• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

bad trip op paddo's

troebadoer

Bewuste gebruiker
Drug: Paddo's
Locatie: Studentenhuis van een vriend, op een kamer van een huisgenoot
Datum: 06-10-07

Allereerst even dit: Ik ben 19 jaar, en dit zou mijn eerste trip worden. Ik had tot nu alleen wiet / hasj gebruikt. Ik en R. waren al enige tijd geintereseerd in paddo's. Ik weet helaas niet meer welke soort ik had, ik weet wel dat we het in de smartshop gekocht hadden, en we hebben er thee uit getrokken. Het was een normale portie voor 2 personen, dus zon bakje van wat... 30 gram ofzo.

17:00: De huisgenoot van R. had al enige ervaring met paddo's en zij heeft ze dus voorbereid ( koken, afgieten, 10 min. laten trekken ). We hadden het goedje over 4 kopjes verdeeld, zodat we niet meteen heftig gingen.

17:30: Het eerste kopje werd naar binnen gewerkt. Dit begon na een paar minuten al te werken, we kregen ongelofelijke lachkicks. Voor de rest niet veel visuals, alleen lachkicks. Na een uurtje lachen besloten we even naar de coffeeshop te gaan. Eenmaal buiten begon de trip wat heftiger te worden, maar niks spectaculairs. De lachkicks waren er nog steeds. In de coffeeshop ging ook nog alles goed, de mensen dachten dat we gewoon uber stoned waren ofzo.

19:00: Rond 7 uur kwamen we terug en zaten we weer op de kamer van dat meisje. Na een joint gedraaid te hebbe ( wat veel moeite kostte ) zag ik het licht van de lamp op de muur dansen. Ik kreeg er weer ongelofelijke lachkicks en deelde mijn ervaring met R. R had deze effecten niet, maar moest toch lachen omdat ik dit wel zag.

21:00 Nu begon de meligheid langzaam weg te gaan. R en ik waren heel enthousiast over de effecten, dus besloten we snel om dat 2e kopje te gaan pakken. Deze ging er bij mij al wat sneller in ( 1 slok lol ). Toen maakte ik een grote fout: ik pakte het pannetje met de 'verschrompelde' paddo's en begon met een vork de resten uit de pan te halen en te consumeren. R. nam genoegen met alleen het kopje.

21:15 Na een kwartier begon mijn bad trip. Het begon allemaal met de hond van dat meisje ( waavan de kamer was en die dus ook de paddos had klaargemaakt ). Deze kwam gewoon naast me liggen op de bank.
Ik keek naar hem en het leek alsof hij steeds groter werd, hij begon te 'koken' en het leek alsof er allemaal insecten onder zijn huid kropen. Even later sloeg dit ook over op mijn eigen lichaam en ik begon te schreeuwen dat er dus insecten onder mijn huid kropen.

21:30 ( vanaf nu weet ik de tijden niet meer ).

R. begon mij te kalmeren, en zei telkens "rustig rustig, je begint bad te gaan, denk aan leuke dingen', maar dit hielp niet. Nadat R. de hond naar buiten had geschopt, werd alles weer normaal. Ik bedankte hem hiervoor en zei tegen hem dat ik me nog nooit zo angstig had gevoeld. Na het uitspreken van deze woorden begon de tafel die voor mij stond te draaien, echt super hard. Toen begon de hele kamer te leven, en ik merkte aan mezelf dat ik begon te zweten en te trillen. R. merkte dit ook en gaf mij een glas water, hij probeerde me tevens uit de bad trip te praten.

In de 4 uur die mij nog te wachten stonden heb ik de vreselijkste dingen gezien en meegemaakt. Ik heb voor de spiegel gestaan en mij afgevraagd wat mijn doel op aarde was. Ik ben in deze 4 uur ook totaal onbereikbaar geweest, het bleek dus dat R. dingen gezegd heeft tege mij en dat ik totaal niet reageerde hierop. Verder ben ik ook uitmezelf getreden en zag ik ons zitten van boven uit de kamer. Als ik R. aankeek was de helft van zijn gezicht weg. Ik kon me dus ook niet meer herrineren dat ik paddos had gebruikt dus ik dacht dat alles echt was.

Ongeveer na 3 uur bad trippen werd de kamer helemaal zwart en het leek alsof ik naar beneden viel, en ik kon er niks aan doen. Tot het moment dat ik op de PC een reclame foto zag van het programma Dr.Phil. De hele kamer was nog steeds zwart en ik zag overal vuur en lijken liggen, behalve bij de PC. Het leek alsof het licht van de monitor steeds groter werd en ik zag die kop van dr phil ook steeds groter worden ( het blijkt ook dat ik minimaal 20 keer uitgesproken heb "dr phil is chill".
Even leek het goede te overwinnen want inmiddels was de helft van de kamer hemels verlicht en de lijken begonnen af te nemen. Helaas, toen kwam de screensaver: BOEM, HELE SCHERM ZWART. Het helse gevoel wat ik toen kreeg is niet te beschrijven dus doe ik hier ook geen poging toe.

