Angst

DSVM

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik heb een jaar geleden voor het eerst een joint gerookt,en die was me erg bevallen. Maar een maat van me moest kosten enzo,en ik kreeg af en toe angstaanvallen.

Later heb ik het nog 2 keer gedaan,maar durfde niet voluit te roken. Dus ben toen niet ver weg geweest.

2 maanden geleden wilde ik het dan weer eens proberen,maar ik was heel erg zenuwachtig (zat gewoon te rillen van zenuwachtigheid :( ). Ik was alleen en kreeg weer een angstaanval,na een tijdje was deze over en ben ik gewoon stoned geweest.

Maar nu wil ik weer eens met vrienden smoken,maar ben gewoon vet zenuwachtig(bang voor angstaanval),en door die zenuwachtigheid denk ik dat ik die angstaanvallen krijg?

Ik wil weer eens relax een jointje roken,zonder zenuwachtig en bang te zijn om een angstaanval te krijgen.

Heeft hier iemand nog eens las van gehad?

azgaza

Badass junkie
Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Dus.. ontspan. Het klinkt alsof je al bang bent voor je het doet, het hele punt is dat wiet bijna nooit nerveus/bang maakt, bij mij althans helemaal nooit. Het is gewoon pure ontspanning.
Echter over pre-angst kan ik wel mee praten gezien ik ooit hypochondrie had (heb mijzelf een jaar geleden genezen). En de hele kern is gewoon niet de angst toelaten, gewoon doen en ontspannen, je ziet zelf dat er niks mis gaat.

Die agnst van de voren is volledig misplaatst wat wiet betreft, het is zo.. normaal, ontspannend en bij mij zelfs tégen angst en stress.

En mocht je rustig zijn vooraf en toch angst krijgen dan raad ik je af nog te blowen, dan is het vast niet goed op jouw hersens.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
in het begin toen ik smoorde had ik da ook n paar keer. maar da was enkel savonds als ik alleen thuis was enz... maar dat was maar enkele kere voorgevalle en enkel als ik veel smoorde, en ik een paar dage een horrorfilm had gezien. vooral als het n film was over geesten ofzo. dan dacht ik da er geeste ware hier binnen (regelmatig kraakt ook het plafond (hout) en tlijkt dan of er bove iemand loopt, wa het dan ook wel eng maakt :tongueout:)
en ik dacht toen dus da ik nie mogt denke da er geeste ware, omda ze dan wiste da ik da dacht en da ze een teken zoude geve ofzo? rare gedachten gehad soms vroeger als ik smoorde dus.

maar tegenwoordig hebek da niemeer, sinds na da ik getript heb ongeveer denkik...

acidboy

Badass junkie
Ik heb nog nooit last gehad van angstaanvallen of iets in die richting. Zijn nou ook niet direct dingen die door de wiet komen. Wat azgaza hierboven al zei: dat het lijkt alsof je al bang bent voor het gebruiken ervan.
Bij mij werkt het, net als bij azgaza, eigenlijk áltijd ontspannend. En inderdaad tegen stress en angst.

Dus probeer inderdaad gewoon te ontspannen, kijk of je ff iemand kan regelen die alleen thuis is ofzo. Zorg dat je met niet te veel mensen bent, gewoon 2 goeie vrienden van je die het bijvoorbeeld al wat langer doen.
En ja, zet je eigen muziekje op en ga gewoon lekker op de bank chillen. Doe een mooie film ofzo.
Zorg dat er in ieder geval absoluut geen stress-factoren aanwezig zijn. (heb het idee dat je daar wel een beetje gevoelig voor bent..)
En dan gewoon genieten, doe het rustig aan, neem 3 hijsjes en leg m weer ff weg ofzo. Je merkt snel genoeg wat je precies merkt omdat het zo snel gaat. Dus lekker makkelijk doseren:)
En laat je niet opfokken, dat je meer gaat blowen dan je zelf wilt.
Zo moet het denk ik wel goedkomen, en als je nu nog angstaanvallen en dat soort dingen krijgt. Tsjah, dan is blowen misschien niet helemaal jouw drug.. (beetje overlapping met wat azgaza ook allemaal gezegd heeft.. maargoed, maakt niet uit toch?)

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
angst aanvallen :openmouth:

zonde man :openmouth:
een joint roken is hartstikke relax, ik snap niet dat je er bang voor bent, je moet je ff over dat punt heen zien te zetten, en gewoon rustig met een beste vriend van je een jointje draaien en dan gewoon een paar heise nemen ofzo en dan gewoon ff afwachten, dan word je denk ik minder bang voor t effect en dan neem je als je wilt gewoon nog wat sucke van die joint....

