• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Atlantis truffels

Daniel-slang

Experimenterende gebruiker
Wie: ik en k (met sitter j, m en z)

Waar: bij k thuis.

Ik en k hebben gisteravond Atlantis truffels gedaan (voor mij de eerste x goed truffels).
Om 11 uur 'savonds hadden we allebei een zakje van ieder 15 gram Atlantis truffels gegeten (wat achteraf vrij stom is geweest want ik had die dag bijna niks gegeten).
Rond een uur of 12 was de space flink bezig ik zag gekke kleuren patronen en het geluid kwam op een andere frequentie binnen, alles en iedereen was een stuk aardiger en leuker.
Rond 1 uur gingen j, m en naar huis en gingen k en ik nog een beetje buiten spacen met een lekker vuurtje erbij.
Toen het bijna 2 uur was moest ik weg want k ging slapen, ik ben toen door de voordeur weggelopen en heb in mijn trip als mijn spullen (jas, tas, peuken etc.) weggegooid en ben toen gaan strompelen door de wijk waar k woont.
Ik heb de engste dingen gezien waaronder een groep vrienden van mij waar ik mee op vakantie was die naar mij toe kwamen met allemaal 1 oog helemaal pikzwart en het andere oog dichtgenaaid, eng en hard lachend en met vampier tanden, toen ben ik gaan rennen door de wijk.
Ik werd iets later wakkergeschud door iemand die ik niet kende (in mijn trip zag diegene er heel eng uit: een neger met lange nek en benen met een vissenmond) omdat ik op de weg lag te shaken en in mn broek gezeken had (achteraf bleek het een epileptisch insult te zijn want ik was ook nauwelijks meer aanspreekbaar). Toen kwam de politie die heeft de ambulance gebeld en werd ik opgehaald (nog steeds was ik tripping balls).
Hun konden niet aantonen dat ik illegale drugs ophad, toen moest ik naar het politiebureau daar heb ik een tijdje in de wachtruimte gezeten, toen kwam er iemand met mij praten van iets van drugs of iets in die richting (nog steeds tripping balls wat zeker niet fijn was omdat ik flink bad ging). Uiteindelijk is mijn vader mij komen ophalen die heeft hun verteld dat ik 1x eerder zo'n aanval heb gehad (wat ik niet wist) en dat ik van mij zelf altijd al grote pupillen heb (dat is ook zo), toen moest ik een bakje chocolademelk zetten op het bureau en opdrinken (het zetten ging heel moeilijk), en toen mocht ik gaan.

Achteraf zijn de Atlantis truffels heel spacend om te doen ik raad het ook zeker aan, maar doe het niet op een lege maag en ook als je je goed voelt (had die dag nogal een kutdag gehad), en check ook in je familie of je aanleg kan hebben voor epilepsie dat is ook wel handig om te weten.

Sorry voor het lange verhaal en de spelfouten, hopelijk krijgen jullie een betere trip als ik.
Greetz Daniel

Digitalism

Belezen gebruiker
Achteraf zijn de Atlantis truffels heel spacend om te doen ik raad het ook zeker aan, maar doe het niet op een lege maag en ook als je je goed voelt (had die dag nogal een kutdag gehad), en check ook in je familie of je aanleg kan hebben voor epilepsie dat is ook wel handig om te weten.
Je lege maag is naar mijn mening niet het probleem geweest. Dat je je niet lekker voelde die dag heeft daarentegen wel een grote rol gespeeld. Trippen terwijl je down bent werkt bij de meeste mensen juist alleen maar averechts. Een ervaren tripper kan hier beter mee omgaan, maar gezien het feit dat jij nog nul ervaring hebt, zou ik je dit absoluut afraden.

Voor trippen moet je ook altijd de tijd nemen (en hebben). Ik lees dat je al naar huis moest toen je nog maar twee uur aan het trippen was. Dat is of een kwestie van slecht plannen of een kwestie van slecht inlezen geweest. Ik vermoed beide, want ik heb niet de indruk dat je echt research hebt gedaan.

Jullie tripsitters gingen er al na een uurtje vandoor, dat is naar mijn mening geen tripsitten. Een tripsitter is er van het begin tot het einde. Het eerste uur van de trip is echt niet per se heftiger dan de rest van de trip. Vaak piek je zelfs pas na het eerste uur. Anyway, de tripsitters hadden jullie gedurende heel je trip moeten begeleiden/vergezellen.

Verder denk ik dat je nu heel erg veel geluk hebt gehad en dat je door het oog van de naald bent gekropen. Dit had veel slechter af kunnen lopen. Veel mensen onderschatten een trip, ik denk dat jij dat ook gedaan hebt.

Ik durf niet te zeggen of je ooit weer zal kunnen trippen, ik ben geen arts en weet niet of jij bij elke trip dergelijke aanvallen zult krijgen. Mocht je ooit weer de stap maken - want je weet nu dat het ook heel leuk en mooi kan zijn - lees je dan wat beter in. Breng desnoods die dosis wat omlaag, nodig iemand uit die je in de gaten houdt en zorg ervoor dat je niet naar huis hoeft voordat je bent uitgetript.

Sorry voor de negatieve toon van dit bericht, maar na jouw verhaal kan ik er niet echt iets mooiers van maken. Hopelijk zijn je eventuele volgende tripjes alleen maar positief en leveren die geen gevaarlijke situaties op!

Fool

Badass junkie
Sorry, maar wat voor sitters gaan in godsnaam weg bij een twee onervaren trippers die net op hun piek zitten? Dat is ongelofelijk onverantwoord!