Het blijkt ook dat ik redelijk aggresief geweest ben tegen R. en dat ik een paar keer op een kwade toon zei "DOE HET GELUID VAN DE TV UIT" ..
of "GEEF ME WATER". Toenk naar de WC liep dacht R. dat ik naar buiten wou gaan, dus hield hij mij tegen. Ik heb hem toen ook een mep verkocht, en ben door gelopen naar de wc ( waar ik vervolgens 15 minuten heb gestaan)

Na 4 uur begon ik langzaam weer besef te krijgen en zei ik tegen R.
"ik ben terug, ik ben terug" , waarop R. mij aankeek en vroeg " Weet je het zeker" ? . Vervolgens zakte ik weer terug op de bank en zag hij aan mijn gezicht dat ik nog steeds in een nachtmerrie zat. Dit proces heeft zich zeker 8-10 keer herhaald. Ik weet nog goed toen ik dus echt helemaal uit de trip was ( dit leek voor mij binnen een seconde te gaan, van bad ineens weer goed ) sprak ik weer uit "ik ben terug". Ik merkte dat R. hier niet op reageerde, dus ik liep naar hem toe en zei weer "hey ik ben er weer".

R zag aan mijn ogen dat ik dit keer normaal leek, en hij vroeg me "hoe heet ik" ? ( het bleek achteraf dat hij dit vaker gevraagd had en ik dat ik telkens zei " weet ik veel, wie ben jij dan" ). Ik zei dus " R!!". Toen begon ik R te vertellen wat ik had meegemaakt.

Ik wist niet alles meer precies, maar toen R begon te vertellen wat ik gedaan had kwam alles weer terug.

Ik weet wel dat ik nooit meer dit spul ga gebruiken, die angst wat ik voelde had ik nog nooit gevoeld.

Iemand suggesties / ideeen over hoe het kwam dat bad ben gegaan?

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sow, klinkt heftig hey. Ik denk dat je een beetje bent overrompeld door de effecten omdat je opeens zo hard ging. Hierdoor kan je angstig worden. Hoeveel had je nou precies op? 4 kopjes? 1 portie?

Delirium

Badass junkie
Balen dat je eerste paddo-ervaring zo gelopen is! Er is moeilijk een verklaring voor te geven. Je kan je niet zo lekker gevoeld hebben, niet op je gemak bij die persoon of op die locatie, recentelijke gebeurtenissen waardoor je je niet relaxt voelt, verborgen angsten, etc.

Maargoed, shit happens. Hoe vreselijk dit geweest is, zo mooi kan een paddo trip ook zijn! :hearteyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
tsja.. je zegt het zelf al.. teveel voor de eerste keer.
In je eigen geest kan soms veel leven, mischien voelde je je toch niet zo goed? problemen ofzo? of mischien niet genoeg geslapen?

Jammer dat je het niet nog een keer gaat doen, paddo's kunnen heel erg mooi zijn. Maar zoals je nu zelf meegemaakt heb ook heel erg beanstigend. Wel gek dat je zo heftig reageerde van half portie...

Mischien is het ook niet zo chill om in een kamer te blijven, soms krijg je dan zon opgesloten gevoel. Ga naar een mooi bos of park, daar heb je vaak toch meer goeie 'vibes' dan in een kamertje.

azgaza

Badass junkie
Psychotische aanleg ofzo?
Klinkt niet als normaal effect voor paddo's, dus minder dan één bakje en toch zo'n ervaring? Met dergelijke hallucinaties en vergeten dat je iets op hebt?

troebadoer

Bewuste gebruiker
Tja, die vent in de smartshop zei dat 1 bakje voor 2 personen was, en ik had dus een halve portie op.

Ik denk niet dat ik psychotisch of wat dan ook ben, want ik heb ( zover ik zelf weet ) weinig zorgen in mijn leven. Thuis geen stress, op school gaat het goed, heb goede vrienden.

Het enige wat ik me zelf kan bedenken is, is de locatie, want dat meisje dat alles voor ons geregeld had zou eerst zelf ook meedoen, maar net voor we het middel namen zei ze opeens 'ik ben zwanger, ik kan het beter niet doen'.

