Bad gegaan

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Beste mede-drugsforummers,

Ik ben sinds gister op dit forum aan het lezen en vind het erg interessant om de ervaringen van iedereen te lezen en hier eventueel ook nog wat van te leren.

Nu zit ik met een vraagje van een tijdje terug.
Ik ben naar Mysteryland geweest en heb daar voor de 4de keer xtc gebruikt. Ik heb om 16 uur een kwartje van een blauwe superman gepakt en stond wel lekker maar voelde nog niet ontzettend veel. Toen heb ik om half 18 nog een halve gepakt. Deze was echt ideaal! Heb 1,5 uur heerlijk staan spacen en voelde me helemaal toppie :hearteyes: . Ik voelde het effect van dat heerlijke gevoel afnemen en had nog een kwartje over dus heb die gepakt tussen half 21 en 21uur. Love-effect was weg maar ging nog wel hard en had het ook goed naar mijn zin. Echter ging het om kwart over 22 van het ene op het andere moment helemaal mis. Ik werd ineens misselijk en dacht ik drink wat water dan gaat het waarschijnlijk weg maar het werd alleen maar erger. Ik moest op een gegeven moment kotsen en ben toen al kotsend (een stuk of 5 keer volgens mij) van het terrein afgelopen. Ben even gaan zitten en voelde me al snel iets beter maar heb nog lang gehad dat mijn balans slecht was.

Ik heb eerdere keren niet hoeven kotsen en ook daarna (nog 1 keer gebruikt) niet. Hoe kan het dat ik toen wel moest kotsen? Ik ben een jongen van 19, 182cm en weeg +-62.
Ik moet wel erbij vertellen dat ik de week van tevoren ook 3/4 blauwe superman heb gehad. Slecht, weet ik maar waren toevallig 2 leuke feestjes en doe ik normaal ook niet. Maar mijn vraag is kan er ook een andere oorzaak zijn? Een vriend van me opperde al dat ik misschien te veel water had gedronken.

Ik hoor graag van jullie!

mvg

Sauvage13

Newbie
Daar kunnen heel veel oorzaken voor zijn, xtc ligt sowieso altijd wel zwaar op de maag. Zoals je zelf al zegt gebruik je beter niet zo snel achter elkaar, maar het kan zijn dat je niet goed gegeten hebt (te zwaar en te vet, te kort van tevoren), niet goed uitgerust was of inderdaad misschien teveel water hebt gedronken. Aan de andere kant ken ik veel mensen die wel eens over hun nek gaan van xts (inclusief mezelf) dus tja, risico van het vak :wink:

Chuckie

Newbie
Klinkt alsof je een beetje te veel water hebt lopen tanken, vooral omdat je zo vaak over je nek ging.
Kijk uit met de hoeveelheid water die je binnen krijgt, te weinig is niet goed, maar te veel ook zeker niet, aangezien mdma ook nog is zorgt dat je vocht vast houd. 1 - 2 glazen per uur volstaat.

Verder heeft die ene keer extra xtc in dat opzicht niet zoveel invloed gehad denk ik, wel kan eten ermee te maken hebben, probeer 3 a 4 uur van tevoren te eten, iets dat licht verteerbaar is.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Allereerst bedankt voor de reacties!
Vooral de tips over het eten kan ik iets mee. Had namelijk inderdaad vlak van tevoren een zak patat gegeten. Mijn zus is namelijk een keer slecht geworden van te weinig eten dus ik dacht ik moet wel goed eten. Het drinken let ik de volgende keer ook op. Niet meer dan 1 flesje per uur.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Chuckie zei:
Verder heeft die ene keer extra xtc in dat opzicht niet zoveel invloed gehad denk ik

Hangt eigenlijk van zijn vorige keren af. Als de de ene keer extra los stond, is het inderdaad niet een groot probleem(al is het allesbehalve goed voor je). Maar als je consistent een te kleine pauze ertussen laat kan dat er wel mee te maken hebben.

