Baclofen

Jewelz

Newbie
Hallo allemaal,
Ik ben al ruim 10 jaar verslaafd aan ghb. Het begon met uitgaan, maar dan was ik maandag brak en moest naar mijn werk en dan ging ik door om het vol te houden. Ik was al jaren depressief en merkte dat ik niet meer depressief werd als ik ghb gebruikte. Maar ik had steeds meer nodig en ik snachts en sliep heel slecht. Dus toen begon mijn strijd om ervan af te komen. Detox, afkickkliniek, tijdje nuchter, weer depressief, weer terugvallen, weer detox, kliniek enz. Tot ik van jellinec baclofen voorgeschreven kreeg. Daarna was ik 2 jaar clean en niet meer depressief. Helaas is jellinec landelijk gestopt met het medicijn voorschrijven en er is geen arts die het aan me voor wil schrijven.
Gevolg: alweer 2 keer teruggevallen en as week weer een kliniek in. Ik wil echt graag drugsvrij leven, maar baclofen schijnt op je gaba-receptoren te werken net als ghb en dat helpt mij dus enorm tegen mijn Depressie.
Weet iemand waarom artsen zo fucking moeilijk doen over dit medicijn? En misschien een tip hoe er wel aan te komen? Het is voor mij net als ritalin voor iemand met adhd. Geen drugs, maar echt een medicijn!

merelkerel12

Belezen gebruiker
Toevallig dit tegengekomen https://nl.linkedin.com/posts/novad...ngszorg-ghb-activity-7396547781072457729-rxNe

Novadic Krenton en Radboud UMC gaan samen dus in januari weer een nieuw onderzoek starten naar het gebruik van Baclofen bij detoxificatie van GHB. Misschien dat je hier wat mee kan! Of eventueel contact zoeken om te vragen om het medicijn. Mij hielp het enorm bij de afbouw van de Phenibut, maar dat was ook in een UMC. Het was ook een experimentele manier van afbouw, maar omdat mijn psychiater al eerder betrokken was bij een case study waren er wel mogelijkheden

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Hoi @Jewelz, als ik jou goed begrijp gebruikte je GHB als medicijn tegen depressiviteit. Met GHB kreeg je het probleem dat een steeds hogere dosis nodig bleek. Daarom wilde je er van af.
Dat lukte toen je als vervanging baclofen ging gebruiken, totdat je het niet meer voorgeschreven kreeg.

In relatie tot GHB wordt baclofen gezien als een middel dat helpt bij de afbouw. Dus een relatief kort durend gebruik
Nieuw voor mij is dat je het ook zou kunnen zien als een verantwoorde vervanging.

Mijn vraag aan jou is: kun jij leven met gepland & voortdurend gebruik van baclofen echt zien als een drugsvrij leven ?

Disclaimer: ik ken het middel uit eigen ervaring. Na een drie dagen aanhoudende hik-aanval kreeg ik deze spierontspanner voorgeschreven door een huisarts (in opleiding). Het werkte perfect en binnen 12 uur voor het beoogde doel. Tegelijk bleken ook alle andere spieren flink verzwakt, gelukkig tijdelijk.

Bovenaan