Nog een factor is dat ik de avond ervoor verhalen over dat meisje had gehoord. Ik weet ook dat ze zelf heroine dealt en ik had gehoord dat ze met jonge meisjes ( 15-16 jaar) op stap ging en alles betaalde voor hun ( ze is zelf 24 ) en vervolgens dat ze die zatte meisjes dus voorstelde aan andere jongens blablala je weet wat ik bedoel.

Dus de locatie lijkt me het enige wat mijn bad trip veroorzaakt zou kunnen hebbe, die jongen waamee ik het gedaan heb ken ik al 8 jaar en is zolang al mijn beste vriend.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
hmm klinkt idd niet als goeie setting, lijkt me beetje ongemakkelijk dan.
Maar dat het zulke hallicunaties getriggerd zou hebben lijkt me sterk. Denk toch dat je bepaalde aanleg voor hebt dan..

Hoe is het nu na je trip? merk je nog iets aan jezelf ofzo?

troebadoer

Bewuste gebruiker
Nou, ik moet zeggen dat het gister toen ik thuis kwam even kut ging. Toen ik mijn ouders zag leek het alsof de omgeving weer begon en ik kreeg een angstig gevoel ( niet zo erg als in de trip ) maar na mezelf ervan te overtuigen dat het tusse de oren zit ging alles weer goed. Ik zit nu op school en vandaag heb ik niet meer van dit soort gevoelens gehad.

Toen ik gisteravond een joint gerookt had leek het ook even slecht te gaan, maar ik denk zelf dat het een soort flashbacks zijn. Voor de rest voel ik me niet ongemakkelijk .

azgaza

Badass junkie
troebadoer zei:
Nou, ik moet zeggen dat het gister toen ik thuis kwam even kut ging. Toen ik mijn ouders zag leek het alsof de omgeving weer begon en ik kreeg een angstig gevoel ( niet zo erg als in de trip ) maar na mezelf ervan te overtuigen dat het tusse de oren zit ging alles weer goed. Ik zit nu op school en vandaag heb ik niet meer van dit soort gevoelens gehad.

Toen ik gisteravond een joint gerookt had leek het ook even slecht te gaan, maar ik denk zelf dat het een soort flashbacks zijn. Voor de rest voel ik me niet ongemakkelijk .

Met paddo's is het wel normaal dat je tijdens het blowen in de dagen/weken er vlak na korte flashback achtige ervaringen hebt.

Delirium

Badass junkie
De TS had ook nog de resten van de paddestoelen uit de pan naderhand nog opgegeten, dus hoogstwaarschijnlijk heeft hij wel meer dan één portie binnen gekregen :wave:

Hype

Bewuste gebruiker
loverboy (in dit geval lovergirl) achtige praktijken + heroine delen = goed recept voor BAD vibes, beter pak je een mogelijke volgende keer een plek waar je je echt heel erg thuis voelt. Bij jezelf thuis of misschien bij een hele goede vriend waar je echt lekker in je vel zit. Ik zou zeker ook niet lekker in m'n vel zitten bij zo iemand thuis. En let meer op je dosering.

KoxBox

Badass junkie
Kimmerd zei:
GOSH, hmm ..laat me toch wel ff denken , aan het willen gebruiken van paddos..

Lees misschien ook eens de topics waar het wel goed gegaan is... :grin:

En zolang je niet overdrijft in de hoeveelheid en je een goede set en setting hebt is er al veel minder kans op dit soort dingen.

Een verwittigd tripper is er twee waard...

hallotje

Bewuste gebruiker
Zo he ik wist dat paddestoelen zulke effecten konden hebben... Ik zal dan maar rustig aan doen met de paddestoelen als ik jou was...

pepito

Bewuste gebruiker
En hieruit blijkt voor mij: dat Franse meisje dat van de brug sprong was zo gek nog niet, waarmee ik wil zeggen: de scheidslijn tussen "goed"en "slecht"gaan is dun en uiterst risicovol......

KoxBox

Badass junkie
pepito zei:
En hieruit blijkt voor mij: dat Franse meisje dat van de brug sprong was zo gek nog niet, waarmee ik wil zeggen: de scheidslijn tussen "goed"en "slecht"gaan is dun en uiterst risicovol......

Mee eens maar dat is uiteindelijk het trippen in mijn ogen, flirten met die scheidslijn...

Enja er zijn altijd wel van die extreme gevallen die tot de dood lijden maar dat vind ik een verkeerd uitgangspunt om de basis te leggen of je al dan niet wilt gaan trippen, het speelt wel mee maar het is zo uitzonderlijk...

troebadoer

Bewuste gebruiker
Dacht toch wel dat ik rustig aan deed :openmouth:

1 portie in 2e delen.... setting had ik geen verstand van toen ik dat ging proberen ( jah, dom he )

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
lover girls die heroine verkopen maar eerst uitdelen ...