Daarbij is het een ongelofelijk slecht plan om alleen rond te gaan zwerven in de stad, als onervaren tripper. Als je ooit nog van plan bent te gaan trippen, zorg dan voor een locatie die beschikbaar is tot het einde van je trip!

Heb je trouwens nog nazorg met betrekking tot je epileptisch insult? Na één epileptische aanval heb je vaak al kans/noodzaak tot medicijnen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nare ervaring zeg... Ik denk dat hierboven al duidelijk uitgelegd is dat je tripsitters en ook jij wel een beetje onverstandig geweest zijn. Wel raar dat je naar het politiebureau moest en niet eerst naar het ziekenhuis, een epileptisch insult is niet niks!

Voorlopig maar even rustig aan doen... En mocht je nog eens drugs gaan gebruiken (welke dan ook), doe alsjeblieft goed onderzoek en neem de tips serieus. Het is geen speelgoed!

Siemen23

Alleen op stap gaan is tijdens het trippen is idd geen goed idee zou de volgende keer minstens 6 uur rekenen gewoon om zeker te zijn

Daniel-slang

Ik had al wel is het een en ander over truffels gelezen zodat ik redelijk voorbereid was, toen kreeg ik dat zakje (15 gram) en dat kon ik best in 1x eten (zij zitter z die het gehaald had), heb nml bij XTC redelijk veel nodig en de vorige 2x truffels (beiden 5gram per x) had ik niks van gevoeld.
Achteraf vrij stom.
Dat ik niet naar het ziekenhuis werd gebracht kwam omdat ze niet 100% zeker wisten of ik een epileptische aanval had (daardoor wisten ze ook niet dat ik truffels gedaan had), de dag daarna was ik toevallig bij de dokter en daar kwam uit dan ik een epileptische aanval heb gehad.
Dat mijn sitters weggingen was niet handig en omdat ik hem flink aan het trippen was en misschien ook door die aanval (weet ik niet zeker) ben ik gaan dolen door het dorp totdat ik out ging.
Geen fijne ervaring dus maar heb er zeker van geleerd, nu maar hopen als ik nog een keer truffels ga doen dat het dan beter uitpakt.

Daniel-slang

Digitalism bedankt voor je eerlijke reactie.
Voorlopig hou ik het nog maar op de XTC en d'r mdma (en alles wat daar op lijkt).
Maar eerst een paar weken nuchter blijven.

Skirre

Bewuste gebruiker
"Dat ik niet naar het ziekenhuis werd gebracht kwam omdat ze niet 100% zeker wisten of ik een epileptische aanval had (daardoor wisten ze ook niet dat ik truffels gedaan had), de dag daarna was ik toevallig bij de dokter en daar kwam uit dan ik een epileptische aanval heb gehad."

Sorry hoor maar dit is het domste wat er kon gebeuren. Worst case; je had een epileptische aanval (wat blijkbaar ook zo was), best case; je had dat niet.
Waarom werd je niet uit voorzorg naar een ziekenhuis gebracht? Had best fout af kunnen lopen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Daniel-slang zei:
Voorlopig hou ik het nog maar op de XTC en d'r mdma (en alles wat daar op lijkt).
Onthoud wel dat MDMA ook een epileptische aanval kan opwekken als je er gevoelig voor bent!

Fool

Badass junkie
Daniel-slang zei:
MDMA is juist een verhoogd risico voor mensen met epilepsie!

Daniel-slang

Met mdma heb ik er nooit last van gehad en zal ik hopelijk niet krijgen (misschien ben ik te naïef), omdat ik nooit meer neem als goed is, zodat het bijna niet verkeerd kan gaan, want ik had wel toen 15 gram Atlantis op en ben ook net heel groot gebouwd dus het was veel te veel voor mijn lichaam. Omdat het te veel was werdt er een epileptische aanval uitgelokt.
En de ambulance heeft mij niet naar het ziekenhuis gebracht omdat zij dachten dat ik te veel gedronken had en te veel wiet gerookt had. En omdat mijn suikerspiegel erg laag was (dat is normaal bij alcohol mits het tijdelijk is), maar had die dag weinig gedronken en zo goed als niet gegeten waardoor mijn suikerspiegel erg laag was.
Maar met XTC etc zijn dit soort dingen nooit bij mij voorgekomen omdat ik nooit te veel gebruik (en dat hou ik liever zo). Maar het was achteraf een hele stomme actie geweest maar heb er zeker van geleerd.

Fool

Badass junkie
Het zou zomaar nog kunnen gebeuren, een epileptische aanval onder invloed van MDMA hangt van meer af dan enkel de genomen dosering. Ik zou in ieder geval goed oppassen en hier wat meer over opzoeken!

Het is ook niet zo slim om gelijk een van de sterkste truffels te halen en dan ook nog n heel pakje te nemen. Probeer de volgende keer bijv 10-12,5g mexicanas of dragon dynamite daar heb ik goede ervaring mee. Ook 10g dutch giants doen t zeer goed bij mij. Volgende keer wat beter afspraken maken en n tripsitter is niet altijd nodig als je maar niet te veel neemt het is bovendien niet de gevaarlijkste drugs en is gewoon in de smartshop verkrijgbaar. Verstandiger nadenken voor een volgende keer :wink:

Daniel-slang

Nee klopt volgende keer lekker beginnen met 7,5 meer kan altijd nog, en dat van mijn tripsitters maakte mij niet uit want het was misschien beter dat ze weggingen (was aardig in mezelf aan het trippen).
Maar dat ik weg moest was niet heel handig.
Overigens is het wel leuk ondanks dat het verkeerd ging.
Volgende keer een betere kans en een goede voorbereiding scheelt ook een hoop net als een veilige plek waar je kan uitspacen i.p.v. het politiebureau. :grin:

Bovenaan