Angstaanval?

Jungle

Experimenterende gebruiker
Dag iedereen!

Misschien kan iemand me hier helpen, want ik weet het even niet meer...
Wilde dit weekend met een maatje een pilletje nuttigen, maar het is een beetje uit de hand gelopen :(. Even kort situatie uitleggen:

We hadden eerst elk eentje genomen, maar na een uur gebeurde er nog steeds niets. "Gelukkig" had ik nog andere bij, die we al een paar keer hadden genomen en waarvan we dus wisten dat deze wel (hard) werkten. Daar dus beide eentje van genomen. Deze werkten dus wel meteen na een halfuurtje ofzo en na een tijdje hadden we er elk nog beide eentje genomen. Ik weet zelf niet echt goed wat er daarna nog gebeurd is.. Ik weet wel dat die vriend opeens zei "laten we er een paar van die anderen nemen, misschien zit er gewoon heel weinig in" (wat dus echt een achterlijk idee was, alleen hadden we dat toen ECHT niet door). De rest weet ik allemaal niet meer goed, ik weet alleen dat we 's morgens uitgespacet waren en dat we samen 14 pilletjes opgemaakt hadden.. We voelden ons echt superslecht, en toen begon het allemaal.. opeens kregen we allebei een verschrikkelijke paniekaanval die ongeveer 3/4 uur (denk ik) geduurd heeft. Het leek allemaal op hallucinaties, we zagen dingen die er niet waren en we konden elkaar amper aankijken. Voor mij was dit echt het engste dat ik ooit in m'n hele leven heb meegemaakt... Toen dat eindelijk gedaan was, hadden we allebei een verschrikkelijke buikpijn/duizeligheid/last van bijna-flauwvallen/hartkloppingen etc. Een echte hel dus.

De afgelopen 2 dagen waren bijna net zo erg. Dat typische depressieve gevoel natuurlijk, maar dat was wel te verwachten dus niet echt een probleem. Alleen die angstaanvallen zijn dus nog niet weg. Vannacht begon ik dus alweer dingen te zien die er niet waren, heb uiteindelijk mn ouders moeten wakker maken omdat ik echt gek werd van mezelf. Die wisten natuurlijk niet wat er aan de hand was en wilden me zelfs naar het ziekenhuis brengen.. :rolleyes: Het was steeds alsof er nog iemand in de kamer was, dingen die een beetje begonnen te vervormen en dan leek het alsof k een kortsluiting in mn hoofd kreeg ofzo en begon ik helemaal te 'flippen'/trillen/hyperventileren.

Nu vraag ik mij dus af of iemand hiervoor misschien een oplossing heeft? Of het blijvend is? Dokter/ziekenhuis is misschien een optie maar ik ben echt niet van plan om daar uit te leggen hoe het komt... Hoop in ieder geval dat het echt snel voorbij. Ik weet nu zeker dat ik vanaf nu alle drugs uit mn leven ga verbannen.

Bedankt alvast!

Een vriend van mij hij heeft ook iets soortgelijk gedaan als jullie
en hij is nooit meer de ouwe geworden
hij had zulke erge aanvallen dat hij iemand op straat heeft neergeknuppeld omdat hij zich opgejaagd voelden door iets/iemand
hij is opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis en sinds die tijd eigelijk hebben we weinig van hem vernomen ....(het is 2 jaar terug ofzo)
mij bedoeling is niet om je bang te maken maar als ik jou was zou ik toch even naar de huisarts of ziekenhuis gaan en eerlijk uitleggen wat de oorzaak van je klachten is geweest khoop voor je dat het allemaal wel mee valt :xtc: ...

Jungle

plantenbak zei:
strappedrich zei:
o)
mij bedoeling is niet om je bang te maken
als dat verhaal over mij ging had ik mijn broek in alle kleuren van de regenboog volgeschete.
ja echt geruststellend is het allemaal niet zo.. :( :( :( begin me nu echt zorgen te maken eigenlijk.. :(

Angramar Temenos

Badass junkie
Het kan trouwens wel dat je heel veel MDMA binnen hebt gekregen, wat omgezet wordt naar MDA, waarop je gaat trippen, en als een trip inslaat als je net de serotoninecrash hebt wordt het wel een bad trip ja..