De doodstraf voor dit meisje, pm me haar naam en ik bel persoonlijk een kliklijn.

Stonie

hallotje

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
lover girls die heroine verkopen maar eerst uitdelen ...

De doodstraf voor dit meisje, pm me haar naam en ik bel persoonlijk een kliklijn.

Stonie

keep up the good work stonie!

Flinter

Belezen gebruiker
Ok informatie over tripmiddelen:

Hoe kun je er wat aan over houden?

1 Dat je een te hoge dosering nam
2 dat je van te voren aanleg heb voor depressies, psychose en andere stoornissen

Als je gewoon sterk in je schoenen staat (psychisch) kan er haast niets mis gaan. Zo weet ik zelf dat ik zo super sterk in me schoenen sta dat als ik bad ga van 3 zegels dat ik het met mijn nuchtere en gelogiceerde kop nog leuk vind ook, maar het ligt hoe je er tegen aan kan/wil/durft te kijken.

Ik zelf had mijn 1e keer een hele portie dat ging goed.

Over dat frans meisje betreft was gewoon dom van haar.

voorbeeld: Nederland mag je legaal paddo's eten en wiet roken. Alle touristen denken oh oh leuk willen we ook doen.

Toerist 1:hey vet wiet laten we dat roken dan?
toerist 2: ja is goed, maar hoe doe je die shit?
toerist 1: alles dering en dichtvouwen lijkt me?
tourist 2: ja sgoed let's do it.

(nu zijn ze knetterlijp en lopen ergens in a'dam)
in de headshop

T1: huh wat is dit? magic mushrooms? :hearteyes:
T2: jooo vette shit laten dat doen dan vanavond?
T1: ja is goed doen we laten we beide 2 bakjes kopen weten we iig zeker dat het goed gaat.
T2: ja is goed dat doen we.

Diezelfde avond op de dam in amsterdam:

T1: ok dus we gaan nu paddo's eten maar van die rottaal op dit bakje snap ik geen een flikker
T2: nee ik ook niet anders eten we gewoon alles op weten we iig zeker dat het werkt ik bedoel het is legaal WAT kan er nou fout gaan? (voel je uhm al?)

2 dagn later staat in de krant dat 2 touristen zichzelf uit gekheid van kant hebben gemaakt, maar waarom?

- geen goeie locatie (niet vertrouwd onbekent dus het geeft een bedrijgend en onveilig gevoel voor mensen vooral met paddo's)
- Geen voorbereiding ivm sitter of ervaring
- verkeerde dosering
- slecht geinformeerd over de werkingen van paddo's

en ga zo maar door.

Er is dan ook nog nooit een nederland die iets aan paddo's heeft overgehouden in zon zin als mijn geheugen me goed dient :P.

Zowiezo 1e keer zegt niets 2e keer kun je pas oordelen omdat je niets hebt om te vergelijken. Als je bang bent dat je trip fout gaat mag je hier ook wel heen komen dan ga ik met je trippen weet je cker dat alles goed gaat :grin:).

Flinter :hearteyes:

pepito

Bewuste gebruiker
@ Flinter: wat een ontzettende BULLOCKS!!! stoor me matenloos aan dit soort prietpraterig proza. Denk je werkelijk dat het alleen kan komen door impulsief/ondeskundig/onervaren gebruik? En sneu dit weer aan toeristen te plakken. Dit report bewijst dat het al begint in de smartshop: wat is een dosis?hoe veilig is een "halve"dosis? Paddenstoelen zijn gewoon geen commercieel middel, geen partymiddel . En je hebt je duidleijk niet voldoende geinformeerd, ik tref in de ggz en verslavingszorg veel mensen die er wel degelijk iets aan hebben overgehouden...al is het alleen maar angst...En sterk in je schoenen staan? wie bepaald dat dan?

Flinter

Belezen gebruiker
pepito zei:
@ Flinter: wat een ontzettende BULLOCKS!!! stoor me matenloos aan dit soort prietpraterig proza. Denk je werkelijk dat het alleen kan komen door impulsief/ondeskundig/onervaren gebruik? En sneu dit weer aan toeristen te plakken. Dit report bewijst dat het al begint in de smartshop: wat is een dosis?hoe veilig is een "halve"dosis? Paddenstoelen zijn gewoon geen commercieel middel, geen partymiddel . En je hebt je duidleijk niet voldoende geinformeerd, ik tref in de ggz en verslavingszorg veel mensen die er wel degelijk iets aan hebben overgehouden...al is het alleen maar angst...En sterk in je schoenen staan? wie bepaald dat dan?