Het overgeven is inderdaad normaal, je maag komt gewoon in opstand. Als je maag redelijk leeg is heeft het natuurlijk minder effect op je misselijkheid. Ik zorg dat ik gewoon ruim van te voren niks eet en alleen maar water drink.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
@Pandan
Nee, normaal gesproken laat ik inderdaad een pauze van minimaal 2 maanden ertussen. Die 5 keer dat ik heb gebruikt zijn verspreid over 13 maanden dus dat valt allemaal wel mee. En nu is de volgende keer waarschijnlijk pas in februari

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Mart94 zei:
Nee, normaal gesproken laat ik inderdaad een pauze van minimaal 2 maanden ertussen. Die 5 keer dat ik heb gebruikt zijn verspreid over 13 maanden dus dat valt allemaal wel mee. En nu is de volgende keer waarschijnlijk pas in februari

Dan heeft de frequentie in ieder geval niks met het 'bad' gaan te maken. Goed dat je een lekker lange pauze pakt! Houd het ook leuk als je het mij vraagt.

WeirdyBeardy

Experimenterende gebruiker
Even deze thread misbruiken voor een vraagje hoor. Ik vind het een beetje lastig te begrijpen wat nou precies bad gaan is op xtc. Beetje slecht gevoel in je lichaam en kotsen, is dat het? Klinkt niet als hetzelfde als een bad trip op lsd of paddo's, is het ook op xtc mogelijk om te flippen, er niks meer van te snappen en paniekerig te worden?

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Wat met bad gaan bedoeld wordt kan verschillen denk ik?

Als je te veel neemt kun je zeker ook bad gaan op de manier waarop jij het bedoeld WeirdyBeardy. Vaagheid ten top in je kop als je overdoseert. Motoriek raakt ook aangetast als je overdoseert met xtc.

@Mart94: Misschien dat je wat hebt aan een verhaaltje wat ik hier heb geschreven over wat ik van xtc en dosering daarvan weet.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
WeirdyBeardy zei:
Even deze thread misbruiken voor een vraagje hoor. Ik vind het een beetje lastig te begrijpen wat nou precies bad gaan is op xtc. Beetje slecht gevoel in je lichaam en kotsen, is dat het? Klinkt niet als hetzelfde als een bad trip op lsd of paddo's, is het ook op xtc mogelijk om te flippen, er niks meer van te snappen en paniekerig te worden?

Dat hangt natuurlijk van de persoon af. Het misselijke gevoel en kotsen is een van de dingen die je hebt als je bad gaat. Wat ik van andere mensen heb gehoord(ben zelf nog nooit bad gegaan) is dat men ook een paniekerig gevoel kan krijgen, een heel erg onrustig gevoel(niet meer weten wat je wil, wat er gebeurd en wat boven of onder is), compleet van de kaart, angstaanvallen, onprettige hallucinaties, hartkloppingen, een stijf gevoel in de armen en de benen en moeite met slapen.

Ook moet ik er bij vermelden dat de mensen die een nare situatie hebben gehad tijdens XTC gebruik, een naar gevoel hebben de dagen daarna als ze er over terug denken. Mijn vriendin ook een nare ervaring gehad op XTC(viewtopic.php?f=21&t=49333), ze heeft er nog een week last van gehad en wil nooit meer XTC proberen.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Pandan zei:
(ben zelf nog nooit bad gegaan)

Dus. Dat klopt nu niet meer. Met nieuwjaar had ik een halve oranje red bull genomen, ging er niet zo lekker op het eerste uur. Voelde me paniekerig, onrustig, kon niet goed tegen drukte en misselijk. Ik ben buiten gaan zitten(hielp ontzettend goed) rustig in mijn eentje en heb op mezelf in zitten praten, mezelf gekalmeerd en mijn vrienden hielden me rustig. Het was niet heel erg, maar wel aanwezig. Denk dat het achteraf een beetje overweldigend was, voelde me voor de rest van de avond daaraantegen wel heerlijk! Het duurde van half 1 tot half 2 ongeveer, was compleet uit m'n space om half 7-7 uur.

Bovenaan