Bad gaan op X

Haai iedereen!

Ik heb Tot nu toe twee keer xtc gebruikt waarbij het de tweede keer goed mis ging. Nu ben ik daardoor erg bang geworden voor X en al dat soort dingen. Met oud en nieuw gaan we met een grote groep bij iemand thuis zitten. Ken niet veel van de mensen die komen. Only 2. Maar, iedereen gaat aan de drugs. Van alles. Om daar in me eentje het op een zuipen te zetten vind ik niet echt wat. Nu was mijn vraag of ik als ik bijvoorbeeld een kwart neem van een pil, of de kans dan groot is dat ik bad ga een zo ja, hoe lang duurt het voor een kwart is uitgewerkt? Ik ben een meisje van 17 jaar, 1.76 cm, ongeveer 75 kg en het is in een onbekende omgeving. Ben er nog nooit geweest. Wil Aan de ene kant weer is X proberen omdat die connectie met iedereen zo nice is als iedereen gebruikt heeft, maar ik durf het niet meer. Ben er zo bang voor geworden. Hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen!! Alvast bedankt.

Liefs,
xLittlePrincess

transformated

Badass junkie
Hey xLittlePrincess ben zelf ook al eens bad gegaan zag iedereen als demonen aan en zat ik de hele tijd in een hoekje voor 6 uren had toen ook redelijk wat binnen. Sindsdien was ik ook erg bang voor xtc maar dat zijn gewoon gedachten in je hoofd die je hebt, als je er niet teveel aan denkt dat je bad zal gaan zal je waarschijnlijk niet bad gaan. Denk aan leuke dingen wanneer je het hebt genomen of iets zoeken als afleiding tot het werkt. De plek waar je bent kan ook invloed hebben op de xtc. Moest je echt niet willen nemen hoef je ook niet te nemen.

Hey transformated,
Thanks voor je reactie! Het probleem is helaas dat ik die mind setting niet heb en ben juist bang dat het door onbekende mensen en een onbekende omgeving versterkt wordt. Ik weet dat ik niet moet als ik het niet wil, maar het is toch heel anders als je in je eentje tussen allemaal spacende mensen zit. Je valt er toch een beetje buiten, vooral qua gevoel.

transformated

Badass junkie
Zijn er geen andere drugs daar die je een keer zou willen proberen? Kan je niet met andere mensen gaan die bv. geen drugs gebruiken. Anders gewoon zeggen tegen je 2 maten dat je wat angstig bent, dan kan je misschien eventueel eerst een kwartje bij jou thuis nemen met je maten omdat je wat meer vertrouwt bent met de omgeving en dan later op de avond naar de andere mensen gaan.
Moest je alcohol drinken dit heb ik toch meestal krijg ik zin in xtc weet niet of dit bij andere personen ook is. Dan is het effect ook wat zachter van de xtc meestal.

Hoeveel had je genomen die avond dat je zo slecht ging, en voelde je je die dag wel goed? Als je je al kut voelt voordat je het neemt, is er een grote kans dat je je tijdens ook kut voelt.

Ik zou er niet te veel over piekeren dan is er een grote kans dat het dan weer misgaat. Als je weet hoeveel er in de pillen zit die je (eventueel) voorgeschoteld krijgt met oudjaarsavond, kan je bijvoorbeeld beginnen met de helft of 1/3 van wat jij met je gewicht mag(75kg is 75-115mg ongeveer). En pas nemen als je je goed op je gemak voelt, misschien kan je al eens eerder bij dat huis langsgaan als diezelfde mensen er al zitten, of wat vroeger er heen gaan en later op de avond pas nemen als je je comfortabel voelt? Mijn eerste keer was ook met 1 goede vriend en 3 bijna onbekende waarvan ik 1tje nog nooit gezien had. Voelde me uiteindelijk comfortabel en heb toen geslikt en een supergoeie avond gehad.

