dan takel je wat minder snel af. Maar ook dat biedt geen garanties.

Laatst bewerkt:

Dr. Tinus

Newbie
Beste Technokameleon

Ik zat een tijd geleden in hetzelfde schuitje als jij. Ook ongeveer 2 jaar drugs gebruikt, niet snel daarna begonnen enige symptomen op te spelen, vooral door het gebruik van GHB. Een verslaving sluipt er langzaam in, eigenlijk zonder dat je het door hebt.

Ik heb ook gezocht naar mogelijkheden om het te laten testen (goedkoop), helaas niks gevonden....

Uiteindelijk kwam ik bij een dokter uit die mij heeft proberen te helpen. Hij zei dat hij patiënten heeft gehad met dezelfde symptomen als ik. Helaas vertelde hij mij dat veel van deze patiënten de leeftijd van 35 niet hebben gehaald, dit heeft mij erg aan het denken gezet.

Ik hoop dat dit je aan het denken heeft gezet en je je drugs gebruik toch wel een tikje gaat verminderen.

Groet, Dr. Tinus

MDMAap

Belezen gebruiker
Genieten, ongetwijfeld. Maar je gaat er vroeg of laat toch wel van naar de haaien. En dan heb ik het nog niet eens over je financiën. (Ome DUO forgives but doesn't forget.)

Ik denk dat je dat zelf ook wel inziet en daarom de vraag hier op het forum stelt.

Toen ik wat jaartjes jonger was ging ik ook een week lang door en zoop ik voor het stappen lachend een fles Jägermeister leeg. Inmiddels is dat verleden tijd en kunnen 5 wijntjes op een lege maag me al de kop kosten. Letterlijk. Waar is de paracetamol?

Wat jij omschrijft klinkt inderdaad niet als verslaving aan één middel maar als roesverslaving: de verslaving aan onder invloed zijn, ongeacht wat. Dat is niet best.

Zolang het geen problemen oplevert zal je er weinig slechts in zien. Wees je er echter van bewust dat je zo geen volwassen leven kan volhouden. Je werkgever zal je er binnen no time uit flikkeren als je voor de zoveelste keer stinkend naar drank en wiet binnenstapt.

Op het moment dat je niks hebt, behalve die fijne roesjes, is rock bottom snel bereikt. Dan is het een hele lange reis terug naar 'normaal' functioneren.

Genieten, ongetwijfeld. Maar je gaat er vroeg of laat toch wel van naar de haaien. En dan heb ik het nog niet eens over je financiën. (Ome DUO forgives but doesn't forget.)

Ik denk dat je dat zelf ook wel inziet en daarom de vraag hier op het forum stelt.

Toen ik wat jaartjes jonger was ging ik ook een week lang door en zoop ik voor het stappen lachend een fles Jägermeister leeg. Inmiddels is dat verleden tijd en kunnen 5 wijntjes op een lege maag me al de kop kosten. Letterlijk. Waar is de paracetamol?

Wat jij omschrijft klinkt inderdaad niet als verslaving aan één middel maar als roesverslaving: de verslaving aan onder invloed zijn, ongeacht wat. Dat is niet best.

Zolang het geen problemen oplevert zal je er weinig slechts in zien. Wees je er echter van bewust dat je zo geen volwassen leven kan volhouden. Je werkgever zal je er binnen no time uit flikkeren als je voor de zoveelste keer stinkend naar drank en wiet binnenstapt.

Op het moment dat je niks hebt, behalve die fijne roesjes, is rock bottom snel bereikt. Dan is het een hele lange reis terug naar 'normaal' functioneren.

Bedankt voor je reactie! Ik begrijp je gedachte, maar ik weet niet of dit bij mij het geval is. Ik heb meerdere malen gehad dat ik financieel wat krapper zit en dan gebruik ik simpelweg gewoon geen drugs. Dit doe ik moeiteloos. Ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ga met familie, heb ik geen enkele moeite om geen drugs te gebruiken. Ook al duurt zo'n vakantie 3 weken!

Ik vind het super belangrijk dat mijn drugsgebruik niet ten koste van iets gaat. Het vervelende (maar tegelijk ook fijne) is dat dit bij mij niet het geval lijkt te zijn. Hierdoor zie ik geen reden om te minderen met drugs. Als ik uit ga en ik kan wat drugs nemen waardoor mijn avond er leuker op wordt, waarom zou ik dit niet doen? Ik heb het geld ervoor, mijn avond wordt er leuker op, ik heb de dag erna nergens last van. SO WHY NOT?