Jungle

Angramar Temenos zei:
Het kan trouwens wel dat je heel veel MDMA binnen hebt gekregen, wat omgezet wordt naar MDA, waarop je gaat trippen, en als een trip inslaat als je net de serotoninecrash hebt wordt het wel een bad trip ja..

Ja, het zal wellicht zoiets zijn.. heb gehoord van 2 mensen die iets gelijkaardigs hadden, bij de ene was het na 3 dagen weg, bij de andere een week.. ik wil eigenlijk gewoon weten of het weg gaat.. ik ga in ieder geval vanavond naar de dokter, misschien kan die me iets geven waardoor ik me wat rustiger voel :) word op dit moment behoorlijk gek van mezelf :(

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik zou er van uit gaan dat dit zeker wel overgaat. Ik herken het wel, heb ook 'soort van' paniekaanval gehad van heel veel blauwe mitsu's de volgende dag. Ik weet nog steeds niet of het een paniekaanval was maar ik was in paniek en kreeg ook zeer ernstige stuiptrekkingen dus het zal wel een paniekaanval geweest zijn. Ook de schokjes in het hoofd komen erg bekend voor. Hier heb ik 'altijd' last van als meer dan 3 (sterke) pillen slik en de hele nacht wakker blijf. De schokjes komen dan niet de volgende nacht maar de nacht daar op zegmaar. Wat je zegt dat je elkaar niet aan durfd te kijken ken ik ook maar dat kwam echt duidelijk doordat we te veel mitsu's geslikt hadden en dus onwijs aan het hallucineren waren. Als de pillen uitwerken voel je je vaak down maar het hallucineren is nog lang niet weg. Telkens als ik haar aankeek zag ik een zeer doorgefreakte kop. Met ogen die als een debiel groter en kleiner werden en scheel begonnen te kijken maar ook hele angstige gezichten. Wij durfden mekaar toen ook een tijd lang niet meer aan te kijken.

Deze dingen zijn duidelijk een teken dat je té ver bent gegaan en voor mij was het toen ook een les om het lange tijd niet meer te doen en ook nooit meer zoveel te slikken. Want hoe meer je slikt, des te kutter en verrotter je je die volgende dag voelt. En dat verpest altijd de geweldige nacht die ik heb gehad.

Bij mij is alles gewoon na 3 á 4 dagen helemaal over gegaan. Heb wel nog weken lang slaap problemen gehad maar dat is nu ook over gelukkig. Maar wees de volgende keer een beetje slimmer en bedenk waarom je het eigenlijk doet. Je wilt een leuke avond en het liefst de volgende dag ook nog een leuke dag ook al ben je een beetje brakjes.

Jungle

Heel erg bedankt voor je reactie! :)
pbwebmaster zei:
De schokjes komen dan niet de volgende nacht maar de nacht daar op zegmaar.
idd! precies hetzelfde.. :)

pbwebmaster zei:
Wat je zegt dat je elkaar niet aan durfd te kijken ken ik ook maar dat kwam echt duidelijk doordat we te veel mitsu's geslikt hadden en dus onwijs aan het hallucineren waren. Als de pillen uitwerken voel je je vaak down maar het hallucineren is nog lang niet weg. Telkens als ik haar aankeek zag ik een zeer doorgefreakte kop. Met ogen die als een debiel groter en kleiner werden en scheel begonnen te kijken maar ook hele angstige gezichten. Wij durfden mekaar toen ook een tijd lang niet meer aan te kijken.
Ook dat precies hetzelfde :P

pbwebmaster zei:
Deze dingen zijn duidelijk een teken dat je té ver bent gegaan en voor mij was het toen ook een les om het lange tijd niet meer te doen en ook nooit meer zoveel te slikken. Want hoe meer je slikt, des te kutter en verrotter je je die volgende dag voelt. En dat verpest altijd de geweldige nacht die ik heb gehad.
Ik ga nu gewoon echt helemaal geen enkele drug meer aanraken, behalve alcohol.. het is ergens wel een goede les geweest.. ik had nooit gedacht dat het zo ver kon gaan met XTC.. heb me er echt heel erg in vergist :( Maar uiteindelijk blijft het wel gewoon keiharde troep die niet in je lichaam thuishoort.. :rolleyes:

