Awakenings

Lauu

Badass junkie

Dit is de timetable van de drie dagen:

21 maart "Amsterdam Special"
22.00 - 23.30 Sandrien
23.30 - 00.45 Lauhaus
00.45 - 01.30 Jerome (live)
01.30 - 02.45 Shinedoe
02.45 - 03.30 District One (Anton Pieëte & Bart Skils) (live)
03.30 - 05.00 Orlando Voorn
05.00 - 06.15 Steve Rachmad
06.15 - 07.00 Carlos Rios & Oliver Kucera (live)

22 maart "UK Special"
22.00 - 23.45 Peter Horrevorts
23.45 - 00.45 Claro Intelecto (live)
00.45 - 02.15 Raudive (Oliver Ho)
02.15 - 03.45 British Murder Boys (Surgeon & Regis)
03.45 - 05.30 Dave Clarke
05.30 - 07.00 Sou Tai (Mark Williams & Paul Mac)

23 maart "Detroit Special"
22.00 - 23.45 Patrice Baumel
23.45 - 01.15 Daniel Bell
01.15 - 03.00 Carl Craig
03.00 - 04.00 Octave One (live)
04.00 - 05.30 Kevin Saunderson
05.30 - 07.00 Jay Denham

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat was ook altijd mijn favoriete feestje vroeger! Even beetje "stoer" doen nu dan:
Want ik heb de allereerste editie nog mee mogen maken destijds!! Was nog best aan het begin van mijn feest- en drugsperiode en ik was met - mijn nog maar net - 17 jaar echt een van de jongsten daar. Heel spannend dus en nieuw voor me. Ik had daarvoor alleen nog maar een paar intieme HQ-feestjes in de Melkweg en de Trancebuddah meegemaakt. Ik keek op dat keiharde, beetje duistere Awakenings uiteraard dus mijn ogen uit!!!
Ik kreeg ondertussen van alle kanten complimenten over mijn lichtgevende "Take-me-to-your-dealer-alientruitje" die ik die zomer daarvoor in Italie had gekocht. Ik was daarmee een beetje voor op die alienrage die daarna ook in Nederland volgde. Die alienspulletjes waren hier nog vrij onbekend en iedereen wilde dus weten waar ik het vandaan had gehaald. Ik voelde me zooooo heerlijk, wilde alleen maar dansen!!!! Al die aandacht van die "grote" mensen en ondertussen lekker een pilletje in mijn mik. Ik hoorde er gewoon meteen helemaal bij. Al vroegen ze soms ook wel eens of ik misschien niet nog een beetje te jong was hoor. Hahaha, ik heb een vrij jong hoofd namelijk en kon toen ook makkelijk door voor 14 of 15! Het maakte mij allemaal niks uit, want ik had toch wel de tijd van mijn leven!
De lokatie maakte uiteraard ook een behoorlijke impact in combinatie met die rauwe techno. Alles bij elkaar een legendarische avond/nacht voor me dus, heb nog altijd de (inmiddels vergeelde) flyer bewaard zodat ik het ook nooit meer vergeet (tweede Paasdag, 12 april '97)!
Daarna volgden uiteraard nog veeeeeeeelen edities voor mij, totdat het feest tijdelijk naar Rotterdam verhuisde. Nog wel een paar keer naar toe geweest in the Now&Wow. Later ook nog twee keer het festival gedaan en die loods in A'dam-Noord, maar Awakenings was Awakenings niet meer voor mij, zonder die fijne akoestiek en vibes van de gashouder. De prijs voor een kaartje was ondertussen ook ruim verdubbeld, dus voor mij hoefde het allemaal niet meer zo nodig.
Toen het feest uiteindelijk toch weer terugkeerde naar haar roots en enige echte thuishaven, was ik de technoscene ook wel een beetje ontgroeid ondertussen en ben ik nooit meer teruggeweest. Het was/is voor mij echt klaar nu, maar ik ben blij dat de nieuwe generatie feestgangers dit mooie feest op die zeldzame lokatie nog altijd net zo kan waarderen als ik destijds ook heb gedaan!! Enjoy en geniet er van dus!!!! :wave: :wave: :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toe maar, maarliefst twee dagen in die mooie ronde gasfabriek, heel veel plezier!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Voor het eerst eigenlijk of al vaker binnen geweest?

