bad trip truffels

tessje1

Newbie
Hallo,
Ik heb anderhalve maand geleden samen met mn beste vriend truffels genomen. Ik zelf had het al eens gedaan maar hij niet en hij wou het zo graag eens doen. Ik had hem nog gezegd dat hij het beter een andere keer kan doen want hij had net stress gehad van zn examen week. Maar nee hij wou het zo graag, dus wij truffels gehaald en genomen. Hij meer dan mij. Bij mij ging het goed maar bij hem niet hij had een bad trip. Hij heeft 7uur lang diep erin gezeten daarna heeft hij helemaal niet meer kunnen slapen en was hij heel angstig. Ik zag aan hem ook de volgende dag dat hij zich niet goed voelde maar hij praate er heel erg over heen. Hij was na dat weekend een week weg gegaan op vakantie en was er niks aan de hand. Toen hij weer thuis kwam werd hij eerst ziek en kreeg last van hart kloppingen en hij kon niet meer slapen althans heel moeilijk hij werd steeds wakker heel angstig. Nu ander halve maand later voelt hij zich nogsteeds niet goed hij is angstig,slaap problemen. Ik zeg dat hij naar de dokter moet gaan maar hij is zo eigenwijs. Ik zou niet weten wat ik moet doen maak me zorgen heeft er iemand tips? En kunnen dit blijvende schade zijn?

*Schizophrenic*

Experimenterende gebruiker
Daaraan kan het niet liggen, truffels in zeer hoge dosering zijn roesmiddelen en de volgende dag heb je dan de klassieke nevenwerkingen als hoofdpijn en een licht katerig gevoel, toch wel minder erg dan een alcoholkater.

Maar slechte examens dat blijft je vriend mentaal 'meesleuren' tot het einde van de herexamens. Praat erover met je arts, een dokter is zelf zeer hoog opgeleid en kent dit fenomeen !

tessje1

Newbie
@schizophrenic

oh oke, ja voor dat hij truffels had gebruikt slikte hij ook veel xtc vooral in het weekend en tijdens zn examen week veel ritalin dus daar zou het dan eerder aan liggen of niet?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
tessje1 zei:
Ik zou niet weten wat ik moet doen maak me zorgen heeft er iemand tips? En kunnen dit blijvende schade zijn?

Dat het blijvende schade is kan je nooit echt van te voren weten. Lichamelijk zal er niet veel met hem aan de hand zijn maar het kan dat hij psychologisch een klap heeft gekregen. Om dat te verwerken kan je beter naar professionals gaan, ze zijn opgeleid om hiermee om te gaan. Je psyche is gewoon heel kwetsbaar, vooral als je in een stressvolle situatie zit. Om hiermee gaan rond te lopen helpt je niet, dus ik zou hem op het hart drukken dat hij naar een dokter ermee moet gaan.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
tessje1 zei:
oh oke, ja voor dat hij truffels had gebruikt slikte hij ook veel xtc vooral in het weekend en tijdens zn examen week veel ritalin dus daar zou het dan eerder aan liggen of niet?

Tja, het kan zijn dat hij uitgeput is. Zijn serotonine en zijn dopamine zijn flink uitgeput als hij die middelen heeft misbruikt. Dat kan natuurlijk flink meewegen waarom hij zich zo voelt. Ik zou hem in ieder geval zeggen dat hij geen drugs meer moet gebruiken de komende tijd, dat maakt het alleen maar erger.

tessje1

Newbie
Pandan zei:
Tja, het kan zijn dat hij uitgeput is. Zijn serotonine en zijn dopamine zijn flink uitgeput als hij die middelen heeft misbruikt. Dat kan natuurlijk flink meewegen waarom hij zich zo voelt. Ik zou hem in ieder geval zeggen dat hij geen drugs meer moet gebruiken de komende tijd, dat maakt het alleen maar erger.

Oke bedankt!!

Bovenaan