pbwebmaster zei:
Bij mij is alles gewoon na 3 á 4 dagen helemaal over gegaan. Heb wel nog weken lang slaap problemen gehad maar dat is nu ook over gelukkig. Maar wees de volgende keer een beetje slimmer en bedenk waarom je het eigenlijk doet. Je wilt een leuke avond en het liefst de volgende dag ook nog een leuke dag ook al ben je een beetje brakjes.
Dokter heeft gisteren wat voorgeschreven en heb nu eindelijk weer rustig kunnen slapen.. alleen dat depressieve gevoel is nog niet weg, maar dat komt sowieso wel weer goed :) Voel me vandaag ook weer een stukje beter, dat 'leven in je eigen wereldje'- gevoel begint nu ook terug weg te gaan (alleen komt soms heel opeens die angst weer even terug). Het is allemaal nog niet helemaal verdwenen, maar ik weet nu zeker dat het dus weer goedkomt :sunglasses: :grin: Thx!

paulXTC

Bewuste gebruiker
Dokter heeft gisteren wat voorgeschreven en heb nu eindelijk weer rustig kunnen slapen.. alleen dat depressieve gevoel is nog niet weg, maar dat komt sowieso wel weer goed :) Voel me vandaag ook weer een stukje beter, dat 'leven in je eigen wereldje'- gevoel begint nu ook terug weg te gaan (alleen komt soms heel opeens die angst weer even terug). Het is allemaal nog niet helemaal verdwenen, maar ik weet nu zeker dat het dus weer goedkomt :sunglasses: :grin: Thx!

Wat had je voorgeschreven gekregen??? 5-HTP?

Jungle

pbwebmaster zei:

Hoelang duurde die slaapproblemen dan precies? En in welke vorm? Bij mij was 'alles' ook weg na 3 à 4 dagen, maar is nu steeds dat als ik wil slapen, en mn ogen dichtdoe steeds allemaal vieze/enge beelden zie uit een horrorfilm ofzo.. naja, hoop dat het in ieder geval weggaat.. :(

J86

Bewuste gebruiker
Kan ook zijn dat er wat anders in die "zwakke" pillen zat.
Mcpp of 2cb (hoewel dat me sterk lijkt). Dat zou ook je misselijkheid en andere lichamelijke klachten verklaren. Je moet maar denken dat het allemaal nep is als je het weer ziet en aan leuke dingen proberen te denken. Zal moeilijk zijn maar het gaat heus wel weer over.

Hoe is het trouwens met die maat van je?

Enne vind het een slechte reden om volledig met mdma te stoppen. Je geeft nu de pillen de schuld, terwijl het toch echt je eigen fout was. Als je er verstandig mee om gaat kan zoiets bijna niet gebeuren.

Maarja als je jezelf niet meer vetrouwd of gewoon uberhaupt geen zin meer hebt mag je dat natuurlijk zelf weten :) Wat je ook doet ik zou zeker een half jaar wachten.

martin van nu

Belezen gebruiker
Men zou zich niet zo druk moeten maken over wat ze de doctor vertellen.
Die gast heeft jouw type verhaal waarschijnlijk al tig keer gehoort.
Of het nou van drugs is, of alcohol, of medicijnen, boeit hem echt niet.
Zijn doel is dat jij beter, of minstens niet slechter wordt, thats it.
Het laatste wat hij wil, is dat je hem de volgende keer niet meer vertrouwt en dus niet meer naar hem komt als er eens wat is.

Over je ervaring:
Een ieder die te veel X gebruikt zal dit op een gegeven moment overkomen.
De een schrikt er van en beseft dat dit een te groot risico is en mindert of stopt.
De ander negeert het en wordt na verloop van tijd een doorgedraaide mafkees.