Daarom denk dat ik het fijn zou vinden om mezelf te laten testen. Stel nou daar komt uit dat mijn organen helemaal niet meer zo gezond zijn als ik denk. Dan heb ik ten minste een reden om te minderen.

• Like
Waarderingen: Bas

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik gebruik zo'n 2 a 3 keer in de week drugs. Het verschilt per avond wat voor drugs ik gebruik. Ik gebruik wekelijks ketamine/coke/GHB (en hasj/wiet). Hiernaast gebruik ik maandelijks 2cb, truffels, lachgas en xtc. En ik drink 5/6 dagen in de week alcohol. (incidenteel ook een andere drug als speed)

1x per week: keta, coke en GHB = 3x per week drugs
1x per maand: 2C-B, truffels, lachgas en MDMA = 1x per week drugs
Dat is dus ten minste 4x per week druggebruik, en dan rekenen we de speed nog niet eens mee. Daarbovenop ook nog (bijna) dagelijks wiet/hasj én alcohol.
Om te beginnen schat je je eigen drugsgebruik dus veel te laag in.

Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan naar gevolgen van zo veel drugs gebruiken, en hier vind ik echt de meest dramatische dingen. Van een beetje hoofdpijn tot hersenbloedingen, hartaanvallen en weet ik veel wat nog meer. Ik heb gelukkig nergens last van. Maar dit vind ik dus vreemd.

Het leuke van hersenbloedingen en hartaanvallen en zware hersenschade en zo is dat je het pas merkt wanneer je lijf al helemaal naar de tering is.
Volgens jouw redenering kan, bijvoorbeeld, een medewerker van een kerncentrale vrolijk door de reacter huppelen zonder stralingspak - hij hoeft zich pas zorgen te maken wanneer zijn ogen beginnen te bloeden. Zó werkt het natuurlijk niet met voorzorgsmaatregelen.

Ook heb ik 0 last van verslavingen.

Nóg niet *

Nu ben ik opzoek naar een manier dat ik mijn lichaam kan testen op gezondheid.

Je gaat naar je huisarts en vraagt hem dit.

Oh, en als je toch aan je gezondheid bezig bent: ga eens met een psycholoog praten. Niet lullig bedoeld, ik denk oprecht dat je er baat bij zult hebben.

Bas

Wijs gebruiker
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp je gedachte, maar ik weet niet of dit bij mij het geval is. Ik heb meerdere malen gehad dat ik financieel wat krapper zit en dan gebruik ik simpelweg gewoon geen drugs. Dit doe ik moeiteloos. Ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ga met familie, heb ik geen enkele moeite om geen drugs te gebruiken. Ook al duurt zo'n vakantie 3 weken!

Ik vind het super belangrijk dat mijn drugsgebruik niet ten koste van iets gaat. Het vervelende (maar tegelijk ook fijne) is dat dit bij mij niet het geval lijkt te zijn. Hierdoor zie ik geen reden om te minderen met drugs. Als ik uit ga en ik kan wat drugs nemen waardoor mijn avond er leuker op wordt, waarom zou ik dit niet doen? Ik heb het geld ervoor, mijn avond wordt er leuker op, ik heb de dag erna nergens last van. SO WHY NOT?

Daarom denk dat ik het fijn zou vinden om mezelf te laten testen. Stel nou daar komt uit dat mijn organen helemaal niet meer zo gezond zijn als ik denk. Dan heb ik ten minste een reden om te minderen.

Ja, dit bericht verduidelijkt wel even alles. Ik snap hoe je je voelt en wat je bedoelt. Want; waarom ook niet? Soms is dat ook vaak bij mij de vraag die ik mezelf stel. Want waarom doe je nu moeilijk, ga je twijfelen, etc. Echter wat je denk ik nog niet door hebt is dat dit gewoon signalen zijn van dat je verslavingsgevoelig bent. Dit heb ik ook, in zeer lichte vorm en wat overeenkomt met wat jij hebt.

Als jij iedere dag een reden hebt om te gebruiken, gebruik je, zolang het geld er voor is. Eenmaal op = het ook echt op. Zolang het kan, waarom ook niet.