Play_bunny

Wijs gebruiker
ik ga hoogstwaarschijnlijk de zaterdag en anders de vrijdag. Zeker weer aanwezig in de westergas deze keer. 1,5 jaar geleden met mijn verjaardag de eerste keer awakenings in de westergas en ik vond en vind het nog steeds een super lokatie. Een van de mooiste lokaties waar ik ben geweest tot nu toe :) Heb er nu al zin in :grin:

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Marla Singer zei:
Toe maar, maarliefst twee dagen in die mooie ronde gasfabriek, heel veel plezier!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Dank je wel! ^_^

Nee, dit wordt de eerste keer, dus ben heel benieuwd!
Ik ga met een groepje vrienden die naar bijna elke editie zijn geweest, en die gaan zelfs drie dagen. o_0
Maar ze zeiden dat vrijdag en zondag de leukste dagen zijn, dus zaterdag wordt een 'rust' dag haha.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
JuliaLenco zei:
Marla Singer zei:

Dank je wel! ^_^

Nee, dit wordt de eerste keer, dus ben heel benieuwd!
Ik ga met een groepje vrienden die naar bijna elke editie zijn geweest, en die gaan zelfs drie dagen. o_0
Maar ze zeiden dat vrijdag en zondag de leukste dagen zijn, dus zaterdag wordt een 'rust' dag haha.

Een westergasontmaagding! Geniet er van!!!! :wave: :wave: :wave: :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Line-up is bijzaak in de Westergas, het is toch het sfeertje daar dat 't 'm altijd weer goed doet!! :wave:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
In de Westergas was ook mijn eerste echte technofeestje :hearteyes: Wat een gaaf verslag, kan me helemaal voorstellen hoe het voor je moet zijn geweest!

Voor mij was het trouwens ook toen echt een nieuwe wereld die ik ontdekte, want ik dacht toen dat die vrienden van mij altijd naar gabberfeesten gingen, en ik was wat sceptisch, maar toen mikte ik er (heel zenuwachtig) een pil in, en draaide secret cinema toen die net insloeg, en was ik om :hearteyes:

Solidius

Badass junkie
De line-up valt me ook 'een beetje' tegen van deze editie. Behalve Clarke, Skils, Rachmad, en Bell zou er te weinig van het feest overblijven om € 101,01 (belachelijke prijs trouwens) plus onkosten te verantwoorden.

Besides, ik moet m'n serotonine bewaren voor Mental Evolution. Ben Sims & Oscar Mulero :hearteyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Solidius zei:
De line-up valt me ook 'een beetje' tegen van deze editie. Behalve Clarke, Skils, Rachmad, en Bell zou er te weinig van het feest overblijven om € 101,01 (belachelijke prijs trouwens) plus onkosten te verantwoorden.

101 euro???? Sjezus! Is dat voor 1 nacht of voor alle drie de nachten?? Die Rocco durft wel hoor!
Weet nog wel dat ik 27,50 (guldens) betaalde voor de eerste edities.....

Solidius

Badass junkie
Dag 1 = € 32,50
Dag 2 = € 37,50
Dag 3 = € 37,50

Wie dus van plan is om de hoofdprijs te betalen bespaart maar liefst € 6,50 met de 'combiticket' :')

Lauu

Badass junkie
Solidius zei:
Dag 1 = € 32,50
Dag 2 = € 37,50
Dag 3 = € 37,50

Wie dus van plan is om de hoofdprijs te betalen bespaart maar liefst € 6,50 met de 'combiticket' :')

nogwel 6,50 :rolleyes:

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Solidius zei:

Besides, ik moet m'n serotonine bewaren voor Mental Evolution. Ben Sims & Oscar Mulero :hearteyes:
ach ben er juist blij mee, niet alleen maar superbekende dj's. Sven vath en de hele mik heb ik veels te vaak gezien.

Je vergeet de BMB te noemen, geweldig vette ranzige techno en op zondag detroit grootheden als kevin saunderson en carl craig.. Ik vind dat ze juist goed bezig bij monumental!

Solidius

Badass junkie
baarsjesbewoner zei:
Solidius zei:

ach ben er juist blij mee, niet alleen maar superbekende dj's. Sven vath en de hele mik heb ik veels te vaak gezien.

Je vergeet de BMB te noemen, geweldig vette ranzige techno en op zondag detroit grootheden als kevin saunderson en carl craig.. Ik vind dat ze juist goed bezig bij monumental!
BMB zijn best wel bruut idd (met name Surgeon). Maar als je deze 3 daagse line-up vergelijkt met de Maassilo editie van 10 mei waar o.a. mevrouw Djax, Marco Remus, en grootmeester Joey Beltram de tent ondersteboven gaan keren, is het opmerkelijk dat je voor een fractie van de prijs (€ 26,75) een line-up voorgeschoteld krijgt waar deze Gashouder editie op een uit de hand gelopen grap lijkt.

Hoe was het btw?

Play_bunny

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Hoe was het btw?

Ik vond het zeker wel weer goed deze keer.
Beetje jammer alleen van het geluid af en toe, maar goed. De sfeer was goed, de muziek was over het algemeen goed. :grin: dus ja, wat wil je nog meer.

Lauu

Badass junkie
vrijdag was het gezellig :) alleen muziek stond irritant zacht de eerste 3uur...was jammer...daarna begon het snoep :hearteyes: en de laser show :hearteyes:

Bovenaan