Je moet het zo zien dat als je het met X naar je zin hebt, X er voor zorgt dat je gelukkiger wordt als je ooit geweest bent.
Voel je je kut of angstig versterkt X dit tot een ellendigheid of angst zoals je hem nog nooit beleeft hebt.
Na bijvoorbleeld het overlijden van een dierbare, of na een traumatische gebeurtenis als een verkrachting of geweld, zijn mensen vaak niet meer hetzelfde.
Ik durf wel te stellen dat, net zoals ik X altijd vergelijk met je leukste verjaardag maar dan 100x leuker, het ook aan de andere kant verschrikkelijker kan zijn dan je ergste nachtmerie.
Het is dus volgens mij best denkbaar dat je daar, net als echte vervelende ervaringen, van afstompt, het lang met je mee draagt, of er van doordraait.

Ik heb in mijn directe vriendenkring 3 jongens, waar ik elke dag mee blowde en elk weekeind mee slikte en snoof enzo, die tegenwoordig helemaal de weg kwijt zijn.
Als je daar tegenwoordig 5 minuten me praat ben je doodmoe. Valt niet meer normaal mee te praten. Waan iedeen, angsten, paranoia, dat soort shit.
Ik durf te wedden dat, als ik al degenen waar ik waar ik mee naar feesten ging en waar ik tegenwoordig geen contact meer mee heb, langs zou gaan, dat 1 op de 6 a 7 er nu zo bijloopt.
Dat ligt niet alleen aan X.
Het listige van X was alleen dat iedereen toen dacht dat het weinig of geen kwaad kon

martin van nu

Belezen gebruiker
J86 zei:
Enne vind het een slechte reden om volledig met mdma te stoppen. Je geeft nu de pillen de schuld, terwijl het toch echt je eigen fout was. Als je er verstandig mee om gaat kan zoiets bijna niet gebeuren.

Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant ben ik er zelf ook regelmatig de volgende dag achter gekomen dat ik, nadat ik me eerst pil op had, heel wat dingen had gedaan waarbij ik me verstand niet had gebruikt. (als ik me zowiezo al wat kon herrinderen)

Zelf in al die jaren nooit meer dan 2.5 pil op, maar ik ben dan ook nooit ergens heen gegaan met 14 pillen op zak. (das gewoon dom ook)

Als je dit een slechte reden vind om te stoppen.
Is dit jouw dan ook wel eens overkomen en zo ja, als ie niet hier ligt, waar ligt de grens bij jouw dan wel?

J86

Bewuste gebruiker
martin van nu zei:
J86 zei:

Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant ben ik er zelf ook regelmatig de volgende dag achter gekomen dat ik, nadat ik me eerst pil op had, heel wat dingen had gedaan waarbij ik me verstand niet had gebruikt. (als ik me zowiezo al wat kon herrinderen)

Zelf in al die jaren nooit meer dan 2.5 pil op, maar ik ben dan ook nooit ergens heen gegaan met 14 pillen op zak. (das gewoon dom ook)

Is dit jouw dan ook wel eens overkomen en zo ja, als ie niet hier ligt, waar ligt de grens bij jouw dan wel?

Goed punt, het kan je verstand idd wel flink aantasten.
Was ook een keer van plan maar 2 te nemen, toen toch nog een halfje erbij (echt de laatste hoor!) en half uur later nog een halfje(nou nog 1 halfje dan)... Oke is nog niet veel maar bewijst toch maar weer dat ik m'n voornemen niet kon volgen.

Daarentegen was ik wel helder genoeg om te bedenken dat NOG meer echt geen goed idee was.

Ik denk niet dat het bij mij zo ver zou kunnen komen omdat ik heel bewust en zo voorzichtig mogelijk ermee om ga. Als het dan ALSNOG een keer zou gebeuren zou ik misschien wel gaan twijfelen aan mezelf ja. Maar dan zou ik denk ik extremere voorzorgsmaatregelen nemen volgende keer ipv volledig te stoppen.