Dit hierboven is wat het geval is, heb ik ook en misschien wel meerdere mensen, is ook niet erg. Maar denk eraan dat wanneer je bijvoorbeeld geen school meer hebt, je alleen woont of geen werk meer hebt; dat je dan ECHT iedere dag een reden hebt om wat te gebruiken. En dat is namelijk zorgelijk voor de toekomst, want het kan zo maar een verslaving worden. Ik durf ook daarom te wedden dat jij drugs die je over hebt na een festival ook niet durft weg te gooien of kan wegleggen. Het moet gewoon op en zodra het dan op is, haal je weer nieuwe bij het volgende festival.

Weetje, zolang dat festival bijvoorbeeld om de maand is, is er geen tot weinig zorgen tot paniek. Anders moet je echt gaan oppassen. Om die reden ga ik ook alleen maar naar festivals en heb ik mijn kroegenvrienden deels omgeruild in festivalvrienden. Ik sla die slappe alcohol avondjes over en ga alleen maar voor de festivals en ik raad aan jou aan dit ook te doen. Betreft hardcore & uptempo wat ik luister, lekker om de maand een festival en tussendoor alles volgen op social media. Dan bouw je spanning op, je verheugt je erop en zo wordt ieder festival een belevenis. (:

Als je je gaat laten testen op schade, zal je pas gaan stoppen met gebruiken als je schade constateert. En dan weet je niet hoe die constatering tot stand komt he! Tot die tijd is het een flauw excuus. Kan zijn dat die constatering wordt gedaan als ze je uit een auto trekken bij een boom omdat die beschadiging voor een black-out zorgde van een seconde.

Ik ben trouwens 20 en doe MBO en heb ondertussen zeer veel kennis over drugs, haha. Maar mijn ouders weten ervan en ik vraag me af of de jouwe dat ook weten? Zo ja, zorg dat ze er nog meer over te weten krijgen. Ik denk al dat dit het probleem oplost.

Laatst bewerkt:
Beste Fenrir,

Bedankt voor je reactie! Echter denk ik dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt en ik hoop dit hier te verduidelijken.

1x per week: keta, coke en GHB = 3x per week drugs
1x per maand: 2C-B, truffels, lachgas en MDMA = 1x per week drugs
Dat is dus ten minste 4x per week druggebruik, en dan rekenen we de speed nog niet eens mee. Daarbovenop ook nog (bijna) dagelijks wiet/hasj én alcohol.
Om te beginnen schat je je eigen drugsgebruik dus veel te laag in..

Met een schuine streep bedoel ik of en niet en. Ik bedoel dus niet met "Ik gebruik zo'n 2 a 3 keer in de week drugs. Het verschilt per avond wat voor drugs ik gebruik. Ik gebruik wekelijks ketamine/coke/GHB (en hasj/wiet)." Dat ik 1 avond ket pak, een andere avond coke, een andere avond GHB.
Ik onderschat mijn drugsgebruik dus niet.

Het leuke van hersenbloedingen en hartaanvallen en zware hersenschade en zo is dat je het pas merkt wanneer je lijf al helemaal naar de tering is.
Volgens jouw redenering kan, bijvoorbeeld, een medewerker van een kerncentrale vrolijk door de reacter huppelen zonder stralingspak - hij hoeft zich pas zorgen te maken wanneer zijn ogen beginnen te bloeden. Zó werkt het natuurlijk niet met voorzorgsmaatregelen.

Met "Van een beetje hoofdpijn tot hersenbloedingen, hartaanvallen en weet ik veel wat nog meer. " Bedoel ik alles wat daar tussen inzit aan gevolgen. Denk bijvoorbeeld aan hoofdpijn, k-krampen, slapeloosheid, concentratieproblemen, depressiviteit, misselijkheid etc. De voorbeelden hersenbloeding en hartaanvallen zijn twee uiterste. Ik begrijp natuurlijk dat je niet kunt redeneren "omdat ik nog geen hersenbloeding gehad heb, is er nog niks aan de hand". Maar dit doe ik ook niet.

Wat ik wel redeneer is: Ik heb geen last van buikkrampen, concentratieproblemen, slapeloosheid, hoofdpijn, depressiviteit, geheugenproblemen, problemen met plassen, psychische klachten, ontwenningsverschijnselen, benauwdheid enzovoorts enzovoorts.. dus vraag ik mij af hoe schadelijk mijn drugsgebruik nou echt is.