De werkingsduur is volgens mij altijd 4-6 uur, maar van 30mg voel je natuurlijk minder als van 150mg. Mocht je je toch niet goed gaan voelen, vraag dan aan je vertrouwde vrienden om even met jou in bijvoorbeeld de tuin of een andere rustige plek te gaan zitten zonder die onbekende mensen. Maar als je al met een lekker gevoel daar komt, niet te veel piekert over de laatste keer, geen liters alcohol(of andere dingen) naar binnen gooit voor het slikken, en begint met een wat lagere dosis komt het wel goed denk ik.

Ik had een halfje genomen van een gold bar. Had ook die middag een voedselvergiftiging opgelopen dus heb me een week doodziek gevoeld. Wat ze met oud en nieuw hebben zijn Heineken en Pink skulls als het goed is. Dus wel een dosis rond de 180 mg mdma. Ik weet dus niet of ik mijn gedachten om kan zetten. Ik blijf maar aan die angst en paniek denken die ik toen voelde. Het was zo verschrikkelijk.

Ja die voedselvergiftiging werkte ook niet echt mee, daar zal het grotendeels wel aan gelegen hebben denk ik.

Drugsinfoteam zei:
Tips voordat je XTC gebruikt:

- Laat je XTC testen.
-Gebruik alleen als je je lichamelijk en psychisch goed voelt.
-Zorg dat je voldoende rust, voeding en vocht hebt gehad.
-Neem XTC niet meer dan 1 keer per 2 - 3 maanden.
-Neem geen XTC als je een ziekte hebt en / of medicijnen gebruikt, zwanger bent.

Snap wel dat je bang bent je eigen weer zo kut te voelen, ik ben nog geen 2 weken geleden zelf zonder enige echte reden flink fout gegaan na wiet, en heb het ook weggegooid en sinds die avond niks meer gerookt(rookte wel iedere avond). Maar aangezien jij toen een voedselvergiftiging had, zal het daaraan geleden hebben. Voelde je je eigen toen gewoon doodziek, of kreeg je last van andere dingen?

Als je je alleen doodziek voelde, en geen andere klachten had, is er een hele kleine kans dat je je weer zo gaat voelen denk ik.

Een goldbar is een flinke pil en bevat volgens mij toch ongeveer 200mg MDMA, als je dan in een keer een halve neemt welke dan dus ongeveer 100mg zou moeten bevatten, komt die wel aardig hard aan. (Als je kijkt dat je met 75kg tussen de 75-115mg mag nemen. Zeker als je zoiets als een voedselvergiftiging hebt.

Ik was misselijk en benauwd. Daarnaast doodsbang en in paniek. Niemand mocht tegen me praten maar mijn vriend moest en zou naast me blijven zitten. Als hij maar even weg was raakte ik weer in paniek. Het duurde vijf uur voordat die angste weg waren en ik weer koj genieten van het festival. voor het laatste half uur..

De keuze is helemaal aan jezelf, ik zou proberen het een beetje uit je hoofd te zetten, en gewoon denken dat oudjaarsavond een waanzinnige avond gaat worden, ookal is het moeilijk met zo'n laatste ervaring. De manier waarop je je voelt voordat je wat gebruikt, bepaalt wel zo'n beetje hoe jij je voelt als je wat gebruikt (bij mij persoonlijk wel iig). Als ik ga stappen met de gedachte dat het vechten wordt bijvoorbeeld, heb ik meestal ook een blauw oog de dag erna :mrgreen: , toen ik een week van te voren al met vlinders in mijn buik zat te denken over het feest en mijn eerste x ervaring, kwam die "voorspelling" ook uit. Was de keer hiervoor aan de x wel geslaagd, of kreeg je ook last van angsten?

De keer hiervoor was helemaal geweldig. Ben de avond wel kwijt vanaf het moment dat hij inkickte, op sommige flitsen na. De kans dat het hier fout ging was erg groot. Eerste keer, weinig slaap eten en drinken, het was een rode superman dus hoge dosis mdma en begon met een kwart, maar met 1/1.5uur zat hij er al helemaal in. Ik was toen wel zenuwachtig, maar niet bang. Very excited was ik. Wat is het verstandigste om te doen? Is coke minder 'gevaarlijk'? Qua kans op bad gaan?

transformated

Badass junkie
Ik denk met coke zal je minder rap bad gaan omdat je niet met teveel angstige gedachten zit in je hoofd, maar ben hier geen expert in. Coke duurt iets van 30 minuten. Heb zelf wel geen ervaring in coke dus ken er niet te veel van.