Morgen weer een test, kijken of ik me aan m'n voornemen houd

Jungle

J86 zei:
martin van nu zei:
J86 zei:

Goed punt, het kan je verstand idd wel flink aantasten.
Was ook een keer van plan maar 2 te nemen, toen toch nog een halfje erbij (echt de laatste hoor!) en half uur later nog een halfje(nou nog 1 halfje dan)... Oke is nog niet veel maar bewijst toch maar weer dat ik m'n voornemen niet kon volgen.

Daarentegen was ik wel helder genoeg om te bedenken dat NOG meer echt geen goed idee was.

Ik denk niet dat het bij mij zo ver zou kunnen komen omdat ik heel bewust en zo voorzichtig mogelijk ermee om ga. Als het dan ALSNOG een keer zou gebeuren zou ik misschien wel gaan twijfelen aan mezelf ja. Maar dan zou ik denk ik extremere voorzorgsmaatregelen nemen volgende keer ipv volledig te stoppen.

Morgen weer een test, kijken of ik me aan m'n voornemen houd
Inderdaad.. ik heb het allemaal echt onderschat.. het zou echt een topavond worden met 2 pilletjes ofzo, achteraf gezien was het echt verschrikkelijk dom om zoveel mee te nemen, dat besef ik maar al te goed.. ik zou ook echt niets liever willen dan de tijd terugdraaien, want ik snap echt dat het niet normaal dom was.. Maar op dat moment deed ik dingen waarvan ik toen dacht dat het allemaal normaal was..

Dit is denk ik het grootste trauma ofzo in m'n leven tot nu toe.. en dat is de reden waarom ik het ook echt nooit meer ga doen.. En het is idd niet de 'schuld' van die pillen, maar ik heb nu echt beseft wat zo'n stofje met je hersenen kan doen. Het heeft nu echt m'n leven verneukt.. Ben nu echt superbang voor alles, hoop in ieder geval dat ik snel een oplossing vind en dat het dan echt een wijze les mag zijn :(

Even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik elk weekend een pilletje nam, was al maanden geleden.. Snap dus echt niet waar dit allemaal vandaan komt.. :( Denk dat ik weer medicatie ga proberen, ik wil er in ieder geval alles aan doen om dit te doen stoppen en weer terug mezelf te worden.. :)

kiekert

Bewuste gebruiker
Het gaat vanzelf weer over.. Kennis van me heeft ook twee weken angstaanvallen gelopen, na slechts 2 hele pilletjes in 1 nacht.

Klein meisje, eerste keer, maar toch.. Dus ik snap wel dat jij goed naar de kanker bent.

Ik weet 100% zeker dat t weer over gaat.

Het gebruik van drugs is levensgevaarlijk, schadelijk, zeer ongezond, zowel op korte termijn als op langere. Op langere termijn zijn veel gevolgen nog niet (voldoende) gekend of worden ze, zoals bij gebruik van marihuana, nu pas ten volle ontdekt.
De combinatie van drugs met psychische problemen is een zeer complexe materie. Er zijn mensen die hun psychose ('gek zijn') onder controle houden met druggebruik, maar veel meer nog kunnen drugs zelf zorgen voor ernstige psychische problemen, of kunnen ze onderliggen aanwezige psychische problemen doen uitbarsten.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Uiteraard is drugs gevaarlijk, maar als psycholoog weet je dan ook dat juist dat soort mensen (met psychische klachten) teruggrijpen naar drugs. Aan de ene kant om je gevoelens te verdoven maar aan de andere kant ook juist om de onderliggende reden naar buiten te doen komen, zij het dan onbewust.

Je geeft een goede analyse van het probleem, maar erkennen dat drugs slecht voor je zijn zie ik niet als een oplossing voor het probleem. Jij waarschijnlijk ook niet maar hoe leg je dat uit tegenover cliënten? Drugs geven je een veilig gevoel dat je even kan ontsnappen aan je problemen, en de wetenschap dat je er jezelf mee kapot maakt is inherent aan de psychische grondslag van het probleem. Als je er zelf niet meer bent is het probleem er ook niet meer.

