België loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit The Guardian artikel

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
België loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit artikel uit The Guardian:

De druk op rechters neemt ernstige proporties aan. Ze moeten geregeld, en steeds vaker, verblijven is safe-houses. Het Gerechtshof in Antwerpen wacht al twee jaar op scanners om mee naar binnen genomen tassen te kunnen controleren,

Rotterdam is naast Antwerpen de belangrijkste invoerhaven voor cocaine. Ik heb gelukkig nog niet gehoord over een vergelijkbare druk op de Rotterdamse Rechtbank.

Kordie

DF-koning
Die criminelen, de allergrootste, deinzen nergens voor terug. Helaas zijn we in die wereld beland.

SoulAssassins

Badass junkie
Kartels komen deze richting in omdat het belangrijke knooppunten zijn voor distributie van drugs.
En vrij simpel om het vanuit daar te verschepen naar andere eu landen,Roosendaal is daar een goed voorbeeld van als grensstad.

Het gaat er hier al vrij agressief aan toe ,dus ik hou me hart vast als het escaleert.

Lemmy

Badass junkie
Kartels komen deze richting in omdat het belangrijke knooppunten zijn voor distributie van drugs.
En vrij simpel om het vanuit daar te verschepen naar andere eu landen,Roosendaal is daar een goed voorbeeld van als grensstad.

Het gaat er hier al vrij agressief aan toe ,dus ik hou me hart vast als het escaleert.

En toch blijft men maar verder gaan met repressie. Nu is er een wetsvoorstel om recreatieve harddruggebruikers een boete op te leggen van 500 euro.

Dat zal de kartels in Mexico leren!

Lemmy

Badass junkie
België loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit artikel uit The Guardian:

De druk op rechters neemt ernstige proporties aan. Ze moeten geregeld, en steeds vaker, verblijven is safe-houses. Het Gerechtshof in Antwerpen wacht al twee jaar op scanners om mee naar binnen genomen tassen te kunnen controleren,

Rotterdam is naast Antwerpen de belangrijkste invoerhaven voor cocaine. Ik heb gelukkig nog niet gehoord over een vergelijkbare druk op de Rotterdamse Rechtbank.

Dat komt ook omdat er hier in België buitensporig veel middelen gaan naar de "war on drugs". Men kent hier maar twee prioriteiten: drugs en verkeerscontroles. Men moet dus niet zeuren over hoge werkdruk of hoe je het ook wil noemen. Uiteraard met druggerelateerd geweld worden aangepakt, maar dat moet het anders ook.

BrieMetDeBril

Badass junkie
En toch blijft men maar verder gaan met repressie. Nu is er een wetsvoorstel om recreatieve harddruggebruikers een boete op te leggen van 500 euro.

Dat zal de kartels in Mexico leren!
Zolang er geen dienst is die dit kan en of wil bestrijden zou ik me geen zorgen maken.
Het gaat heel slecht met justitie op straat enzovoort.
Als ikzelf agent zou zijn, zou ik voor dat salaris helemaal niet met dit soort zaken bemoeien, dat is ook weer een discussie waard.
Ik denk dat her weer een bureau oplossing word en het uitvoeren niet gaat plaatsvinden.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Nee ik hoop het ook niet. Toont toch vooral aan hoe doorgedraaid obsessief men omgaat met dit onderwerp.
Bevechten van drugs en gebruikers, daar kan iemand die wil tonen niets te verbergen te hebben, heeft zich veilig achter scharen. Poehh ...

Het is een "mooie" afleidingsmanoeuvre (van beide kanten).

Men moet de gebruiker die niemand lastig valt ook gewoon met rust laten.
Mee EENS ! (Uiteraard !)

Bovenaan