Ja vooral het verschil is inderdaad dat coke 20/30 minuten is en X 4/6 uur.. ik denk met de X dat ik gewoon op het moment zelf moet beslissen. Kijken hoe ik me in de omgeving voel en met de mensen. Toch?

Goed eten en slapen is wel belangrijk, 't is wel een flinke klap op je lichaam.

Ikzelf herinner ook vrij weinig van mijn eerste x ervaring, ook alleen stukjes en dat het over het algemeen helemaal geweldig was. Als je binnen een uur á anderhalf je hele pilletje al op hebt had je het duidelijk wel naar je zin :mrgreen: , maar toch zou ik iemand anders jouw spul laten bijhouden als je snel geneigd bent meer te nemen. Ik zat aan het eind van de avond ook aan de 250mg, terwijl ik niet meer als 150mg van plan was :tearsofjoy: .

Als je de eerste keer wel lekker ging, onder betere omstandigheden, is er weinig reden voor paniek om weer fout te gaan zonder dat je ziek bent denk ik. Over coke durf ik niks te zeggen, heb er nooit over gelezen, of ervaring mee gehad, en ook geen vrienden die het ooit gebruikt hebben. Daarvoor zou iemand anders moeten reageren die er wel ervaring mee heeft, of je moet even verder kijken bij cocaïne hier op DF. Drugsinfoteam beschrijft wel een onrustig, angstig en opgefokt gevoel, wat één van de ongewenste effecten kan zijn.

ik denk met de X dat ik gewoon op het moment zelf moet beslissen. Kijken hoe ik me in de omgeving voel en met de mensen. Toch?

Ja, ik zou vooral aankijken hoe je je in de loop van de week nog voelt, en op woensdag zelf, niet alleen als je bij die mensen bent, maar ook gewoon hoe je je voelt eerder op de dag.

Ben sws niet van plan om veel te nemen, omdat ik echt de controle wil houden. Het was toen meer dat dat kwartje na een uur nog geen effect had en mijn vriend zei van neem 'm maar helemaal. Ik hoorde wel dat de kans op bad gaan groter is als je je niet veilig voelt in je omgeving en dat het sterk beïnvloed wordt door gedachtes. Right?

transformated

Badass junkie
Misschien dat je vriend nog kan overtuigen dat je het moment zelf nog neemt misschien.
Mijn eerste keer zal ik nooit vergeten toen ie insloeg vond het wat raar ben toen recht gaan staan en BOEM in me hoofd ik dacht serieus dat ik kon vliegen en ik ging ook met me armen gespreid door de kamer lopen en dacht dat ik in de zevende hemel zat :). Man wat een ervaring die eerste keer, was toch iets specialer of de andere keren.

Deze dagen hopen dat slapen wilt lukken haha. Voel me gelukkig nu wel goed voorderest. Heb alleen erg last van me maag, maar dat komt door het gepieker over dit en oud en nieuw. Dat slaat helaas op mn maag. Anders maar alleen drinken haha.

Hoelang geleden heb je de laatste keer gebruikt dan, of ligt het slechte slapen daar niet aan? Laat idd ff weten wat je gedaan hebt, en hoe het is verlopen! :mrgreen:

Fijne dagen, en zou zeggen een te gek oudjaarsavond! :rock:

Laatste keer was in pfff juli/augustus? Was op Skycity festival. Die week daarvoor was de eerste keer op TikTak festival. Slecht slapen ligt daar dus niet aan nee. Komt denk ik ook door het gepieker haha. Jullie allemaal ook nog fijne dagen!

transformated

Badass junkie
Eet zeker geen mosselen want dan word het :kots: .
Zorgen dat je goeie maaltijd eet 2-3uren van tevoren.
Prettige kerstdagen en feestdagen :rock:

transformated

Badass junkie
Ja had juist 2kg mosselen gegeten en direct erachter x gepakt, heb hard staan :kots: dacht dat het wel ging blijven duren. Eenmaal gestopt met :kots: kon ik de wereld weer aan :)

