Baclofen GHB effect?

zazzoo

Bewuste gebruiker
Laatst heb ik een hoop baclofen pillen kunnen bemachtigen, heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja is het waar zoals men zegt dat het een GHB effect of heeft het totaal geen recreationele waarde.
(baclofen is een spierverslapper die net op dezelfde gaba receptoren werkt als ghb lees ik op wikipedia, echt duidelijk is het niet want op de engelse wiki geven ze weer een heel andere uitleg ) op erowid is ook niks te vinden.

Je zou kunnen zeggen "test het eens" maar ik heb al zoveel gezopen dat het een beetje onverantwoord is lijkt mij. spierverslappers en alcohol is not done. :wave:

zazzoo

Bewuste gebruiker
UPDATE: Ff wat water gedronken, dus terug nuchter. 4 Pilletjes Baclofen binnen...ik weet niet hoe GHB voelt maar het gevoel dat ik nu heb is fantastisch, wil niet dat het ophoud. Wel vreemd dat hier niks over te vinden is op drugsforum erowid etc.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
daar was ik zelf dus al een tijdje benieuwd naar of baclofen ook te misbruiken was zeg maar.

ik hoop dat ik het zelf eens kan bemachtigen :grin:

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat het middel op zich valt te misbruiken, maar ik heb ergens wel gelezen dat het de euforie van benzo's kan versterken. Het kan ook gebruikt worden om de rebound of ontwenningsverschijnselen van GHB weg te nemen, maar daar mag je ook niet te lang mee doorgaan want dan zit je gewoon weer opgescheept met een verslaving aan baclofen.

detoxer

Newbie
Baclofen wordt sinds kort op kleine schaal toegepast op mensen met een alcoholverslaving en angststoornissen. Toevallig zit ik er net een boek over te lezen van Dr. Ameisen (Het einde van mijn Verslaving).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baclofen

Het is schijnbaar niet zo verslavend als benzo's.

@zazzoo, hoeveel mg heb je geslikt? De betreffende arts is begonnen met 400mg en heeft het toen rustig afgebouwd.

zazzoo

Bewuste gebruiker
Ik vermoed dat rond de 400mg was ja.
Baclofen wordt ook toegepast bij spierkrampen of om oncontroleerbare bewegingen tegen te gaan bij patiënten die bijvoorbeeld een spierziekte hebben of gedeeltelijk verlamd zijn. 1 van onze patiënten gebruikt baclofen tegen de spasticiteit in de benen, zijn beenspieren blokkeren als het waren, en ze zijn steenhard.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je dronken bent en je wilt weer nuchter worden moet je geen water drinken maar koffie! Alleen zwarte koffie helpt, door suiker of melk erbij te doen werkt het niet meer! :rolleyes:

Het gevoel wat je kreeg was hoogst waarschijnlijk placebo doordat je bezopen was.
combineer alcohol nooit met zulke middelen, zeker als je het nog nooit opzich gedaan hebt en er weinig over weet/bekend staat.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Volgens mij is pregabalin een middel dat meer in de buurt komt. Wordt ook gebruikt om G withdrawals te dempen. Heb gehoord dat mensen van Baclofen weinig voelen. Van genoeg pregabalin ga je wel euforie voelen en het gevoel houdt lang aan in tegenstelling tot G.

mod4fun

Belezen gebruiker
Er stond over baclofen een column in het AD (12-12-09, door Bram Bakker)

Baclofen is niet gepatenteerd (?)
En het schijnt een 'wondermiddel tegen verslaving te zijn' , alcohol neem ik aan.

Is dit legaal verkrijgbaar in NL?

Aricanary

Newbie
Als je dronken bent en je wilt weer nuchter worden moet je geen water drinken maar koffie! Alleen zwarte koffie helpt, door suiker of melk erbij te doen werkt het niet meer!

bakerpraatjes ...

medisch onderzoek heeft al jaren terug uitgewezen dat dat absoluut niet zo is en dat die koffie juist een extra belasting voor je lever vormt en daardoor zelfs zorgt dat je minder snel nuchter wordt. Je lever moet tenslotte behalve de alcohol nu ook opeens de caffeine uit je bloed zuiveren ...

:wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aricanary zei:
Als je dronken bent en je wilt weer nuchter worden moet je geen water drinken maar koffie! Alleen zwarte koffie helpt, door suiker of melk erbij te doen werkt het niet meer!

bakerpraatjes ...

medisch onderzoek heeft al jaren terug uitgewezen dat dat absoluut niet zo is en dat die koffie juist een extra belasting voor je lever vormt en daardoor zelfs zorgt dat je minder snel nuchter wordt. Je lever moet tenslotte behalve de alcohol nu ook opeens de caffeine uit je bloed zuiveren ...

Vandaar de :rolleyes: ?

Het minder snel nuchter worden lijkt mij dan weer een baker praatje aangezien bijna elke stof door een ander enzym in de lever word afgebroken

detoxer

Newbie
Aricanary zei:

Geen enkel middel helpt om sneller te ontnuchteren. Zelfs niet sporten of veel water drinken, je lever breekt gewoon netjes de alcohol af en dat proces kan je niet versnellen.

Koffie is zeker niet goed, dat droogt ook uit en versterkt je kater nog eens dubbel. Veel water drinken en wachten tot je lever het werk heeft gedaan.

Overigens sinds kort begonnen met Baclofen, voelt idd. wel lekker. 40mg per dag en het neemt de 'zucht' ook een beetje weg naar alcohol. Hoewel die bij mij nooit zo heel sterk aanwezig is, alleen als ik een paar dagen achter elkaar te veel drink en katers begin weg te drinken :)

Rendabel

Newbie
Re: Baclofen Mylan 25mg. effect?

Ik ben op 23/4 als 41-jarige met Baclofen begonnen.
Een ontwenning kuur na 17 lange jaren alcohol misbruik.
Heb zelf een schema van inname opgesteld en hou een dagboek bij voor mij zelf,
en of iemand die er ook definitief mee wil kappen.

Alcohol maakt zo veel kapot in het leven mensen…
Het is het niet waard. Ben vandaag met succes aan dag 19 zonder drank begonnen.
Dus als iemand hulp of info nodig heeft, aarzel niet.

Arizona

Bewuste gebruiker
had mijn arst ook om baclofen gevraagd, maar niet gekregen. het schijnt dat baclofen helemaal niet wetenschappelijk is aangetoond dat het ook werkelijk helpt. dat een zwaarverslaafde arts zich zelf m.b.v. baclofen wist af te kicken zegt ook in feite niks. Als je grote dosissen van iets anders neemt, tja dan is de behoefte naar alcohol logischerwijs minder.

Zelf kreeg ik librium de eerste dagen om af te kicken, dat hielp ook, daarmee wil ik niet zeggen dat librium een goed afkick middel is, het was alleen ter ondersteuning voor evt, toevallen en om wat rustig te blijven.

Anyway hier wat info over baclofen: http://www.baclofen.nl/

Bovenaan