Xtc Bob

Belezen gebruiker
ik snap ook niet echt dat je bang bent om een joint te roken je moet gewoon lekker chille in de zetel en niet zenuwachtig zijn want angstaanvalle krijg je niet van een joint je krijgt ze gewoon omdat je echt bang bent het feit dat je net een joint hebt gerookt heeft er weinig mee te maken :smoke:

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Xtc Bob zei:
angstaanvalle krijg je niet van een joint je krijgt ze gewoon omdat je echt bang bent het feit dat je net een joint hebt gerookt heeft er weinig mee te maken :smoke:

hmmm, het heeft toch wel veel met wiet te make hoor:

-mild to severe anxiety
-panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much)
-paranoid & anxious thoughts more frequent

bron : http://erowid.org/plants/cannabis/canna ... ects.shtml

en ik had geen angst om zjees te paffe... twas gwn een soort van paranoia denkbeeld da ik soms kreeg als ik veel smoorde (tegenwoordig dus niemeer)

DSVM

Jullie hebben gewoon gelijk.

Maar aangezien die maat van me toen 4 uur lang moest kotsen enzo,ben ik bang dat als iets gebeurd binnen die uren,dat je er niet zo uit kunt stappen.

Maar ik moet gewoon relax weer een jointje gaan roken,en niet zenuwachtig gaan doen :)

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
ik heb er ook verschillende mensen om zien kotsen
bij mijn eerste blow (slechts een paar trekken) werd ik ook misselijk
maar dacht gewoon 'er zit nu gewoon stofje in mijn hersenen, dat zorgt ervoor dat ik nu zo voel' dit kalmeerde zowel de misselijkheid als de lichte paranoia die ik had.
Misschien dat zo'n gedachte je ook kan helpen tot rust komen, en als je gewoon te zenuwachtig voor bent doe het niet, dan gaat het niet leuk worden. En een jointje is toch bedoeld om relaxt te chillen. Het hoeft niet, het mag!

Soma

Bewuste gebruiker
Als ik blow, wordt ik vrijwel altijd nerveus en angstig. En dat heeft niets te maken met hoe ik me vooraf voel en bij welke mensen ik ben. De rare gedachten die ik krijg van wiet krijg ik gewoon NIET uit mijn hoofd, hoe hard ik ook probeer. Als ik over de straat loop/fiets bijvoorbeeld en er rijdt een auto traag achter mij dan krijg ik meteen het gevoel dat ik achtervolgd wordt. Ik besef op het moment zelf wel dat het de wiet is die al die angstige gedachten veroorzaakt, maar dan nog kan ik me niet ontspannen als ik gesmoord heb. Dus gewoon chillen helpt niet bij mij.. Maar als ik alleen ben, merk ik toch dat ik wat meer op mijn gemak ben. Waarschijnlijk omdat ik dan niet zoveel rekening moet houden met mijn omgeving.
Ik denk dat ik gewoon één van de weinige personen ben die zo raar reageert op wiet, erg vervelend :( .

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ze hebben het niet over bang zijn voor een joint, stoere

Ze hebben het over de rare en soms paranoïde gedachtenpatronen die in hun hoofd sluipen als ze hun joint al hebben opgerookt. Goed voor jou dat jij dat nooit hebt.

pepito

Bewuste gebruiker
Tip van de slager: bij zoveel angst (zelfs voor gebruik) gewoon niet gebruiken. Sterker nog: niets gebruiken.

jasper

Wijs gebruiker
njah ik heb soms wel eens van die angst aanvallen. zijn zeer heftig, je voelt kriebels overal in je lijf(vooral in buik en gezicht), je voelt de angstuitdrukking op je gezicht komen.
het houdt even aan maar na een paar minuten is het weg hoor.
het is niet zo fijn op een feestje maar als je aan het chillen bent is het wel best leuk vind ik.

frapannn

Bewuste gebruiker
Ja ik had dat ook toen ik juist met weed begonnen was...
Vorig jaar ofzo, maar als je angstig bent zal je angstaanvallen krijgen, of als je je onzeker voelt.
Weed verstrekt u gevoelens...

cronos

Wijs gebruiker
met weed heb ik al altijd problemen gehad(net als een vriend van mij),ik voel mij reeds na 2 trekken van een joint mij enorm loom,ik voel mij niet op mij gemak(soort van angstig zijn) :( ,ik kan ook soms helemaal niet meer zwijgen en vertel de grootste zever (paranoia?)en dan maar nog te zwijgen om de(overdreven)lachbuien,het is met mij soms zo erg dat ik daarna geen mens meer ben om nog uit te gaan of om een herberg binnen te stappen,want normaal ben ik dan allerminst :tearsofjoy: en dat kan al reeds gebeuren na 2 a 3 trekken van een joint hé !!!