Ik zeg niet alleen maar dat maak jij ervan.

Angst hou je van veel dingen over ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat (heeft dus weer met jezelf te maken).

En wie bepaald dat dan? Haha ik denk dat ik je snap :P. Als je het op zon manier bedoelt inderdaad niemand. Het is hoe jouwn belevenis er van is en hoe goed jij er tegen kan (ook je lichaam was ik in men vorige post vergeten bij te zetten aangezien sommige mensen 1e keer meer nodig hebben dan anderen bijvoorbeeld).

Je zegt wel dat het bolox is maar jij spreekt mij aan op mijn gedrag, en nog niet eens over iets wat ik daadwerkelijk gezegt heb. En leuk dat je je aan mij gaat storen, maar voordat je dat doet mag ik je adviseren om voortaan eerst de posts goed te lezen? Kijk ik ben egt een allemans vriend maar zo hoeft het nou togh ook weer niet :wink: ?

Flinter

Jeller

Badass junkie
heftige boel :openmouth: !!

mijn eerste paddotrip was ook zoiets in die aard, ik wist ook niet meer dat ik tripte en zei ook veel opnieuw hetzelfde en antwoorde niet meer op vragen, maar ook al was ik zo van de kaart, de hallucinaties waren niet abnormaal zoals bij jou en bovendien voelde ik mij totaal niet angstig

je was dus totaal overweldigd doorde hevige effecten, het was dus teveel voor je hoofd omdat de dosis te veel was

in het begin gaf je wel aan dat je je amuseerde, het was dus beter geweest om bij een halve portie te blijven

het is dus best dat je eerst een trip verkent met een lage dosis en die dan gewoon gewoon laat uitwerken zodat je het allemaal kan verwerken en dan kan je de volgende keer wat meer nemen

ik denk niet direct dat je hieruit moet concluderen dat je gevoelig bent voor psychoses.. sommige mensen zijn gewoon gevoeliger voor psychedelica dan anderen

Flinter

Belezen gebruiker
Jeller zei:
ik denk niet direct dat je hieruit moet concluderen dat je gevoelig bent voor psychoses.. sommige mensen zijn gewoon gevoeliger voor psychedelica dan anderen

Zekers niet nee. Als je er al aanleg voor hebt is 1 ding, maar ik kan me herinneren dat mijn 1e trip ook niet voor zwarte piet met de pepernoten was gemaakt :P. Wel een gelijkwaardig iets het was niet bad gaan maar een gigantische staat van verwarring (ik hou van dingen op een rijtje nou toen dus niet), daarom moet ik zelf ook anderhalf/twee porie's hebben, anders heb ik mijn trip onder controle en dat vind ik aan de ene kant best wel jammer.

Magoed tis maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt natuurlijk.

Flinter

aequitas

Newbie
Dit soort verhalen zetten je toch wel ff aan het denken, een paar vrienden en ik zijn van plan om paddo's te doen [voordat ze illegaal worden, als ze dat niet al zijn?] maar twijfel treed nu op. We zijn allemaal nogal terughoudend als het gaat om paddo's, angst I suppose¿ De auteur heeft niet toevallig een tweede poging gedaan na deze bad trip?

Alternative4

Experimenterende gebruiker
Niet bang zijn... gewoon goed nadenken.

Neem de eerste keer vooral geen hele portie als je er bang van bent... Let goed op wat voor soort paddo's je neemt: thaise zijn ongetwijfeld makkelijker handelbaar dan Hawaiaanse enzovoorts.

Maak het jezelf makkelijk; neem een halve portie thaise... Als je dan nog een lief tripje hebt, weet ik het ook niet meer :wink:

Flinter

Belezen gebruiker
Alternative4 zei:
Niet bang zijn... gewoon goed nadenken.

Neem de eerste keer vooral geen hele portie als je er bang van bent... Let goed op wat voor soort paddo's je neemt: thaise zijn ongetwijfeld makkelijker handelbaar dan Hawaiaanse enzovoorts.

Maak het jezelf makkelijk; neem een halve portie thaise... Als je dan nog een lief tripje hebt, weet ik het ook niet meer :wink:

ik denk eerder helemaal niet thaise paddo's zijn uber bagger (zelfs voor beginners).

Als beginner raad ik je mexican aan (verse).

troebadoer

Bewuste gebruiker
Ja ik heb een tweede poging gedaan... Staat hier ook ergens op forum.... Ging wel stuk beter idd.... te lui om nu de link te zoeken :grin:

Bovenaan