Anti-depressivia

DSVM

Experimenterende gebruiker
Hallo,
Ik moet een half jaar anti depressivia slikken. Een half jaar zonder XTC is nog wel vol te houden.(Liever niet,maargoed). Maar na dat half jaar kan ik weer xtc slikken zonder kans op serotine syndroom? Of kan ik na anti depressivia nooit meer xtc nemen? Want dan neem ik die anti depressivia dus niet.

Mijn problemen zijn niet door xtc gekomen,en na 2 dagen ben ik er weer bovenop van de xtc.

En is het mogelijk om xtc te nemen tijdens het half jaar. Wel in mindere mate. Halfje ofzo.

Ik denk niet dat de doktor hier een objectief bericht over kan geven. Drugs zijn immers altijd slecht. Zie drugsinfo.nl. Als ik daar lees,dan zou ik na een half pilletje al dood zijn.

alvast bedankt voor ieders reactie :)

DSVM

Met alle respect,maar een forum is er om te discusieeren. En ik stel niet dezelfde vragen als in de andere topics die jij aangeeft. Ik kan nog 1000 topics opnoemen die terug te vinden zijn,maar het daardoor wel een saai forum zou worden. Kotsneigingen bij XTC is ook al 1256 voorgekomen.

nicolai

Wijs gebruiker
first of all...drugsinfo is niet echt objectief en zeker niet wetenschappelijk.

verder weet ik het niet, maar zal eens voor je zoeken

Een depressie is een sombere stemming die lang aanhoudt en de dagelijkse bezigheden verstoort. Antidepressiva zijn medicijnen (tabletten) die de klachten van een depressie verminderen. Serotonine is een stof in de hersenen die een belangrijke rol speelt bij stemming en emoties. Een van de belangrijkste oorzaken van een depressie is een te lage hoeveelheid aan serotonine in de hersenen. Antidepressiva zorgen voor een grotere beschikbaarheid van serotonine. Hierdoor vermindert de depressie en verbetert de stemming.
De belangrijkste antidepressiva zijn de serotonine heropname remmers (SSRI’s) en de tricyclische antidepressiva (TCA’s). SSRI’s blokkeren de heropname van serotonine. TCA’s blokkeren de heropname van zowel serotonine als noradrenaline. Naast deze twee antidepressiva bestaat er nog een derde groep, de monoamine-oxidase remmers (MAO remmers). Deze groep van antidepressiva worden bijna niet meer voorgeschreven, met uitzondering van moclobemide.

In de hersenen zorgt XTC voor een sterk verhoogde afgifte van serotonine terwijl de antidepressiva serotonine na afgifte vasthouden. Bij gecombineerd gebruik bestaat het gevaar dat er teveel serotonine in de hersenen aanwezig is. Teveel serotonine kan leiden tot serotoninevergiftiging. Dit uit zich onder andere in oververhitting, bewustzijnsstoornissen, bloedklontering en hartritmestoornissen. Met name de bloedklontering en hartritmestoornissen zijn levensgevaarlijk. Deze kunnen tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand leiden.
In de lever kunnen antidepressiva (vooral fluoxetine, paroxetine, en fluvoxamine) de afbraak van XTC vertragen. Het gevolg hiervan is dat XTC minder snel afgebroken wordt en daardoor langer in het lichaam aanwezig is. Als je meerdere XTC pillen op een avond slikt en daarnaast ook nog antidpressiva gebruikt kan dit leiden tot gevaarlijk hoge concentraties XTC in het lichaam.

ik zou het dus zeker niet in combinatie met gebruiken...daarna kan het gewoon. het is de bedoeling dat je na de antidepressiva kuur namelijk weer een "normaal" serotonine niveau hebt.

Miss J

Bewuste gebruiker
DSVM zei:
Met alle respect,maar een forum is er om te discusieeren. En ik stel niet dezelfde vragen als in de andere topics die jij aangeeft. Ik kan nog 1000 topics opnoemen die terug te vinden zijn,maar het daardoor wel een saai forum zou worden. Kotsneigingen bij XTC is ook al 1256 voorgekomen.

Een forum is er om te discussiëren inderdaad maar je stelt 2 duidelijke vragen waar geen discussie over mogelijk is lijkt mij...

Maar na dat half jaar kan ik weer xtc slikken zonder kans op serotine syndroom?

Na het gebruik van Citalopram is een periode van 10 tot 14 dagen vereist voordat men weer XTC kan nemen zonder een verhoogd risico op het serotoninesyndroom.

Of kan ik na anti depressivia nooit meer xtc nemen?

Zie eerste antwoord.

En is het mogelijk om xtc te nemen tijdens het half jaar?

In de hersenen zorgt XTC voor een sterk verhoogde afgifte van serotonine terwijl de antidepressiva serotonine na afgifte vasthouden. Bij gecombineerd gebruik bestaat het gevaar dat er teveel serotonine in de hersenen aanwezig is. Teveel serotonine kan leiden tot serotoninevergiftiging. Dit uit zich onder andere in oververhitting, bewustzijnsstoornissen, bloedklontering en hartritmestoornissen. Met name de bloedklontering en hartritmestoornissen zijn levensgevaarlijk. Deze kunnen tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand leiden.

