Beginners spul

Hee mensen!

Ik wil gewoon eens iets gaan proberen uit de koffieshop. Ik ben echt een beginner, dus kunnen jullie me misschien iets makkelijks/goedkoops aanraden? En rond welke prijzen zitten softdrugs zoals redelijke hasj en wiet.

Bij voorbaat dank,
De Tullamore Dude

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Wacky zei:
Een voorgedraaide joint, 3 euro.

Je kunt zelfs nog kiezen uit wiet of hasj! :beer:
Mits de shop zijn voorraad tenminste bijhoud. :openmouth:

Probeer vogeltjes, puntjes, ketama of diamond hasj. In veel shops de lichtste hasj.
Bij wiet is vaak de thai wiet, skunk, nederwiet en purple.
Is normaal 4 tot 5 euro per gram. Voor de sterkere betere wiet/hasj betaal je gouw 10 euro per gram. Goeie hasj is vaak duurder dan goeie wiet.

En ongeveer hoe duur is die met hasj? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het effect van hasj veeeeel relaxter is.

Bedankt voor jullie hulp tot dusver!

timmaniac

Bewuste gebruiker
koop een pijpje van 3 euro bij de smartshop.

koop een lekker grammetje hash (polm, of vraag de coffeeshophouder naar iets lekkers).

met puur roken doe je veel langer met je stuff, dus goedkoper+ je hebt de schadelijke effecten van de tabak niet. (ik houd persoonlijk ook totaal niet van het effect van tabak, zeker niet in combinatie met wiet, maar als je een roker bent zal je waarschijnlijk een joint lekkerder vinden.) Van puur roken wordt je ook veel sneller stoned :grin:

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik heb wel laatst hier in een topic gelezen, dat hasj roken door een puurpijpje niet echt DE shit is. Ik zou je aanraden om de wiet/hasj mee naar huis te nemen of ergens anders heen. In de shop word ik veeeel sneller stoned en af en toe ook niet chille stoned, maar erg lichamelijk ongemakkelijk, door de warmte, slechte lucht enzo. Thuis (mits je nietmeer thuis woont of iets in die richting) kun je in vertrouwde omgeving lekker stoned worden. Alleen heb je dan maar 1 persoon nodig die kan draaien.

Van hasj raad ik je: Zero.
Van wiet raad ik white widow als doorsneewiet met goede kwaliteit aan.

Succes ermee!

buzzrider

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
Wacky zei:

Probeer vogeltjes, puntjes, ketama of diamond hasj. In veel shops de lichtste hasj.
Is normaal 4 tot 5 euro per gram. Voor de sterkere betere wiet/hasj betaal je gouw 10 euro per gram. Goeie hasj is vaak duurder dan goeie wiet.
Koop in ieder geval niet de thai wiet, niemand die ik ken heeft daar een zak van gevoeld. Als beginner zou ik gewoon een white widow kopen van rond de 7 à 8 euro / gr. . Je snapt zelf al wel dat de kwaliteit meestal een prijs heeft dus kies zelf je sterkte. :wink:

geekos

Bewuste gebruiker
koop gwn wat wiet als je het eens wil proberen, koop zkr niet boven 10euro/gr zouk zeggen

als je in het binnenland van nederland woont denk ik dat je zelfs niet boven de 8euro/gr moet kopen als je een beginnende smoker bent maar dat is ook maar een pure gok, ken de prijzen niet zo goed. Heb wel eens super skunk van 6eur/gr gekocht in den haag toen ik nog niet zo lang blowde en manman, wat een wietje :smoke: knalrode ogen en oldskool trippen op wiettttttt, best wel h@rd

Flaffie

Wijs gebruiker
Gruiswiet is het goedkoopst, je wordt er zeker wel stoned van als je nog geen ervaring hebt.
3 euro p. gram.
Je hoeft het niet te grinden (verkruimelen) want het is al helemaal vermalen. Het is zo goedkoop omdat het eigenlijk afval wiet is maar je wordt er zeker wel stoned van.
Is alleen niet in elke coffeeshop te verkrijgen.
White widow of Skunk zijn de normale prijs wiet. zo'n 6 euro p. gram.
Draai gewoon een dikke joint, Je hoeft hem niet helemaal op te smoken want dat lukt je waarschijnlijk toch niet gelijk, de eerste keer.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
buzzrider zei:
DrippTone zei:
Wacky zei:

Koop in ieder geval niet de thai wiet, niemand die ik ken heeft daar een zak van gevoeld. Als beginner zou ik gewoon een white widow kopen van rond de 7 à 8 euro / gr. . Je snapt zelf al wel dat de kwaliteit meestal een prijs heeft dus kies zelf je sterkte. :wink:

Helemaal mee eens, maarjah de TS wil beginners spul, shit wiet :tearsofjoy: thai dus.

Extisi

Wijs gebruiker
Ja, ik rook soms nog steeds voorgedraaide. Als ik net geen vijf euro heb, of als ik geen zin heb om te draaien.:)

Ape

Badass junkie
Extisi zei:
Ja, ik rook soms nog steeds voorgedraaide. Als ik net geen vijf euro heb, of als ik geen zin heb om te draaien.:)
Maak maar eens open die joint, zit niks in, haal dan 2,50 of spaar nog effetjes voor 5 :P

cropp

Badass junkie
Tullamore Dude zei:
En ongeveer hoe duur is die met hasj? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het effect van hasj veeeeel relaxter is.

Bedankt voor jullie hulp tot dusver!

hash is als voorgedraaide meestal even duur, als je naar de grotere shops gaat zoals de grass company dan kunnen de prijzen varieren tussen de 2,50 en de 4,50, neem iets wat je lekker vind, en ga op de prijs af, als je niet te ervaren ben pak dan geen voorgedraaide hash van 4,50

van wiet word je relax, blij en lui, van hash krijg je lachkicks, raak je opgefockt, iritant, en vlot

geekos

Bewuste gebruiker
cropp zei:
van wiet word je relax, blij en lui, van hash krijg je lachkicks, raak je opgefockt, iritant, en vlot
Mja, kga niet volledig akkoord met die beschrijving maar blij en lui bij wiet is zeker en vast correct :stoned: hasj-gevoel kan ik niet echt omschrijven, tis iets vreemds, ge denkt veel meer na over vanalles is het enige maar dat kan je ook bij meeste soorten wiet zetten

maar lachkicks en vlot vs opgefockt en irritant? wel al veel gehoord dat mensen er hoofdpijn van krijgen

nicolai

Wijs gebruiker
met hasj op blijf ik vooral een stukje actiever dan met wiet op. ook gaat mijn creativiteit omhoog en ik wordt er zeker niet irritant van.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Van wiet word ik altijd heel erg loom, langzaam qua denken, lui en blij. Heerlijk gevoel vind ik dat.

cropp

Badass junkie
ik word van wiet juist veel creatiever, ik teken veel, maar nooit met hash op

en met iritant bedoel ik iritant voor mijn omgeving

Spatzi

Belezen gebruiker
Kigh zei:
Ik heb wel laatst hier in een topic gelezen, dat hasj roken door een puurpijpje niet echt DE shit is.

Hoei, daar kan ik me niet echt in vinden hoor! Ik rook zowel wiet als hasj door m'n puurpijpje en 't is allebei prachtig! Alleen doe ik de hash als ik er echt even lekker de tijd voor neem, terwijl wiet altijd even tussendoor kan. De hash komt toch net even wat harder binnen en blijft me ook wat langer gezelschap houden. Ik vind 't alleen minder lekker smaken dan wiet, helaas. :stoned:

Bovenaan