---

Ik denk wel dat ik jullie advies op ga volgen om naar de huisarts te gaan, om daar een algemene test te doen zoals acht.zes gedaan heeft. Een psycholoog vind ik nog een stapje te ver gaan (en te duur:upsidedown:)

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt voor je reactie! Echter denk ik dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt en ik hoop dit hier te verduidelijken.

Met een schuine streep bedoel ik of en niet en. Ik bedoel dus niet met "Ik gebruik zo'n 2 a 3 keer in de week drugs. Het verschilt per avond wat voor drugs ik gebruik. Ik gebruik wekelijks ketamine/coke/GHB (en hasj/wiet)." Dat ik 1 avond ket pak, een andere avond coke, een andere avond GHB.
Ik onderschat mijn drugsgebruik dus niet.

Oeps! :flushed: Fair enough. Excuses voor mijn onjuiste aanname!

Wat ik wel redeneer is: Ik heb geen last van buikkrampen, concentratieproblemen, slapeloosheid, hoofdpijn, depressiviteit, geheugenproblemen, problemen met plassen, psychische klachten, ontwenningsverschijnselen, benauwdheid enzovoorts enzovoorts.. dus vraag ik mij af hoe schadelijk mijn drugsgebruik nou echt is.

Tja, hier geldt nog steeds: de klachten die je ondervindt zijn symptomatisch van de ontstane schade. Je wordt pas depressief of insomnisch als je hormoonhuishouding om zeep is, en de oorzaak hoofdpijn ligt vaak ook in je serotoninegehalte. Blaasproblemen bij ketaminegebruik merk je pas als je epitheel al beschadigd is.
En zo kun je doorgaan. Elke klacht is een symptoom, van een beschadigd orgaan of een verstoorde lichaamsfunctie of een psychische imbalans. De truc is om je frequentie en mate van gebruik af te stellen op de risico's van het middel.

Ik denk wel dat ik jullie advies op ga volgen om naar de huisarts te gaan, om daar een algemene test te doen zoals acht.zes gedaan heeft. Een psycholoog vind ik nog een stapje te ver gaan (en te duur:upsidedown:)

Dat vind ik fijn om te horen! Hopelijk ben je nog 100% in orde :)

MDMAap

Belezen gebruiker
Ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ga met familie, heb ik geen enkele moeite om geen drugs te gebruiken. Ook al duurt zo'n vakantie 3 weken!

Alcohol, weliswaar sociaal aanvaard, is ook drugs. Dat weet je hè? En het kan net zo goed voor die roes zorgen.

Een psycholoog vind ik nog een stapje te ver gaan (en te duur:upsidedown:)

Bij een doorverwijzing vanuit de huisarts is een psycholoog in de meeste gevallen gedekt door je zorgverzekering.

Verder...
Zie ik dat de meeste reacties op dit topic best wel bot zijn, inclusief die van mijzelf. Dat is (in ieder geval vanuit mijzelf) niet lelijk bedoeld maar ik denk dat je de adviezen best ter harte kunt nemen.
Niemand hier is heilig en zegt dat je niets meer moet gebruiken, maar ik hoop dat je wel begrijpt dat jouw manier van gebruiken door velen als onverantwoord wordt gezien. En laten we eerlijk zijn, jij wilt toch ook nog een lange en gezonde toekomst? Liefst mét af en toe een lekker middeltje als uitspatting. Dat maakt het over het algemeen ook veel leuker.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat je er niets van merkt betekent niet dat het niet ongezond is, zowel lichamelijk als geestelijk. Ook als het nu allemaal prima lijkt te gaan; als je zo doorgaat haalt het drugsgebruik je vanzelf in en komt de klap extra hard.

ghfeesje

Newbie
Wat je zou kunnen doen is je drugsgebruik noteren in een klein dagboekje, dat heb ik ook gedaan in de periode dat ik vaak verschillende dingen gebruikte. Daarnaast hield ik bij hoe ik me voelde, ik deed dat door een cijfer te geven aan de ochtend, middag en avond, dan gaf ik een cijfer van 1 t/m 10 (1=super kut, 10=amazing). Je zou uiteraad, als je je zorgen maakt, altijd een check-up kunnen laten doen door je huisarts. Deze is vaak erg algemeen, maar voor je gemoedstoestand soms wel lekker. Ik kwam er toen ook achter dat ik een vitamine D tekort had.