nicolai

Wijs gebruiker
wiet ga je, en zeker in het begin, ook brabbelen en heel veel hyena lachen...van die tijd moet je juist genieten. en dat je je loom voelt is ook normaal.

maar dat is wel ietsje anders dan paniekaanvallen denk ik.

cronos

Wijs gebruiker
Re:

Soma zei:
Als ik blow, wordt ik vrijwel altijd nerveus en angstig. En dat heeft niets te maken met hoe ik me vooraf voel en bij welke mensen ik ben. De rare gedachten die ik krijg van wiet krijg ik gewoon NIET uit mijn hoofd, hoe hard ik ook probeer. Als ik over de straat loop/fiets bijvoorbeeld en er rijdt een auto traag achter mij dan krijg ik meteen het gevoel dat ik achtervolgd wordt. Ik besef op het moment zelf wel dat het de wiet is die al die angstige gedachten veroorzaakt, maar dan nog kan ik me niet ontspannen als ik gesmoord heb. Dus gewoon chillen helpt niet bij mij.. Maar als ik alleen ben, merk ik toch dat ik wat meer op mijn gemak ben. Waarschijnlijk omdat ik dan niet zoveel rekening moet houden met mijn omgeving.
Ik denk dat ik gewoon één van de weinige personen ben die zo raar reageert op wiet, erg vervelend :( .

ik zie veel vergelijkingen van jou wat ik ervaar met weed te roken,neen je bent niet de enige :wink:
gewoon afblijven zou ik zeggen,maar persoonlijk kan ik het niet laten als er in groep gerookt word...meestal voel ik mij wat onrustig,maar niet altijd :openmouth:

Eristoff

Rook je jointje gewoon op een rustige plaats waar je niet gestoord wordt, neem je tijd, ontspan je en rook enkel als je zin hebt :wink: En zeker niet zenuwachtig zijn, dat gevoel wordt alleen maar versterkt nadat je wiet gerookt hebt :)
Wees blij dat je wiet kan roken en geniet van je jointje! :stoned:

dollegekske

Bewuste gebruiker
hoe gespannener je bent, hoe groter de kans dat het mis gaat.. en je dus de volgende keer weer bang bent.

Ga eens met wat vrienden smoken, laat ze eerst een paar joints roken voordat je meedoet. Kijk er goed naar en ontspan en zie dat het niet goed gaat, zie hoe ze lachkicks krijgen en helemaal niet gaan kotsen. wis die gedachtes en dan kan je het ook eens proberen

cronos

Wijs gebruiker
De paniekstoornis, vroeger hyperventilatie genoemd, heeft als belangrijkste kenmerk: de paniekaanval.

Een paniekaanval is het plots, zonder aanwijsbare aanleiding, optreden van 'niet goed worden of onwel worden' gepaard gaand met angst of een paniekgevoel. Tijdens een paniekaanval treden minstens vier of meer van de volgende lichamelijke verschijnselen en gevoelens op:

bonzend hart of overslaand hart of hartkloppingen
beklemmend gevoel op de borst
zweet breekt uit, klamme handen
trillen / beven
kortademig of moeilijk ademen (hyperventileren)
gevoel van stikken of brok in de keel
misselijkheid, maagpijn of plotse diarree
duizeligheid, onvast op de benen, licht gevoel in het hoofd (bang om flauw te vallen)
de omgeving als vreemd ervaren
zichzelf als vreemd ervaren of gevoel van onwerkelijkheid
bang voor controleverlies of gek te worden
bang om dood te gaan of ‘iets’ te krijgen (hartinfarct, hersenbloeding, kanker)
verdoofd gevoel of tintelingen in bijv.handen, lippen (rond de mond)
warme opvliegers of koude rillingen.
Een tweede belangrijk kenmerk bij de paniekstoornis is dat men voortdurend bang is om een nieuwe aanval te krijgen (anticipatieangst genoemd). ‘IK ben bang HET weer te krijgen’
Dit is dan ook dikwijls de reden waarom men allerlei situaties vermijdt. Men noemt dit agorafobie.

Het is dus niet zo dat men alle klachten moet hebben. Ook kan het dat bepaalde klachten wel eens verschuiven en dat men meer last heeft van enkele andere klachten, en dat andere wegblijven.
Sommige mensen met een paniekstoornis zijn zo bang voor een nieuwe aanval dat ze bepaalde situaties gaan vermijden (agorafobie). Naast vermijding is er ook dikwijls sprake van anticipatieangst en hypochondrische gedachten.

