Beiden ziek, zelf iets fout gedaan?

Erna

Newbie
Afgelopen maandag heb ik voor €10 PP (wiet) gekocht op aanraden omdat het voor ons beiden al 10 jaar geleden was dat we voor het laatst hadden gerookt, dit was bij een goede coffeeshop.
In het verre verleden hebben we beiden best wel de nodige joints gerookt alleen zelf nooit gedraaid. Wel was het voorheen mijn taak om de vloeitjes aan elkaar te plakken maar dat hoeft tegenwoordig ook niet meer :P
De hoeveelheid zou zijn voor 3 á 4 joints en aangezien we 1 joint zouden delen heb ik het verdeeld in 3 partijen en afgelopen dinsdag hebben we de eerste aangestoken.
Geen van ons 2 voelde er iets van tot 5 minuten na die tijd. Binnen 20 minuten lagen we in bed, beiden ziek net of je straal bezopen was, duizelig, dubbele tong, dubbel zien , een smaak of je teveel kersenbonbons hebt gegeten, noem maar op de hele handel. Vroeger rookten we joints na een avond flink stappen en voor de zekerheid hadden we nu niet meer dan 2 biertjes gehad.
Mijn partner was er ook benauwd bij, hij durfde niet te gaan slapen en het heeft ruim 4 uur geduurd voor hij weer wat beter was. Geen van ons is dit in het verleden ooit gebeurd terwijl we toch regelmatig hebben gerookt, ook samen met die-hards. Hebben wij iets fout gedaan bij het draaien? Gewoon onze eigen halfzware shag gebruikt terwijl we eigenlijk meestal zware Van Nelle roken......
Bij het verkruimelen kwam er een ietwat zure lucht vrij, geen idee of dat zo hoort en ook de joint kon je niet echt ruiken na het aansteken. Als mijn moeder er zou zijn geweest zou ze geen idee hebben gehad :P

Kan iemand ons zeggen of wij iets fout hebben gedaan? Er ligt nog wat maar op dit moment heb ik toch het gevoel om het in de purkebak te gooien en er vooral definitief van af te blijven :(

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Vrij duidelijk gevalletje van te veel gehad. De wiet is aardig sterker geworden sinds 10 jaar geleden, als ik een derde gram oprook binnen korte tijd word ik ook zo ziek. Als je het gewend ben kan het wel, maar als het zo lang geleden is gewoon rustiger en minder roken.

3 hijsjes nemen en dan wegleggen. Kwartiertje wachten en kijken wat het effect is en dan eventueel weer nemen...

Erna

Newbie
Snap het.
Ik ging af op wat me verteld werd, dat de hoeveelheid voor 3 á 4 joints was en ze wisten het van die 10 jaar. We gaan het zeker nog eens proberen maar dan echt wel met een stuk minder. Bedankt! :)

green haze2

Experimenterende gebruiker
Ik bedoel dit niet om stoer te doen, laat dat even duidelijk zijn
maar als ik wiet rook, dan rook ik meestal een pure joint van
0.8-1g en dan meestal gewoon niks speciaals, northern lights of white widow
Ik snap echt niet dat je van 0.3g of iets dergelijks stoned of high kunt raken?
Ik weet niet of ik een tolerantie heb opgebouwd (blow zon 3-4x per week)
maar ook toen ik net begon met blowen rookte ik net zoveel?
lijkt me daarom om sterk dat je te veel hebt gerookt, als ik uit eigen ervaring spreek.
Ben trouwens 1.80m en 75kg, dus ook niet erg groot ofzo

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
green haze2 zei:
lijkt me daarom om sterk dat je te veel hebt gerookt, als ik uit eigen ervaring spreek.
Je bouwt zeker een tolerantie op met 3 a 4x per week, volgens mij gebeurt dat al als je 1 per week rookt...

Ik heb een tijdje dagelijks geblowd en toen kon ik dat ook makkelijk hebben. Sinds ik geminderd ben (nu nog eens per week ongeveer) kan ik helemaal niks meer hebben en draai ik er makkelijk 5 of 6 uit een gram.

Verder kan het behoorlijk schelen per persoon hoe sterk het effect is.

Absurd

Experimenterende gebruiker
green haze2 zei:
Ik bedoel dit niet om stoer te doen, laat dat even duidelijk zijn
maar als ik wiet rook, dan rook ik meestal een pure joint van
0.8-1g en dan meestal gewoon niks speciaals, northern lights of white widow
Ik snap echt niet dat je van 0.3g of iets dergelijks stoned of high kunt raken?
Ik weet niet of ik een tolerantie heb opgebouwd (blow zon 3-4x per week)
maar ook toen ik net begon met blowen rookte ik net zoveel?

Uiteraard bouw je een tolerantie op. Je kan mij niet vertellen dat jij de eerste keer dat je wiet ging roken gelijk een pure joint van een gram ging roken? Mensen die niet blowen kunnen vrij snel te veel roken. Als jij een beginner een gram in 1 keer laat roken ligt die op de grond te kotsen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Ik heb een tijdje dagelijks geblowd en toen kon ik dat ook makkelijk hebben. Sinds ik geminderd ben (nu nog eens per week ongeveer) kan ik helemaal niks meer hebben en draai ik er makkelijk 5 of 6 uit een gram.

Hier net hetzelfde :stoned: , lekker voordelig.

DevilWish

Newbie
SmartieAndMe zei:
Vrij duidelijk gevalletje van te veel gehad. De wiet is aardig sterker geworden sinds 10 jaar geleden, als ik een derde gram oprook binnen korte tijd word ik ook zo ziek. Als je het gewend ben kan het wel, maar als het zo lang geleden is gewoon rustiger en minder roken.

3 hijsjes nemen en dan wegleggen. Kwartiertje wachten en kijken wat het effect is en dan eventueel weer nemen...
Dat denk ik ook. Het is sowieso veel anders dan vroeger, de eerste keer dat ik een fatsoenlijke joint had hier in België (kom uit Bulgarije) was ik niet 'slecht gegaan' maar ik dacht wel ff van woooowww wa is dat :openmouth: Dus ik denk dat het dat was. Ik rook jaren en als ik ff niet heb gerookt rol ik zelf wa pinniger terwijl ik het al jaren doe. Dus bij de volgende als jullie nog zin hebben na deze voorgeval natuurlijk gewoon wa minder er in gooien :wink:

Bovenaan