Waar ik achter kwam dankzij mijn dagboekje en cijferlijst is dat speed een grotere invloed had op mijn emotionele welzijn dan ik had gedacht. Hierdoor heb ik mijn speedgebruik aangepast. Ook viel het me op dat ik geen negatieve gevolgen ondervond aan mijn GHB gebruik, waardoor ik me daar niet langer zorgen om ben gaan maken. Ik was namelijk veel bezig met "de norm" en wat "normaal" drugs gebruik was en ik had het gevoel alsof ik mijn gebruik moest verantwoorden.

Zolang jij geen negatieve gevolgen ondervind van je gebruik, zoals je beschrijft, zie ik geen rede tot blinde paniek. Houdt wel altijd een vinger aan de pols. Blijf je gebruik monitoren en bekijk het kritisch. Hou die maanden dat je niks gebruikt erin want die zijn zo belangrijk. Eet gezond, slaap voldoende, beweeg dagelijks en onderhoudt positieve sociale contacten. Meer advies kan ik je niet geven :wink:

Mercedesz

Belezen gebruiker
Vind je dat echt een serieuze vraag: Ben ik gezond?
Ik denk dat je het antwoord donders goed weet.. :thinking:

NEEN

Mercedesz

Belezen gebruiker
Het beste is gewoon een tijdje stoppen en het rustiger aan te doen met de drugs.
Gun je lichaam wat rust die het verdiend en doe drugs gewoon heel af en toe.
Ik heb er genoeg mensen aan onderdoor zien gaan en dat gun ik je echt niet.

Mercedesz

Belezen gebruiker

Zo moet je niet denken. Je moet het JUIST zien te voorkomen om iets te krijgen en niet als je in het ziekenhuis bent, dat er van alles mis blijkt te zijn, om dan nog eens te stoppen.. Dan kan het heel goed zijn, dat het al te laat is. Als ik jou hoeveelheden bekijk en wat je allemaal gebruikt, schrik ik enorm van en vind ik het enorm zonde omdat je juist wel kan stoppen. Natuurlijk mag je wel eens een keer een lijntje nemen of een pilletje of wat dan ook. Maar met mate en niet elke dag aan de drugs/alcohol zitten maar gun je lichaam gewoon eens een halfjaar/jaar rust. Het kan ook zo maar zijn dat je van alles hebt maar daar niks van merkt, juist omdat je alcohol drinkt en drugs gebruikt en daardoor voel je misschien geen pijnen of wat dan ook en dat is juist het gevaarlijkste. Ik vind het ook onmogelijk dat je zeg niet verslaafd te zijn, want als je dat niet was, gebruikte je nu niet zoveel en zovaak en dacht je na over de gevolgen. Maar je moet echt niet denken, dat dit jaren goed blijft gaan, want op een dag gebeurt er iets en dan ben je te laat en is er geen way back. Ook over je XTC/MDMA gebruik, maak ik me ook best wel zorgen, ook al ken ik je niet. Want de 3 maanden regel zoals @acht.zes eerder had aangegeven is er namelijk niet voor niets en dat is echt niet iets om mee te spelen. Laat er in ieder geval 6 weken tussen, als je het niet kan laten, om zo veel mogelijk schade te beperken. Ik had ook een hele goede vriend, die van alles ging gebruiken en lachte altijd dat hij nooit klachten had. Tot op de dag dat hij een hartaanval kreeg en hij alleen thuis was. Niemand die hem kon redden en nu is hij er niet meer en krijg ik hem ook nooit meer terug. Ik heb altijd tegen hem gezegt: Hou er gewoon mee op want, het brengt je niks verder en je gaat er helemaal kapot aan, ook al heb je dat zelf nu niet door. Hij zij met een glimlach op zijn gezicht: Ik gebruik wel wat minder, maar dat was dus niet het geval. Denk vooral om de mensen om je heen die je zullen moeten missen, omdat jij het nodig vond om zoveel te gebruiken en dat je het had kunnen voorkomen. Ik wil je absoluut niet de afgrond in trappen, maar ik wil dat ook gewoon jij normaal met drugs omgaat en al die ellende niet hoeft te krijgen.

Denk er gewoon goed over na en wees niet eigenwijs om wel door te gaan.
Neem het nou maar gewoon van me aan!

Groetjes,

Dennis.

Bovenaan