Zou wel willen weten waar je zo'n grote mossel vind, kan ik eigenlijk wel waarderen tijdens X. :mrgreen:

Gewoon 2-3 uur van te voren nog iets voedingsrijk eten en daarna niet of nauwelijks meer, anders ga je idd meestal over je zuiger. Veel plezier :P

Hahaha geweldig dit. Je laat me wel goed lachen zeg. De keren dat ik X op had, had ik na gebruik ook helemaal niet meer gegeten. Ja de eerste keer had ik na een paar uur een raketje voor me neus geschoven gekregen en daar werd ik heeeelemaal gelukkig van. Vond het 't lekkerste ijsje wat ik ooit gegeten had. :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
ik moet nooit :kots: van X. 1 keer wel in mijn jarenlange gebruik, nog onervaren een tweede volle 150mg pill gedropt omdat ik dacht de eerste nooit te zouden voelen. Kreeg ik een inslag van "o jee :kots: "
5 sec later ging ik heftig hard en hallucineren zoals ik nooit heb gehad :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Heb nog nooit gehallucineerd van X buiten vibratie van mijn zicht als ik bijvoorbeeld naar mijn mobieltje kijk maar das niet echt hallucineren of wel.

Ook nog nooit :kots: van X

Tekzor668 zei:
ik moet nooit :kots: van X. 1 keer wel in mijn jarenlange gebruik, nog onervaren een tweede volle 150mg pill gedropt omdat ik dacht de eerste nooit te zouden voelen. Kreeg ik een inslag van "o jee :kots: "

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
bobsacamano zei:
Heb nog nooit gehallucineerd van X buiten vibratie van mijn zicht als ik bijvoorbeeld naar mijn mobieltje kijk maar das niet echt hallucineren of wel.

Ook nog nooit :kots: van X

Tekzor668 zei:

Dan hou jij jou dosissen waarschijnlijk binnen de limieten, ik ga er soms wel es over met resultaat hallucineren en waus gaan.

Lichtelijk hallucineren had ik ook m'n eerste keer. Was oververmoeid en had die dag een dosis van zo'n 180/200 mg genomen. Daarnaast waus. Heel erg waus! Haha

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
xLittlePrincess zei:
Lichtelijk hallucineren had ik ook m'n eerste keer. Was oververmoeid en had die dag een dosis van zo'n 180/200 mg genomen. Daarnaast waus. Heel erg waus! Haha

Ik hou zo van dat waus zijn als de euforie blijft golven :rock: :xtc:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
xLittlePrincess zei:
Magnesium? Why?

Er bestaan vermoedens dat dit ontspannend werkt voor de spieren, al is dit voor zover ik weet nooit ergens echt aangetoond. Een deel van de mensen merkt hier ook echt voordeel van, in de vorm van minder spierspanning en dus minder last van je kaken erna.

Of het dus een placebo is of dat het echt effecten heeft weet ik dus niet, maar beiden hebben natuurlijk een voordeel.

Ik heb ook gelezen dat je dan wel magnesiumolie op de huid moet smeren en niet pillen slikken, omdat met pillen te weinig magnesium op de juiste plekken komt en een deel wordt afgebroken.

Zelf heb ik de magnesiumsupplementen vaker geprobeerd, maar of het nu echt verschil maakt? Voor mij niet...

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
xLittlePrincess zei:
Magnesium? Why?

inderdaad zoals smartie hierboven vermeld. Bij mij persoonlijk helpt het wel om na gebruik een magnesiumcap binnen te gooien. Ik heb het trouwens nog maar 2/3 x geprobeerd en tot nu toe steeds positief effect. Ik vind het het proberen waard.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Tekzor668 zei:
xLittlePrincess zei:

Ah, heeerlijk! Altijd als mn eerste hallucinatie komt denk ik: "yeah! Daar gaan we!" :grin:

transformated

Badass junkie
Tekzor668 zei:
xLittlePrincess zei:

Ja ik ook vond dat ook de beste momenten soms op de xtc helemaal waus gaan en trippen :rock: :xtc:

Bovenaan