(Bron: http://www.drugsinfoteam.nl)

Je kunt aan de bron twijfelen maar het is aan jou de vraag of je dat risico wilt nemen?

DSVM

nicolai zei:
first of all...drugsinfo is niet echt objectief en zeker niet wetenschappelijk.
Dat bedoelde ik ook :) Daar ziet men alleen de negatieve dingen en gaat men altijd van het ergste uit. Als daar lees bij het XTC gedeelte,dan komt het net over dat XTC super gevaarlijk is. Terwijl het in 99% van de gevallen goed gaat,als men geen gekke dingen doet.

Mensen,bedankt voor jullie reactie.

opdonderonder

wat voornadelen heeft antidepressivia eigenlijk
Is het bijvoorbeeld slecht voor de gezondheid?
Is het verslavend?
Misschien dat ik er ook maar eens aan ga beginnen

DSVM

Ik denk dat je daarvoor beter naar de doktor kunt gaan. Aan de hand van jouw gesprek besluit hij of je anti-depressivia pillen krijgt,welke,of misschien met een psychiator praten bijv.

De pillen zijn in iedergeval geen paracetamols :wink:
Slecht voor de gezondheid: Zou het niet weten,psychisch is het wel goed voor je stemming. Lichamelijk de eerste weken minder,omdat je er aan moet wennen. Als je de bijsluiter leest,dan wil je ze eigenlijk niet meer nemen.

Verslavend: volgens mij niet

TrippyShit

Badass junkie
Ik lees wel vaker dat je de eerste weken eraan moet wennen. Ik heb 1x anti-depressiva genomen. Weet niet meer welke het was maar was 60mg geloof ik. Was toen nog niet zo'n bewuste gebruiker was in de begin periode had toen alleen nog geblowed :P Maar iig die jongen had ze bij zich omdat hij ze slikte voor de fun. Ik en een vriend namen er 1, bij geblowed. En ik voelde me zoooooo relaxt ZWARE chillmode gewoon. :stoned: Mn laatste sigaret viel op de grond en ik had gewoon geen zin om naar voren te gaan om te kijken waar hij lach zat zo lekker op dat bankje :P Haha was echt relaxt. MAARRR hoe kan dat nou als je er normaal aan moet wennen en het een tijdje duurt voor je het merk?? Of geld dat echt alleen voor de mensen die ook echt een depressie hebben?? Was hier altijd al benieuwd naar. Het was 100% niet door het blowen of een placebo effect of iets anders. Het was ECHT de anti-depresiva.

DSVM

Van wat ik weet is dat anti depressivia pas na +- 2 weken gaan werken.
Misschien anti-depressivia gemixt met MDMA :wink:

Motorhead

TrippyShit zei:
Ik lees wel vaker dat je de eerste weken eraan moet wennen. Ik heb 1x anti-depressiva genomen. Weet niet meer welke het was maar was 60mg geloof ik. Was toen nog niet zo'n bewuste gebruiker was in de begin periode had toen alleen nog geblowed :P Maar iig die jongen had ze bij zich omdat hij ze slikte voor de fun. Ik en een vriend namen er 1, bij geblowed. En ik voelde me zoooooo relaxt ZWARE chillmode gewoon. :stoned: Mn laatste sigaret viel op de grond en ik had gewoon geen zin om naar voren te gaan om te kijken waar hij lach zat zo lekker op dat bankje :P Haha was echt relaxt. MAARRR hoe kan dat nou als je er normaal aan moet wennen en het een tijdje duurt voor je het merk?? Of geld dat echt alleen voor de mensen die ook echt een depressie hebben?? Was hier altijd al benieuwd naar. Het was 100% niet door het blowen of een placebo effect of iets anders. Het was ECHT de anti-depresiva.

Vandaag heb ik mijn 2e dag ingenomen maar ik voel me ook zo raar, ik lijk wel gewoon leip van de xtc :P en heb ook erg grote pupillen :xtc: 2dagen en vanavond xtc moet toch wel kunnen?

DSVM

Motorhead zei:
TrippyShit zei:

Vandaag heb ik mijn 2e dag ingenomen maar ik voel me ook zo raar, ik lijk wel gewoon leip van de xtc :P en heb ook erg grote pupillen :xtc: 2dagen en vanavond xtc moet toch wel kunnen?
Als je die pillen krijgt voorgeschreven zou ik idd nog even wachten. Als je er eenmaal aan gewend bent,dan kun je wel eens een pilletje nemen. Als je tenminste SRRI's slikt.
De werking is niet hetzelfde met antidepressiva erbij. Het is minder,maar ik kan er wel nog aardig van de kaart van worden. En een kater heb ik niet met antidepressiva,das dan wel een voordeel.

Maargoed,liever zonder anti-depressiva verder dan met. Alleen niet mogelijk vooralsnog.

Bovenaan