Mensen met een paniekstoornis zullen op lange termijn zo angstig en onzeker worden dat hun vrijheid steeds beperkter wordt. Ook de stemming wordt steeds ‘somberder’ en lusteloos. Zowel de thuissituatie, het werk, vrije tijd als relaties lijden eronder. Men wordt nauwelijks begrepen hetgeen steeds meer het gevoel geeft ‘er alleen voor te staan’, terwijl men zich toch afhankelijk blijft opstellen.

Zelfs binnen de geestelijke gezondheidszorg worden paniekklachten vaak onderschat, niet herkend of vastgesteld. Mensen met een paniekstoornis worden soms ten onrechte in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen. Een dergelijke opname maakt dat de betrokkene zich als ‘gek’ ervaart. Mensen met een paniekstoornis zijn zéker niet gek of gestoord, integendeel, het zijn gewone mensen met een gezond verstand. Men schat dat ongeveer 7% van de bevolking tussen 15 en 65 jaar een paniekstoornis heeft of kan krijgen.

Paniekstoornis is goed behandelbaar en zelfs op vrij korte termijn.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
neem eens wat valeriaan 2 uur van te voren , en rook dan 2 trekjes.
dit zal hoe dan ook kalmer vallen dan zonder valeriaan.

als je de keuze hebt , en een goede koffieshop- vraag dan om een indica wietje, zoals bijvoorbeeld k2, afghani, bigbud, lavender, top44,l.a. confidential,sensi star.
indicas zijn angstremmend.
veel wietjes zijn van andere oorspong , of hebben iets erin gekruisd dat niet bepaald angtremmend is.
ik vermoed haast dat je eerste joints van dat type waren.

vaak wordt door bar-medewerkers een indica verkeerd ingeschat als wiet voor ervaren gebruikers.
je wordt wel slomer van indica , maar niet angstig.
sneeuwitje, white widow, early pearl, silver haze en nog een heleboel worden vaak ten onrechte als indica verkocht.
ze lijken er op , een maal in het zakje , maar ruiken er niet naar , werken niet als indica en groeien vaak ook niet als indica.
dus verdiep je in de materie , en kweek zelf je indica , is wat ik je aanraad.

gebruik geen sigaretten tabak , maar een heel klein beetje ( een paar draadjes) hallfzware shag.
sigaretten kunnen soms wat raar in het hoofd slaan als je niet veel rookt.
shag heeft een kalmer effect op het hoofd(=andere toevoegingen).

als je gaat blowen , zorg dan voor een kalme sfeer.
doe gordijnen ietsje dicht , doe schoenen uit , zet iets lekkers te drinken klaar , en een relaxed muziekje op.

set en setting zijn sleutel tot succesvol drugs genieten
de mensen met wie je gebruikt
de plek waar je gebruikt

bepalen hoe je drugs op jou overkomen.
angstigheid = bad vibe

cronos

Wijs gebruiker
bedankt voor de tip afghaan-gek :wink: ,klinkt goed wat je beschrijft :wink: ,maar het kan ook liggen aan het feit dat ik medicatie neem(fluvoxamine & xanax)en ik drink nogal stevig vooraleer ik begin aan een joint :stoned: .raar dat ik laatstgeleden vrijdag tijdens een lsd-trip,een gedeelte van een joint gerookt heb,en dat ik mij niet onrustig voelde,zoveel te beter voor mij hé :grin:,het blijft voor mij een raadsel :rolleyes: :wave:

Wakkoe

Belezen gebruiker
Hee, dit heb ik ook :) Ik kan best een jointje roken, maar enkel en alleen als ik alleen ben, op een rustige plek, zonder andere mensen om me heen..heel vreemd

Dit jaar op vakantie ook, op de camping een jointje gerookt, maar toen we naar de kroeg liepen werd ik beroerd, dus ik de duinen in, helemaal alleen, niet eens geluid van andere mensen, muziekje aan (telefoon) en gewoon chillen.. dan gaat t goed..

Misschien is dat meer de angst om misselijk te worden waar andere mensen bij zijn, als ik in mn eentje een paar uur lig te kotsen kan ik daar niet mee zitten, maar als er andere mensen bij zijn vind ik het irritant

Edit: misschien zelfs een tip, eerst alleen doen op een plek waar het niet uitmaakt als je misselijk wordt, zorg ook dat je geen zorgen aan kop hebt, dat je bijvoorbeeld de volgende dag/erna naar de verjaardag van je oma moet

Bovenaan