Voor elk persoon werkt dat natuurlijk weer anders, maar hoe leg je uit dat het gebruik van drugs voor iemand niet de oplossing is?

Tufnut

Badass junkie
Drugsgebruik is vooral gevaarlijk als je het op de verkeerde manier gebruikt. Net zo als autorijden vooral gevaarlijk is als je het op de verkeerde manier doet.
Verder moet er opgemerkt worden dat drugs wel degelijk medicatief (ofzoiets) gebruikt kan worden. Het doel wordt dan anders en dus moet het ook op een andere, bij het doel passende manier gebruikt worden.

pinnes

Belezen gebruiker
psycholoogJanSchrans zei:
Het gebruik van drugs is levensgevaarlijk, schadelijk, zeer ongezond, zowel op korte termijn als op langere. Op langere termijn zijn veel gevolgen nog niet (voldoende) gekend of worden ze, zoals bij gebruik van marihuana, nu pas ten volle ontdekt.
De combinatie van drugs met psychische problemen is een zeer complexe materie. Er zijn mensen die hun psychose ('gek zijn') onder controle houden met druggebruik, maar veel meer nog kunnen drugs zelf zorgen voor ernstige psychische problemen, of kunnen ze onderliggen aanwezige psychische problemen doen uitbarsten.
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Mijn reactie maakt hier wel wat los :) Ik zou druggebruik toch niet vergelijken met autorijden. Er is nog niemand echt ziek geworden of gestorven door met de auto te rijden. Er zijn wel auto-ongevallen, maar verhoudingsgewijs toch wel véél minder dan ongelukken met drugs. En inderdaad, op korte termijn hebben sommige drugs enkele voordelen, zoals een vals gevoel van veiligheid of het verminderen van bepaalde andere psychische symptomen, maar op langere termijn zijn ze slecht. Waarmee ik niet zeg dat door een arts voorgeschreven medicatie onschuldig is.
Maar het is niet mijn bedoeling om hier een 'voor of tegen' -discussie rond drugs op te zetten. Dat zal weinig helpen om mensen van de drugs af te helpen. Met mijn klinische ervaring wil ik enkel mijn steentje bijdragen aan dit Forum.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar het is niet mijn bedoeling om hier een 'voor of tegen' -discussie rond drugs op te zetten. Dat zal weinig helpen om mensen van de drugs af te helpen. Met mijn klinische ervaring wil ik enkel mijn steentje bijdragen aan dit Forum.

Top!

Drugs geven je een veilig gevoel dat je even kan ontsnappen aan je problemen, en de wetenschap dat je er jezelf mee kapot maakt is inherent aan de psychische grondslag van het probleem. Als je er zelf niet meer bent is het probleem er ook niet meer.

Voor elk persoon werkt dat natuurlijk weer anders, maar hoe leg je uit dat het gebruik van drugs voor iemand niet de oplossing is?

Ja inderdaad, vaak zorgt een onderliggend psychisch probleem ervoor dat men drugs gebruikt. Bijvoorbeeld om even ervan weg te geraken. Op zeer korte termijn is dit eigenlijk een fantastische oplossing, en sommige mensen lijden psychisch zo erg dat ze bijna niet anders kunnen dan telkens weer vluchten in die drugroes. Iemand met slaapproblemen kan ofwel ervoor kiezen om de rest van zijn of haar leven slaappillen te nemen dan wel om een psychotherapie te starten om er definitief vanaf te geraken. Zo ook met (andere) drugs.

justinn

@ hierboven

Hier klopt dus niet veel van. De echte gebruikers, die gebruiken om hun problemen te ontwijken zullen hier niet fijn gaan zitten chatten, naja 90% van die gebruikers dan, er zullen hier zeker een paar zitten.

Als ik voor mezelf bekijk, tis egt niet zo dat ik op woensdag avond denk , kom we gaan een pilletje doen want ik heb net ruzie met me ouders ( oid) maar dan op een zaterdag avond eens in de zoveel tijd denk ik van jaah, alcohol is ook altyd het zelfde.. dan bied een pilletje of lijntje wel een uitkomst ?

Bovenaan